Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (29 hodnotení)
Diskusia k článku: Skúsenosti s ukazovateľom zaradeného stupňa Starlane Engear
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hodnotenie: Používam a môžem potvrdiť spokojnosť |
Hodnotenie: tiež mám a som veľmi spokojná |
Hodnotenie: Pekná vecička, v podstate si ma presvedčil Najprv ale pojdu peniažky na hlavný stojan... stále nechápem ako to že nie je v základnej výbave |
Hodnotenie: Mám to prevedenie od suzuki a je tam navyše aj nejaká krabička čo vraj odblokuje výrobne obmedzenie otáčok na nižšom stupni, čiže moto na 1,2,3 ťahá ako pitbul utrhnutý z reťaze a aj sedlák ako ja dostanem STROMA na zadné bez veľkého umenia. Spokojnosť |
Herghott: ty mas uz panel na tom varadere ako hviezdna lod. To zlte, to je vypinac na nitro? Alebo ten otestujes nabuduce? |
Widow, môžeš mi povedať, načo ako turista potrebuješ ukazovateľ rýchlosti? Nerobím si srandu ani nehodnotím. Vážne sa pýtam. 6-ku na TA-čku radím bežne, ale to nepovažujem za pádny dôvod. |
Hodnotenie: Mám presne ten istý. Spokojnosť |
Hodnotenie: Do buducna si to zariadim. |
Hodnotenie: fajn vec. Asi si zadovazim. Urcite to nebude na skodu. |
Hodnotenie: Mne by to asi neslo,ja mam 11 rychlosti,ja by som potreboval asi dva displeje dat dokopy, aby to ukazovalo spravne. |
mozem potvrdit dobru skusenost s ukazatelom Upravené 1 krát. Naposledy upravil cucpo (22.04.2008 18:58) |
Hodnotenie: Mám to ešte zabalené v originálnej krabičke už asi mesiac, super, maximálna spokojnosť, ale neviem či funguje |
Hodnotenie: zial ja si praktickost tejto videohry nevychutnam. odmietli mi to namontovat koli strate zaruky na novy bike - dovod, nemoznost porusit kabelaz a skoro nemozne namontovat na original tesnenim obrneny konektor do pristrojovky. takze ak ma niekto zaujem o new nenamontovany kus, vratane svk navodu, sklamany ale rad postupim v nakupnej cene niekomu komu tento inak fajn vyrobok urobi radost.. idealny zaujemca z KE ma moze kontaktovat postou, zvysok doladime. so slzami v ociach raffoKE |
Z clanku som pochopil ze ked napriklad podradujem napr zo sestky do dvojky tak pri vypnutej spojke a v tom momente asi aj volnobeznych otackach moze starlane ukazovat nespravnu rychlost. Co je dost velky nedostatok lebo sa niekedy stane ze nepocitam kolko som podradil a clovek nevie v tom momente ci moze pustit spojku alebo nie kedze nechce aby mu motor nevyletel do otacok alebo naopak zacal "cukat"... Paci sa mi vsak vsestrannost a premenlivy jas displaya. |
Pilgrim: keď raz budem mať percentá z predaja, tak sa posnažím . Dovtedy je mi úplne jedno, čo považuješ za pádne dôvody. |
Hlavne že je človek spokojný. Nemusí vedieť prečo. Ďakujem za pomoc. |
Hodnotenie: tiez potvrdzujem dobre skusenosti so starlane. momentalne sa stale chystam vyrobit nejaky uchyt na moju novu moto, a premontujem ho na nu. |
Hodnotenie: ....kua asi si to dám aj ja furt hladám 7-ku |
Hodnotenie: Pripajam sa ako spokojny majitel - vyborna vec. |
Hodnotenie: super vec,odporucam... |
Hodnotenie: Mam ho na Kawe ZX9R, spokojnost... |
Hodnotenie: haluz, ja tiež niekedy hádžem na mojej 6ku, ktorá tam neni... Ale vzhladom na moje krátke rýchlosti a pekný pomer rýchlosť:otáčky vždy presne viem akú rýchlosť mám takže tie peniaze radšej dám na hl. stojan alebo ine doplnky. Na väčších moto je to ale ozaj super vec. |
