Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Diskusia k článku: Spevňovanie prednej vidlice na Jawe
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Stanley blahoželám k prírastku do rodiny. |
Stanley, vazne sa to nezmenilo?? Chalani si pochvalovali, pasovala zo 640 a hovorili, ze je lepsie. Ja na 634ku som si musel vyrabat sam. |
stanley: tú súčiastku mam tiež namontovanú ale aj tak mám pocit, že sa mi to krúti! A mám vela podobných doplnkov, ale sa mi zdá zbytočné o tom písať články! Ale tým sa ťa nechcem nijak dotknúť... |
Aj ja mam "stabilizator" ale, podla mna sa velmi vlni cely ram. Ale o dymivosti a spotrebe by sme mohli hodit rec, lebo moja 638 zere jak goldwing. |
Vidim, ze k tej dymivosti budeme musiet popisat. Pripravim si clanok a potom ho hodim na motoride. |
No, Stanley, pekne, tesim sa kazdemu clanku, ale len malicka pripomienka: fakt si nenapisal ziadne riesenie, len si spomenul jak Simek a Grossman, ze "tudy cesta nevede", ked sa pokusali vyfukovanim tabakoveho dymu do vody vyrobit zlato Ale aspon ludia vedia, ze sa to neoplati kupovat... a na tu dymivost som fakt zvedavy, aj ked som Jawu nikdy nemal! |
Vidicon: |
...ja sa len stale cudujem, ked citam prispevky od ludi co maju jawu a stale nadavaju na problemy s elektrikou, jazdne vlastnosti a podobne. Ale na druhej strane poznam aj zopar majitelov co nemaju problemy s elektrikou, dymivostou, spotrebou... preco asi?Lebo sa o svoju jawu staraju! Ak chces mat pokoj s elektrikou...kup si VAPE, vybracie motora?... ale ved mas 2-takt, a koncepcia tohto motora sa zasadne nezmenila od cias ked brany zavodu Jawa opustil prvy Ogar (Perak 350)v roku 1948, tak co od motora chces?...plava ti zadok?...vcas vymen puzdra a cap!(hoci aj to uplne neodstrani tento problem, ale aspon ho zmierni).Velka spotreba?...kedy si naposledy kontroloval nastavenie karburatora, menil filter, sviecku, mas nastavene zapalovanie?...dymivost-ak pouzivas nie velmi kvalitny olej, tak co sa cudujes? chces dobre mazat,bez karbonu a nedymit?..kup si napr. od Castrolu TTS (500Sk/l, staci miesat 1:80)...vela?...tak potom kup nieco lacnejsie a necuduj sa, ze za sebou nechavas dymovu clonu...A v poslednom rade netreba zabudat, ze koncepcia motocykla sa velmi nezmenila (okrem vzhladu, aj ked...)od roku 1973. A to podla mna hovori za vsetko. Je to logicky usporiadany zhluk kovu a plastov(hoci niekedy sa zda, ze logika sa niekde stratila , ktore vyzaduju udrzbu, a v zavislosti od udrzby aj poskytuju v ramci svojich moznosti aj sluzby. |
matus: no nemáš vo všetkom pravdu! U mojej jawky je chyba niekde inde ako v nastavení karburátora, sviečkach, zapalovaní, či filtra... no stále neviem kde! Toto všetko kontrolujem priebežne! O motorku sa starám, teraz dostala novú baterku, nový regler, nové sviečky, ulíky, kladivká... nový život, čo ti poviem... |
OK Stanley, ved ja som to nemyslel v zlom... Inak preco vlastne jawy dymia a Simsony nie? Kvoli vacsiemu objemu? Ja som do Simsona daval ten najlacnejsi olej (tusim nejake M2T ci co) a v zivote mi nedymil, ani studeny (bol som po sestre druhy majitel) |
Vidicon, Natalka: |
Natalka: netvrdim, ze mam vo vsetkom pravdu ale je to zatial moj nazor, dokial ma niekto nepresvedci o niecom inom |
