Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (1 hodnotení)
Diskusia k článku: Dvojtaktný motor - princíp funkčnosti
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Ivo Neregistrovaný |
Dobre napisane. |
..Ivo: taký dotaz: kedy a skadiaľ by sa nasal ten čistý vzduch?.. |
Vojticek: a odkial sa nasava cisty vzduch u stvortaktov, alebo dieslov? |
..Ifko: skús si to nakresliť. No najprv si pozorne prečítaj ako si to vymyslel(navrhol).. .. |
A ktoru cast mas na mysli, to o oleji, alebo o nasavani vzduchu (zmesi)? |
..u dvojtaktu sa zmes "vháňa" piestom cez prepúšťacie kanály, teda súčasne prebieha výfuk spálenej a nasávanie čerstvej zmesi do válca. Ak by sa vzduch nenasával cez kľukovú skriňu, ale priamo do válca, tak by ho si ho tam nejakým alternatívnym spôsobom musel "vháňať", sám od seba by sa pri výfuku spálenej zmesi isto nenasal, jedine ak by si v momente výfuku privrel sací kanál a po výfuku ho otvoril, ale to už sme pri 4 taktoch .. |
Napriklad turboduchadlo? Dalo by sa tak "vhanat "vzduch. Myslim ze v dnesnej dobe je tych systemov dost. |
Bimota, urobila taky kompromis medzi 2taktom a stvortaktom. Mazanie bolo zvlast a zmes sa vstrekovala vstrekovacou tryskou. Tem model sa vola BIMOTA 500V Due. |
tusimze stranka Bimoty je v prestavbe, tak skus toto: |
Dost v pohode clanok. Dvojtakty su dobre masinky, ved vacsina motorkarov na nich zacinalo. |
"Na jeden pracovný takt pripadá jedna otáčka kľukového hriadeľa (Na rozdiel od štvortaktného motora, kde 1. prac. takt = 2. ot. kľukového hriadeľa)" |
ne neni to naopak 4 takt ti spravi 4 otacky na dokoncenie cyklu a 2 ti spravi 2 otacky na dokonceniecyklu 1takt nasaje a pri tom stlaca zmes a 2 je vybuch a vyfuk |
takty a otacky nie su to iste, co ja viem... no na 4T pri nasavani sa kluka otoci o 1/2, pri stlacani uz je to o dalsiu 1/2, cize 1 cela otacka, pri expanzii je to 1 a 1/2, no a este pol otacky na vyfuk, co je spolu 2 otacky na dokoncenie 4 taktov... nie na 1 takt ako sa pise v prispevku. |
ano, presne ako pises Rogid,u 2T pripada 1 otacka na 2takty, u 4T je treba 2 otacky na cele 4takty... ja len narazam na znenie toho co som vyssie citoval, ze je to napisane uplne naopak... |
je to dobre.. pretoze pracovny takt je myslene vsetko cize aj nasavanie, stalcanie, vybuch a vyfuk... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 210173 | Včera: 172351