Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (22 hodnotení)
Diskusia k článku: Test verného spoločníka Honda XL 700 V Transalp
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hmmm, tak toto bolo chalani dost pozitivne pre TA... |
Test nehodnotim, motorka je podla mna akasi nudna, hoci som na nej ani nesedel, ale posobi tak na mna uz z fotiek. |
Hodnotenie: včera som si ju kúpil, čo dodať, nič. budem jazdiť, preto ju mám. |
Aktualne v tlaci cesky motocykl 3/2008 trojtest TA, V Strom, Versys, najnovsi prehral. Uz nerobim zavery z hodnotenia motonovinarov, ale z merani sa co to usudit, zopar cisel: |
MajoKE , v Nemecku zoženieš hlavný stojan tiež tesne nad 8000,- Sk . (cca 8500 aj s poštovným) |
Hodnotenie: pre niekoho nudna, pre niekoho paradny spolocnik na kazdy den do prace ale aj na cestu po europe, alebo vikendovy vylet. |
mna moc nezaujal...dost scestnel, takze keby chcem novu moto, tak v-strom je silnejsi, vyzera lepsie chraneny proti vetru a je lacnejsi... |
Hodnotenie: Kmotr - je to Honda, jasne, ze ju mozes vnimat ako nudnu motorku, s ktorou netreba bojovat, ktora Ti da vsetko co by si od takej motorky cakal, ale tiez nic viac. Nemusis s nou bojovat a mozes sa sustredit na jazdu - nic viac, nic menej. Ako pise Cacao - pre niekoho nuda, pre niekoho spolocnik. |
Agressor : pises, ze nebudes svina, ja trosku budem. Ak som spoluautorom clanku sam si ho nehodnotim, k moto, alebo clanku mate tri kladne hodnotenia, jedno od majitela a dve od redaktorov... |
Schyluje sa k dalsej diskusii TA vs nieco ine. Asi sa uz nezapojim, lebo to je o nicom vychvalovat jednu ci druhu, ked su obe plus minus autobus v tej istej triede a maju porovnatelne parametre. Kazdemu co sa mu paci a vyhovuje. Howgh. |
fuuuu dreamer velky problem sak ta ta vyhodi z domu len sa tak zaprasi za tebou |
dreamer to skor daj si tajne malu fotku KTM na riadidla Upravené 2 krát. Naposledy upravil BAJO1977 (16.03.2008 10:03) |
... nepáči sa mi a ani technika nic moc ... |
Hodnotenie: Včera som spravil kôli tomu motosalónu 1000km na mojej starej Felícii.Transalpa som si poriadne prezrel a môžem povedať že stále je to enduro .Síce nemá hliníkový kryt motora ako moja XTZ (môžem mlátiť po ňom aj kladivom )ale sedlo je veľmi pohodlné a TA je fakt pekne vypracovaná.Vyššie spomenuté Versys a V-strom sú rovnaké cestné endurá ako TDM a z Transalpom by som ich vôbec neporovnával. |
Hodnotenie: test dobry moto dobre vcera som na nej zacal robit prve koilometre a tiez stale s usmevom na tvari idem vyuzit pekne pocasie a prebehnut sa trosku |
Hodnotenie: tie 20 rocne spatne zrcatka uz tiez mohli vymenit za nieco krajsie ale inak sa mi transalp celkom paci..este aspon nejake to enduro honda vyraba s ktorym sa da ist aj do terenu skoda ze prestal robit aj dominator ktovie ako by teraz vyzeral po takej inovacii ako transalp. |
neviem ako si to majoKE pochopil, ale myslim si ze agresor hodnotil motorku a nie svoj clanok. ale pockajme si aj na jeho reakciu |
agressor: Asi si mi zle rozumel, ja nemusim bojovat ani s mojim stromom a aj tak to nie je pre mna nudna motorka. |
Najskôr sa mi Transalp tak trocha nepáčil skrz gulaté predné svetlo ale odstupom času mi to celkom sadlo...je to pekná motorka.Je na nej pár drobností ktoré by sa zišlo ešte dotiahnut dokonca ale u mna 90% zo 100......a ako písal Marek750 stále to je ešte enduro |
Hodnotenie: Honda Transalp je o evolúcii. A to ma teší, že to tak zostalo. Ten kto čakal revolúciu, nepozná Transalp, a nemôže si nikdy k nej vypestovať kladný vzťah. |
