Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (5 hodnotení)
Diskusia k článku: Suzuki si nechala registrovať názov Recursion pre európsky a americký trh
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: na celej motorke je najkrajšie zadné svetlo. a budíky sú fajn. inak podla mna celé zle. |
Hodnotenie: Dizajn sa mi paci viac ako vacsina sucasnej produkcie chcejucej vyzerat moderne. Srsnie tvary motorky sa mi proste nepacia. Toto je taky neoklasicky strih alebo co. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (21.09.2015 10:36) |
Hodnotenie: Re: ventYl: Suzuki je davno vyhrabana ... len nerobi v nasom regione taky marketingovy pretlak ako ine znacky |
turbo je najhorší spôsob, ako fúkat motor - môj názor. zbytočne kurví zvuk z výfuku, bráni výfukovým plynom v odtoku z potrubia preč, zbytočne ho treba chladit olejom, šetrit a po kalbe dochladzovat.. že sa na to aj výrobcovia dali.. holt, kurvítko treba.. |
Re: datadive: no... ze davno, to by som nepovedal do roku 2008 vysla nejaka haluska skoro kazdy rok. pred rokom 2000 to sice nebolo az take huste, ale 80. roky s nudou a falcorustyco boli celkom haluzne. dohladatelny prototyp po roku 2009 sa prvy objavil az v roku 2013, aj to je viac menej len odhalenie seriovej motorky? |
Re: ventYl: myslel som to tak ze posledne 2-3 roky uz funguju Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (21.09.2015 12:13) |
90s vzali utokom streetfightery a celkom slusne si viedli racing repliky, tak asi moc nebolo kde experimentovat, tak nepovznikali prototypy. A aj u aut boli 90. roky celkovo plosne asi najnudnejsim obdobim v dizajne a maloktora znacka ma model, ktory je navrhnuty v 90. rokoch a vyzera pekne a zaujimavo. |
tak to ta asi coskoro velmi potesim |
Hodnotenie: Fakt pekný dizajn , nie je to motorka ktorá sa chce podobať na transformer Motor by mohol mať zvuk ako Véčko , to by bolo super , spotreba pôjde aj pod 4 litre |
Re: datadive: nemyslim, ze by si ma vedel potesit niecim dostatocne uchylnym, ale mozno potesis a rozriesis mi dilemu, co kupit az dojazdim bandita :D |
Re: datadive: turbo je prezitok ten bol dobry |
Re: Menton: ked pozriem ako elegantne to poriesila kawa ... ked pozriem ako vizera charger a ked pozriem kolko potrubí a vselijakych somarin je treba na turbo, plus ake s nim byvaju problemi v autach ... pride mi turbo ako najhorsie riesenie pri nahanani výkonu .. ale uznavam, ze niesom expert na motory |
Hodnotenie: Podľa mňa je turbo v motoroch super krok vpred. Pozrite sa dnes na cesty: iba "obyčajné" rozpočtové autá (neberte to ako urážku) dnes nemajú turbo. Chester prepáč, ale príspevok z 11:48 všetko zle... Za 35 rokov, čo jazdím, som sa vozil na všeličom (od 50 ccm po 38 000 ccm), ale na turbo atmosféra jednoducho nemá. A konštrukčne? Ročne robíme vo firme bez problémov na šiestich turbách spolu cca 200 000 km. |
Romoto posli ... daj to sem do diskusie, urcite mas vacsi prehlad ako ja. ja niesom clovek ktory lpie trvdohlavo na svojich názoroch, ucim sa kazdy den |
V com benzinovy motor s turbom prekona atmosferu? |
Re: datadive: Suzuki predstavila koncept a tie mavaju vseobecne daleko do produkcie. Preto neriesim "eleganciu a estetiku" riesenia. Kazdopadne, 100Nm maju lepsie atmosfericke litre (pri vyssich otackach) a pri rovnakych otackach ho ma bezna 1200. Downsizing bez turba nedas... |
