Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ... - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRoayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ... - Diskusné fórum

Hodnotenie: (14 hodnotení)

Diskusia k článku: Royal Enfield Bullet 500 cc - motocykel, ktorý zabudli prestať vyrábať

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
19.12.2016 18:19

Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Motorka fajnová, stále i tu na SK relatívne ratitka. Len si sa mohol viac rozpísať možno... O to čo si servisoval napr...


19.12.2016 19:11

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Jan Holler - hollco
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Awia: Bohužiaľ nie som žiadny spisovateľ a výmena valca je tak jednoduchá že nieje veľmi čo rozpisovať :-D
Pokiaľ bude mať niekto otázky ktoré budem vedieť zodpovedať rád zodpoviem ;-)


19.12.2016 19:47

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Hodnotenie: Dobré

Krásny názov článku >:-)
Aj keď mám "iba" jeho mladšieho brata,
počas 20 000 km (za sezónu) ma ani raz nenechal na ceste [dobre]


19.12.2016 19:53

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Asi sa táto motorka dobre predávala, kedže Triumph prišiel s bobberom.

Aj ja sa prikláňam viacej k popisu, najmä asi jazdných vlastností, čo by viacej čitateľov zaujímalo /kedže po pravde, je to tak exotka či exotická motka na cestách/, servisovanie to nie je také zaujímavé.


19.12.2016 20:13

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Jan Holler - hollco
 Geriatrik 

Ikona

Motorka je napodiv veľmi pohodlná. (celodenný výlet nieje problém) Ľahko sa ovláda reaguje dobre a presne.
Vďaka nízkemu ťažisku a tenkým gumám sa dajú zákruty rezať vcelku rezko. No superšport to nieje :-)))
Pozor si treba dávať na bubnové brzdy ktoré sú dostačujúce no pri krízovej situácii stačiť nebudú.
A opatrne pri brzdení motorom , keď podradím nižšie než je treba napriek nízkemu výkonu motor zadné kolo bez problémov zastaví.
Vibrácie motoru niesú vôbec nepríjemné a akcelerácia dostatočne svižná no na zadné sa to neberie. To sa ale ale od takejto motorky neočakáva. :-D


19.12.2016 20:18

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Feror
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: hollco: Ak to vytiahne hore na Ilend, tak hej ...

Pred tyzdnom som sa presvedcil, ze v Indii je RE [dobre], dlho dlho nist a potom Honda Hero.
Pozri obrázok


19.12.2016 20:23

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Jan Holler - hollco
 Geriatrik 

Ikona

Re: Feror: Kremnické Bane a Štiavnické vrchy sú moja domovina. Zatiaľ som vyliezol všade 8-)


19.12.2016 20:26

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Re: hollco: Hej, vsak som zbadal, ze podobne - NB.
Verim.


19.12.2016 20:35

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

K informácii o "celodennom výlete" doplním,
že to môže byť aj 200-300 km,
ale aj 900 km (nie výlet, ale presun).
Dokonca bez Airhawk-u!


20.12.2016 9:00

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Deluxa
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Asi preto je aj taka rozsirena a oblubena lebo ju opravi aj Dezo niekde v lese alebo na poli a ide dalej. Neznicitelny stroj. Najlepsie su tie videa z hodvabnej cesty :D keby k tomu boli poriadne brzdy tak si viem predstavit cestu okolo sveta na tomto...


20.12.2016 9:08

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Deluxa: "poriadne brzdy" nie su neriesitelny problem. Mal som 350tku Machismo 2000. Po "tuningu" prednej casti som si na odporucania dal prehodit aj predny bubon za kotuc.

Komplet naboj, kotuc, prasa, pumpa... no proste vsetko ma vyslo ak ma pamat neklame na 14 tisic rupii (nepamatam, ci aj s robotou), co je cca 200E.


20.12.2016 9:11

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Prípadne si kúpiť novšiu generáciu.
Tá už má vpredu kotúč.


