Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ahoj Branislav, |
richard nič v zlom, ale nerobím si prdel a okrem toho to fórum tu je na to aby som sa poradil keď potrebujem pomoc a nie si robil srandu z ľudí prepáč že nie som taký vyspelý motorkár ako ty |
to ako vazne si robis prdel, to je ako bicyklovanie to sa neda zabudnut a Vy mu to uverite - |
Prdlajs, lamely ani nebudu vedet, kym sa ti to dostane do prstov, sak ked sa dostanes do kolony, alebo take poposuvanie na zraze atd. atd. tych situacii, kedy si lamely zamakaju je vela, napriklad aj naberes batoztek, proste na to nemysli a trenuj na parkovisku, za hodinku to mas. |
No tak len trošku pošúchaš spojkové lamely a namiesto 100000 km vydržia tak 95000 km. Jasne, časom sa do toho dostaneš, prípadne si nastaviť napnutie spojkového lanka či vôlu. |
Ahojte, Upravené 4 krát. Naposledy upravil branikcb600f (24.04.2015 19:19) |
Cendina, mas pravdu. Chcel povedat, ze treba mat hlavu otvorenu, dat si poradit, ale nebrat tie rady ako dogmy, pretoze ako vidno, aj ti, co jazdia profesionalne nemaju na veci identicky nazor. |
martin84: k PS....i v zatáčce se dá spousta věcí dělat, jen se to musí umět. Každopádně pro úplného začátečníka je dobré se nejdřív naučit jezdit bezpečně (tj. nedělat si to těžší než musí) a pak postupně přidávat.... |
Chester, pochopil som ho dobre... dokonca tu upravenu motorku, kde sa jazdec nedrzi volantu, ale dorobenych drziakov urobili na to, aby demonstrovali, aky zanedbatelny vplyv ma tlacenie do stupaciek a tzv "body steering". Upravené 1 krát. Naposledy upravil martin84 (16.10.2012 20:51) |
martin - tak to si Keitha nepochopil. ruky treba na vyosenie predneho kola, aby stratilo gyroskopicku silu, ktora drzi moto rovno. potom vsetko ostatne ide nohami. a ako krasne to ide, to sa najlepsie mlady nauci, ked prejde zakrutu plynom. |
Poviem aj ja svoje postrehy k teme ovladanie motorky. |
to ci brzdit zadnou brzdou sa rozobera tu |
diwi- aj na bicykel si prvý krát vyliezol bez toho aby si vedel ako udržať rovnováhu- chce to čas a tréning a príde na to |
ale veci ako citit otacky a hrat sa zo spojkou to musi clovek citit, pokial to neciti nech neleze na motorku |
diwi - tak ked nepozna nikoho.. to video je ozaj dobre a da sa podla neho prist na velmi vela veci |
tu sa deju veci... , co kto sa ucil jazdit podla knizky!??? |
Pozri si knihu Twist of the wrist( files.rod-webdesign.cz/twist-of-the-wrist-cz.pdf) a je k nej aj film s českými titulkami.(www.uloz.to/xSX4Hew/twist-of-the-wrist-ii-bible-zatacen...). Dá sa z toho dosť poučiť. Nemusíš hneď vysadať ako na okruhu, ale je tam dobre vysvetlená trakcia, práca s plynom, posed na motorke, ako držať riadítka, ako a kedy ktorou brzdou brzdit, ako radiť ... Myslím, že kto chce vyberie si pre seba čo potrebuje. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mirec62 (16.10.2012 10:13) |
brzdit zadnou brzdou a motorom je pomaly to iste, ked to vies. vyhodou motora je, ze ti to neskape a nemusis drzat spojku - keby si brzdil pod otacky daneho kvaltu. zaklad bude, ked si to vyskusas za pekneho dna na vlastnej moto na ceste, ktoru poznas. na prehladnej zakrute, kam vidis az na vyjazd. zaklad je - pred zakrutou brnknut do zadnej - vaha sa ti prenesie na predok, potom brzdit prednou a zaroven (alebo este predtym) tam nakvaltovat rychlost, na ktorej prejdes zakrutu. tu potom pod plynom prejst. pomalicky zrychlovat. nerob to ale v zakrutach, ktore sa zatvaraju! ked to budes mat potom tak v rukach, ze nad tym nebudes rozmyslat, tak mozes ist na dalsi level - lepsie klopit. odporucam aj tu druhu knizku. dolezita je tiez stopa, ktorou zakrutu prejdes.. to je ale na dlhsie a skor pri pive ako pri klavesnici.. hovorim, takto tazko vysvetlovat |
Dakujem velmi pekne za vsetky rady a postrehy. Necakal som tak vela reakcii, velka vacsina z nich mi uricte pomohla. Skusim si zohnat aj spominane knizky, dufam ze sa z nich dozviem to, co som predpokladal, ze ma naucia v autoskole za nemale prachy. |
Tiež mám tú prvú knihu. Je super. Máš tam všetko čo potrebuješ pekne po kope a prehľadne napísané. |
Tú prvú knihu som čítal. Pripadala mi celkom dobrá, rozumne písaná. |
Motoškola |
