Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Video-Foto Galéria - Kufre na Dragstara - Ak si nespokojný, urob si to sám. :)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Kufre na Dragstara - Ak si nespokojný, urob si to sám. :)

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 48.

10.10.2016 - parasano

Najskôr som vyrobil bokorysný model z plastu tak, aby sa vošiel medzi zadný padák a smerovku.

10.10.2016 - parasano

Prekreslené na extrudovaný polystyrén (lepšie sa s ním pracuje), vyrezané pravý a ľavý bočný kufor (dva a dva diely) a zlepené silikónovým tmelom. Potom som jemne zlepil (aby som ich neskôr ľahšie oddelil) oba bočné kufre, aby pri brúsení bola čo najviac dodržaná pravouhlosť, presnosť a súmernosť.

10.10.2016 - parasano

Po oddelení nasledovala skúška priložením k mašine.

10.10.2016 - parasano

Po oddelení nasledovala skúška priložením k mašine.

10.10.2016 - parasano

 Nakreslené línie pre presné orezávanie a obrusovanie.

10.10.2016 - parasano

Orezané... (Na foto nehľadaj žiadnu romantiku, tak vyšlo. :)) )

10.10.2016 - parasano

Obrúsené... Koľko orezať a obrúsiť záleží na tom, aký tvar kufrov si zvolíme.

10.10.2016 - parasano

Znova skúška. Tu treba pripomenúť, že akékoľvek skúšky je potrebné vykonávať pri mašine spustenej na zem, nie na zdviháku. Na zdviháku sú kolesá spustené úplne dole ale na zemi budú vo vzťahu k rámu a tiež ku kufrom vyššie a môže dojsť k dotýkaniu sa a narážaniu jednotlivých častí do seba pri pružení za jazdy. Je nutné na túto vôľu pohybu pamätať. Ja som nepamätal, tak som musel neskôr upraviť pár detailov ale našťastie som na to prišiel celkom skoro. :)

10.10.2016 - parasano

Znova skúška. Tu treba pripomenúť, že akékoľvek skúšky je potrebné vykonávať pri mašine spustenej na zem, nie na zdviháku. Na zdviháku sú kolesá spustené úplne dole ale na zemi budú vo vzťahu k rámu a tiež ku kufrom vyššie a môže dojsť k dotýkaniu sa a narážaniu jednotlivých častí do seba pri pružení za jazdy. Je nutné na túto vôľu pohybu pamätať. Ja som nepamätal, tak som musel neskôr upraviť pár detailov ale našťastie som na to prišiel celkom skoro. :)

10.10.2016 - parasano

Medzery medzi jednotlivými dielmi polystyrénu (PS) som vyplnil expanznou penou a po vyzretí orezal a obrúsil. Tento krok by som na budúce už vynechal, pretože to stačí prelepiť nejakou páskou, najlepšie asi baliacou, ktorá sa nebude odlepovať a neprepustí epoxidovú živicu pri laminovaní. Páska splní efekt a je to rýchlejšie, lacnejšie a menej prácne.

10.10.2016 - parasano

Podobne som vybrúsil aj zadný kufor.

10.10.2016 - parasano

Podobne som vybrúsil aj zadný kufor.

10.10.2016 - parasano

Skúška...

10.10.2016 - parasano

Snažil som sa vytmeliť všetky nerovnosti, aby bol vnútorný povrch kufrov čo najhladší. Aj tu platí, stačí prelepiť páskou a nezdržiavať sa.

10.10.2016 - parasano

Prvá vrstva sklolaminátu.

10.10.2016 - parasano

Prvá vrstva sklolaminátu.

10.10.2016 - parasano

Po nanesení 4-5 vrstiev sklolaminátu som sa pustil do vyrezávania otvorov. Je nutné dať aspoň 4 vrstvy sklolaminátu kvôli pevnosti kufrov. Ak ich bude menej, po vydlabaní PS budú kufre príliš mäkké. Vyrezával som priamočiarou pílou. Treba si uvedomiť, aký tvar veka chceme, do ktorej strany sa bude otvárať a ak kufor osadíme na mašinu, aby sa dal bez problémov otvoriť. Preto aj zámky a pánty by sme mali mať vybraté už vopred a premyslené, čo a ako.

10.10.2016 - parasano

Po nanesení 4-5 vrstiev sklolaminátu som sa pustil do vyrezávania otvorov. Je nutné dať aspoň 4 vrstvy sklolaminátu kvôli pevnosti kufrov. Ak ich bude menej, po vydlabaní PS budú kufre príliš mäkké. Vyrezával som priamočiarou pílou. Treba si uvedomiť, aký tvar veka chceme, do ktorej strany sa bude otvárať a ak kufor osadíme na mašinu, aby sa dal bez problémov otvoriť. Preto aj zámky a pánty by sme mali mať vybraté už vopred a premyslené, čo a ako.