20.12.2016 12:04

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

mdonohue76
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pozdravujem Ťa ;-)


20.12.2016 12:38

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Hodnotenie: Dobré

Gratulujem. Si siesty, mne znamy Enfieldak, co jazdi tuto "novu klasiku", uz by to uzivilo aj samostatny klub :-).
Podla obrazkou vidim ze si vela veci pomenil. Tlmic, pneu, airbox. Ten karburator, to je Amal?

S mojim, ten co ho mam v profile, som si uzil v podstate rovnake veci. Pamatam ako som pri GO motora, nemohol za toho krista dostat piest do valca, az v navale zufalstva som skusil vsunot samotne kruzky , no a boli o chlp vacsie. :-(((((( Ano, aj take su diely z indie.
Pneu som tiez skusal rozne, mitas E10, pirelly scorpion... ked som mal s nim offroad umysly, aby som sa vratil spat k indickej klasike.
Olej detto, retaz s cudnymi clankami...strater radsej ani nespominam...
Inac ak je v predu kotuc, tak brzdi velmi dobre. Eate raz, vela peknych kilometrov s enfieldom prajem :-)


20.12.2016 12:49

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mam blbe otz.
Ja som to raz v zivote pohladkal, aj som sa na tom previezol a neriesil. Niako ma to neoslnilo.
otazky prakticke..
Ake skrutky pouziva RE, je to metrika, alebo palcove? treba colove kluce, alebo metricke?
Aka je tam retaz?
Ma to tiez rozmer palcovy, alebo je to delenie retaze nejake eurosky standardne?
Nove RE, ktore maju vstrekovanie, tyka sa ich tiez problem z euro4?
Je kvalita novsich a poslednych RE nejak vyrazne ina, ako to bolo u "novych" z pred 12 rokov?


20.12.2016 12:54

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

otyc
 Geriatrik 

Hodnotenie: Dobré

Pojegdzil sem trochu aj pobrgdzil s Bullet 500. Ale nakonec sem kupil RE Continental GT. To uz je o poznani lepsi zvezeni. A po prevrtani na 575 ccm, vymiene vacek a upravie hlavy 42 ks 55 Nm pri 5500 ot/min je to este lepsi


20.12.2016 13:14

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Merlin (len za EFI model):
- skrutky sú metrické
- reťaz neviem ktorú myslíš.
Ale ak prevod na zadné koleso, tak je tam "bežný" rozmer, kvalita indická.
Meniť sa má po 12-15 000 km spolu s rozetou (brzdovým bubnom).
Moja má 20 000 a ešte trošku vydrží.
Ak dáš kvalitnejšiu reťaz, tak rozeta bude aj tak indická.
Alebo samostatný bubon a samostatnú rozetu. Aj to už predávajú.
Peniaze sa dajú míňať aj na (takéto) zbytočnosti.
- neviem aká je kvalita modelov s karburátorom spred 12 rokov.
Poznám iba EFI kvalitu.


20.12.2016 13:36

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Jan Holler - hollco
 Geriatrik 

Ikona

Re: MaAT: Ano karburátor je AMAL a pravdepodobne starší ako ja :-D predošlý majiteľ ho zohnal niekde v anglicku.
Áno pomenil som kadečo ved všetko je také lacné na ňu :-) . filter som zrušil hneď ten box sa mi tam nepáčil zvon som objednal z anglicka za 12€ pasoval bez úprav.
Baterku som skoval do skrinky , motor tak vyzerá čistejšie a krásne vynikne.
Štartér som odpojil hanbil by som sa to štartovať inak ako pákou. 8-) :-)))
Piest musel ísť do sústruhu pretože krúžky nevošli do drážok. Nazvime to teda " INDICKÁ KVALITA" :-D


20.12.2016 13:42

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Jan Holler - hollco
 Geriatrik 

Ikona

Re: Merlin00: Všetko je metrické reťaz je štandardná.
Kvalita dielov Indická.
Všetko vyzerá ako by to vyrobili ručne niekde v garáži.
Ale vnímam to tak že k tejto motorke to tak nejak patrí a nevadí mi to. je to proste Enfield.
Napriek tej ručnej výrobe ju vnímam ako veľmi spoľahlivú a úspornú motorku jazdí totiž za 3,5 L aj menej.
O nových zo vstrekovaním ti neviem nič povedať nemám s nimi skúsenosti.