A mimochodem...logicky vysvětlit se dá všechno. O tom jak je to srozumitelné rozhodují jen a pouze znalosti a vyjadřovací schopnosti toho kdo vysvětluje. No...a samozřejmě zda to bude pochopeno - záleží zase na vnímacích schopnostech toho kdo poslouchá. |
ChesterTT: autoškole je jedno kolik motorkářu přežije. Nám ne. |
Skus najst niekoho kto uz ma co to na motorke najazdene, nech ta zoberie za seba (ak samozrejme nemas 2 metre a 100kg ) a dajte si nejaky vyjazd a sleduj, co kedy a ako robi, ako jazdi a tak podobne a po jazde (na motorke samozrejme ) si pokecajte, pytaj sa, myslim ze ti to da daleko viacej Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hunter (15.10.2012 19:54) |
S tou spojkou ma ujo instruktor pravdu. Motorka je ovela lahsie ovladatelna s pripojenym motorom. Ked budes jazdit, tak to casom pochopis. |
ChesterTT - jasne, ale ved nejde len o jazdu so spojkou ci bez, ale o pochopenie jazdy na moto vseobecne (a uznaj, urcite drobne rozdiely oproti bicyklu tu su )dobre, ze sa chalanko pyta, radsej byt za blbu, ako polozit svoju moto v prvej ostrejsej zakrute, nie? |
No, mne sa zdá, že inštruktor dobre radí. |
hana - ked uz vie jazdit na bicykli, tak to uvidi hned na prvy raz, ze ta motorka ide uplne inac pod plynom ako na spojke. a tiez je strasne velky problem to vysvetlit, nech si to zapamata do buducna, nebodaj mu dat nejaky papier, kde to bude mat aspon napisane. ved co by sme chceli za tie susne, co tie autoskoly stoja.. |
Inak, dobra tema, uzitocna |
Cendina - autoskola zhrabne peniaze a my si tu ideme drat klavesnice, ozaj " " |
zaciatocnik11: je dobré naučit se aspoň ze začátku, dělat všechny úkony před zatáčkou, tak aby jsi měl zabržděno na rychlost jakou chceš zatáčkou projet, aby jsi měl takový kvalt a otáčky aby jsi zatáčku mohl projet pod plynem a mohl ovlivnit rychlost samotným ubráním nebo přidáním plynu a nemusel řadit. Tj. měl prostor jít s otáčkama jak dolu tak nahoru. Výhodou je že se tím dá trochu měnit rychlost aniž by člověk v náklonu v zatáčce musel brzdit. I když i to je třeba se naučit a umět, ale vše postupně jedno po druhým. |
zaciatocnik: presne ako dal nino a mateo. Brzdiť pre zákrutou, tak aby som to mal pod konrolou, zákrutu už pod plynom. Vyskúšaj si to, ak sa Ti dá a okamžite ucítiš ten rozdiel v ovládaní a kontrole stroja pri takomto a inom prejazde zákruty. |
devill - no jako sorry.. ale ides robit vodicak za 9000 korun ci kolko, ledva odtocis 4 posrane jazdy a este aj taketo velavravne rady a postrehy dostanes. Ked mas ropny vrt, ze mozes takto vyhadzovat prachy, alebo si macka, co ma 9 zivotov, ze moze skusat PRECO neist hentak do zakruty, tak prosim. |
kopniho do papule a napľuj mu do ksichtu dobre ti radí to je také empatické....a budeš za inteligenta.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil devill63 (15.10.2012 17:56) |
kopni instruktora do papule, ked Ti nevie povedat preco a za mna mu napluj do ksichtu. Ked mas kamosa, co jazdi dlhsie, tak sa ho popytaj. keby si si ozaj nevedel rady (nehovorim, ze som uceny z neba padol, ale moj telefon je v profile) jazdim sice len 3 roky ale to, co chces ty vediet vysypem o pol noci ked ma zobudis ozrateho Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (15.10.2012 17:53) |
dalsia obet istej autoskoly v BA tiez som ju absolvoval... ze pozdravujem Zuzku |
1. preco preboha by si chcel jazdit s vymacknutou spojkou????? spojku pouzivas pri radeni (a aj to casom zistis ze hore sa da radit bez spojky), dalej spojku pouzivas (tzv prespojkovavas) napriklad pri pomalych prejazdoch terenom, a tak podobne. Rozhodne nie pri standartnej jazde. |
Môj skromný názor je takýto: |
Ahoj, na otázku č. 1: Ak máš vytlačenú spojku v zákrute, motorku nemáš pod kontrolou. Koleso je odpojené od motora t.j., nemôžeš ju kontrolovať plynom. Najhorší prípad je, ak sa rozhodneš spojku v zákrute pustiť, motor buď koleso ubrzdí, alebo ak máš veľa plynu pretočí. Každopádne oba prípady sú veľmi riskantné, v tom najhoršom ideš k zemi. V zákrute môže byť nejaká prekážka, prípadne môže byť viac klopená, keďže do nej nevidíš. Potom budeš nútený tú spojku pustiť. To znamená, že do zákruty vždy so zaradenou rýchlosťou a pod plynom. |
Ako môž niekto jazdiť na 2000-3000 otačok ked 1300-1500 otačok je volnobeh.Toto je môj názor. |
Zdar |
Zdravim, |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 176878 | Včera: 189565