nieco o dymivosti jawiek kuknite si tuto foto...www.jawaklub.cz/m_akce/sraz03/sobota/fotojaw... |
s dymivostiu je to fakt zle... hlavne ked clovek poriadne vytaca a pri "vyssich" rychlostiach. Zalezi vela o d oleja. Najlepsia je syntetika, ale aj tam bude istu chvilu zo zaciatku dymit (cca 500 - 1000 km) pretoze bude rozpustat karbon po predoslich olejoch... |
Stanley: si človek ktorý sa pozrie do zrkadla a vidí svoju rodinu,uprednostňuješ ju pred svojimi záľubami,to sa mi na tvojom článku veľmi páči.Raz k svojej GSke dojdeš.U jednoduchej konštrukcie akou aj jawka je,najčastejšie býva chyba v nejakej debilnej hadičke,tesnení,alebo gufere či platine.Veľa šťastných km! |
aj ja blahoželam k prirastku nech je to zdravé a štastné dieta.Som rad že Jawkari nevymreli, aj ja túžim po 500ke ale GPZ S ale rodina je prednejšia a tak volím kompromis Jawa.Napadlo vas niekedy dať si par Jawa zrazov ?Na budúcu sezonu dajme niečo do kopy Jawkari !Ty ktorý mate kladivka tak ich vyhodte a dajte si elekronické VAPE zapalovanie výde na 2500sk ale priamo u výrobcu dnes som bol v Česku v Kroměřiži preň je to cca 100km od TT kontakt vam dam ale su aj na webe vape@vape.cz najdete tam všetko.NEZABUDNITE!!! Neaký zraz JAWA v SR.johny99@stonline.sk Čaute |
HM važený priatelia Jawkari. Na všetko existuje liek, všetko je len o peniezoch a chuti. Aj z jawy je možné spraviť spolahlivý stroj. Dymivosť je spôsobená nedokonalím spalovaním zmesi. Je potrebné zalicovať kanaly hlavne na modeloch s hliníkovymi valcami je tam nalisovaná ocelova vložka a zvačša dosť nepresne t.j pootočená čo sposobuje nadmerné virenie nasavanej zmesi. Zapalovanie buď VAPE sada alebo Ducati ktoré bolo na exportné modely. Dymivosť odstraniť pomocou montaže oddeleneho mazanie MIKUNY ktorá používaju všetci svetový výrobcovia skutrov + celá Korea. Vlnenie ramu odstrani montaž zadnej kyvnej vydlice z modelu Tramp má obdlžníkový prierez a menšiu poddajnosť na krut. INAK aj z Jawky je možné dostať cca 30PS a kruťak 40Nm. Bližšie info www.TKmoto.cz mam skusenosťi super......viem napomôcť fotkami. P.s aj karburator Made In Germany od firmi Bing robí zázraky........ |
Ps.....nechcem robiť nikomu reklamu nie som provízne ani nijak spriahnutý ale odbornosť viem oceniť aj pri Jawkách! |
Gratulujem k prírastku do rodiny. |
Natalka skús olej ESSO 2T polosyntetický. Ja to miešam 1:60. Hlavy a sviečkybez karbónu. Dymí len pri naštartovaní. |
vsetci mate pravdu dymenie sposobuju fakt vsetky tieto faktory ale treda urcit poradie naco pracne licovat ci lestit kanaly ci montovat vape ked pouzivam nekvalitny olej ?? fakt je taky ze dymivost najviac u jawy ovplyvnuje olej osobne odporucam pouzit oleje Husquarna ci Still (husquarna je podla mna lepsia) asi su to najmodernejsie oleje pre 2T (asi sa im stale oplati platit vyvoj ) ale efekt sa dostavi cca po 1000 km pouzivania len tychto olejov (rozpustia usady) aledo po vycisteni motora ( zvnutra) ak zerie prevodovy olej dymi lavy vyfuk co je logicke. |
stanley, dobre si doma "zarobil" to ti prajem, ale ked to bude az v juni, tak tu GS-ku este stihnes. |
