Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (42 hodnotení)
Diskusia k článku: Budeme môcť s vodičákom skupiny “B” osedlať aj 125-ky?
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hodnotenie: Ja som za schvalenie. |
3z tých 4 motoriek tam pariť nebudú, keďže by to malo byť obmedzené na 125ccm+ automatickú prevodovku(variátor) Upravené 2 krát. Naposledy upravil Frickoo (31.01.2013 11:56) |
Schvalujem/neschvalujem... na tom vobec nezalezi. Lebo to tak ci tak neprejde. Navrh zakona totiz pochadza od nespravnych poslancov z nespravnej pol. strany. Takze uz len z principu to "vladna vecsina" nepodpori. |
Frickoo: V tom návrchu zákona (viď linka v článku) sa nič o variátore nehovorí ale o skupine A1 Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (31.01.2013 12:13) |
Awia, "Schválenie by isto pomohlo predaju..." suhlasim. Upravené 1 krát. Naposledy upravil lazysnail (31.01.2013 12:23) |
No nie je to ziadna novinka vo svete pokial viem v 80 rokoch minuleho storocia v nemecku kto mal vodicak na auto automaticky mal A1, ale osobne to neschvalujem motorka nie je len o výkone ale aj o technike a ked niekto v zivote nesedel na moto a ani v autoskole sa nic o jazdeni nenaucil a kúpy si napr. Yamahu 125R tak sa mame na co tesit zase sa bude písať o tom aký su motorkári arogantny a kolko ludi sa zbilo, myslím, ze tento krok neschvália, keďže sme EU sľúbili že každoročne budeme znižovať počet úmrtí na našich cestách. |
Nechcem kecat, ale cely cas som mal za to, ze to vychadza zo smernice eu. v tom pripade by bolo uplne jedno, kto to navrhne, lebo aj tak sa to musi implementovat. |
Už vidím plné parkoviská skútrov pred panelákmi v BA. |
čítal som že to tam má byť uvedené ako nejaká príloha či čo.To bolo ešte pred podaním návrhu do parlamentu... Ak to tak nieje tak sa OSPRAVEDLNUJEM |
Hodnotenie: Podla mna je to dobry navrh. Hlavne to odlahcenie dopravy v mestach je velke pozitivum, kedze vacsina soferov jazdi v aute sama. Tak isto je to ekonomickejsie aj ekologickejsie. Len je pravda ze clovek co nikdy na motorke nesedel by mohol mat s moto, ktora moze ist 100-120km/h a akceleruje rychlejsie ako vacsina aut, problemy. Napadli ma kondicne jazdy, ale zas by ich bolo treba zaplatit a to sme zasa na zaciatku. Neni to take jednoznacne. |
Scooter 50ccm je mozno nebezpecnejsie vozitko ako 125ccm lebo na nom kazdemu zavadzias a nevies drzat krok s premavkou ani v meste. |
Každý 50ccm skúter ide viac ako 50km/hod čo je maximálna rýchlosť v meste. |
Hodnotenie: egres, kazdy skuter 50 ccm moze ist max. 45 km/h |
Hodnotenie: no osobne dufam ze to neprejde a ostane tak ako je nech chlapci naberu skusenosti na slabsich strojoch a tych ktorych to fakt chyti a budu chciet pokracovat na dvoch kolesach si vodicak rozsiria -iba moj nazor pani a dami |
awia to nieje nápad originál slovenský,časom sa bude implementovať smernica štandard europskej mumie.akí poslanci to navrhli je bezpredmetne.niekto z nich bol asi na dovolenke v taliansku a videl tam to skuteršialenstvo.je to ale nebezpečná vec.nam motorkárom to nebude robiť problem nejaka 125ka,ale uplným začiatočnikom áno.myslím,ale,že je to vcelku ľahke aj pre dementa,ale ked sa to rozbehne na 80km/h načim treba vedieť hamovať |
Je to "nápad" z EU, ale každá krajina sa môže rozhodnúť či ho prijme alebo nie... |
pitaz: |
Egres, 50 ccm (kategória L1 = do 50 ccm) majú legislatívne povolené max. 45 km/h. To, že sa odblokovávajú alebo že čínsky tacháč ukazuje viac, to už je iná kapusta |
aawia maš pocit ,že si slovensko može robiť čo chce?tie časy su už preč.europa chce jednotu,pretože v jednote je síra preto sme sa im pchali so značkama a inýma pičovinami.položme sme sa na otázku,či môžme prijatiu tejto legislatívy zabrániť? |