20.12.2016 14:00

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

No nie je vsetko metricke, hlavne u tychto modelov. Teda, ak rozpravame o klucoch, tak je to v zasade jedno. Rozdiel medzi metrickym a colovym sesthranom je cca 0.5mm tak napr na 17/32" ti sadne bud kluc 13 alebo 14. Ale zavity su niektore Whitworty, co si tiez niekedy nevsimnes, kedze taka 3/8 vyzera na pohlad jak M8 a metricka matka ide chvilu ztuha a po par cm zistis, ze mas novy zavit :-). Napriklad hrazda stupaciek ma taky zavit (vlastna skusenost).. a aj niektore dalsie. Zakernos je v tom, ze naozaj vacsina zavitov je metricka, tak sa na to casto zabudne. Whitwort je len tam, kde zlate indicke rucicky este nestihli priniest vylepsenie anglickeho originalu a toho uz vela nie je.

Retaz ma neparny pocet clankov, inak je to normalna 525.

Kvalita je zodpovedajuca vzduchom chladenemu konceptu so supatkovym karburatorm a mechanickym zapalovanim. Absolutne meporovnatelne s EFI modelmi.


20.12.2016 19:30

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

PAKKK
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

parada


21.12.2016 8:59

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

A ešte ku kvalite (nových EFI) od človeka z čiech, ktorý má pomerne dosť najazdené:
...Za 3 sezony jsem najezdil 43050Km. Za tuto dobu s motocyklem nejsou žádné problémy, měnil jsem pouze spotřební materiál. Nejdražší byly přední tlumiče, které jsem měnil po letošní sezoně. Sezonu 2015 jsem začal s novým návěsným vozíkem PAV 40b v barvách motocyklu, výměnou vstřiku paliva a klasickými výměnami motorového oleje, vzduchového filtru a STK. Asi v polovině sezony se tachometr přetočil přes číslici 70 000 najetých km. Za 6 let provozu stále jezdím se spotřebou kolem 3l na 100km a to téměř neodpřahám PAV...
www.motorkari.cz/motorka/?mid=78330


21.12.2016 12:23

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Hodnotenie: Dobré

Trošku histórie pre všetkých, ktorí sú leniví googliť alebo ich to nebaví.