Hodnotenie: Nepoužívam síce indikátor zaradnej rýchlosti od Starlane, mám namontovaný iný, ale nič to nemení na tom, že to je veľmi užitočná pomôcka, najmä na po zmene motorky, kým sa človek naučí automaticky rozpoznať čo za rýchlosť má zaradenú. |
Hodnotenie: Moja GSR ma ukazovatel uz v zaklade, a aj ked ju mam asi len tyzden mozem potvrdit, ze je to naozaj skvela vec. |
Hodnotenie: da sa to omnoho lepsie vyriesit pokial ma motorka snimac kvaltov a bez celej kopy nedostatkou ktore tato "genialna"vecicka ma a navyse za zlomok jej ceny |
Hodnotenie: Dobra vec, ale neviem ci by som koli tomu prevrtal palubovku, alebo nalepil to niekam pod otáckomer.. na mojej motke by to bolo asi neestetické.. jazdil som na GSX R 600 rocník2007, tá to mala v sérii a mozem potvrdit ze je to super vec. |
Tak ja som to riesil prave dnes. Na moto som to umiestnildo nevyuziteho policka urcenehopre ABS indikator (nemam ABS). Vysledok je nasledovny: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Sonny (29.04.2008 19:51) |
podla mna dobre tak do autoskoly alebo na nejaku 125ku ....sak citim ako mi taha motorka nikdy mi to nechybalo |
Hodnotenie: Dobrá večička, len škoda, že sa nedá dať na moju Cecilku... |
skuste poradit: |
Má to niekto namontovane na yamahe fazer 600 rv 2001? Ja som to namontoval podla navodu,5x skontroloval a ked som chcel nastartovat moto tak nechytila. Zistil som,ze zhorelo rele a benzinove cerpadlo.Neviem ci to koli tomu engearu,lebo na moto som jazdil 3 dni pred tym a bolo vsetko v pohode.Teraz namontujem engear a... Engear som odpojil,vymenil rele aj cerpadlo a vsetko fici tak ako ma....ale uz nemam odvahu skusat monovat ten engear znova podla navodu...Funguje to niekomu na tejto moto? |
MiroPT: mas schemu zapojenia elektriky na tvojej moto ? su na nej oznacene draty farebne ? ak ano, daj sken hore a pozreme ci to ma suvis. |
MiroPT: klikni na - www.maxximum.cz/ - a potom na odkaz ENGEAR, máš tam podrobný popis inštalácie aj s foto na náš Fazer |
trimer: presunul som to sem: Moto poradňa: Zapojenie ENGEAR-u na Fazer... |
Trimer: blikajúca jednotka sa zmení na blikajúcu dvojku, ale musíš motor vytočiť do dostatočných otáčok a na dostatočný čas. Prepne to samé, len toč. |
herghott: sak prave, na jednotku som isiel asi 4 km (do dialky) a tocil som az na 9 az 10 az 11 tisic. nerad by som zapiekol motor koli engearu... (to cele niekolko krat) |
***** to Trimer + to all SV650: |
Hodnotenie: ak sa aj programuje opakovane, časy sa NEZVYŠUJÚ. Engear si vždy uloží pomer SPEED/RPM, obvykle stačí točiť do 4000rpm, aj na stojane, zadné kolo v lufte. Niektoré motorky však potrebujú vytočiť viac (R1 a pod.) |
piranha: ok, ale ja som to pripojil priamo na ecm farba gr/w a ten ide na vstrek (tam je konstantna napetova uroven pulzov, meni sa len frekvencia) |
trimer: kukol som to v navode a je to tak ako to napisal piranha.Ja si myslim,ze som to zapojil na spravne kable,na vyber medzi tymi farbami tam velmi nie je. To co si mi poslal mailom prakticky sedi s tym navodom. Ja to este raz cez vikend v klude vyskusam. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MiroPT (08.05.2008 11:39) |
piranha: |
***to miropt: vysoký prúd v obvode čerpadla sposobí buď jeho komutátor alebo ložisko v čerpadle. |
piranha: skoda ze pri engear nie je schema a napetove pomery nie su popisane. usetril by som si haldu casu a nejake tie lowe. no nic uz som ho demontoval. |