Hodnotenie: Nove BMW F650 GS uz nie je cistokrvne enduro, svedcia o tom kolesa z lahkych zliatin. Terennu stafetu prebrala nova F800 GS a co sa tyka univerzalnosti je na tom najlepsie, ale v terene je asi lepsia nova Tenerka . |
Hodnotenie: Nejazdil som na nom! Na vystave som "osedlal" vsetkych tu spomenutych konkurentov. Dobre som si vsetko poprezeral. TA je tazky, toto je z mojej strany jeho jedina nevyhoda ako endura ale zase vyhoda na ceste. Stale je to najuniverzalnejsia motorka na trhu. Tenerka je spickovo spravena hlavne v uprave na vystave moto2008 taka bleda "kaki" super spraveny stroj s "akrapovičmi" a perfektnou ochranov motora, ale samozrejme lepšia v endure a urcite horsia na dialkove presuny. . VStrom uz sem nezaradujte ta moto sa nesnazi byt univerzalna to len par ludi sa snazi tu motorku aj samich seba o tom presvedcit. |
Hodnotenie: Test v pohode...prečítal som toho mnoho o novom TA a jediné, čo môžem povedať je to, že už sa na neho nemôžem dočkať Potom šupnem testík, taký vlastný. |
Honda filozofia sa podla mna viac hodi k plechovkam, ako k motocyklom... kolko percent motorkarov hlada moto s priemernymi parametrami, ktora v nicom nevytrca z radu??? |
zasa som sa dozvedel cosi nove |
lejbo, do duse si mi prehovoril |
ahoj, |
Raptor, opýtaj sa vášho mechanika - motory majú všeobecne vyššiu spotrebu v chladnejšom počasí, navyše ako som spomínal, robili sme veľa rozbehov a otáčaní kvôli foteniu... |
Hodnotenie: Nezachytil som koľko s novým TAčkom nabehali km, ale ja mám na ňom 700km a s ich pozitívnym hodnotením ako aj s pohľadom na isté otázniky (6kvalt, nápor vzduchu na krk) súhlasím. Pri treťom meraní spotreby som sa dostal na 5,3 a to bola polovica nádrže vyjzadená v terénoch na max 3kvalte. Dnes som si kúpil naňho tankvak. Idem ho vrátiť. Na umelú hmotu mi akosti ten magnet nechce chytiť . |
Hodnotenie: Nefim ci to bolo spomenute v clanku, ale uz aj ludia s dlhymi kolenami sa na neho zmestia, to ma tak napadlo, lebo starsi model koli tomu tí dlhokolenáči zneuctovali. |
MajoKE - ako pise Cacao - hodnotil som skor motorku ako clanok (z ktoreho som pisal aj tak len kusok). A Cacao nepisal nic, len na nej jazdil a fotil ju. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (17.03.2008 9:49) |
herghott nikdy som na ziadnej mojej motorke nespozoroval v chladnom pocasi vyssiu spotrebu a ver tomu ze sa vozim aj ked je sneh |
Že si to nespozoroval ešte neznamená, že to tak nie je. Otvor si novú tému "letná vs. zimná spotreba". Ešte nedávno si nechápal ako je možné, že pri jazde bez plynu nejde do valcov žiadny benzín, teraz si odborník na vstrekovanie... |
herghott nerobim zo seba odbornika na vstrekovanie tak prestan na mna utocit |
kmotr: Kokós, že nudná... To tam mali dať dajaké falošné sanie, aby sa pre teba stala atraktívnou? Pravda - tieto efekty zaberajú - viď V-max. |
Raptor, ak pri mínus tri naštartuješ úplne studený motor, trvá mu oveľa dlhšie než sa dostane na svoju normálnu teplotu - a práve vtedy je spotreba vysoká (hustý olej, zlý pomer vzduchu a benzínu v zmesi - počítač to vyrovnáva). Nehovoriac o stuhnutých komponentoch. Neďaleko máš mechanika, spýtaj sa ho na to pri obede. |
