Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (13 hodnotení)
Diskusia k článku: Systém mazania reťaze CLS 200µ - záver testu po 25 000 km
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hodnotenie: Ukazoval si to keď si bol za mnou a je to fajn vecička. Ja sa ale pokúsim retiaziam vyhnúť a zostať už pri kardanoch alebo remenoch. |
no, fajn clanok, fajn test, ale mna stale nepresvedcil. Ja musim sice pravidelne mazat, ale ty musis stale mysliet na to, ze v zapche menej, na dialnici viac, v dazdi viac, v prachu ... adt. Vidim v tom stale len jednu hlavnu vyhodu a to je cistota retaze. So sprejmi sa retaz dost "zaondieva". |
Ono je to fakt zaujimavy napad,ale mna to tiez nejako nepresvedcilo, mozno keby to mala motorka namontovane od vyroby...Nidky som to neskusal a ako vravi Vidicon, neviem ako sa to chova pri vsemoznych situaciach,heh...Zatial mi staci ked ju parkrat nastriekam sprejom, myslim ze dost zavisi od stylu jazdy ako vydrzi retaz...Ale napad je to paradny |
tommy911 ake "chovanie pri vsemoznych situaciach" mas na mysli? |
Hodnotenie: Prakticka vec. Mal som scottoilera na malom monstri a bolo to velmi pohodlne. Vidicon a ked striekas retaz ta nemusis mysliet na to, ze na dialnici viac a v dazdi castejsie? Vyhodou tohto systemu je, ze na to sice musis mysliet, ale nemusis zastavovat a sprejovat. Jednoducho si zvysis davkovanie na pristrojovej doske. Nemusis mysliet na cistenie retaze, nemusis mysliet na to ci mas dost sprayu pri sebe atd. |
Vidicon - trochu ti nerozumiem. Myslíš, že jedno alebo dve otočenia potenciometrom sú náročnejšie než kľačanie pri motorke, točenie kolesom a sprejovanie? Nehovoriac o tom, že stále by si mal mať so sebou sprej. Stará reťaz mi bez CLS vydržala rovných 20 000 km. |
No ved to ze nemam to odskuasane ako vy, musel by som to zazit..Myslel som Prace tu zimu, vodu, prach a tak..Ten olej pri tej rychlsoti neodfrkuje ze trebars kvapne na tu retaz a vacsina ide do vzduchu,alebo prec???...No je to fakt zaujimave...Je mi divne ze to ale nemontuju seriovo na motorky s retazou,heh |
Hodnotenie: Pre mňa veľmi presvedčivý test. páči sa mi hlavne tá čistota reťaze. Pri tom klasickom mazaní, je reťaz po pár 100 km zalepená prachom a asi jej to tiež moc neprospieva. A v daždi by si žiadala striekať možno každých 100 km, možno aj častejšie.... Teda, ja by som radšej otáčal potenciometrom, ako používal spray. Al eje fakt, že sa celkom rád motám okolo motorky a aj to manuálne mazanie nepovažujem za nejakú nepríjemnú prácu, možno by mi to aj chýbalo, keby som to nerobil. Keby som však jazdil ozaj ročne tých 25 000 km, tak neváham s kúpou. Na mojich cca 12 000 km/rok sa mi to zdá, ako vysoká jednorázová investícia. |
Pre lenivcov, ktorym sa ani potenciometrom nechce otacat, ponuka CLS aj verziu Speed. Ma to navyse senzor rychlosti a upravuje mnostvo oleja aj na zaklade rychlosti... Cena je tam vsak este vyssia, s montazou to vyjde na desiatku.... |
Hodnotenie: Hergi - jazdil si aj teraz v zime pri nizsich teplotach s CLS-kom? A nechovalo sa divne, mazalo stale spravne? Mam totiz tiez CLS-ko a nejak mi asi blbne. Nepodarilo sa mi ho este rozbehat a to som nejazdil pri velmi nizkych teplotach (mam na mysli teploty okolo 5 - 10 stupnov). |
Richie - v zime úplne v pohode. Pozri, či nemáš zanesené tie dva malé filtre. Mali by byť pred a za hrubým ventilom. Dajú sa normálne otvoriť, je v nich malé sitko. |