Romoto - a tie rozdiely, čo som popísal voči kompresoru? to ti nepríde ako nedostatky? |
Čo ja tak amatérsky registrujem, tak kompresor v sérii mal (možno aj stále má, neviem) iba Mercedes. Celý svet v osobných, úžitkových a nákladných automobiloch vsadil na turbo so všetkými nedostatkami. Takže Chester,až na jedného spojenca (HP2) si sám proti celému svetu. |
Re: Romoto: trochu to pleties. Najrozsirenejsi sposob preplnovania je turbokompresor a turboduchadlo. Cize "turbo" su oba. Zakladny rozdiel je v sposobe pohonu, kompresor ma mechanicky prevod od motora, duchadlo je hnane vyfukovymi plynmi... Samozrejme su tam dalsie rozdiely, ako turbodiera, linearita plnenia, cena... |
Re: Menton: myslím, že Romoto to vie, že turbo (klasické) pohánajú výfukové plyny a kompresor je pohánaný remenom, alebo retazou asi najčastejšie od kluky, alebo tak. oba majú lopatky, ktoré fúkajú viac vzduchu do valca. len ten kompresor nekurví zvuk, odvod výfukových plynov a až na otáčanie sa vysokou rýchlosťou sa tam nemá čo prehriat |
Re: ChesterTT: prave to oznacenie iba turbo je zavadzajuce a povrchne... Ale zas, ked je priorita len zvuk, tak je zbytocna odborna diskusia |
Re: Menton: povedz odborníkom z Pagani |
Výrazy turbokompresor a turbodúchadlo nájdeš v slovenčine. Napr. v angličtine je to "supercharger" a "turbocharger" aby bolo jasné čo je čo. Výrazy v článku som skrátil, pretože vieme o čom točíme. |
Jedná sa rozdieľne systémy. |
Problém mechanicky poháňaného kompresora / dúchadla je, že spotrebuje 10percent výkonu motora. Jeho výhodou je, že reaguje takmer okamžite. |
Re: satos: sposobov je mnoho, v sucasnosti sa pouzivaju hlavne variabilne lopatky a momentalnym "hitom" su viacere turbiny, roznych velkosti a ich ovladanie... Dovodom je spotreba, emisie, priebeh kW/Nm... Nm su pri preplnovani uz pekne odspodu, takze nepotrebujes vytacat az "do neba" pri zrychlovani... Ale ano, je ich aj viac, priemerne dvojnasobok... |
Otazka je co je lepsie: |
Re: tolan: hadanie zo sklenenej gule, taky pripad nenastane |
akoze nenastane? |
Re: tolan: a ktory koncern? |
pozri si napr. porovnanie tu: |
Re: tolan: uz v tej tvojej tabulke ma 2.0 atmosfera 210Nm pri 4000 otackach a 1.4TSI 210Nm uz pri 1500 otackach, preto grafy s priebehom Nm su diametralne odlisne... a o tom to presne je... s malym turbom preradujes okolo 1500 otacok, atmosferu musis potiahnut vysoko cez 2000, ak chces mat rovnaku uroven zrychlenia a dynamickych vlastnosti... vytocit atmosferu vsak znamena, mat vir v nadrzi... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (03.11.2015 12:58) |
ja Ti neviiim menton |
Re: tolan: ano, to mas pravdu, ten vyber cochvila uz asi nebude... porovnanie jedneho vyrobcu je naopak velmi dolezite a relevantne, ja si kupujem najprv auto (model) a potom si ho konfigurujem, cize vyberam motor a X dalsich prkotin... nikdy to nerobim opacne... Ford ma v ponuke aj atmosferu aj turbo, tak si mozes vyberat, druha vec je, ze v novych modeloch sa tie atmosfery uz vytracaju, lebo ich parametrami turba biju jak zito... Mazda vsadila na atmosferu, preto nemas s cim porovnat a osobne si myslim, ze uz o par rokov to tak nebude, len ten vyvoj turbomotora nieco stoji a aj dlho trva... a vyvoj SkyActive tiez uz nieco stal, to treba zaplatit, preto sa treba tvarit, ze nic lepsie nie je (lebo v ponuke Mazdy ani naozaj nie je ) |