Tak som to znovu namontoval,nic sa mi neodpalilo ,nastavil som maximalne otacky,co sa mi ale nepodarilo nastavit,su tie rychlostne stupne.V navode je napisane,ze treba vytocit motor na 4-8000 ot na par sek a potom skoci dvojka....ja som vytacal aj na 11000 a drzal 20sek a furt mi tam ta dvojka nechcela skocit (vzdy mi blikala len 1).Ako dlho to trvalo vam,kym vam skocila dalsia rychlost a na kolko otacok ste vytacali motor? |
Miro, mozno sprosta otazka, ale vytacal si to na neutrale, alebo so zaradenou jednotkou? Upravené 1 krát. Naposledy upravil cygno (12.05.2008 11:29) |
MiroPT - dvojka skočila naozaj po pár sekundách... Napíš Robovi na bikesecurity(údenáč)bikecesurity.sk. |
cygno:na neutrale som nastavoval tie otacky,to mi funguje....pri programovani rychlosti mi blikala 1 tak som tam dal jednotku,vytacal medzi 4 az 8000,potom pre istotu 10 000 a drzal som to na 10000 asi 20s a dvojka nie a nie naskocit |
tak potom to mas pravdepodobne nieco zle zapojene. kedze si otacky nastavil (predpokladam, ze ti to blika, ked dosiahnes nastavene otacky), tak pravdepodobne bude problem v snimani rychlosti. |
cygno:kabel rychlosti engearu mam zapojeny na biely v moto,je to tak v navode engearu a aj podla schemy moto to tak vyzera.....neviem na aky iny by som to tam mal dat |
aj tak mi pošli to PDF na adresu bikesecurity(údenáč)bikecesurity.net |
Ok dik, ale uz iba zajtra Ti ho poslem, dnes som uz v casovej tiesni.... |
piranha:poslal som ti tie schemy v pdf.Posielal som to z firemneho mailu,tak dufam,ze to to dorucilo.... |
tak uz som to cez vikend rozchodil....fici to skvele ... dakujem vam vsetkym za pomoc! |
Hodnotenie: Po nekonečných problémoch s naprogramovaním sa to nakoniec úspešne podarilo, ale zle reaguje na preradenie. |
Hodnotenie: Akurat v cera vecer som si to namontoval,ale zatial mi to ukazuje len 0-1 pretoze som si to nenaprogramoval,nemam totizto doma stojan na zavesenie zadnej napravy aby som to mohol nastavit,to pojdem ku znamemu do servisu tam to spravim za 15 min a dufam ze to bude fungovat,vyzera to zatial skvelo. |
majlou vsak to naprogramuj rovno na ceste, je to pohodlnejsie ako na stojane a zaberie to asi 2 minuty ... |
hm,cital som ze to treba naprogramovat cca pri otackach 4000-8000 alebo max.cize ak tam budem mat vyssie rychlosti no neviem ako to naprogramujem sak na 6ke pri 8000otackach by som siel ce 200 to sa neda :D |
no a teraz si predstav, ze to mas na stojane pri zaradenej sestke a 8000 otacok. co ti to asi bude robit s motorkou? normalne vybehni na dialnicu (to je asi najlepsie) podrz na kostre dratik, nech zacne blikat P, ked preblikne na 1, tak sa rozbehni a vzdy, ked preblikne, preradis. ked skoncis ostane svietit 6. este som sice zabudol, ze najprv musis nahrat pocet kvaltov, ale to vsetko je v navode. |
ozaj a do kolko otacok si tomu vytacal?v navode je pisane ze 4-8 tisic a ze na R1 az max.otacky, cize neviem ak to bude naprogramovane ze budem preradovat pri programovani okolo 4tisic a potom dajme tomu uz na druhy den pojdem dajme tomu 6tisic tak mi bude shift blikat ako splaseny nie? |
neviem radil som ked naskocila dalsia rychlost na displeji |
obvykle to pri programovaní preskočí na ďalší kvalt okolo 4000 rpm. Nebýva problém ani na stojane, v premávke treba byť opatrný, ale dá sa to tiež. Odporúčam stojan a lahulinko pribrzďovať zadnú brzdu kvôli rezonanciám. Pri programovaní sa shift light ukladá separátne a kvalty separátne. |
éééha piranha ty toho ale vies ohladom toho no zajtra si to naprogramujem fajnovucko na dlhej ceste nebudem sa trepat do servisu na stojan. |