Dík Hergi - to ma nenapadlo skontrolovat. Zajtra na to kuknem a dam vediet |
richie, ak bude problem, zastav sa, pozriem sa na to... |
Hodnotenie: Aj mne to nejak blbne, ten potenciometer sa pridáva otáčaním v smere hodinových ručičiek ? Skusím mrknúť aj na tie malé filtre |
rmacko: kto ti to montoval? neviem o tom, aby som to daval na caponorda. vacsinou je problem so zapojenim, u niektorych modelov Honda a KTM preba pouzit jeden maly elektronicky trik,ale to riesim vzdy osobne pri montazi. No a samozrejme, otacanim do prava /v smere hodinovych ruciciek/ sa pridava |
Hodnotenie: Nebolo by lepsie dat ten "sosák" pri rozete trocha dopredu aby nedavalo olej len na bok rozety ale tam kde este nezapadli uplne zuby na retaz a tym padom by sa dostal olej aj na vybranie medzi zubami a po zapadnuti na valcek retaze by sa vytlacilo trocha oleja aj na druhu stranu? |
Hodnotenie: Herghott: Test, v ktorom bola časť životnosti reťaze reťaz mazaná "klasicky" a časť životnosti CLS-kom, nemá podľa mňa žiadnu výpovednú hodnotu. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (17.02.2007 12:41) |
Ach bože Vadim, fakt sa nezapreš....... |
Hodnotenie: vadim preco si ty taky lakomy a nezasponzoroval si mu sam od seba jeden retazovy set? |
Hodnotenie: Tommy: testy sa robia práve pre to, aby si to nemusel skúšať každý sám. |
Hodnotenie: 25tis km nie je prave presvedcivy udaj. Tolko bezne dosahuju retazovky na masinach bez automatickeho mazania, ak sa o ne clovek ako tak stara. No a premontovavat to pocas testu z jednej motorky na druhu a pokracovat v teste sa mi zda tiez trochu divny postup. |
k teme, pouzival som scottoiler a zabudol som ho po namontovani prepnut z plniaceho rezimu do rezimu prevadzky, okrem toho ze som mal zasrany rafik aj kyvku od toho oleja som zistil ze sa velmi skoro vytvorila dost hruba "brusna" vrstva s prachu a drobnych kamienkov pod krytom primarneho kolecka, ktora retazi rozhodne neprospieva Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (19.02.2007 20:47) |
Pilgrim, vzlinanie je mozne len u porovitych materialov...si myslim teda. Ja by som tam dal 2 sosaky alebo to prestavit nejako inak... |
dual injector je zbytocnost, pouziva sa vraj pri supersportoch kedy by pri vysokych rychlostiach nestihala jedna tryska mazat obe strany retaze |
Hodnotenie: pre tych, co CLS resp. iny autom.system nemaju (vratane mna ) - treba si uvedomit dolezitu vec, a to je, ze retaz by sa nemala mazat bez toho, aby sa predtym neocistila. To je nespravny postup. Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (17.02.2007 19:53) |
Vadim: vsetci ti tu nadavaju, tak ja pre zmenu suhlasim s tvojim prispevkom zo 17.02.2007 11:58 |
Kapro tebe vlastne kolko tak asi vydrzi retaz na LC8? |
retaze bezne vydrzia cez 20 000km ci mas dual CLS ,alebo normalny sprej ,ak motorku skusas davat na zadne ,ani CLS ti nepomoze |
Matus: naposledy 11.000km a to mi uz mlatila o kyvku. |
ked som brigadoval na pile boli tam take mazničky na retaze z vrchu sa nalial olej na spodku bol prepuštaci ventil na tom hadička ktora bola nasmerovana na retaz tak to kapkalo čo to stoji 500korun a bolo dobre stači to dajko dopasovať a je automaticke maznie retaze |
Kapro: Vieš čo je paradox? Že okrem teba so mnou súhlasí už len autor článku! Tak to je ozaj paradox! (smajlík hádzajúci sa od smiechu o zem.) |