S tym stretnutim priatelov motocyklov Jawa som nadseny. Urcite by sme sa mohli zorganizovat a zrealizovat spolocne akcie, ci nebodaj motozraz.Tiez mam zopar kamosov - starych panov :o)) , co jazdia na Jawach. |
no s tým stretkom môžte počítať aj so mnou a mojimi českými Jawamaniakmi |
No... nechcem sa hrať teraz na hlupáčika, ale mam pocit, že Tiborko tak dymý hlavne z mojej nedôslednosti a túžby po pokusoch . Ja som totiž (veľmi) často menila oleje, vyskúšala som oleje od M2T po Castrol Super TT, dávala som taký, aký bol práve po ruke! Esso 2T mi (sa mi zdá) dymil najviac! Momentálny stav - už asi 400 km používam Advance. Ale na obale nie je napísané, či to je syntetika alebo čo... (fakt som to tam nenašla) Už som si svojho favorita - olej vybrala, takže otestujem tých 1000 km na ňom. |
to Natalya: to ti asi uvolnoval ten bordel, co si mala v motore po M2T... F! |
Inac ten zraz jawakov by aj mna potesil, kedze som hrdym majitelom jawy. Fakt by sme mohli nieco zorganizovat ako spolocny vyjazd. Ja viem este zohnat takych 3 jawakov + ja. Mozno aj viacerych. Takze keby nieco, tak sa ozvite, potesim sa. F! |
Ahoj Jawaci. No podla mňa bude dymiť každá triapolka. Je to dané konštrukciou motora. Ale sčasti aj olejom. Ale myslím si že je zbytočné tam liať drahú syntetiku. Keď sa tie motorky vyvíjali, tak bolo len m2t a všetci si na tom spokojne frčali tisíce kilometrov. Ja mám motor po GO, skoro všetko je nové, a lícoval a leštil som aj kanáliky ale dymí to furt a aj bude. Ale zato to teraz lepšie ide. |
Moj motor má za sebou skoro 16 tis km a GO ešte nezažil. Zatiaľ nemá prečo, neklepe, ide ako hodinky... |
Kalupko: |
to kalupko: ja sa dost casto zdrzujem aj s mojou jawou vo zvolene (chodim tu do skoly), takze nejake to stretko by sa dalo zorganizovat, ved bb je odtialto iba 20 km... tak zatial. F! |
Natalka, simering na strane spojky na kluke si vymenila? Možno to dymenie prestane. |
Jawku máš peknú, len ten prípravok si si kúpil nedobrý, lebo ten originálny má zapustenie, ktoré prechádza predným blatníkom na ktorom musíš zväčšiť diery asi tak na štrnásť mm a šróbovať sa to má priamo o vidlu a nie o blatík. Na tom tvojom to nevidím, možno zlá foto. Ale ja som si to kúpil onoho času za 600CZK a som stým veľmi spokojný. |
Nat, tak už len ten drahý olej a zmier sa s dvojtaktom. |
...no super, ze sa viaceri zhodneme v nazore na jednu vec, len nechapem preco to musite vsetci vypisovat znova a znova dookola to iste, ked to uz bolo na zaciatku napisane ( ja osobne nepisem prispevok ak uz niekto iny napisal to iste co si myslim, mozno len kratke potvrdenie suhlahu).No nic to je asi choroba na slovenskych chatoch |
idu tam ešte 4 vložky s otvormi pre M8 skrutku ak tam nie su tak to neplní svoj účel |
matus: podla mna je jawiek na Slovensku dost. ja by som urcite na ten zraz prisiel aj s nejakymi kamosmi. F! |