Royal Enfield bola založená ako továreň na výrobu bicyklov pod názvom ENFIELD CYCLE Co. v meste Redditch neďaleko Birminghamu v roku 1898. Od bicyklov prešla na trojkolky a po roku 1900 aj motocykle. Od samotného vzniku ju riadil Robert Smith a neskoršie vedenie prevzal jeho syn Frank, obaja boli vojaci z povolania. Bratia Smithovci, ktorí boli celkom traja, holdovali pretekom, predovšetkým terénnym, preto skoro každý jednovalcový model mal aj terénnu variantu. Konštruktérmi boli E. O. Pardoa a T. Wilson-Jones, tiež zanietení trialoví nadšenci. Hlavným programom značky bola výroba pre vojsko, pretože fabrika bola v podstate zbrojovka a motocykle boli výrobkami doplnkového programu. Prvé motocykle mali dvojtaktné motory a neskoršie pribudli vidlicové štvortakty. Najslávnejšími však boli stojaté štvortaktné jednovalce, ktoré si objednala armáda. Tieto dostali priliehavý názov Bullet - guľka. Objavili sa v roku 1930 so skloneným valcom a objemom tristopäťdesiat a neskôr päťsto kubíkov, ku ktorým neskoršie pribudla aj varianta dvestopäťdesiat. Terénne typy vychádzali vlastne z modelu Royal Enfield JF z roku 1936 so stojatým valcom. Smithovci istý čas laborovali s počtom ventilov dva, tri a štyri. Posledné usporiadanie bolo poruchové a drahé, preto sa vrátili k dvom ventilom s rozvodom OHV. JF bola päťstovka s výkonom devätnásť koní a s neodpruženým zadným kolesom. Neprehliadnuteľné boli pre športové modely typické vrchom vedené výfuky a rybie chvosty na ich koncovkách. Vojnová výroba motocyklov sa sústredila do podzemnej továrne vo Wiltshire, familiárne nazývanej „ Jaskyňa “ a predovšetkým to boli tristopäťdesiatky WD/C a WD/CO o objeme 570 ccm a dokonca i len s 250 ccm. Raritou bol model Flying Flea - blcha, ktorý slúžil výsadkárom a zhadzovali ho z lietadiel poskladaný v bareloch.Počas bojov v Sýrii aj v Afrike nám verne slúžili a nejednu slečnu z podporného štábu sme na nich odviezli na romantický výlet, aby sme ju opäť priviezli naspäť, ale už ako mladú dámu. Po vojne sa u Enfieldov naplno začali vyrábať trialové stroje.Modelom Royal Enfield Trials Bullet si značka spravila dobré meno. Tristopäťdesiatka mala výkon sedemnásť koní pri 5500 ot./min., vyhrávala celú radu pretekov a s modernizáciami sa vyrábala až do roku 1963. Päťstovka bola menej úspešná a vyrábala sa len do roku 1953. Úspešnosť si Bullet zabezpečil solídnym výkonom a rámom so zadnou kyvnou vidlicou, teda novodobým konceptom, s ľahkým ovládaním. Neskoršie sa továreň vrátila aj k dvojvalcom, ale stojatým, ktoré boli vyrábané ako konkurenti Triumphom Speed Twin. Ich objem sa vyšplhal až na sedemstopäťdesiat kubíkov, ktorými disponoval model Interceptor. Počas celej histórie značky táto produkovala aj dvojtaktné modely prevažne s motormi Viliers dvestopäťdesiat. Podobne ako ostatné klasické štvortaktné britské značky, ani Enfield sa neubránil úpadku a v roku 1962 továreň zmenila majiteľa aj meno na Enfield Precision. V roku 1967 sa brány továrne zavreli a výroba modelu Interceptor bola nakrátko premiestnená do West Country a neskoršie do Bratfordu-on-Avonu. Po roku 1970 zostávajúce motory Intercetor odkúpili bratia Rickmanovci a montovali ich do vlastných rámov a továreň sa vrátila opäť k dodávkam pre armádu. Model Bullet sa však vyrába dodnes v Indii a v rámci módnej retrovlny sa dováža do Európy. S hrdosťou môžem vyhlásiť, že Royal Enfield je značka, ktorá ako jediná prežila dodnes bez zmeny koncepcie a celkového vzhľadu a dnešný indický Bullet je v podstate ten istý klasik, ako skoro šesťdesiat rokov starý dobrý Bullet, čo je bez preháňania svetové unikum.

Vrátil som sa do detstva. Dedo mal Royal Enfield J2 1947. Bol to prvý model s prednými teleskopickými vidlicami, ktorý bol v roku 1948 osadený twinom o objeme päťsto kubíkov s výkonom dvadsaťpäť koní. Mal som vďaka dedovi a jeho Enfieldu šťastné a dobrodružné detstvo...


21.12.2016 13:45

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

Retro
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Interceptor by sa mal znovu vyrábať v Anglicku. Aspoň tak som počul :-)
Starý Interceptor bol jeden z najkrajších britských povojnových dvojvalcov. No a Rickman to je už iná liga. A iná cenová kategória.


21.12.2016 14:00

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

...mozno ked GB alebo len B vystupi z EU a nebudu musiet dodrzat euro4.


21.12.2016 17:26

Re: Roayal Enfield Bullet 500 cc ... Motocykel ktorý zabudli prestať vyrábať ...

manana
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

6ti? :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 90556 | Včera: 130313