Môžeme, sú určité smernice, ktoré môžu krajiny prijímať ľubovoľne... |
Hergott: |
čo sú toto za nezmyselné úvahy....či môžme prijatiu tejto legislatívy zabrániť.... a pod., v minulosti sa nikto nezamýšľal nad tým, že ak niekto v živote nesedel na motocykli a dostal k sk. B aj AM...teraz strašný problém... šuhaj si urobí v autoškole v 18-ke B a na druhý deň si sadne do tatkovho 200 koňového auta a nikomu to žily netrhá, len tu sa uvažuje ako by deň po prijatí B-A1 malo na cesty vyrojiť najmenej 1000 dementov, čo v živote nesedeli ani na bicykli....nerozumiem...rozdiel medzi AM a A1 je skutočne minimálny a nepochopím takéto spiatočnícke rozmýšľanie..... |
egres, podla mna nemas pravdu. je dane zakonom, ze max. rychlost moze byt iba 45 km/h Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (31.01.2013 15:23) |
egres2 - bodaj by každý jazdil v obci autom tak ako Ty, do max. 50km/h . |
Hodnotenie: Tak ja len na to čakám,aby som si mohol kúpiť do chalupy skútra ale to som nečakal,že sa tu nájdu ludia ,ktorý budú proti tomu.Jazda na 50-ke je podla mňa to isté ako jazda na 125-ke,akurát nemusím držať plný plyn,aby to išlo.A samozrejme ten slabší motor to ani dlho nevydrží.Neverím,že to tu v tomto absurdistane vôbec niekoho napadlo,aby urobil nejaký nový zákon pre ľudí.Ale podla mňa ked už tu na MR s tým majú niektorý problém,tak sa určite nájde vela ludí v parlamente,ktorý s tým budú mať problém a pojde to do prdele. |
no mna zaráža,že nam zbrzdili legislativne prístup k riadeniu veľkých motocyklov a od lesa uvažuju o tomto.čakal som dalšiu perzekuciu a nie vychádzanie v ustrety občanom,čakal som,že rozdelia auta ,ako motorky napríklad. |
pitaz: |
ked vyrobca napise konstrukcnu rychlost do TP, v 99% pripadoch je to aj maximalna rychlost. ostatne je odchylka tachometra. nepoznam motorky/auta, ktore by mali vyrazne odlisnu maximalnu rychlost od tej, ktora je udavana ako konstrukcna v technicaku Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (31.01.2013 16:10) |
pitaz: Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (31.01.2013 16:24) |
tak to ti presne ukazem ako ide vision 50 - zastav sa niekedy |
Každý motocykel kategórie L1 to tak má. Akurát niekde to ide odblokovať ľahko, inde ťažšie a niekde napríklad vôbec. |
Ale absolutne to nič nemení na fakte, že v BA nejazdí ani v sezóne viac ako 2-3% ludí do práce na motorke. |
50 2T vs 125 4T |
fokus tak beriem späť....osobne mi to príde ako dobrý nápad....lebo aj tu sa našli takí, ktorý novým rozdelením skupín prišli o možnosť používať svoje moto, ktoré doteraz pod sk. AM používali niekoľko rokov ale teraz im konštrukčná rýchlosť tieto moto zaradila do sk. A1 a nakoľko majú len B-AM sú nahratí...a kto z nich pôjde v starom veku do autoškoly robiť si A1 aby mohli používať 30 ročného Simsona... |
egres neni 50 ccm ako 50 ccm.. 4takt je pri rovnakom objeme slabsi ako 2tak.. ale to hadam vies |
devil pozor,ak prejde ta forma,ako je v mumií,tak aj tak nemožeš sadnuť na prditko napr.80ccm ak nema variator.jedna sa o jednoduche ovladanie skutra,nema šalter a spojku,možeš sa venoviať viac premávke.nemá taký nástup. |
ak bude v autoškole pri skupine B povinná jazda aj na motorke tak som za |
bald |
Hodnotenie: focus- suhlas. nech si to každy skusi. |
Hodnotenie: Ani sa mi nechce veriť že v týcto časoch silného budovania socializmu vedenou EU by takéto dačo mohlo prejsť. |
osobne y som to velmi ocenil hlavne mimuly rok, ale uz som si spravil vodicak. Ale prave podla tych skusenosti z vodicaku na motorku si myslim, ze autokoly by mali zaradit do vyuky aj jazdy na motorke (ked niekto robi iba B) |
Hodnotenie: blbost a blbci len pritakavaju |
Jak na to pozeram tak najmladši asi maju najviac skusenosti vidiet posledne 2 prispevky rad by som videl vašu jazdu.vaše kometare blbci a bjbost,ja by som prvom rade obmedzil vodičaky aj na auta lebo čo tam jazdy blbcov do veku 20. |
