Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Honda VFR 800 r.v. 2004 - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda VFR 800 r.v. 2004 - Diskusné fórum

Diskusia k článku: Honda VFR 800 r.v. 2004

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
22.07.2004 11:42

Honda VFR 800 r.v. 2004

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

jjaro jjaro,
prosim vysvetli mi, co ta vedie k neustalemu porovnavaniu s Varaderom? Ako mozes porovnavat litrovy L-kovy dvojvalec s osemstovkovym vidlicovym stvorvalcom? Navyse je uplne samozrejme, ze na rozbitej ceste musis ist s cestnym strojom pomalsie, neviem co ta na tom tak prekvapuje.


22.07.2004 11:43

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Vojticek
 Turista 

Ikona

..už sa teším na diskusiu :-)))..


22.07.2004 14:15

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Tono
 Turista 

Ikona

Mal som moznost si vyskusat tuto masinu - cca 200km - a za seba mozem povedat, ze motor je naozaj fantasticky. Podla mna je na sportovu jazdu a jazdu pre radost ako stvorena. Ale na dovolenku vo dvojici + kufre by som si ju asi nezobral...na to je Varadero urcite ovela lepsie. Na Varadere M2004 som najazdil cca 1300km, takze mam moznost porovnavat. ..idealne by bolo mat obidve... :-)))


22.07.2004 14:30

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

po dovolenke pride jeden clanok aj odo mna. Bude to ties o VFR 800, rocnik ale 2000, cize bez tych sprostych ventilov, a bude zamerany na skusenosti pri moto-turistike. A bude samozrejme subjektivne porovnavana s TDM 850 a nie Varanom :-D

Novy model VFR sice nesedlam, ale ten predposleny model ma zrkadla fantasticke, neporovnatelne lepsie ako TDM (Varana som nejazdil, neviem povedat). Motor je uzasny, ziadne trhnutie pri 7000. Kapotaz krasne chrani kolena. Jazda pri 150... ziadny vietor necitim (mam 184 cm). A ako svieti ten predny dvojity reflektor, o tom mozu snivat mnohe auta, nie este motorky. Jasne ze je tvrdzi podvozok oproti enduru a to si zabudol napisat, ze ho mozes hocikde obtriet a zlomit. Zabudol si vsak napisat, ze VFR je v rukach hracka oproti Varanovy, skus naklonit Varana o 30 cm do strany a skus VFR :-) Ked porovnavas tieto dve motorky, spomen aj vyhody VFR. Sedadlo spolujazdca sa mi zdalo v pohode, rukovate su bravurne (mozno ma novy model ine?). Viac v mojom buducom clanku.


22.07.2004 17:32

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Aurel
 Turista 

Páči sa mi tento článok, autor sa vyjadruje subjektívne a na to aj sám upozorňuje a
nevnucuje svoje názory ostatným. Každý má predsa svoje očakávania od motorky,
niekto baží po pohodlí, inému sa páči že má pekný výhľad na všetky strany, niekomu vadia
muchy na prilbe niekomu zas vadí vysoký štít, inému sa zas páči vytočený radový štvorvalec,
druhému zas nie... a tak donekonečna.

Pozitívne hodnotím to, že autor v posledných riadkoch článku skonštatoval, že vlastne
porovnával neporovnateľné, stroje koncepčne z úplne "iného cesta". Myslím že to je oproti
predcjhádzajúcim článkom od tohto autora posun vpred, dobrý trend.

Mal by som postreh k tomu systému VTEC. Je to vec na ktorú existujú dosť rozporuplné
pohľady. Iné značky takýto ani podobný systém neponúkajú, takže je to špecifikum Hondy,
vlastne len VFR 2002+. Málokto vie, že podobný systém prepínania medzi dvoj / štvorventilovou
konfiguráciou bol prvýkrát Hondou uvedený v roku 1984 na malom naháči CB400SF, ale bolo to len
na japonskom modeli, ktorý sa v európe nepredával. Systém sa vtedy volal "REV".
VTEC na VFR je zdokonalený ale v zásade podobný systém, takže z tohto pohľadu to nie je
technická novinka s ktorou by Honda nemala žiadne predchádzajúce skúsenosti.