10.10.2016 - parasano

Po vydlabaní PS z kufrov som tmelil a brúsením zarovnával dosadacie hrany pre veká. Ale ! Nevydlabať všetok PS. Po obvode hrany nechať PS cca 10cm do hĺbky a 5cm do šírky. Toto zaručí, že hrana kufra zostane stále pevná, aj keď vnútro kufra bude už bez PS a steny kufra už budú mierne pružiť. Do tohoto PS pozorne vyrezať 0,5-1cm širokú a cca 2cm hlbokú drážku po obvode kufra tesne pri stene, do ktorej natlačiť dvojzložkový epoxidový tmel so skleným vláknom. Po vytvrdnutí tmelu odstrániť všetok PS. Tento postup zaistí, že hrana kufra ostane tvarovo nemenná a môžeme presne dotvarovať dosadacie hrany kufra a jeho veka. Tento postup som použil ako pre kufre, tak aj pre ich veká.

10.10.2016 - parasano

Po vydlabaní PS z kufrov som tmelil a brúsením zarovnával dosadacie hrany pre veká. Ale ! Nevydlabať všetok PS. Po obvode hrany nechať PS cca 10cm do hĺbky a 5cm do šírky. Toto zaručí, že hrana kufra zostane stále pevná, aj keď vnútro kufra bude už bez PS a steny kufra už budú mierne pružiť. Do tohoto PS pozorne vyrezať 0,5-1cm širokú a cca 2cm hlbokú drážku po obvode kufra tesne pri stene, do ktorej natlačiť dvojzložkový epoxidový tmel so skleným vláknom. Po vytvrdnutí tmelu odstrániť všetok PS. Tento postup zaistí, že hrana kufra ostane tvarovo nemenná a môžeme presne dotvarovať dosadacie hrany kufra a jeho veka. Tento postup som použil ako pre kufre, tak aj pre ich veká.

10.10.2016 - parasano

Ďalšia vrstva sklolaminátu na spevnenie okrajov hrany otvoru. Tu je vidieť čierne penové nalepovacie tesnenie na dvere rôznej hrúbky ako podklad na hrubé vytvarovanie dosadacej hrany. A na to polyesterový karosársky tmel na presné tvarovanie. Dobre sa s ním robí. Na tmel vrstva - dve sklolaminátu. Po odstránení penového tesnenia som zospodu na vystuženie dal 2mm hrubú sendvičovú penu napustenú epoxidom.

10.10.2016 - parasano

Ďalšia vrstva sklolaminátu na spevnenie okrajov hrany otvoru. Tu je vidieť čierne penové nalepovacie tesnenie na dvere rôznej hrúbky ako podklad na hrubé vytvarovanie dosadacej hrany. A na to polyesterový karosársky tmel na presné tvarovanie. Dobre sa s ním robí. Na tmel vrstva - dve sklolaminátu. Po odstránení penového tesnenia som zospodu na vystuženie dal 2mm hrubú sendvičovú penu napustenú epoxidom.

10.10.2016 - parasano

Hrubé doladenie hrán zadného kufra a veka a kontrola doliehania veka.

10.10.2016 - parasano

Vrch bočného kufra, po okrajoch vytvrdený epoxidový tmel so skleným vláknom pre spevnenie hrany veka.

10.10.2016 - parasano

Aj toto sa stáva - rozliata rozrobená živica. To už nevyperieš. :)

10.10.2016 - parasano

Podložiť medzeru medzi kufrom a vekom pre tesnenie, presne vymerať a osadiť pánty.

10.10.2016 - parasano

Podložiť medzeru medzi kufrom a vekom pre tesnenie, presne vymerať a osadiť pánty.

10.10.2016 - parasano

Podložiť medzeru medzi kufrom a vekom pre tesnenie, presne vymerať a osadiť pánty.

10.10.2016 - parasano

Prípadné aj väčšie nepresnosti sa dajú veľmi dobre opraviť teplovzdušnou pištoľou. Jemne a trpezlivo nahriať, čo sa má opraviť a prispôsobiť. Teplota by mala byť asi taká, že na laminát bude skoro páliť ale nesmie sa spáliť. Zafixovať a nechať vychladnúť.

10.10.2016 - parasano

Pánty osadené a okraje pretmelené a prebrúsené.

10.10.2016 - parasano

Pánty osadené a okraje pretmelené a prebrúsené.

10.10.2016 - parasano

Priložené k mašine na zakreslenie polohy voči rámu.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 29512 | Včera: 130757