dik |
Re: tolan: Otazka je co je lepsie: |
Satos. Pekny prispevok aj vecny aj dlhy ale o tom je nepolemizujem. |
Re: tolan: Vykonova charakteristika motora je objemove teleso, mozme to zjednodusit na plochu, alebo este viac na krivku, ktoru bezne pozname. No tvoja otazka sa pyta len na jeden bod tejto krivky. |
s dieslom som myslel prave tie kurvitka koli emisiam, nie samotne emisie netrapia ani mna. |
Re: tolan: jazdil som kedysi asi rok Focus s 1,6 100 konovou atmosferou, vtedy som si myslel, ze super kombinacia k tomu autu, priemerna spotreba okolo 6,5. Nedavno som pojazdil C-Max s litrovym turbom 125 koni. S tazsim a vacsim autom si ten drobny motor poradi absolutne bez problemov. O takom zrychleni v nizkych otackach ta atmosfera ani nesnivala. Pri rovnakom style jazdy aj profile cesty som bol na 6 litroch a to bolo uplne nove auto, takze to pojde este dole. Ziadne hadanie z tabuliek, realna skusenost... |
menton 100% suhlasim. |
Re: tolan: Jazdil som aj dlhe trasy na 1,4 l, 44 kW Fabii. Ta mala maximalku okolo 155 km/h a tolko aj dala, bez nejakych problemov (na rovine). Takze, ak to zjednodusime a neberieme do uvahy koeficient odporu vzduchu, valive odpory pneumatik, hmotnost auta, mechanicke odpory auta a motora ..., tak na 150 km/h potrebujes zhruba 50 kW. Kazdy motor, u ktoreho je tento vykon spickovy, alebo nie je hlboko pod jeho schopnostami (300, 400 500 kW motory), bude mat spotrebu zhruba rovnaku. To som uz vysvetloval vyssie. |
Neporovnavaj diesel s benzinom. Benzin ma ovela vacsi vykonovy potencial. Ostane je len otazka technologie motora. |
Re: tolan: ano, lebo ekoteroristi. Normami predpisane poklesy emisii jednoducho "neuklikas" ponukou len atmosfer. Druha vec je rozpor tabulka, laboratorne testovanie a realna prevadzka... Upravené 2 krát. Naposledy upravil Menton (04.11.2015 11:21) |
menton dovolim si tvrdit, ze hlavny rozdiel v zivotnosti bude v namahani pri preplnovanom spalovani, maly motor vysoke tlaky...to nie najlepsia kombinacia |
Re: tolan: na to namahanie to je dimenzovane. Rovnako ako tvoja atmosfera so zvysenou kompresiou je upravena, aby to zvladna... Inak, porovnaj si tlaky, asi budes prekvapeny. Lebo EcoBoost ma kompresiu 10:1 a turbo fuka 1,5 baru, tvoja atmosfera ma 17:1, takze? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (04.11.2015 12:38) |
no len aby to tak bolo kedze ako hlavna prednost sa tu spomina nizka hmotnost |
Re: tolan: aj pri 14:1 to je +- rovnako, avsak, plniaci tlak turba je premenlivy, to sa o kompresii povedat neda, takze ako je to s tym namahanim a s tym spojenou zivotnostou? |
dajme tomu, ze mas pravdu. Ale ako potom je mozne, ze 2,0 atm ma rovnaky vykon ako 1,4 turbo? ak maju podla teba +- rovnaku kompresiu? nieco mi tam nesedi |
a nie je to nahodou takto: |
Re: tolan: vykon nerastie priamoumerne s mnozstvom vzduchu, ktore privedies do spalovacieho priestoru. Zabudas na energeticku bilanciu, termicku ucinnost, efektivnost... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (04.11.2015 14:38) |
