Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuLithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR - Diskusné fórum

Hodnotenie: (7 hodnotení)

Diskusia k článku: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
03.06.2013 22:37

Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

Hodnotenie: Dobré

[dobre]


03.06.2013 23:25

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Moto poradňa: Akumulatory Shorai
Tu som sa nedavno na tu baterku pytal a nevyzera ze by to niekto u nas poznal. Aj som.ju chcel objednat z usa. Ale nechcelo sa mi na nu cakat a uz vobec nie koli takej somarine sa trepat na colnicu. Tak som rad, ze to niekto zacal vozit.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (03.06.2013 23:38)


04.06.2013 11:16

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

nie moc drahšia ako yuasa..


05.06.2013 8:17

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Asi o tom bude pri najbližšej výmene akumulátora uvažovať...


11.06.2013 10:47

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

dazdo
 Turista 

Ikona

vyzera to pekne, no je 3x drahsia ako gelova, ale to je dan za novu technologiu..
mam otazku - ak baterka nema samovybijanie a z vyroby je na 90% nabita, naco je komu nabijacka?


11.06.2013 10:55

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

datadive
 Kávičkár 

niesu to tie Lipol ? ... ako sa pouzivaju v modelarstve ? ... tie co tak fajn vybuchuju ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (11.06.2013 10:56)


11.06.2013 11:54

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

risomas
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Lipol to nie su. Lipol maju lepsi pomer energie a vahy ale lifepo maju vyzsiu zivontnost a vedia davat vacsie prudy. Ale tiez sa pouzivaju aj v modelarstve. Cenovo by maly byt lifepo teoreticky vyrazne lacnejsie no zatial v praxi stoja rovnako ako liion a lipol.
Podla mna je to na beznu motorku uple zbytocna investicia. Ale samozrejme na moto kde sa ceni kazdy kilogram to ma velky prinos.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil risomas (11.06.2013 11:55)


22.01.2020 12:34

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nechcem zakladať novú tému tak sa spýtam tu. Pozná niekto a ma niekto skúsenosti s batériami Skyrich? A otázka pre elektrikara, bude takejto batérií vadiť ze moto ma výrobcom zabudovaný alarm a ten si nepretržite cuca šťavu?
Úprimne povedané, na jednej strane sa týchto batérií v moto trocha bojím, na strane druhej ta hmotnosť a rozmer je u nich lákavý.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (22.01.2020 12:42)


22.01.2020 18:15

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mna by presvedcila jedine cena.
Ak by tie nove, moderne a perfektne baterie, stali cca plus minus v cene normalnej gelovky exide, alebo ok, celkom drahej oddysey, beriem to a neriesim.
Nadavat budem az nad pahrebou a napisem o tom.
Keby tie baterie boli pred nedavnom, tak by ich mohli montovat rovno do moto, lebo pri 4x vyssej zivotnosti, by za 25 rokov nebolo u mna treba v moto menit baterku.
V podstate je ale pravda, ze tak dobru baterku, je skoda nechat na zimu v motorke, ked pisu ze ma 300A startovaci prud, taka co by sadla do mojej bambule, na zimu by mohla ist do auta a v lete zas do moto.
Jedna baterka, jeden problem.
Re: RadoR6:
Na to sa opytaj vyrobcu, ci ten balancer, vypne a ochrani baterku pred uplnym vybitim, alebo ta baterka umre.
Ja co som videl take tie predskokany, co mali v sebe 4ks LiFePo valcekov 32500, urcenych pre motokross, alebo nejake take vyzitie, ochranu pred podbitom nemali.

Jedna vec sa mi paci, ze ta baterka, ma vyvedene clanky na balancne nabijanie a tym padom je mozne pripojit modelarsku nabijacku, po nastaveni typu clanku, alebo aspon min a max napatia, je mozne ju precyklovat a zistit skutocny stav jednotlivych clankov a to nieje este bezne u tychto zazrakov.
Navyse kto ma a pouziva, hoci aj primitivnu modelarsku nabijacku, usetril, nemusi sa bat nabijat a robit kontrolu, pri zimnej odstavke.

Co by som ale prijal ja, je ked uz tie clanky a cele baterie, su tak uzasne, aby teda pri tom objeme povodnej olovenej baterky, mali radsej vyssiu kapacitu, ako vahu.
Usetrim potom na vylete na moto, nemusim nosit plynovy varic, ale staci mi na 12V ponorny, na vifonku a caj a nemusim sa bat, ze by som nenastartoval.
Lebo 18-22Ah, nieje malo, ani moc, ale keby to malo aspon 40Ah, uz by sa to dalo prdnut aj do auta..


23.01.2020 15:14

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Diky Merlinko. To bola len taka úvaha. Batérie ako Shorai, Antigravity, EarthX ...(to co ich predrazuje je aj to ze je to dovoz mimo EU) sú veľmi drahé, ta a ktorú som pozeral stala cca €200 ale nikde žiadna poriadna recenzia, skúsenosti, nič. Viem ze na moto cez 300kg tých 5 kilov nič nespraví, ale očeš 5 kg z batérie, ďalšie 3kg inou zadnou pneu, malička zmena v prevodovom pomere na vyvodovom kolecku a zadnej rozete a na svete by bola úplne iná motorka. Ale za plameň pod ritou mi to nestoji.