No konecne som si to dneska naprogramoval :D podla navodu sa mi to podarilo asi na 5ti krat,lebo tam bola jedna debilna veta,potom ma napadlo co mi tu cygno a potom sa mi to uz konecne podarilo naprogramovat,je to celkom jednoduche hm-... |
Ktorá veta ťa zmiatla? Prípadne ju opravím v návode aby sme sa tomu v budúcnosti vyvarovali, ak je nejasná. |
No dobre teda :D Pri programovani bolo pisane " pri nastartovanom motory treba bieli kablik prilozit na kostru asi 10sec,kym sa zobrazi pismeno F ,potom odpojit a na neutrali vytocit motor do otacok nasledne vypnut nudzovim vypinacom, a stale malo to F blikat teda aspon podla navodu no mne to neblikalo samozrejme po tom ako som motor vypol, a mala sa aj nejaka kontrolka rozsvietit, co sa nestalo , nuz teda skusal som to asi 5 x za sebbou a nic, teda podla navodu som nesiel...urobil som to tak ze ako som vypol motor a zobrazila sa mi nula na tom displejiku znova som ju nastartoval a natukal tam rychlosti potom to uz slo a podarilo sa mi to naprogramovat....... teda v navode ma zmiatla veta ze po vypnuti motora nudzovim vypinacom by malo blikat F co v mojom pripade sa nestalo a rozsvietit kontrolka ktora znamena ze je vsetko OK a mozem pokracovat dalej v bode D. no ani jedno ani druhe mi nesvietilo ale ryskol som to tym ze som pokracoval dalej v bode D.nezavislo od toho ze tam v bode C.bolo pisane ze pre vypnutie blikania F treba zopakovat bod A a bod B. asi tak nejak,sorac trocha som to rozpisal inak sa to nedalo.mozno ze niektorym to podla navodu v pohode slo no mne neviem preco nie, ale hlavna vec ze mi to funguje, ale na podiv ze su na tom Engeari dake dve ledky ktore mi ani raz este neblikli..a vraj by mali blikat pri vysokych otackach :D |
Upravil som to takto, teraz by to malo byť prehľadné: |
no myslim si ze to bude takto lepsie :D a nahodou nevies preco mi vobec na Engeari LED nesvieti?mam na mysli otacky alebo rozsvietenie blikanie LED ze mam uz preradit... a napr pri R1 je naco dobre az do 10 000 otacok tomu supovat, na mojej GSXR1000 mi stacilo iba do 4000 otacok a potom mi uz preskakovalo ze mam preradit.. |
to je ten bod 3. treba to korektne naprogramovať a uložiť. |
AHAAAAAAAAaaaa????uz rozumiem ja som to naprogramoval na 12500 otacok :D hehe no neva,lebo na neutrali som tomu jebol plny kotol takze ak tomu vytocim na 1notke 12500 tak sa mi rozsvieti LED nech preradim co? |
hm,super vecicka velmi to pomaha,len jedine co mi na tom vadi je ze v navode pisu ze kazdy zasah do spojky moze popliect starlane a tak ukazovat zly zaradeny stupen.Hm tak to mozem docela potvrdit, dneska som tomu jebol na jednotke a potreboval som zaroven aj rychlo zastavit samozrejme so spojkou a ako som dobrzdoval a drzal spojku tak mi neukazovalo 1notku ale raz 3ku raz 4ku a tak,ale akonahle pustim spojku tak to ukazuje hned to co tam je zaradene.Akoze nestazujem sa ale starlane mohol prejst na taky sposob ze by to nepocitalo prevody z otacok vs rychlost ale normalne z prevodovky |
Hodnotenie: Engear zakúpený. Už len namontovať. Paráááda. |
Yetti vela stastnych kilometrov so starlanom super vec aj ja ho mam |
Díkes majlou. Engear namontovaný, len nemožem správne nastaviť schift light. Pri jedničke možem točiť do obmedzovaču, pri dvojke tak isto, pri trojke začne blikať pri 7000, pri štvorke pri 6000 a na 5 už pri 5000 a to nemám na tachu ani 120 km/h, takže to otravuje. Programoval som ho asi 20 x a nič. Zajtra alebo v sobotu to ešte skúsim a uvidím. Pri najhoršom niekedy zbehnem do TN> |