Bald ak bude pri skupine B povinná jazda aj na motorke, tak mnoho autoškôl, ktoré robia len Béčko budú musieť nakúpiť motorky 125 aby mohli ďalej prevádzkovať kurzy na Bečko....takže napr malým autoškolám, ktoré majú v tejto dome už aj tak neľahké podmienky vzniknú ďalšie finančné náklady. Ďalej sa často stáva, že nie všetci prevádzkovatelia autoškôl a inštruktori majú inštruktoráky na skupinu A konkrétne A1..lebo keby to bolo tak ako bald vyššie písal logicky by bolo pravdepodobné že by bolo nutné aby inštruktor takéto oprávnenie mal, a ak ho nemá vzniká preňho ďalšia záťaž si inštruktorák na túto skupinu dorobiť, čo stojí ďalšie peniaze, čas atď. A v neposlednom rade je rozdiel čo je zo zákonná povinné a čo sa naozaj dodržiava. Aj keby táto jazda na 125 v autoškole bola povinná, realita v autoškolách býva iná. Ani na Béčko často nedostanú taký výcvik ako by mal byť, niečo sa odjazdí, hovno sa naučia skúšky buď robia 2-3 krát alebo ako je teraz bežné formou úplatkov, že dopredu vedia aj keď hovno vedia že vodičák urobia. Takže už vidím ako všetci čo robia na béčko poctivo odjazďujú predpísané hodiny v autoškole. Urobí sa to administratívne a nikoho nezaujíma aká bola realita. A potom niekto sadne za ss 125 rozbehne to po dedine ale keď bude treba brzdiť to už bude o inom.. |
sv650spalino na zamyslenie ti treba skusenosti? |
Aka starostlivost zrazu o inych... Ako keby to bol nejaky rozdiel jazdit na 50ke alebo 125ke. Ublizit sa tym da iba tak sebe, takze pokoj, ked raz moze clovek bez skusenosti jazdit autom, preco by nemohol na malom skutri... 50ky su v meste nebezpecnejsie ako 125ky. O nic nejde. |
corvette v mojom ideálnom svete by sa učilo jazdiť na všetkom čo sa pohybuje na cestách, jednoducho preto aby si človek mohol na vlastnú kožu vyskúšať že manévrovať na dvoch kolesách nie je ako sedieť v kresle na 4 kolesách, rovnako že udržať na ceste niekoľkotonový kolos a zabrzdiť ho ked sa mu do cesty z vedľajšej vtrepe nedočkavý poloboh. Konečne by sa potom človek snád už dokázal vžiť do role toho druhého a zmizla by tá nevraživosť motorkár, plechovkár, kamionista a iné. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Bald (31.01.2013 23:36) |
podla mna jazdit po meste (napr po ba) treba aspon na 125 ccm 4tk skutri/moto. slabsi stroj je doslova nebezpecny. ide hlavne o akceleraciu v porovnani s autami |
Hodnotenie: Pisal som email priamo poslancovi Jurajovi Drobovi ktory je spolu s Martinin Chrenom navrhovatelom tohto zakona.Pisal som mu ako to vidi on.Ci to prejde,alebo nie.Tu je vyjadrenie: dakujem velmi pekne za Vas e-mail. Na program schodze to podla vsetkeho pride az koncom buduceho tyzdna. Prva reakcia SMERu je zamietava, skusime ale vyrokovat nejaky kompromis, ktory by limitoval vykon v kW, nie objem motora. S tym maju najvacsi problem, lebo ministerstvo vnutra tvrdi, ze vycipovane 125ky mozu ist aj 150 kmh a zabijaju sa ludia. Neviem. Ked je niekto nezodpovedny hlupak, zabije sa aj na 50cc skutri, ktory ide 70 kmh. |
Poznám asi 10 ludí, ktorí sa nedokázali naučiť bicyklovať a asi 50 ,ktorí sa nedokázali naučiť jazdiť na motorke (včetne skútra) ani po opakovaní kurzu a kondičných jázd. Poznám asi 100 ludí, ktorí sa síce naučili rozbiehať a držať rovnováhu na motorke, ale nenaučili sa jazdiť a s jazdením na motorke sekli. |
....vodičské oprávnenie skupiny B1 oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny B1, ako aj motorové vozidlá skupiny AM (§ 76/6 zák. 8/2009)....ako je možné že títo ľudia dostanú legálne od št. orgánu oprávnenie viesť motorové vozidlo na ktorom nikdy nesedeli a ani to neskúsili... |
Pre devill63-A ako je mozne,ze vodici ktory dostali B- čko tak dostali aj AM,Ked na nich tiez nikdy nesedeli? |
