Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy... - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPrincíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy... - Diskusné fórum

Diskusia k článku: Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
06.08.2002 22:31

Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Indy
 Kávičkár 

Ikona

Chlape dobrý ty si sa dal aj na naše vzdelávanie ?? :-))) To je dobre, len ako to stíhaš ?? Ale mne by občas helfol pravopis... :-(


22.07.2003 11:50

Re: Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Ivo
Neregistrovaný

Opat musim pochvalit,je to jeden z tych lepsich prispevkov.
Ale predsa,niektore udaje su trochu skreslene,resp. nekompletne.
1, To o tych dieslovych motoroch, ze sú príliš veľké a ťažké a nedosahujú porovnateľné výkony ako motory zážihové uz celkom neplati, aj ked mas pravdu ze sa v motocykloch pouzivaju len vynimocne.
2, "Klasický piestový spaľovací motor mení chemickú energiu (palivo) na mechanickú energiu (pohyb piestu) a z časti na tepelnú energiu (straty)" - to nieje celkom pravda, resp. zalezi na tom ako si to vysvetlujes.
Spravnejsia definicia by asi bola: Spalovaci motor meni energiu obsiahnutu v palive na tepelnu energiu a nasledne na energiu pohybovu.
Tepelna energia je v tomto pripade velmi dolezity cinitel, zvysovanim teploty vo valci sa zmes,splodiny horenia a ostatne latky snazia rozpinat a tym vlastne posuvaju piest
3, "Čím je kompresný pomer väčší dochádza k lepšiemu stlačeniu zmesi pred zapálením a jej lepšiemu premiešaniu čo má za následok kvalitnejšie spaľovanie." - to je samozrejme pravda, ale treba pripomenut, ze kompresny pomer sa moze zvysovat iba do urcitej velkosti, prekrocenim hranice by nastalo viac problemou ako uzitku (detonacie - samovznietenia, vacsie opotrebenie dielov...)
4, "Pri každom zápale dosahuje teplota v spaľovacom priestore vo valci hodnotu až 2 500 oC" - to sa mi zda trochu vela, podla mojich informacii je to asi 600 - 800 C. Ked si zoberies ze teplota tavenia ocele je asi 1300 C a hliniku este menej (hlinik - hlava valcov, u novsich aj valec), tak si asi vies predstavit co by sa s tym stalo pri 2500 C.


22.07.2003 13:36

Re: Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Zdravim Ivo,
Netvrdim, ze som pojedol vsetku mudroast :-))) Tieto clanky cerpaju info z netu a z roznych inych materialov. Ziaden udaj som si nevymyslel.
Co sa tyka tej teploty je to asi teplota zapalu... Rozpynajuce sa plyny rychlo chladnu a pokial viem tak teplota vyfukovych plynov sa pohubuje okolo 600 - 800 stupnov.
Awia


22.07.2003 14:52

Re: Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ivo, servus vidim, ze sa vyznas, avsak:
2.) Tepelna energia je skutocne "odpadova" hlavna je kineticka energia, ktora vznikla zapalenim vybusnej zmesi.
3.) V okamihu tesne po vybuchu zmesi v spalovacom priestore je teplota skutocne do 2000°C, avsak nasatim novej (chladnej) zmesi tato teplota prudko klesa.


23.07.2003 10:50

Re: Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Ivo
Neregistrovaný

Zdar awia,
ja nepisem reakcie na clanok preto, aby som dokazal ze sa v tom nevyznas (prave naopak, myslim ze sa v tom vyznas velmi dobre), ale preto, ze aj tebe, aj mne (aj hocikomu inemu) sa moze stat, ze na nieco zabudne, alebo je sposob vysvetlovania trochu nejasny, alebo ma proste nepresny udaj (zapricineny hocicim, mozno aj preklepom). Ty napises co vies, ja napisem co viem, ostatny tiez (podla hesla viac hlav, viac rozumu) a potom to ostatny, co sa nieco chcu dozvediet lahsie pochopia.
Inac co sa tyka teplot, kazdy z nas ma trochu pravdy, aj ty, aj maco, aj ja.
V okamihu horenia zmesi (stotiny sekundy, mozno menej) je teplota v jadre horenia naozaj okolo 2000 C, ale na okrajoch horenia je to ovela menej, tych spominanych 600 - 800 C (niekedy aj trochu viac). Pohybom piesta smerom dolu sa zvacsuje objem (a plocha), v ktorom sa nachadza zhorena zmes a to sposobuje ochladzovanie. Teplota vyfukovych plynov je potom mozno az tych 500 - 600 C, ale viac asi nie. A samozrejme nasatim novej zmesi teplota prudko klesne.


23.07.2003 10:56

Re: Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Ivo
Neregistrovaný

Este k tej tepelnej energii.
Tepelna energia, ktoru pocitujeme a vnimame ako teplotu motora, chladiacej kvapaliny, atd. je naozaj iba odpadova.
Ale ja som hovoril o tepelnej energii, ktora vznika po zapaleni zmesi.Tym, ze sa zohrieva zmes vzduchu, paliva, zhoreneho paliva, atd. ktore sa nachadzaju vo valci, sa atomy tychto prvkov zacinaju ovela viac a rychlejsie pohybovat a to sposobuje pre nas priaznivu vlastnost - rozpinanie. Rozpinajuce sa atomy potom tlacia na dno piestu a to sposobuje je ho pohyb.
Takze Maco s tou kinetickou energiou, ktora vznikla zapalenim vybusnej (spravnejsi vyraz je zapalnej)zmesi, mas pravdu, ale spravnejsie povedane by bolo, kineticka energia vznikla posobenim tepelnej energie, ktora vznikla zapalenim zapalnej zmesi.


23.07.2003 11:30

Re: Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Caf Ivo,
Neboj sa nejak som sa neurazil alebo co. Ja by son len privital, keby sa aj tato rubrika trosku rozrastla a pribudli aj tu nejake tie clanky... Ludi co sa vyznaju je vela, ale vela je aj takych, ktory by tomu chceli porozumiet.

Awia


24.07.2003 13:17

Re: Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Ivo
Neregistrovaný

To co som pisal o tych teplotach, to samozrejme plati o bezne pouzivanych motoroch v normalnej prevadzke.
"Ostre" motory maju trosku vyssie teploty, hlavne vyfukovych plynov, tam sa to urcite dostane na tych 800 C aj viac


24.07.2003 14:50

Re: Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Ivo
Neregistrovaný

Nazdar Awia,
aj ja by som privital, keby sa tato rubrika rozrastla.
Tiez by som chcel napisat nejaky clanok (napr. o motoroch s rotacnym piestom, wankel), ale bohuzial nemam skener a bez obrazkov by to bolo velmi tazko pochopitelne, v podstate o nicom, takze musim trochu pockat, pokial sa dostanem ku skeneru, alebo kym najde nieco schopne na internet.
Ale potom nieco napisem


24.07.2003 14:52

Re: Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Ivo
Neregistrovaný

Nazdar Awia,
aj ja by som privital, keby sa tato rubrika rozrastla.
Tiez by som chcel napisat nejaky clanok (napr. o motoroch s rotacnym piestom, wankel), ale bohuzial nemam skener a bez obrazkov by to bolo velmi tazko pochopitelne, v podstate o nicom, takze musim trochu pockat, pokial sa dostanem ku skeneru, alebo kym najdem nieco schopne na internete.
Ale potom nieco napisem


14.08.2003 11:50

Re: Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Ivo,

Jasne napis, budem rad. Obrazky pozhaname na nete...
Awia



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53100 | Včera: 237917