Yetti je to haluz programovat mne sa to podarilo asi na 5ti krat lebo navod na programovanie bol moc zlozito napisany a dokonca to tak ani nefungovalo ako to bolo napisane takze...ja som si shift light nastavil na 12tisic otacok a od 1 po 6ku to funguje spravne....bacha,niekedy to moze zblbut ak pocas jazdy stlacis spojku tak ti moze naskocit iny prevodovy stupen na ukazovateli to jedine na tom odsudzujem ale inac super vecicka |
Kompromis a zvyk. Keby to snímalo čidlo prevodovky tak je to aj pri vymaknuti zobrazené. |
piranha hej pametam si ked sme to spolu riesili ked som to kupoval a instaloval...od ftedy stale dobre funguje, len skoda ze sa to programuje s kablikom...vysvetlim preco,programuje sa to kablikom,na ten kablik "biely"som napajkoval este jeden o pol metra dlhsi aby mi dociahol az k ramu ku okularu aby som tam mohol manipulovat,po naprogramovani som dodatocny kablik odpajkoval a zasroboval pristrojovku a predne plexi, ak by somn si to xel teraz znovu programovat na ine otacky musim to zas vsetko rozobrat napajkovat kabel a tak...hm, skoda ze to nejde nejak jednoduchsie...vpodstate nevadi ale je to vec casu Upravené 1 krát. Naposledy upravil majlou (07.11.2008 18:54) |
ideálne by bolo tlačidlo priamo na ENGEARE, ale zase by prišiel o vodotesnosť |
ale myslim ze by toneprislo o vodotesnost,je kopa pristrojov co ma externe tlacitko na paneli a su plne vodotesne...neviem ale je to dost neobvilke vyriesene,v podstate shift light ani nevyuzivam,radim ako sa mi chce |
Tak teda Shit light nee a neee naprogramovat. Skusal so to podla vsetkych manualov a nakoniec som to po hodine vzdal. Motorku som zazimoval a serem na to. Na buducu sezonu zbehnem do TN. |
Yetti a dobre si to nainstaloval na panel?mam na mysli ci si spravne napajkoval kable na jednotkumpodla farby,lebo ak nie tak to nenaprogramujes ani bohovy a aj keby sa ti to podarilo tak by ti to blblo skus este raz skontrolovat podla manualu starlane akeo maju ist farby z ukazovatela na farby z panela moto,neprehliadol si nahodou svoju moto namiesto inej moto z toho zoznamu co ti k tomu dodali? |
majlou: robili mi to chalani z Fastbikes HC a dávali si bacha na kábliky... ale možno to skontrolujem ešte raz a zavolám si aj nejakého odborníka na farby... šak i mistr tesař se utne... |
Yetti mozno ze to aj oni robili po prvy krat a sekli sa tak teda ja uz naozaj neviem...a inac ukazuje ti zaradene stupne ukazovatel alebo ti nejde "iba" shift light?ako to je? |
ved práve že kvalty mu to ukazuje... |
Hodnotenie: dal som si domontovat GEAR CONTROLLER na stromceka.. |
caper Engear ukazovatel ti rozhodne nic neodblokuje,mam na mysli obmedzovac ani ziadny iny narast vykonu nepocitis,ak mas V-Stroma tak nan predavaju v styxe ukazovatel rychlosti aj s odblokovanim 1-2-3 stupna,tak ten ti odblokuje ale Engear tak ten nie. |
ono to začne otravovať až pri 7 tis otáčok na 3, potom pri 6 tis na 4 a pri 5 tis na 5, čo otravuje najviac, lebo to je moja bežná turistická rýchlosť. |
majlou dakujem za info, len ty nedorazne citas: |
caper a to ako vyzera?ten GEAR CONTROLLER?daj foto!som na to zvedavy |
to yetti: a malo by to svietiť vždy od rovnakých otáčok... |
majlou vsak to je ten, co dodava styx na suzy (prip.na ine moto so vstrekovanim)... |