Stanley,350-ku sedlam uz zopar rokov.Mal som podobny problem s nestabilitou v zakrutach.Tento problem sa mi podarilo eliminovat.Na prednu vidlu som dal tiez U-cko ako ty ale plavanie nesposobuje len samotna predna vidla.Je to omnoho komplexnejsi problem.Moje upravy: - nove pruziny v prednej vidle, - olej sa osvadcil PP90 ako odporuca vyrobca , -pruziny som podlozil o 50mm , -dolezite je mat spravne dotiahnuty tkzv. KRK RIADENIA lebo ak tam mas volu nepomozu ti ziadne stabilizatory , -v predu mam aj nastavitelny hydraolicky tlmic riadenia , -zadna vidla je spevnena navarenim parelelnej trubky v tvare U pod urcitym uhlom subezne zo zadnou kyvkou , -puzdra na zadnej kyvke musia byt bez vole , -zadne tlmice nastavit rovnako , -olej v zadnych tlmicoch som pouzil OTHP/PP90 v pomere 2/1 ,to by bolo asi tak vsio.A na to ze vymenis zadnu pneu a bude po probleme by som moc nevsadzal.Co sa tyka dymivosti,cital som tu ze staci dat VAPE a je toOK a ze kladivkove zapalko nestiha a preto to dymí.Dotyčnych musim sklamat.Problem je trosku inde.Je to sposobene hlavne nevhodnym casovanim kanalov.Inak mam aj bocne kufre tak ak chces nejaké blizsie info napis maila. |
Vydim že naj Jawakov je dosť tak na jar niečo dame do kopy inak byvam často na jawamania.cz v diskusii tak tam mozeme pokecať,meno mam toto isté dostanete tam mnoho rád a dost o Jawe.Tak uvidíme dajte stroje v zime do poriadku a niečo s tím zrazom Jawamaniakov spravíme inak som zo Senice.JAWAM ZDAR !! |
matus: ty si to predstavuješ ako "Hurvínek válku" |
Máš recht Nat. |
PECO: PP90 je olej do prevodovky, nieee? Tak preco ho mas v tlmicoch? Ja viem ze niektori tam leju aj motorovy. |
Ano natalka od začiatku som myslel normalný zraz len medzi nami a ak sa poradime tak možeme dosť spoločne na neaký imý zraz ale hlavne držme po kope a nedajme sa haniť od ryžových bikerov,Jawam Zdar |
All: |
Furby: skusk si precitat Navod na pouzitie Jawky 350 alebo 250, alebo knigu od Dočkala tretie doplnene vydanie a potom pochopis preco! (tato kniha je pre jawkarov nieco ako biblia |
matus: tak nekecaj o tom a konaj Už aby si začal |
nat.: ...hej uz to nosim v hlave asi tri roky, ale vies ako to chodi ...mam ine starosti... |
keby mali o svojích starostiach rozprávať všetci, čo niečo organizujú, asi by sme nechodili na žiadne podujatia! |
matus: chces mi tvrdit, ze PP90 nie je olje do prevodovky? |
Ja mam starsi model a nespevnujem na nej nic, beriem ju takú aka je . No nad zapalovanim Vape uvazujem už dlkšie, asi do neho investujem, pretože 2takt potrebuje len benzín a elektrinu . Čo sa týka oleja, to je na dlkšie, no v skratke okrem M2T všetko, mne sa osvedčil Repsol 2T - mineral najlacnejší, potom Castrol Super TT a TTS - tiez mineraly ale draksie, ESSO 2T syntetic blend- polosintetika - lacna a dobra a teraz mam Shel VSX - polosintetiku a je super, dymí len za studena, no z pomerom by som to neprehaňal, pomer je predsa určený od výrobcu a čím lepší neznamená tým menej, aby ste na to nedolpatili . Taktiez aj gumy hraju svoju ulohu a ja mam Mitasky - čím oblejšie tým lepšie, no ak by som ich nemal nové, tak odporúčam na Jawky SAVA plašťe - lacnejšie a vhodné . |
ja by som to pripadne stretko videl velmi jednoducho proste koncom februara poziadame vebmastra o anketu kde si zvolime vyhovujuci termin a miesto trebars (7-8 maj na duchonke este som tam nebol alebo 14-15 maj zelena voda a proste tam prideme bez vstupneho bez tomboly len poplatky za kemp a pofotime Jawy pokecame kazdy si spapa a popije co si donesie a netreba ani stanky ani sponzorov ani organizaciu a pokojne sa mozme previest ci len oplezat kazdy co sa mu paci a vsetci na nas nechaju oci a budu nastvany ze neprisli a mi budeme tazky frajeri a lucenie bude zaslzene a smutne |