Ok, takže postupne. Je jasné, že dobrý profi test by mal byť založený na tom, že tie reťazové sady by boli úplne nové. Okrem tejto veci sme však otestovali úplne všetko ostatné, aj náročné podmienky, aj výdrž. A to, pokiaľ viem, netestoval na Slovensku a blízkom okolí nikto. Ešte treba brať do úvahy to, že ak by som dával novú reťaz a jej výdrž s CLS by bola dajme tomu 40 000 km, tak by ste na závarečný test čakali ešte rok. Toľko kilákov jednoducho nie som schopný spraviť skôr (máme aj testovacie motorky, a kým na nich lietame, naše odpočívajú v garážach...). |
A aby som nezabudol - už mám nahodenú úplne novú DID reťaz. Keď bude pred smrťou, dám vedieť kolľko kilákov má za sebou. Odhadujem to však na tri sezóny. |
kto CLS predava/montuje v BA okoli? |
Dôkaz, že CLS som fakt nešetril: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Herghott (18.02.2007 16:14) |
Herghott , ano je to bezne pouzivanie , preco by nebolo ? |
Nuž, keď myslíš... |
dost dobra fotka ,pri takej prilezitosti je urcite dobre mat CLS , jednoducho pridas davkovanie a za nejaky cas mas retaz namazanu a mozno aj ocistenu , |
... bol som neska trocha pojazdiť a otestovať to CLS a toťho potenciomer je asi f péčku, lebo sa točí jak kolotoč a nemá východiskovú a ani konečnú polohu kua . |
rmacko - nie je problém v tom, že sa ti otáča celý knoflík aj s "telom"? Netuším kde to máš zabudované. Nejaký elektrikár by to asi vedel spraviť. |
Jarro: nebudem sa hádať. Spoj dve tabuľky skla či hladkeho vylešteneho plechu a ich spodnu stranu ponor do vody či oleja... |
TO : Herghott - |
duggo: "lebo dolezite aby bola retaz namazana z vnutra ,z vonka moze byt uplne sucha ,tie valceky sa |
No - pokukal som tie hrube filtre pred a za ventilom hrubeho nastavenia a vyzerali guut. Pockam si na prve jarne kilometre a uvidim. Ked nie, tak sa si spojim s Majkro-m (vopred vdaka) a hotovo. |
matus , no neviem neviem |
Matus má pravdu, namazaný musí byť hlavne valček. Mazivo okrem iného tlmí hluk aj nárazy (a určite sa nájde niekto, kto mi bude oponovať). |
Hodnotenie: TO: majkro Upravené 1 krát. Naposledy upravil ernesto (03.03.2007 17:28) |
Mam jedno otazocku ohladom umiestnenia tej nadrzky s olejom. Mam totiz pocit, ze to moje CLS-ko moze byt "nefunkcne" prave z toho dobodu, ze hladina oleja v nadrzke klesla na uroven vstupu toho elektromag. ventilu a ze to mozno aj preto nemaze. Mylim sa alebo to moze byt v tom? Podla navodu by mala byt nadrzka s olejom na najvyssom mieste a olej teda prudi asi samospadom... |
Ked je už hadička plná oleja, malo by to byť jedno. Ako keď prečerpávaž hadičkou benzín. Ak ju máš ale prázdnu, olej z nižšie položenej nádobky nemá čo ťahať. Naplň hadičku striekačkou a potom ju pripoj na ventil. Mohlo by to fungovať |
No, praveze vsetky hadicky su plne oleja. Pred vstupom do ventilu, aj za nim. Toz tak neviem... |
Riči a nie je problém niekde inde? Že by si mal upchatú trysku alebo čo... Stlačenú/zlomenú hadičku... |
Joo, podarilo sa mi CLS-ko rozbehat. Nakoniec to bol len viac utiahnuty ventil hrubeho nastavenia. (nechapem ako to, ked som ho este koncom minulej sezony povolil a predchadzajuci majitel nemal s CLS-kom problemy)... |
Richie zavolaj mi prosim, je toho vela na rozpisovanie - 0905790246 |
to: Richie |