jakmile je motor zahřátý na provozní teplotu, tj sací potrubí ,hlava,olej eventuelně i voda u motorú s vodním chlazením, je spotřeba paliva je za nízkých teplot u motorú se vstřikováním nižží než v létě. Studené vzduch má menší objem, neboli na jeden sací zdvih se do válce nasaje více kyslíku. To samozřejmě neplatí v přechodovém režimu po nastartování motoru, kdy zahřátí na provozní teplotu trvá déle a elektronická jednotka obohacuje směs po delší dobu. |
herghott asi sme sa nerozumeli... ja som to pochopil tak ze pri takychto teplotach striekacka obohacuje zmes aj pri zahriatom motore ... to bolo pre mna cudne a preto som sa spytal Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.03.2008 11:33) |
Wingusynku: Excelent! Som na teba hrdý! |
vadim skusim teda u teba.. zasa opakujem bez ironie a uplne slusne |
raptor: Opytovacia veta je ukončená otáznikom. U tvojej poznámky som otáznik nenašiel. |
Chalani, nechcem do toho moc rypat, lebo som si naozaj nevsimol, aku teplotu mal motor pocas mojej jazdy na TA (pamatam si len, ze nad 60°C tam bolo), ale na Varane sa mi v rovnakych vonkajsich teplotach rucicka teploty ani nepohne... |
A dalsia vec - asi sa z vas tomu rozumiem najmenej, ale ak ma benzin nula stupnov a vzduch nula stupnov a cele sa to vstrekne do valca, ktory ma zarucene nizsiu teplotu ako uprostred leta, plus stlacenie zmesi piestom doda zmesi vzdy rovnaky pocet Joulov (zvysi teplotu zmesi o rovnaky rozdiel teplot, nakolko kompresny pomer je stale rovnaky), tak zmes musi logicky byt zapalena pri rozdielnych teplotach. ...a nehori potom ta teplejsia zmes lepsie? |
agressor: Prečítaj si, čo napísal synek. |
Agressor: mimo dilemy so vstrekovaním... Podarilo sa ti v teréne prebudiť zo spánku aj chladenie? Ja som sa v teréne dlhšie flákal na dvojke/trojke a keď som po cca 20 minútach zastal vrtulka sa pekne roztočila. A to boli vonku 2 stupne, hladina kvapaliny OK, pustilo sa mi to pri teplote kvapaliny cca 95stupňov. Trochu skoro nie? Som zvedavý čo to bude v lete. Ale aspoň viem že to funguje Inak pri zaradených 120km s 5 tkou sa mi pri teplote cca 7 stupňov udržiava teplota chl. kvapaliny pri cca 77stupňoch. |
agresor tak to mas asi volaco dojekazene, pri jazde na varane pri teplotach okolo nuly sa mi ta rucicka teploty krasne pohla |
Hergi: trosku odbocim.pri jazde bez plynu nejde do valcov ziadny benzin? |
Francuz: pri striekačke nejde. |
Hergi, A to kto ti povedal?A aky je rozdiel medzi tym ,ked je moto nastartovana na neutrale a ked na nej ides a pustis plyn? |
Francuz: rozdiel by tam nebol iba v prípade, že máš karbesovú motorku, vstrekovanie má na tieto veci senzory a počítač. |
nemas pravdu:ked mas raz moto nastartovanu,VZDY ti ide do velca benzin,ci uz viac,alebo menej |
Francúz: Už sa to tu rozoberalo celé týždne. |
francuz skusim najst tu temu kde sa so mnou sli do krvi hadat ze pri jazde zo zavretym plynom ti pri striekacke nie je vstrekovane do valca nijake mnozstvo paliva Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.03.2008 15:02) |
No... Rezim motora na volnobeznych otackach je iny ako pri brzdeni motorom s uzatvorenou skrtiacou klapkou... |
Snahou výrobcov je znížiť spotrebu aj emisie. Pri zavretom plyne ten motor benzín nepotrebuje a to je jediná príležitosť, kedy tam naozaj nemusí byť - prečo by ho tam teda púšťali? Pusti plyn keď ideš na dvojke a čakaj, kým prídeš až na voľnobežné otáčky - vtedy ucítiš, že tam znova začne ísť palivo. |
len ako potom vysvetlit to zretelne strielanie do vyfuku pri zavretom plyne pri ladakoch? .. thats the question |
veru podme ked to herghott v zapale boja vytiahol proti mne |