heh...veď to sa pýtam aj ja, kurva ako je to možné..... ako, ako... |
Neviem prečo sa tvárite, akoby mali všetci plechovkári odo dňa schválenia tohto zákona odparkovať autá a vyraziť do práce na skútroch. |
....heh.....keby len to (akoby mali všetci plechovkári odo dňa schválenia tohto zákona odparkovať autá a vyraziť do práce na skútroch).....ale oni sa nám tu budú ešte aj zabíjať.....sú presvedčení niektorí odporcovia.... |
Hodnotenie: tiez si myslim ze to je dobry napad. kopa mojich kamaratov (tak mladych ako ja ) by aj rozmyslalo nad dakym skutrom na dochadzanie do BA, ale na to je ta 50ka fakt skor o hubu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil owwidius (01.02.2013 10:19) |
MaTDR asi maš ine myslenie ale určite nik sa hned nejde zabit na 125 ale s vlastnej skusenosty tie 50 bez vykonu viac ohrozuju premavku preto to schvalujem. A je viac inych pripadov na zamyslenie. |
No narozdiel od krajin ako FR ci IT my nemame ani v hlavnom meste republiky parkoviska pre motorky a skutre tak kde by uz len ti blavaci parkovali ? Po chodnikoch a dostavali by vsetci tie pekne zlte papuce ? |
Pomôcť predaju skútrov 125ccm |
Tak v takom Parizi to funguje a chodia tam na skutroch urcite aj ludia co maju doma bawo alebo aj porsche a chodia na nich aj v oblekoch, im to je fuk lebo je to tam normalne(a metro najrychlejsia aj tak doprava v meste). Je to o ludoch. My tu nie sme na take zvyknuti a hlavne v Parizi sa da jazdit takmer celorocne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kawasti (01.02.2013 12:52) |
sv650palino nejak tak som to myslel ako to napisal egres2 v prispevku vyssie |
Hodnotenie: Návrh by mal šancu prejsť ,ak by ho dala vládnuca strana a nie SAS.Takže je to oničom. |
Ved nakoniec to aj tak bude.SMER to nepodpori a potom s tou novelizaciou pride samotny SMER akurat bude trochu modifikovana a prejde to. |
Hodnotenie: Je to uplne jedno, ci sa to schvali, ci nie... Toto je absolutna blbost, ktora nas trapi najmenej... Nasa krajina ma uplne ine problemy... |
..v Cechach to uz plati a nerobia z toho vedu.. |
Hodnotenie: Budeme moct s vidicakom B osedlat 125-ky? |
Hodnotenie: Som rozhodne za! |
Hodnotenie: Kedy sa bude vediet konecny verdikt ? |
Kokos neviem co tu riesite. Pretym nez sa EU dala na "socialisticku unifikaciu legislativ clenskych statov" sa uplne bezne jazdili 125-ky na B-cko v mnohych zapadnych krajinach. Vtedy bol boom 125-iek napr. v Nemecku, boli choppre, jogurty, skutre vsetko mozne v 125-kovej kategorii. Teraz sa to tu rozobera ako obrovsky krok |
Hodnotenie: No som zvedavý, či to v tom našom Kocúrkove prejde ! |
Hodnotenie: |
Hodnotenie: sorry trošku za off topick, no čo som všetko čítal o tých vodičákoch, tak mám teraz dilemu... vodičák A2 je do 35kw v prípade škrtenej verzii nemôže originál presahovať počet kw o dvojnásobok (70kw). A tu to začína, keďže chcem prepísať v TP výkon na mojej gixere z 90kw na 25kw (po starom) alebo teda aj na tých 30-35 kw, zostáva tam aj pôvodný výkon napísaný v TP alebo ako to je všetko? alebo tam už zostáva napísaný len nový výkon motorky, no potom ako oni vedia aký výkon má originál moto? sorry Upravené 1 krát. Naposledy upravil Fredy095 (02.02.2013 22:31) |
fredy a ja som tvrdil nieco ine? |
pitaz prepáč, nečítal som všetky príspevky, len som to prebehol očami a niečo som prečítal od teba a egreša a teda som len reagoval na príspevok "31.01.2013 16:06" ale teraz som zase zbehol tvoje príspevky a teda si tvrdil dobre, no na druhej strane, nebuďme taký že v 99% prípadoch to tak je... udávajme reálnejšie percentá |
Hodnotenie: Žiaľ, nie všade to platí... |
Som za ,aspon ten co sa pojde len previezt uvidi ake to je ked ho obieha auto na 20 cm a zacne si viacej vsimat moto na ceste. |