Hodnotenie: Záver testu mazacieho systému CLS 200. Na mojom Varadere som mal od začiatku namontovaný systém CLS. Na činnosť systému nedám dopustiť. Všetko fungovalo bez väčšieho zádrhelu až do doby, než som potreboval kúpiť náhradný olej a systém potreboval opravu-prestal mazať, stále svietila kontrolka, čo mi 2x vybilo akumulátor. |
majanko a kedy si zariadenie kúpil, resp. koľko rokov si ho používal.... |
devill63: ved tu mas vsetko uz napisane, tak skus sedliacku logiku: |
a čo nemohol ju (motorku) kúpiť od prvého majiteľa bez CLS a potom od začiatku ako sa stal majiteľom si ho dokúpiť? a mal ho od začiatku ako motorku vlastnil.... som sa normálne spýtal.... |
je to tam od roku 2008. |
Olej na motorové píly, ktorý ti Majo poradil je naozaj dobrý a ten sa bežne používa... To nebol vtip ale naozaj dobrá rada... Ten olej je lepkavý a veľmi dobre na reťazi drží... Nakoniec keď sa používa na mazanie reťaze, ktorá sa točí naozaj rýchlo a navyše reže stromy, tak prečo by nebol dobrý na reťaz motorky? Ak viem je to presne ten olej čo CLS alebo Scottolier predáva... |
majanko: Trochu mi to pripomína situáciu, keď sa jeden môj zákazník tu na MR na mňa sťažoval, že keď sa ma (večer v krčme) pýtal na batérie do Xeny, tak som mu poradil, nech si ich kúpi v ktoromkoľvek obchode s hodinkami. |
ja som len obyčajný motorkár Awia a moc by som sa divil, keďže Ťa uvedená slov. firma možno občas sponzoruje, že niečo nepopulárne na neho povieš. Lenže mne ide o princip. Narobili ste humbuku okolo CLS a teraz to nemá ani kto opraviť. Bolo by zaujmavé urobiť anketu, koľko ľudí ho má na Slovensku. Divím sa Ti, ale ako moderátor by si mal byť nestranný a nie do diskuzií zasahovať a mazať ich, len nech všetci vidia ako to na Slovensku funguje ! |
awia nemoze ako obycajny motorkar alebo ako aj moderator napisat, ze olej na motorve pily je dobry aj do CLS? |
majanko: Ty si to svoju staznost dal 5x do 5tich tem o CLS, nechal som to len tu v jednej... Takze som nevymazal len zastavil spamovanie... |
vôbec nejde o olej taký, či onaký. Veď doma motorovú pilu mám, tak čo myslíte čo som tam nalial, prevodový olej? Ešte nie som taký pako aby som zasieral syntet. olejom cesty, aj keď je pravda, že ekologicky odbúraľnú ťažkú hlavu si z toho mnohí nerobia a mažú aj použitým motorovým či prevodovým olejom. |
Tak majanko uz ti nezostava nic ine len system rozobrat, poriadne ho prestudovat, zohnat si alebo dat vyrobit nahradne diely a mozes si dat inzerat ze opravujes a repasujes CLS systemove mazania. A peniaze z oprav /pár desiatok, stoviek, či tisíc ľudí co si kúpilo CLS od Popradskej firmy ?/ pojdu tebe do vrecka.... |
nechápem prečo boli jeho príspevky vymazané z ostatných tém |
pre Pennywisse: už na tom robím, vďaka za radu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil majanko (09.08.2012 14:43) |
mayo> zrejme sa nepohybujes po diskusnych forach - je uplne bezne, ze niekto obcas pride nasrdeny alebo riesi akutny problem a rozpise to iste do viacerych diskusii. Ale na druhu je bezne a normalne, ze moderatori to pomazu a nechaju iba jeden prispevok. Proste tak to je. |
Majanko: to CLS, o ktorom sa píše v článku, som len nedávno vymontoval z Varadera. Malo 70 000 km a žiadnu poruchu (pretrhnuté hadičky nerátam). |