vadim:ved to mas ten isty pripad,ako volnobeh. |
No, ja tiez zijem v tom, ze odkedy chlapci vymysleli vstrekovanie, tak sa s tym hraju "donemoty" a palivo sa naozaj pri "brzdeni" motorom so vstrekovanim do valcov nevstrekuje. Na plechovke s pal. pocitacom to ukazuje tiez. Pri brzdeni motorom dole kopcom bola spotreba nulova. Pri vyradeni rychlosti a jazde na neutrali na tom istom kopci uz pocitac ukazoval spotrebu, sice "volnobeznu" ale uz to nebola nula. |
K veci pár osobných postrehov z jazdy na TA |
Francuz, ešte je možnosť, že kompjúter vypína čerpadlo, ale nejsom si istý... |
Francuz - dovolim si oponovat - skrtiaca klapka ti v prvom rade ovplyvnuje mnozstvo nasateho vzduchu a sekundarne ovplyvnuje mnozstvo vstreknuteho paliva, aj to len preto, lebo mas na klapke polohovy senzor a elektronika vyhodnocuje jej polohu a na zaklade toho (a inych parametrov) upravi mnozstvo a cas vstreknutia paliva. Vstrekovanie je jedna veda a nemas pravdu, ze je to to iste, ako ked ide motor na volnobeh. |
locksley: neviem, mne nerozonovalo nič. |
V okruhu vstrekovania, kde je zapojene cerpadlo, je aj spatny ventil, pretoze cerpadlo tlaci stale pod rovnakym tlakom a mnozstvom, ktore vsak musi byt stale vacsie, ako max. objem paliva potrebny pre plne zatazenie motora... To preto, aby sa nestalo, ze ti cerpadlo nebude stihat, ked tomu udries plny knedlik... |
richie ?pardon,s tou skrtiacou klapkou mas samozrejme pravdu |
Strieľanie - zvyškový benzín... |
nebavime sa o strielani bezprostredne po uzavreti plynu |
A co tam bol schovany v zakrute |
Palivo sa pri uvoľnenom plyne a zaradenej rýchlosti nevstrekuje. Aspoň pri autách som bol o tom presvedčený. Pri moto som ale začal mať pochybnosti, nakoľko mi to pri brzdení motorom v TAčkovom výfuku hodilo pár jemných rán (a nie jeden krát) V servisnej knižke doporučujú že pri strelách vo výfuku je potrebné dať to pozrieť. Je to ale príležitostné, kontrolky vstrekovania sú v kľude, no a cchvílu tu mám servis po 1000km tak to dám radšej pozrieť. |
uz neviem co mam na to napisat viac |
a jemná strela prišla dosť dlho potom, čo som rukoväť plynu uvoľnil. Tak fakt neviem, kde sa ten zabudnutý benzín schová... |
img223.imageshack.us/my.php?image=honda20xl700v200820tr... Upravené 3 krát. Naposledy upravil locksley (17.03.2008 15:31) |
locksley podla toho ,co si napisal,ked na moto zaradis jednotku na nedrzis ju pos plynom,tak ti skape |
francuz: Uvedené okolnosti platia pre auto v pohybe a s bežiacim motorom |
Vadim: Vstrom a Versys maju podla mna straasne daleko k jazdeniu off-road mimo civilizacie... Neviem preco ich stavias do pozicie konkurenta k TA... Neda mi priame porovnanie v cislach s BMW F 800 GS: |
chlapi ja trosku tiez zateoretizujem, netvrdim ze pri zavretom plyne striekacka nevstrekuje ziaden benzin, nikdu som pri tejto situacii vo valci nebol |
Hodnotenie: lejbo: Ja som tam tu porovnávaciu tabuľku nedal. |
Hodnotenie: aj ja.. ale len koli tomu co aj vadim /a to len preto lebo aj to mi awia slubil ze fixne a nic nefixol/ |
Problematika vstřikování / rúzné typy systémú /paliva, velmi dobře zpracovaná , s dúrazem na motosystémy : |
střílení do výfuku :www.total-fuel.com/home.php?page=backfiring |
Podla manualu mozem do V-Stroma liat aj 91 oktanovy benzin. Kua, to je dobra motorka, nie ako tie bmw co musia menit mapy aby ho zrali |
Vadim: F650/800GS má o 120 ccm vyšší objem. "Z toho potom samozrejme vyplýva aj možnosť lepších parametrov." co hovoris na nizsiu hmotnost o 7 kg??? |
