Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja Jawka 50 typ 20

 Zdieľať

Pridané: 20.01.2006 Autor: shushen
Čitatelia: 14531 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jednoducho nesmrteľný kutáč, chrchel, pinčel, pekáč, pigas atď.

Milí priatelia motorkári! Moje meno je Lukáš a mám 15 rokov. Vyrastám na tom istom stroji, ako väčšina z Vás, ale nenašiel som ho v tejto rubrike. Tak som sa rozhodol opraviť to…
Kúpil som ho od bratranca, ktorému touto cestou chcem veľmi poďakovať, že mi poskladal niečo tak dokonalé.

 Bratranec Maťo skladá moju Jawku
Bratranec Maťo skladá moju Jawku

Je to Jawka 50, typ 20, ale mne sa nepáčili tie kryty a 20-kový volant, takže vyzerá ako 21. Rok výroby je 1967, ale prešiel všeličím a jeho znovuzrodenie a terajšia podoba sú aktuálne od októbra 2005. Je to prakticky bežný Pionier, ja som sa doňho naozaj zaľúbil. Spotreba perfektná, rýchlosť nejakú tiež dosahuje a človek sa na ňom perfektne naučí hádzať všetky tri kvalty a nenudí sa… A ten pocit z jazdy...

 Skúšobná jazda
Skúšobná jazda

Na to, že ho mám iba od októbra, som na ňom už stihol dačo prežiť, napr.: skrývanie do kukurice (ktovie prečo, možno polícia), rôzne výlety po okrese, sem-tam nejaká tá porucha a tak ďalej…

 Podvečerná romantika
Podvečerná romantika

So servisom mám tie najlepšie skúsenosti. Nachádza sa na konci dvora, obvykle ho voláme garáž, ale keď sa tam zavriem s bratom, tak je z toho authorized Jawa service center.
Čo sa týka nakopávania, je to Jawa, tzn.: tri kroky roztláčania alebo nespočetne kopnutí do „kick štartéru“

 Pohľad zboku
Pohľad zboku

 Detail
Detail

Všeobecné údaje

Jawu 20 začali vyrábať v roku 1966 (typ 21 v roku 1968) a výrobu ukončili v roku 1981. Je to jedno až dvojmiestny motocykel velmi ľahkej konštrukcie vyrábaný v Považských strojárňach.

Motor: dvojtaktný vzduchom chladený jednovalec, objem 49,9ccm, najväčší výkon 3,5k pri 6500 ot./ min., dvakrát uložený kľukový hriadeľ, karburátor Jikov 2917 PSb s, mazanie mastnou zmesou v pomere cca 1:33, zdroj prúdu: magneto 6V, 20 W, priemerná spotreba 3,5 l/ 100 km, dojazd minimálne 140 km(optimisti).

Prevodové ústrojenstvo: prenos hnacej sily: dvojlamelová spojka s korkovým obložením, beží v olejovom kúpeli, mechanické ovládanie.

Prevodovka: 3 prevodové stupne, neutrálne polohy mezi 1. a 2. a medzi 2. a 3. prevodovým stupňom. Maximálna rýchlosť 65 km/h. (dole kopcom s vetrom v chrbte aj 70)

Rám: Otvorený zvarovaný,jednoduchý, predné pérovanie teleskopickou vidlicou, zadné pérovanie po kružnici - kyvná vidlica s dvojicou teleskopických tlmičov. Prevádzkové brzdy bubnové, celonábojové, kolesá 16", pneumatika predná 2,50 x 16, zadná 2,75x 16.

Karoséria: poloskútrová, z ocelových plechov, nádrž pod odklopným sedadlom, objem 5,5 litrov, náradie umiestnené nad motorom pod predným krytom (pripevnené k očkám na ráme), hustilka umiestnená pod sedladlom.

Spotrebiče prúdu: Tlmené/diaľkové svetlo 6V 15/15 W, koncové svetlo 6V 5 W, bzučiak na striedavý prúd.

Pridané: 20.01.2006 Autor: shushen Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 42414 | Včera: 195642