Nat.: uz sa tesim na obsah... ....bolo to myslene akoze... |
..jaaaj este som zabudol pridat link na Jawac 2004 |
nie som lokal patriot a ani v spominanej lokalite nebyvam ak sa dohodneme na zemlplinskej sirave |
Temny: |
all: mne je to akoze fuk kde to bude, moja jawka ma zatial doviezla vsade |
to FURBY:Ano mas pravdu PP90 je samozrejme prevodovy olej.Ved ja som nenapisal ze nie je.Ale skus si dat do prednej vidlice na 639ne tlmicovy olej a potom mozno prides na to preco tam aj vyrobca odporuca PP90.Zaroven vsak nepopieram ze je mozne pouzit iny olej.Pisal som len vlastnu skusenost. |
to PECO: No vsak jasne, samozrejme to by si na nej lietal . Aky olej tam das, je väcsinou iba na tebe a na tvojich osobnych skusenostiach. Ja som menil pred 2. tyzdnami a dal som do tlmicov repsol horquillas tusim 15W30. zatial neviem ako to s nim slape, kedze som sa na nom odvtedy neviezol. no sak sa uvidi na jar F! |
Dufam, ze ja na nej nebudem lietat a pojde to Ok. Aspon dufam... F! |
zdravim vsetkych zucastnenych jawakov. sice uz jawku nemam , ale nakolko mi ich rukami par preslo a moj 70 - rocny tato na 350-dine nevynecha v sezone ziadny zraz , mam k nim stale pozitivny vztah. |
Furby ja som tam pred sezonou nalial ten repsol. Nie je to zle ale keby bol trosku hustejsi bolo by lepsie. |
kalupko: a s tym tlmicakom by sa to nedalo vyriesit tym, ze by sa nalial viac ako treba? vtedy by to malo byt tvrdsie, nie? a nie ze zabudnes na mna, musime na jar pojazdit, ak dozijeme F! |
Nazdar začinam zo Stepom pracovať na tom stretku nazor je taký že by to malo byť na strednom slovensku nech to nema niekto viac ako 300km,normalný mini zrazik kde sa všetci spozname okukmeme mašiny pokecame popijeme ,prespime a na druhý den by bol neaky mini program ,dohoda na ďalších zrazoch a spanila jazda tak 20-50km potom zastavka ,lučenie a rozchod.Nazory a pripomienky na maj Mail johny99@stonline.sk Natalka prosim ozvi sa mi OK? Aj Stenley.Jawam Zdar. |
Furby: to neviem, neskušal som, ale tak možem skusiť ale až na jar, ešte mi z neho zostalo. Ale pochybujem že to bude mať efekt. |
to JOHNY: ok, to som zvedavy, co z toho nakoniec bude, ale kazdopadne sa tesim |
To Furby: netvrdim, ze po precitani knihy od Dockala je hned z niekoho geroj, len som ti ju chcel odporucit, ked si sa stale tak cudoval, aby si si precital ,ze prevodovy alebo motorovy olej sa dava aj do tlmicov ,) |
CO ja viem, tak patrilo by sa pre vsetkych Jawakov, ale to by uz chcelo nejaku organizaciu, zabavu a podobne. Nie? Teda keby si z toho chcel spravit nejaku Jawa megaakciu a propagovat to vsemozne. |
Matuš ked je to Jawa zraz tak tam dojdi na jawke aj z roku 1940 to je jedno a pokial viem aj ČZta patrila pod Jawu tak dojdite všetci a ked dojde niekto na ryžovici sa mrknúť tak ho tiež prijmeme ako hosťa.Ono to chce niečo menšie okolo 50-100 motorkarov na začiatok ale ked nas bude viac nevadí ide o prví krok.Taktiež mame s par kamošmi namierené na Česky Jawa zraz v Krucenburgu tak nas tam može ist viac .Všetko je o tom zisť sa pobaviť sa a naplanovať neakú vätšiu akciu ale chce to čas tak chystajte stroje,Jawam Zdar bez rozdielu veku stroja a majitela.Čabas |