V podstate by sa cely problem minimalizoval, keby nebola cela reklama na CLS 200µ rozpisovana samostatne do viacerych clankov. Lebo su tu celkovo 4, ktore zacinaju slovami "Systém mazania reťaze CLS 200µ". Takze mozno aj do buducnosti by bolo dobre porozmyslat radsej o akomsi serialy na pokracovanie iba s jednou diskusiou. Zacnete uvodnymi marketingovymi bla, bla, aby sa sponzor potesil, potom pride navod na montaz, potom prakticke skusenosti, ale vsetko v jednom clanku, ktory bude dynamicky narastat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (09.08.2012 15:08) |
Hergott, žiaľ nebolo to olejom, nikdy som to nenechal úplne do prázdna, dokonca pravidelne som čistil sitká, vždy tiekol čistý olej z trysky. |
po záruke je to len spotrebák.... |
Menton, píšeš jak Wikipedia |
Herghott: a preco si to dal dole? 70 tisic km, to mas tak 3 retazove sady.. za ten cas si usetril max jednu sadu, co je cca 100 - 150E, kolko stoji taky mazaci system? oplati sa to vobec? |
Jano, lebo na Varánku už nerobím toľko km ročne, aby sa mi to oplatilo. |
awia lepkavy olej pri akomkolvek mazacom systeme je ftakovina Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (09.08.2012 16:18) |
Hergott, tomu celkom nerozumiem, že nenajazdíš sa neoplatí, veď keď už ho raz máš, peniaze nežerie. Len naleješ olej do nádobky ak máš kde kúpiť, alebo sa Ti pokazil ako mne a nemá ho kto opraviť? Inak ja som najazdil vďaka cls na reaťazi 56 000 km a menil som len pastorok, ktorý tam dám znova na túto novú vymenenú reťazovú sadu, až dožije toľko čo prvá, lebo pastorok ten odíde ako prvý. ŽIADNA zmena po výmene pastorku sa nekonenala tak ako tu mnohí tvrdili, že je to blbosť meniť len pastorok. |
Krasny priklad marketingovej masaze mozgov, tie clanky o CLS |
Majanko, ty si nejaký neuroticko-podozrievavý v poslednom čase Rád ti ukážem, že moje CLS funguje. Pozri, fakt jazdím o dosť kratšie trasy než kedysi, preto som často CLS ani nezapínal. A musím uznať, že mi začala vadiť jedna vec, a tou je odfŕkavanie oleja z reťaze. Ani ten najlepkavejší olej (CLS, Scottoiler alebo Stihl) nepriľne k reťazi tak ako reťazový sprej (ale to ani nie je jeho úlohou). Potom máš polku motorky zasranú a keď niekde zastavíš, tak cítiš iba vôňu horúceho oleja jak na zatečenom motore starej embéčky |
herghott - si si isty ze tie oleje CLS scottoiler su robene ako lepkave? |
Neni napísané na obale že lepkavé Ale niektoré lepia viac, iné menej. |
nepisal som ze to ma byt napisane na obale ze "lepkave", zamyslam sa nad tym ci pouzity olej ma mat charakteristiku lepkaveho ..... podla mojho nazoru nema co na tej retazi byt prilepeny, ale ma z nej spolu aj zo spinou odletovat aby bola retaz cista a namazana |
Hergott, tak ja som nemal takú skúsenosť so zasieraním zadného kolesa, to len vtedy keď bol zle nastavený prietok, resp. zabudol som ubrať po prejazde nejakého brodu, alebo v daždi. Druhý problém môže byť práve náhrada origo "oleja na pily" niečím iným. |
majanko: Ani ja sa nezastávam Touranbike (spoluprácu s ním som ukončil). Ale chceš tvrdiť, že len na Slovensku sa môže ukončiť dodávanie niektorého druhu tovaru? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (10.08.2012 11:26) |
Na motocyklove retaze je vhodne vysoko prilnave mazivo, ktore ma vysoku adheziu, cim zabranuje odkvapkavaniu maziva. Vysoka prilnavosť znizuje spotrebu maziva, minimalizuje opotrebenie a redukuje odkvapkavanie. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Menton (10.08.2012 11:37) |