tolan |
Re: tryskac: a co som to akoze nevedel? |
Myslim,ze teoria je jedna vec a druha je prakticky vysledok. Ak naozaj plati, ze 2,0 atm = 1,4 "turbo", tak potom je asi namieste povedat, ze "turbo" musi byt nejaka fasa vecicka. |
Menton myslel som to, že si použil niečo ako "blábol" na miesto vecnej odpovede na tolanov počtovo fyzikálny blud. |
Re: tryskac: ja som mu spravnu odpoved povedal... Fyziku uz neucim |
tryskac menton Upravené 1 krát. Naposledy upravil tolan (05.11.2015 8:55) |
Re: tolan: pises Cize 1,5x0,5litra je 0,75l prida k atmosferickemu objemu ako sa tam podla teba ten atmosfericky objem dostal? |
na atmosfericky objem sa pri takychto vypoctoch dost casto zabuda. To je ten +1bar co som vyssie pripocitaval. Kto sa tym vyslovene nezaobera to tazko chape. |
Re: tolan: takze takto, tlak moze byt absolutny a relativny. Relativny tlak je rozdiel nameraneho absolutneho tlaku a atmosferickeho tlaku. Cize ak nameriam absolutny tlak 1,5 baru, tak to znamena, ze relativny tlak je 0,5 baru, co znamena, ze mam pretlak (v minuse by bol podtlak). Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (05.11.2015 14:52) |
ano pochopil si to spravne az na to, ze aj ten udaj 1,5baru na manometry v turbo autach je relativny tlak. Ak by ukazoval absolutny tak v klude by ukazoval -1 a to neukazuje, pretoze ukazuje nulu. Neviem ako to mam este popisat, nie som fyzik |
.. kde sme to zacali? |
Re: tolan: presne tak, dobre si to pochopil, ked mas absolutny tlak 1,5 baru, tak relativny je 0,5, cize mi turbo o 50% zvysilo tlak na vstupe = atmosfericky... A to je presne to, co sa ti snazim vysvetlit uz v niekolkych prispevkoch, zatazenie tlakom v tvojej Mazda atmosfere je +- rovnake, ako v EcoBoost turbe, avsak tlak turba je premenlivy (napriklad v zavislosti na otackach), cize v case zatazuje motor menej, ako vysoka kompresia, ktora je furt.... Upravené 3 krát. Naposledy upravil Menton (05.11.2015 15:41) |
|
Menton som si isty, ze uz to chapes, len si to nechces priznat..nevadi. |
Re: tolan: ja to chapem cely cas, ty mylne dva krat pripocitavas atmosfericky tlak, vychadzas z niekolkych vaznych fyzikalnych omylov a nakoniec je vlastne chyba vo mne? ty musis byt zena, alebo si uz dlho zenaty totalne pod papucou... |
Ok...dik za poucenie |
Ja už len doplním, že dôležité je hlavne to, že atmosférický motor len výnimočne dosahuje účinosť plnenia okolo 100% , oproti tomu turbo motor len výnimočne = podtočené turbo nedosahuje učinosť plnenia 100% |
tryskac aky to bude mat podla Teba vplyv na zivotnost danych motorov? |
Re: tryskac: a teraz budem za rypaka a mam par otazok: |
Vladko nerýp. |
Re: bacaono: a to v tej prvej odrazke nema aj turbomotor (a navyse napriklad aj medzichladic)? tam som smeroval... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (06.11.2015 11:08) |
Re: Menton: Má, ale na rozdiel od atmosferického má preplňovaný motor aj pridané zariadenie ktoré má takú účinnosť že straty na saní nielen eliminuje, ale je schopné vytvoriť väčší ako atmosferický tlak (>100%). Až potom majú zmysel ventily v druhom odstavci. |
tryskac aky to bude mat podla Teba vplyv na zivotnost danych motorov? |