ziadnu mapu tam menit netreba,ten motor v pohode zerie aj benzin s nizsim oktanovym cislom. |
...SPOTREBA mimo mesta 4.7, 3.9, 4.0.... |
lejbo: Že 7 kíl je veľa u SS. |
No konecne to niekto povedal nahlas! |
ked zavriem plyn na mojom V2 so vstrekovanim, tak sem tam este streli do vyfuku aj po dlhej odmlke....pravdou je ze normalne odpalovanie nepocujem (na zavretom plyne) a urcite by som to pocul (otvorene vyfuky) ale trochu benzinu sa tam dostavat musi....ked striela a poprdkava do vyfucku |
Hodnotenie: Suhlas Noob. Pekne si to napisal. |
ehm, mal som Transalpa,karburatoroveho, ked som sa vozil pri teplote cca 5 stupnov, palicka teploty sa mi vobec neodlepila a ked, tak len trosicka. + si myslim, ze ked to ma teraz ten injeksn a ma to tie vseliake sondy, tak ma v zime vaciu spotrebu, nakolko si to same obohacuje zmes a staci nechat chvilku stat motorku v zime na vetriku a mas hned vychladnuty motor no a potom mas bohatu zmes dokym ti to nezohreje. Ako vravim, na karburatorovom ked bolo 5 stupnov a vozil som sa, motor sa nechcel zohriat. A ventylator sa mi zapol asi 5 krat za 10 000km co som ho mal. Ma to velke a dobre umiestnene chladice, odkryty ne moc naslapany motor, takze neni ani tak skoro prehriaty a v zime zohriaty. |
Hodnotenie: napáči sa mi a myslím si, že sú na trhu lepší hráči, BMW 800 GS a Yamaha Teneré má podľa mňa ponúknuť viac pre segment cesta-offroad, toto vypadá akoby street preťiahol krosu ...ani ryba ani rak ! tak ... |
Hodnotenie: Kolko ludi, tolko chuti. Mne sa novy Transalp veeelmi páči, nádherná motorka, odkedy som na ňu sadol v honde, netúžim po ničom inom len o Transalpe. Mne kategória cestovné enduro velmi vyhovuje a podla toho čo čítam, tento TA je akurát pre mňa. No budem si museť počkať aspoň do 18 kvoli zákonom... (legistlatíva VP). No po Varadere jedine nový TA |
VaranDriver07 vinikajúca voľba pre teba z Varaderka 125 ky si myslím. Ak ho budeš predávať kamarát zháňa pre synátora ozvy sa "loko" - vi. |
Hodnotenie: Siahodlhá diskusia o vstrekovaní na voľnobehu a pri brzdení motorom: Moto poradňa: Ako jazdit ekonomicky? - bolo zodpovedané hádam všetko, odporúčam v tejto téme pokračovať tam a nie v diskusii o TA. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (19.03.2008 10:50) |
Hodnotenie: Článok sa mi páčil, nepostrádal kritiku, ani subjektívne pocity, ktoré môžu a aj sú pre nás často veľmi dôležité. Rozdieľ v hmotnostiach konkurenčných strojov ja osobne nevidím, ako veľký problém, lebo v skutočnosti ťažšia moto, môže byť v podstate pre jazdca ľahšia....a toto v Honde vedia. |
Hodnotenie: Takže som si prečítal celú diskusiu a škoda, že 70% sa točí namiesto hodnotenia a názorov na Transalpa okolo vstrekovania, ale čo už... |
Hodnotenie: Coden súhlasím.. teda s tým, že treba hodnotiť moto a nie vstrekovanie. Inak Transalp sa mi veľmi páči... robí na mňa dojem veľmi pohodovej motorky. Určite je to dobrá voľa pre relax, mesto aj turistiku. Je fajn, že m§že vybehnúť aj niekde mimo cesty, lebo na Varadere by som si to asi poriadne rozmyslel. U mňa je to jednoznačne super voľba a teším sa na jar, že ho dotrepem do garáže |
Hodnotenie: Mne sa TRANSALP velmi paci a uvazujem ho kupit na dalsi rok. Chcem sa opytat co by ste poradili , kupit ho aj s ABS , alebo bez? |
Ja mám TA bez ABS a zatiaľ som ho nepotreboval, ale človek nikdy nevie. Na ceste sa pridá. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 169257 | Včera: 159789