no ved na ten som myslel ked som do prispevku pisal ze iba v styxe maju taky co odblokuje obmedzovac hm,ja som si to inac od nich dal objednat tiez,pisal som im ze mam GSXR liter K4 nech mi na ten poslu ten gear controller a oni mi to poslu,idem to instalovat a kukam nepasovali mi konektory, cital som manual a tam bolo ze to pasuje iba od K5ky a vyssie,tak som im volal ze im to posem spat a nech mi poslu love,ja neviem ci su tam prispaty a nevedia co mi posielaju alebo netusim,iba jednu takuto zlu skusenost mam zo styxom ale inac su super mam od nich aj kombosku |
tak tu ti môžem ponuknuť GIPRO: www.bikesecurity.net/bikesecurity/product_info.php... |
piranha hmm,uz je neskoro,mam namontovany engear a neviem ci by sa mi to podarilo predat akby som si xel kupit tento GIPRO,mozno na tu dalsiu moto co budem mat v buducnosti |
Yetti: Engear síce nepoznám, neviem presne aký algoritmus má implementovaný, ale keďže je to univerzálne a dá sa to použiť na rôznych motorkách, tak čisto teoreticky by sa to mohlo správať tak ako popisuješ vtedy, ak by bol navzájom prehodený signál otáčok a rýchlosti. Nerozsvieti sa náhodou tá kontrolka radenia vždy pri rovnakej rýchlosti jazdy ? Keďže sa zaradený prevodový stupeň určuje na základe pomeru frekvencii signálu zo snímača rýchlosti a otáčok, je teoerticky jedno ktorý signál kam pripojíš, ale ak to bude naopak tak kontrolka radenia samozrejme nebude fungovať. |
Zephyr ty si az moc dobry :D nechces tu robit osobneho konzultanta technickeho poradenstva na motoride? |
to dáva celkom rozum |
majlou: po tak vznešenej funkci až tak veľmi netúžim, ale ak viem, tak z času načas sa donútim a nejaký príspevok pridám Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (11.11.2008 12:06) |
Hodnotenie: Priklanam sa k Zephyrovmu nazoru. Pokial prehodis kabliky medzi otackomerom a tachometrom, tak by sa to mohlo spravat tak, ze sa ti shift light rozsvieti pri urcitej rychlosti, nie pri urcitych otackach. Nastavit/kalibrovat by si to vsak musel za jazdy, aby ti tachometer nieco ukazoval. Na mieste to pri prehodenych kablikoch nenakalibrujes. (pokial tachometer nedava implzy=motorka stoji a koleso sa netoci) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Sonny (11.11.2008 13:20) |
Na hlavnom stojane sa koleso otáča pri zaradenom kvalte, takže beží aj rýchlomer. Preto je dôležité pripojiť sa na správne miesto. Otáčky posiela obvykle ECU do palubovky ako impulzy, avšak rýchlosť sa posiela ako zmiešaná informácia, obvykle s teplotou. Preto je potrebné snímať rýchlosť pre ENGEAR zo snímača rýchlosti (obvykle býva na prevodovke) a nie zo signálu ktorý generuje ECU. RPM signál je obvykle pravoúhly, SPEED zo senzoru býva stúpajúci/klesajúci pulz ca. 0,6 - 5V. |
piranha: len dodám, že pre Varadero 2003 a novšie, je rýchlosť snímaná halovou sondou umiestnenou v zadnej hornej časti prevodovky, výstupný signál je 5V pravoúhly tak ako aj signál z ECU do otáčkomera. Varadero zobrazuje rýchlosť na základe informácie priamo zo snímača a nie až sprostredkovane z ECU. Vodič pre signál zo snímača rýchlosti má ružovo-zelenú farbu, signál otáčok je z ECU vedený do otáčkomera žlto-zeleným vodičom. Asi najvhodnejšie prípojné miesto je na ľavej strane od tachometra, po vrchným bočným plastom je káblový zväzok, kde sa dajú relatívne "bezbolestne" pripojiť všetky potrebné signály vrátane napájania. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Zephyr (12.11.2008 13:05) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 109255 | Včera: 227714