to MATUS: ja som sa necudoval, ze tam lejes ppcko, len som konstatoval, ze je to do prevodovky. ved aj ja sam som pisal, ze sa pouziva aj M2Tcko riedene s tlmicakom... |
A este reku som rozmyslau, ze by bolo dobre zistit predbezny zaujem, takze by sme mohli vyclenit na to samostatne forum alebo co. aby sme vedeli, kelo nas asi bude F! |
tak tu spravte članok JAWA Zraz 2005 a tam sa možeme všetci vyjadriť a dame niečo do kopy ja tie članky neviem pisať tak prosim niekoho z vas trebars Stenley,Natalka,Furby dajte sem prispevok a rozjedme to .Viem do jari je daleko ale treba vybaviť azaistiť miesto na zraz tak čau odpište. |
Priatelia: |
(sorry, omylom som to odoslal nedopisane) |
Sa mi zdá, že ten jawa zraz začínate organizovať viacerí! |
Natalka: |
Stenley: tak skús napísať jeden mail pre všetkých. Ak ho teda budeš písať, mne na kopecka.martina@slsp.sk |
Natalka: |
K tej dymivosti. Ako pisal aj Matus je to tak a mozem to, len potvrdit. Ak sa pravidielne o masinu staras niesu problemy. Staci namontovat kvalitne sviecky, vymienat filter, nadstavit motor a hlavne kvalitny olej. Dymi pri starte na sytic a potom je to v pohode. Netreba vsak zabudnut tankovat kvalitny benzin. To znamena nie vodu od Jurkyho. K tej nestabylnosti. Je to Jawa a ta sa tak uz narodila a ina nebude. Podla mna je to vsak dobra skola. Ked sa s velkou masinou dostanes do uzkych tak to zvladas bez problemov. Viem co hovorim prave som presedlal a vela krat mi ta skola na Jawe pomohla. |
Natalka dufam ze na tom zraze Jawkarov ratas aj somnou! |
To Stanley: aj ja rad pomozem, ak budem moct a budem v jari este v SR. |
no pozeram, ze som mal preklep v emaily, spravne je to: deliveri@pobox.sk |
FaDe: sám vieš, aký je Tiborko "kus" Inak dík! |
motoride.sk/page.php?view=phorum&tema=vyjazdy... F! |
Tiez potrebujem spevnit vidlu, kde presne si to zohnal? |
ak si z blavy, tak v každom jawa obchode - senec, lamač, jarovce... |
kalupko - nepomoze vymenit len vidlicku ,lebo v drazke v kolecku ti ostanu napecene kusky zo starej , ktore tu novu odpisu velmi rychlo . o klzani spojky som sice pocul , ale este nezazil , mozno je to aj o spravnom zostelovani vsetkych hejblatok . a nepodcenujte jawu ani cz-tku . podvozok sa da nastavit tak , aby aj jawa sla na koleno . kamarat pred 20-timi rokmi mal po kazdej jazde so mnou zodrate spicky na topankach ,. |
Kde v senci je ten obchod, pocul som o nom ale neviem kde je. |
To Karol, aha, takze by som menil aj kolecko hej? Vidis, to som si neobzrel ako vypadalo. |
kolecko mozno ani netreba menit , ale minimalne vycistit drazku pre vidlicku od napekov - napr na sustruhu , veeeeeeelmi sikovní aj flexou a smirglom . za tym kolenom si stojim , ale predvadzat ho nebudem , predsa sa uz len horsie zrastam . a co sa tyka povodnej temy - skusim pohladat niekde obrazok , ako ma naozaj funkcne spevnenie vyzerat . ten kusok plechu je ako keby si krmil psa blchami . co si pamatam tak aj CB 900 F mala taku vystuzujucu vecicku a masivnostou to vyzeralo ako 3-tie okuliare |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 90746 | Včera: 233506