Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Dvojtaktný motor - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDvojtaktný motor - Diskusné fórum

Hodnotenie: (1 hodnotení)

Diskusia k článku: Dvojtaktný motor - princíp funkčnosti

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
24.07.2003 14:44

Dvojtaktný motor

Ivo
Neregistrovaný

Dobre napisane.
Opat sa opakujem, ale pochvalu si zasluzis.
Na lepsie pochopenie principu cinnosti pomozem, ked si otvorite www.keveney.com/twostroke.html
opat je to po anglicky, ale animacia stoji zato.
Ale predsa mi neda, aby som nedopisal zopar postrehov.
Nieje celkom pravda, ze dvojtaktne motory nemaju ventilovy rozvod, vyrabali sa aj dvojtakty s ventilmy. A vyrabali sa aj dvojtakty so supatkovimi rozvodmi.
Co sa tyka pracovnych taktov, nasavanie (resp. doprava zapalnej zmesi do pracovneho priestoru) neprebieha len pocas pohybu piesta hore, ale aj pocas pohybu piesta dole. Ked sa piest pohybuje hore, nasava sa zmes zo sacieho potrubia do klukovej skrine, a ked sa piest pohybuje dole nasava sa(to je trochu nespravny vyraz, lepsie by bolo tlaci sa) zmes z klukovej skrine do valca.
Co sa tyka nevyhod dvojtaktov, v dnesne dobe sa cast z nich uz da eliminovat.
Vyssia spotreba a neekologicka prevadzka, sposobene ciastocnym unikanim zmesi pocas vyfuku, by nebol problem, ak by sa pouzilo priame vstrekovanie paliva do valcov, t.z. ze by sa nasaval cisty vzduch a palivo by sa vstreklo az pri stlacani (ako diesel). To by sposobilo, ze pri vyfuku by unikal iba cisty vzduch (lepsia ekologia) a nestracalo by sa palivo (nizsia spotreba).
Co sa tyka spotreby olej, to taktiez suvisi so zavedenim priameho vstrekovania, klukova skrina by bola naplnena olejom ako u stvortaktov, vzduch by sa vhanal priamo do valcov (nie cez klukovu skrinu). Vyfukovy a saci kanal by bol zakryty pocas celej dlzky zdvihu piestom, takze by unikalo len velmi male (mizive) mnozstvo oleja.


12.12.2003 12:10

Re: Dvojtaktný motor

naozaj velmi zaujimave


12.12.2003 15:50

Re: Dvojtaktný motor

Vojticek
 Turista 

Ikona

..Ivo: taký dotaz: kedy a skadiaľ by sa nasal ten čistý vzduch?..


19.01.2004 10:08

Re: Dvojtaktný motor

Ifko
 Čoprák 

Vojticek: a odkial sa nasava cisty vzduch u stvortaktov, alebo dieslov?
Nasaval (resp. vhanal do valca) by sa presne v tom isto case, ako pri sucasnej konstrukcii.


19.01.2004 16:21

Re: Dvojtaktný motor

Vojticek
 Turista 

Ikona

..Ifko: skús si to nakresliť. No najprv si pozorne prečítaj ako si to vymyslel(navrhol).. :-)..


28.01.2004 8:39

Re: Dvojtaktný motor

Ifko
 Čoprák 

A ktoru cast mas na mysli, to o oleji, alebo o nasavani vzduchu (zmesi)?


28.01.2004 10:37

Re: Dvojtaktný motor

Vojticek
 Turista 

Ikona

..u dvojtaktu sa zmes "vháňa" piestom cez prepúšťacie kanály, teda súčasne prebieha výfuk spálenej a nasávanie čerstvej zmesi do válca. Ak by sa vzduch nenasával cez kľukovú skriňu, ale priamo do válca, tak by ho si ho tam nejakým alternatívnym spôsobom musel "vháňať", sám od seba by sa pri výfuku spálenej zmesi isto nenasal, jedine ak by si v momente výfuku privrel sací kanál a po výfuku ho otvoril, ale to už sme pri 4 taktoch :-)..


19.02.2004 8:37

Re: Dvojtaktný motor

Ifko
 Čoprák 

Napriklad turboduchadlo? Dalo by sa tak "vhanat "vzduch. Myslim ze v dnesnej dobe je tych systemov dost.


19.02.2004 13:02

Re: Dvojtaktný motor

Maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Bimota, urobila taky kompromis medzi 2taktom a stvortaktom. Mazanie bolo zvlast a zmes sa vstrekovala vstrekovacou tryskou. Tem model sa vola BIMOTA 500V Due.


27.02.2004 7:22

Re: Dvojtaktný motor

Ifko
 Čoprák 

Maco nemas o tom viac info, nejaku www stranku?


27.02.2004 12:52

Re: Dvojtaktný motor

Maco
Darca Krvi  Kávičkár 

tusimze stranka Bimoty je v prestavbe, tak skus toto:
home.t-online.de/home/bbpower/bvdue1e.htm

inac ma to 110k a chodi to 230km/h


20.10.2004 1:35

Re: Dvojtaktný motor

tref
 Turista 

Ikona

Dost v pohode clanok. Dvojtakty su dobre masinky, ved vacsina motorkarov na nich zacinalo.


27.01.2010 22:30

Re: Dvojtaktný motor

5ko5ko
 Bahniak 

"Na jeden pracovný takt pripadá jedna otáčka kľukového hriadeľa (Na rozdiel od štvortaktného motora, kde 1. prac. takt = 2. ot. kľukového hriadeľa)"

Mne sa nepozdava tato veta, nie je to naopak, ze pri 4T su vykonane 2 TAKTY pocas 1 otocky kluk. hriadela ???


27.01.2010 22:55

Re: Dvojtaktný motor

sirka
 Kávičkár 

Ikona

ne neni to naopak 4 takt ti spravi 4 otacky na dokoncenie cyklu a 2 ti spravi 2 otacky na dokonceniecyklu 1takt nasaje a pri tom stlaca zmes a 2 je vybuch a vyfuk


27.01.2010 23:40

Re: Dvojtaktný motor

5ko5ko
 Bahniak 

takty a otacky nie su to iste, co ja viem... no na 4T pri nasavani sa kluka otoci o 1/2, pri stlacani uz je to o dalsiu 1/2, cize 1 cela otacka, pri expanzii je to 1 a 1/2, no a este pol otacky na vyfuk, co je spolu 2 otacky na dokoncenie 4 taktov... nie na 1 takt ako sa pise v prispevku.


27.01.2010 23:47

Re: Dvojtaktný motor

Rogid
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

2 takt vybuchuje kazdu a 4 takt kazdu druhu otacku


27.01.2010 23:52

Re: Dvojtaktný motor

5ko5ko
 Bahniak 

ano, presne ako pises Rogid,u 2T pripada 1 otacka na 2takty, u 4T je treba 2 otacky na cele 4takty... ja len narazam na znenie toho co som vyssie citoval, ze je to napisane uplne naopak...


28.01.2010 0:06

Re: Dvojtaktný motor

Rogid
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

je to dobre.. pretoze pracovny takt je myslene vsetko cize aj nasavanie, stalcanie, vybuch a vyfuk... :-)


28.01.2010 10:05

Re: Dvojtaktný motor

5ko5ko
 Bahniak 

Hodnotenie: Dobré

uz rozmiem, preto sa mi to nezdalo...dik



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 210173 | Včera: 172351