Majanko, ale tak je to na celom svete Ja si zas myslím, že Majo je dobrý a skúsený obchodník. A to hovorím objektívne, odosobnene. |
Vadim, určite nie len na Slovensku môže skončiť predaj nejakého druhu tovaru. Aj ja som obchodník, tiež mi občas nejaký dodávateľ oznámi, že bude ukončená výroba čohosi...To ale nie prípad CLS, tu výroba neskončila. CLS nie je tovar za pár šupov a na jednu sezónu. A ako tu niekto poznamenal nesprávne je to spotrebák-nie je to spotrebák. Nepáči sa mi ale zásadne prístup spomenutého pána, jeho /ne/činnosť, zbavovanie sa zodpovednosti za ním predávaný tovar, neochota, povýšenecký prístup a hlavne zbabelosť priznať si, že niečo som dodrbal na motorke /zaprie všetko aj to, že tam motka bola a že nič nerobil/ a absencia sebareflexie. Ešte čakám, kedy sa mi začne vyhrážať súdom za poškodzovanie jeho "dobrého" obchodného mena. |
ja som za nick - Mr.WikiNobel |
majanko: Ale chceš tvrdiť, že len na Slovensku sa môže ukončiť dodávanie niektorého druhu tovaru? |
Hergott, tiež by som sa divil, keby si na neho povedal niečo negatívne, však si to mal od neho to CLS, že? Aj si ho testoval pre neho. Len neviem či skúsený obchodník musí znamenať aj dobrý obchodník. |
Herghott: Petko, tribologia sa bezne vyucuje na kazdej strojarskej priemyslovke, to nie je ziadna velka mudrost, ci kozmicka veda. Casto staci aj sedliacky rozum. Len na MR si zacinam zvykat, ze je dobre este aj vseobecne zname fakty zdokladovat. Preto zacinam pripajat aj linky. V podstate mi je slobo prikladom... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (10.08.2012 11:54) |
Vadim ja hlavne o CLS a prístupe toho kto ho tu predava/-l/. Ako varovanie ostatným! |
Majanko: ale po teste som od neho celé CLS odkúpil za zostatkovú cenu. V rokoch cca 2006 - 2012 som ho používal čisto súkromne. |
menton ako clovek ktory vie ze tribologia nie je nauka o trilobitoch urcite chapes rozdiel medzi sprayom na retaz a olejom v mazacom systeme a preto sa zhodneme ze tieto dva druhy mazania sa nedaju porovnavat Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (10.08.2012 12:33) |
ja by som sa este chcel vratit k meritu problemu a to je nefunkcny system. Osobne si myslim, ze aj keby fa Touranbike este CLS predavala, tak ti ho neopravi. Dnes sa vo vseobecnosti velmi malo opravuje, skor sa diely menia. To je samozrejme iny problem. |
a uz ked sa bavime o mazani retaze a rozdieloch medzi sprejom a mazacim systemom, tak pre zivotnost retaze je vhodnejsi mazaci system, t.j. nelepive mazadlo, ktore odletuje, presne tak ako hovori raptor. |
raptor: vsetko, co ma rovnake pouzitie sa da porovnat, ci ? Ak by mal olej na automaticke mazanie vysoku adheziu potrebnu pre dobre mazanie, tak by len velmi tazko pretiekol cez davkovac a ihlu. Preto ak chces mat retaz dobre premazanu, tak ju musis velmi zjednodusene povedane, priebezne zalievat olejom a ten potom strieka kade tade. To, ze tie kvapky odletujuceho oleja mozu so sebou strhnut aj daku spinu je len side effect. |
menton, ja s tebou tiez suhlasim, preto CLS nemam a mazem rucne. Suchym sprejom, takze nemusim cistit - ani retaz, ani motorku. Retaz vydrzala 31.000km, aj v blate a piesku... |
MentonWikiNobel: kocúrik, ale ja som čitateľom dal kompletné info, kopírujem z článku: |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 224209 | Včera: 247506