22.07.2004 17:34

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Aurel
 Turista 

Mal som možnosť rozprávať sa s viacerými ľudmi, ktorí si zajazdili na VFR-ke 2002 na okruhu
v Brne a ich komenty by sa dali rozdeliť do dvoch názorových skupín. Jedna skupina boli tí, ktorým
prepínanie v 7000 otáčkach vyslovene vadilo alebo to posudzovali ako nepríjemné a druhí boli
tí, ktorí povedali, že im to absolútne nevadilo, lebo pod 7000 otáčok na okruhu takmer vôbec nejdú.
Pochopiteľne VFR nie je okruhovka, je to športturista takže takéto posudzovanie je tu v nesprávnej
rovine.


22.07.2004 17:34

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Aurel
 Turista 

Ja som na novej VFR-ke odjazdil tiež pár kilometrov a za seba môžem konštatovať že
pri mojom opatrnom štýle jazdy mi to nikdy nevadilo. Bolo by dobré aby si to každý vyskúšal
na vlastnej koži, pretože keď to človek len takto číta v článku a neskúsil to, môže mať dojem
že VFR pri 7000 otáčkach doslova "trhne" alebo "vystrelí" podobne ako keď sa na aute zapne
turbo. Nie je to tak. Nárast výkonu je síce citeľný ale nejaké silné nebezpečné trhnutie tam nie
je. Skôr jazdca ktorý na tomto stroji sedí prvýkrát prekvapí zmena zvukovej kulisy motora ako
nejaké trhnutie. Zmena k agresívnejšiemu revu motora je skutočne výrazná. Pôžitok pre uši.


22.07.2004 17:35

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Aurel
 Turista 

Motor VFR sú vlastne dva motory v jednom :-) Motor, ktorým sa výborne jazdí komótne turisticky
ale aj športovo agresívne. Využíva na jednej strane lepšiu charakteristiku 2-ventilového
motora v nízkych otáčkach a lepšiu charakteristiku 4-ventilového motora vo vysokých otáčkach.
Pripájam sa k názoru, že si na jazdné vlastnosti tejto fenomenálnej motorky treba zvyknúť a
súčasne súhlasím s tým, že sú jazdci, ktorí si na to zvykať ani moc nechcú.
Aj ja by som sa pri kúpe motorky asi velmi ťažko rozhodoval, v mojom prípade medzi VFR, STX
a Varaderom.


22.07.2004 17:35

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Aurel
 Turista 

pardon že to bolo na 4 krát, príliš som sa rozpísal a tolko textu sa nedalo odoslať naraz :-)


22.07.2004 18:07

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

na stranke www.motorkari.cz/rubriky/testy/2vfr800/1.php je krivka krutiaceho momentu. Preco tam to "trhnutie" nie je vidno???


22.07.2004 21:11

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Fedajkin
Darca Krvi  Kávičkár 

Vidicon: sak tam v strednych otackach vidis prudsi narast vykonu ako doteraz.


23.07.2004 7:24

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

GaST
 Kávičkár 

Ikona

Gustovny test, udelujem 1+ :o)
Naviac spravne rozpisany, niekto by mozno charakterizoval "ukecany" ale ved o tom motorkarske diskusie a rozhovory su: dookola subjektivne kecy a nazory na masiny. Mne osobne sa tento test velmi pacil.
A Aurel tiez zabodoval, samozrejme :o)


23.07.2004 7:36

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

georgie
 Edvenčr 

Ikona

Motorcyclist z USA nechválil tuto mašinu ako autor, už len preto, lebo je to vela peňazí a system "vtec" dava jej málo muziky aby to bolo opodstatnené. Ovela jednoduchšie by ho bolo deaktivovat aby motor dýchal už odspodu. Nevyjadrili sa k tomu či je to technicky možne, ale dali myšlienku Honde.


26.07.2004 8:04

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Nedpovedal som lebo sme sa len vcera vratili z Dolomitov. Myslim ze diskusiu uz necham tak, bez zasahovania, ved to co som povedat chcel som uz napisal v clanku.


26.07.2004 11:14

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Vidicon práve som pridal cestopis z Dolomitov, dúfam že to Awia zaradí čím skor aby si si to prečítal ešte predtým ako vyrazíš !


26.07.2004 14:18

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Awia, dufam, ze ten cestak zaradis do stvrtka, nech mame este nejaku inspiraciu na dovolenku :-)))

Fedajkin, vyssi vykon v nizsich otackach je tam uplne zjavny, ale nevidim to "trhnutie" pri 7000...