Podľa mňa tolanovi nešlo ani tak o cyklické mechanické namáhanie. To sa dá bez problémov prepočítať a nadimenzovať. |
Re: tryskac: a teraz budem za rypaka a mam par otazok: |
Ondro, ked sa na niektoré autá či motorky pozriem, zdá sa mi, že je to skôr módny doplnok = bižutéria |
Maroš tý anglické slová nepoznaju ani v Urmíne. Jenno som síce poznav ale druhé som vygúglev. |
chlapi, vy ste uplne mimo... Tolan si potrebuje "pomastit brucho", ze kupou atmosfery s vysokou kompresiou od Mazdy ukazal "dlhy nos" vsetkym turbam... ved si to precitajte cele, furt sa vracia k zivotnosti a bude aj ohybat fyziku a matiku, len aby to vedel aj podporit prepoctami... a ked mu to nevychadza, tak som na vine vlastne ja... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (06.11.2015 15:19) |
Do šľaka tak načo tu míňam ten atrament ked všetko vieš ? |
Dnesne turbo motory myslim tie bežné automobilove nemaju žiadny oslnivý litrovy výkon. ... |
Menton nie neohybam fyziku. A nie nepomylil som sa ani raz. Mozno sa az tak dobre nevyznam v motoroch ale vsetkemu co si pisal ty ci tryskac dobre rozumiem. No v tlakoch plynov a objemoch sa vyznam trosku lepsie. Cely cas mi ide cisto o to, ze si uviedol ako priklad vypovet v ktorom si mal chybu. |
Re: tolan: ak turbo tlaci podla merania 0,4 baru, tak je to jednoznacne tlak relativny, cize absolutny tlak je 1,4, to je to tvoje pridanie atmosferickeho tlaku (+1), to ked vynasobim kompresiu, tak dostanem 14 barov a bodka... To je fyzika, ako sa ju ucia aj decka snad uz na zakladke... tvoj vypocet s vysledkom 4 bary, su jej ohybanie, bud preto, ze sa ti nepaci vysledok, alebo to nevies spocitat, alebo oboje... Neriesim |
No vyborne pokrok! |
Re: tolan: ale EcoBoost nedava relativny tlak 1,5 baru ale iba 0,5! Cely cas sa bavime o porovnavani tlakov tvojej atmosferickej Mazda G 2,0 a Ford Ecoboost 1,0. Cely cas ti vysvetlujem, ze tlaky vo valcoch oboch motorov v hornej uvrati su velmi podobne. Tak uz si to konecne pochopil? Alebo to zacneme porovnavat so spickovymi viacstupnovymi sportovymi turbami, len aby si nemusel priznat, ze nevies pocitat tlaky? |
Ach jaj, zober plastovú flašu kofoly vypi ju. Akonáhle bude vypitá je v nej tlak 1 at t.j. cca 1bar. |
Re: tryskac: ano, nafukal si flasu na absolutny tlak 1,5 baru, cize si zvysil tlak atmosfericky o relativny tlak 0,5 baru. Presne to sa mu snazim cely cas vysvetlit s turbom EcoBoost. Len on furt ohyba fyziku a chce druhy krat pripocitavat atmosfericky tlak... Tu uz moze pomoct len Ondrik Bacaono, on ma bozsku trpezlivost pri edukacii publika... |
tryskac ano bude tam 25bar, pretoze k tomu atmosférickému 1 baru co tam uz je po zastuplovani pridas dalsich 1,5baru. |
Re: tolan: este raz a naposledy, uvadzas tlak relativny, alebo absolutny? To je klucova informacia, ktora rozhoduje o tom, ci nerozumies fyzike (ohybas ju)!!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (06.11.2015 20:49) |
skusas to statocne to sa musi nechat |
Re: tolan: ak nafukas pneu na 0,8 baru, mas tam tlak nizsi ako atmosfericky? |
este raz a naposledy. |
Re: tolan: neodpovedal si na moju otazku, staci ano/nie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (06.11.2015 21:54) |
fuuha |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 307375 | Včera: 169196