23.01.2020 15:29

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

tonoaaa
 Kávičkár 

Tie baterie su take iste ako ine litiove za 70 az 100 eur. Su poskladane z cinskych clankov. Pre 600vku stacia 4 clanky. Podbitie nesleduju, pretoze by elektronika nezniesla startovacie prudy. Balancery maju take, ze su schopne vzajomne vybalancovat clanky pri ich "standardnom" nabiti. Akonahle dojde k vacsiemu podbitiu, je potrebne nabijat pomaly, pripadne nabijanie na noc prerusit, nech sa vybalancuju.
Co je najdolezitejsie, je ich minimalne samovybijanie, ale nesmu byt pripojene na ziaden spotrebic. Ak sa prevadzkuju v nir casto pouzivanej motorke a este k tomu s alarmom, tak sa lahko stane, ze sa znicia. Ja ju mam v okruhovke a odpajam ju s odpajacom z ciny medzi okruhovymi dnami.


24.01.2020 13:22

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: tonoaaa: diky za vysvetlenie. Nateraz je litiova batéria zamietnutá. Trocha len pochybujem o tom ze všetky sú poskladané z čínskych článkov. Áno, vsetky môžu byť z Ciny, ale myslím že nie je čínsky článok ako čínsky clanok. Sú také ktoré môžu stať par dolárov (koli materiálom, výrobným postupom a kontrole kvality), z takých batériu za tebou uvedenú cenu vyskladas. Ale ak vyššie uvedené procesy zvýšia cenu článkov,tak prirodzene musí byť vyššia koncová cena.


24.01.2020 13:50

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

Dudun
 Edvenčr 

Este maju taku nepeknu vlastnost,

Ak su v teplote pod nulou tak nedodaju pozadovany prud. Ludia to riesia tak, ze nechaju chvilu svietit svetlo, tym sa zahreje a nasledne startuju.

Ak uz litiovka tak urcite iba s BMS, ktora zabezpeci ochranu pre vybitim, prebijanim, teplotou, balancuje clanky a co ja viem co este. Problem, ze predajca aj napise, ze to obsahuje BMS ale ked to rozoberies tam nie je nic iba clanky (tymto neobvinujem predajcu, skor vyrobcu, ktory na bateriu popise kadeco). Taktiez aj uvadzana kapacita je casto skutocna kapacita prepocitana nejakym bulharom tak aby bola hodnota porovnatelna v olovennou bateriou.


24.01.2020 17:56

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Rozoberal som bateriu, LiFePO, ktora mala BMS, ktory odpajal clanky pri poklese napatia, od zataze, kopa strasnych tranzistorov, na malom plosaku.
Ale nebola to startovacia bateria, aj ked skuter by nastartovala asi urcite.
Taka lithiova nahrada, za gelove 12V 12Ah, co sa pouzivaju v alarmoch a UPS-kach.
Lenze napriek vsetkej logike a rozumu elektroniky, sa odporucal jeden clanok.
Pritom mala vystupny prud, az do 100A kratkodobo. Nebola to ale startovacia bateria.
Draha vraj bola nova, ako Petrzalsky kokain.

Co sa tyka tych Li baterii, mna zaujima v podstate len nasledovne.
Je to lacnejsie, ako aj tak drahe olovo do moto? /motobaterie su povatsinou drahsie, ako autobaterie/
Je to spolahlivejsie ako bezudrzbova AGM, alebo Gel bateria?
Je ta bateria schvalena pre pouzitie v motorovych vozidlach na verejnych komunikaciach?

Lebo prva podmienka nieje splnena.
Druha podmienka je velka neznama.
na tretiu podmienku, je nelahka odpoved.

Lebo aj moderne vozidla hybridne, plugin hybridne, ale aj plne elektricke, vatsinou maju a musia mat aj olovenu bateriu, aj ked ju nepouzivaju na startovanie, koli napajaniu najma airbagov a dalsich bezpecnostnych systemov, m.i. ABS, atd. Aj blinkre, brzdove svetla..

Ked umre na priuse, alebo lexuse Rh, olovena baterka, co sa stava, tak vozidlo sice umozni na elektricky pohon sa pohnut dopredu a dozadu, zaparkovat a aj pomalu jazdu ako taku, ale hlasi chybu a velmi intenzivne a neumozni nastartovat ani motor. A tu olovenu baterku nepotrebuje na nastartovanie motora.
No a okrem klasickej blikajucej kontorolky dobijania, svietia vsetky bezpecnostne systemy z vystrahou.


25.01.2020 16:31

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Ja mám SHORAI 14A2-BS12 bola sériovo na motorke. Uvedené má, že je to ekvivalent 14Ah. Zrovna som ju včera vážil, lebo vždy keď ju chytím do ruky ma prekvapí že to nič neváži - 692g.

Mám ju rok, absolvovala cca 42000km a nemal som žiadny problém. Teda jeden problém som si vyrobil sám, keď som nechal zapnutú elektriku na motorke omylom viac dní. Baterka úplne mŕtva, nameral som jej nejak okolo 3V. Nabil som ju normálnou autonabíjačkou, chvíľu jazdil s malou dušičkou či ma niekde nenechá ale rozhodila to a doteraz sama nemala žiadny problém.
Od októbra do včera motorka stála, polovicu času som ju mal odpojenú. Naštartovala úplne bez problémov a nameral som jej nejak 13,2V myslím.

Uvádzam len kvôli skúsenostiam. Sám by som si cielene lítiovku asi nekúpil ale prišla s motorkou :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil erbe (25.01.2020 16:32)


25.01.2020 17:40

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: erbe: ked mala 3v, pripoj ju na nabijacku cez balancer


25.01.2020 18:38

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

joscu
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

4x dlhsia zivotnost cize nejakych 44 rokov by mala teoreticky vydrzat :-D, teoreticky aj viacej ale nechcem aby ma niekde nechala moja povodna :-D


27.01.2020 7:27

Re: Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Len dodám, že ten môj problém som si vyrobil na úplnom začiatku života baterky. Od vtedy najazdila ostatných 40000km.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 314805 | Včera: 162145