Hodnotenie: A potom nech rovno dávajú k Ačku aj pilotnú licenciu |
Hodnotenie: Keby sa radšej zaoberali tým, aby sme na chopproch nemuseli mať prilby!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
kavy asi ťažko....keď už na bicykli mimo obce musíš mať prilbu, tak na motorke nikdy.... |
Hodnotenie: Som za ale štát chudák minie menej paliva a to sa mu predsa neoplatí, načo skúter zo spotrebou 2,5 L treba autá čo žeru 15-20 L nech maju spotrebnú daň predsa to je základ , ziadna uspora a emisie ich nezaujmaju hlavne je že vaky plné mať budu |
Hodnotenie: No co, ako to vyzera s tym zakonom? este to nepreberali ? |
Asi uz dnes alebo zajtra. |
Už sa k tomu dostali, prešlo to prvým čítaním Rozhodnutie predsedu NR SR Predseda NR SR navrhol ako výbory Ústavnoprávny výbor NR SR a Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť s lehotou na prerokovanie 8. 3. 2013. Predseda NR SR navrhol ako gestorský výbor Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť s lehotou na prerokovanie 11. 3. 2013. Výsledok štádia procesu: Zapísané rozhodnutie predsedu NR SR. PREDSEDA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Číslo: CRD-89/2013 350 ROZHODNUTIE PREDSEDU NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY z 11. januára 2013 o pridelení návrhu zákona, podaného poslancami Národnej rady Slovenskej republiky na prerokovanie výborom Národnej rady Slovenskej republiky N a v r h u j e m Národnej rade Slovenskej republiky A. p r i d e l i ť návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Juraja DROBU a Martina CHRENA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 372), doručený 11. januára 2013 na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť; B. u r č i ť a) k návrhu zákona ako gestorský Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť, b) lehotu na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výbore do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní. Pavol P a š k a v. r. |
Pad poslanec Juraj Droba mi odpisal toto:Teraz je dolezite, aby presli nejake pozmenovacie navrhy v druhom citani a SMERaci nam to schvalili. Upravené 1 krát. Naposledy upravil blazejwrc (15.02.2013 16:18) |
Určite to schvália však sa vo všetkom opičíme po čechov ale mňa by skôr zaujímalo či česi môžu jazdiť k nám s tým Bčkom na skútroch 125. |
Hodnotenie: Vobec by som to nenazval opicenie sa podla Cechov. Je to dobra vec. A ak opicenie, tak nech. Za toto ano. Ja so uz svojmu poslancovi mejloval, aby bo ZA. |
Netvárte sa, že chod tohoto štátu závisí od nejakých zákonov... |
Ja taktiž pozitívne vítam prpravovaný zákon ale prečo to česi musia najprv "objaviť" a slovaci idú v závese a kopčia všetko až po uplynutí jeného roka,toto ma uráža. Upravené 2 krát. Naposledy upravil forester (17.02.2013 13:10) |
forester nie Česi nemôžu s B jazdiť skutre na Slovensku,len v Čechách,ale Slováci môžu v Čechách s Bčkom jazdiť skutre v Čechách. |
hruso25,takže je si skúter 125 dám naložiť na príves a prenesiem ho za rieku Moravu a môžem sa veselo voziť po českých vesničkách kolko sa mi zachce aj keď som slovaák a u nás to zákon ešte nepovoluje,sorry že som taký nechápavý |
forester čítal som to vo Svet motorú v rubrike otázky.Hľadal som aj v ktorom čísle to je ,ale ako na potvoru nemôžem ho nájsť. |
Hodnotenie: Platí to aj pre normálne motorky či len variátory ? |
Díky hruso25 konštatujem že je to pekný guláš a hlavná vec že sme akoby jeden štát a hrdíme sa na vodičákoch ako aj ŠPZkách nápisom EU. Upravené 1 krát. Naposledy upravil forester (17.02.2013 16:04) |
DUDO175.Návrh sa týka iba moto s automatickou prevodovkou, teda skútrov s max. vykon 11 KW. |
Som PROTI. Argumenty prečo už zazneli. Nechce sa mi ich opakovať. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 165912 | Včera: 240870