26.07.2004 16:43

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Vidicon to trhnutie závisí od toho či zrýchluješ plynulo pri konštantnom zaťažení (tak bola vykreslovaná výkonová krivka na valci), alebo či ideš len plynule a zrýchluješ len mierne, vtedy je cvaknutie a zapnutie ventilov ako aj trhnutie zretelnejsie


27.07.2004 9:23

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

len kratke reakcie :
Hergott no predsa to ye varadero vlastnim a najlepsie ho poznam
Vidicon ano co sa hmotnosti a manipulacie na mieste tyka je VFR oproti varanovi ako pierko a keby si cital pozornejsie tak by si to tam nasiel, nemozes ale porovnavat stary a novy model vfr ktore su celkom od zakladu ine
aurel ked zrychlujes po rovine tak tam nebezpecne trhnutie nie je, ale ked si poriadne naklopeny a zrychlujes len trosicku a zapnu ti ventily... no... skoro som sa koli tomu vysypal, mozes mi verit


27.07.2004 9:24

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

vidicon porovnavat vlastne mozes, ale myslel som to tak ze nemozes povedat ze stara vfr ma dobre drzadla tak to automaticky znamena ze aj nova vfr ma dobre drzadla, nakolko tieto su uz uplne ine


27.07.2004 9:29

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Aurel ak chces jazdit vyhradne po dobrych cestach (donovaly, certovica, rakusko taliansko) tak jednoznacne najlepsia je STX, ak najma po rozdrbanych slovenskych cestach (ci horach v zahranici) a obcas sotolina tak najlepsi je varan, a ak len kratsie rychle vyjazdy po rychlych zakrutach a cestach 1. triedy, a ziadne extra velke tury tak moznoze VFR, ale napr. do pomalych zakrut typ dolomity by som ju teda nebral, ale je to samozrejme aj otazka financnych moznosti


27.07.2004 11:36

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Aurel
 Turista 

jjaro: Na STX som odjazdil juh španielska a naspäť. O kvalitách tohto stroja viem svoje. Absolvoval som s ním prechod cez švajč. alpy (zčasti v noci), nekonečné francúzske dialnice aj pohorie Sierra Nevada na juhu španielska. V roku 2003 mi vyšiel o tom cestopis na 2 časti v MotoMagazíne. Osobne mi vyhovujú všetky tri motorky a bolo by to ťažké rozhodovanie. Žiaľ, momentálne na kúpu motorky nemôžem pomýšlať.


27.07.2004 12:56

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

aurel ten cestopis som tusimze aj cital, len nechapem preco by si na kupu motorky nemohol pomyslat


27.07.2004 14:11

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Aurel
 Turista 

sú to súkromné veci, malé bejby a tak... nemám čas teraz jazdiť, a už vôbec nie long-distance výlety ktoré ma fakt bavia. sem tam sa k motorke dostanem aj bez toho aby bola moja a teraz som v takej situácii že za sezónu odjazdím možno len 2-3 tisíc


27.07.2004 14:45

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

aaale aurel, ved pokial je baby male tak by si mohol long trips jazdit sam (da sa to zvladnut aj za predlzeny vikend) a neskor ho das k starym rodicom a mozete ist jazdit aj s manzelkou aby si sa na cestach nenudil ani v noci, ci nie ?


27.07.2004 14:51

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

vidicon poslal som ti ten clanok (cestopis z dolomitov) aj ked bez fotiek na mail, lebo ten aiwa to asi tak skoro neuverejni kedze je asi na svadobnej ceste


27.07.2004 15:14

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Jjaro, mam to, vdaka, precitam...


07.08.2004 17:31

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

dean
Neregistrovaný

chcel by som sa spitat ze kde je vo viedni ta pozicovna strojov.
dik


08.08.2004 10:50

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

dean naprikladwww.2radboerse.at


31.10.2004 8:46

Re: Honda VFR 800 r.v. 2004

V-Max
Neregistrovaný

JJARO nemyslel som si ze to niekedy poviem lebo sa mi zdas v diskusiach ako chrobak truhlik co vsetko vie najlepsie ale tie tvoje clanky su fakt dobre. Paci sa mi porovnavanie z PANom a VARANom lebo oba stroje som trosku jazdil a teraz mam strasnu dilemu co si kupit. PAN.r.v96 alebo VARANr.v.00 alebo VFR r.v.98. Mne ale jazdenie z Varanom strasne zneprijemnuje ta nachylnost na bocny vietor co Pan zvlada bravurne. VFR is too sportish .. tak teda VARAN ci PAN .. that is the question ...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 67013 | Včera: 228902