Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test BMW S 1000 RR (2023) 2/2

 Zdieľať

Pridané: 30.09.2023 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 5018 [Testy a predstavenia - Test]

Test BMW S 1000 RR (2023)
Test BMW S 1000 RR (2023)

Konkurencia

Konkurenci je v tejto triede tradične dosť široká a silná. Začnime Kawasaki ZX10RR, ktorú sme ale nemali možnosť vyskúšať, takže sa k nej nevieme vyjadriť, no s náporovým saním má výkon 214 koní, stojí 29 995 eur. Ducati Panigale V4S je obrovskou konkurenciou pre BMW, ale talianska motorka nemusí sadnúť vždy každému, výkon je však 215,5 koní, cena 31 290 eur. Aprilia RSV4 RF má 217 koní, stojí 22 590 eur. Od Hondy je priamym konkurentom CBR1000RR-R SP2, je o niečo lacnejšia ako BMW a má o 7 koní viac (cena 24 990 €). Yamaha R1M je tiež poriadne delo, ale má o 10 koní menej, stojí 27 490 eur. Ak niekomu chýba Suzuki, tak GSX-R1000R už v ponuke nenájdete.

Cena nami testovanej verzie BMW S1000 RR je 31 730 €, ale je takmer v plnej výbave. Doplatiť si ešte niečo navyše znamená viac karbónu a detailov, ktoré ale už nemajú vplyv na jazdu. Konkurencia je síce lacnejšia, ale každý si vyberie to čo mu sedí a to čo sa mu páči.

Test BMW S 1000 RR (2023)
Test BMW S 1000 RR (2023)

Záver

Cena modelu S 1000 RR začína na 20 150 eurách. Je to najlepšia motorka v tejto kategórii čo sa týka posedu, pohodlia, rýchlosti, bŕzd a všetkého dokopy. Možno nemá najvyšší výkon vo svojej triede, ale to, ako ho podáva jazdcovi, je dych berúce; je až neuveriteľné ako ľahko si na ňu zvyknete. Výkonovo sa mi zdala byť ešte silnejšia ako uvádzajú papiere, ale to je najmä vďaka tomu ako ten výkon prenáša na cestu a akým spôsobom ho dávkuje. Predsa len som našiel jedno mínus, keď sa na nej preveziete, tak nebudete z nej chcieť ísť dole. Ďakujem BMW Slovenská republika s. r. o. za možnosť povoziť sa na tak dokonalej motorke.

Video: Nové BMW S 1000 RR #NeverStopChallenging

Plusy, mínusy

sila motora, brzdy, dokonalosť žiadny som nenašiel

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW S 1000 RR (2023)

Servisný interval 10 000 km (alebo 1 rok)
Spotreba (oficiálna, WMTC) 6,4 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 16,5 l (4 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 180 km
Cena motorky 20 150 eur

Ceny vybranej výbavy:

M Paket 4 640 eur
Karbónový paket 2010 eur
M Billet Pack 420 eur
Dynamic paket 1 450 eur
Race paket 970 eur
Kontrola tlaku v pneumatikách (RDC) 250 eur
Alarm 250 eur

Text a foto: Matej Mularčík

Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Slovenská republika, s. r. o.

Foto:
 BMW S1000RR 2023 Kawasaki Ninja ZX-10R 2022 Ducati Panigale V4 S 2022 Aprilia RSV4 RR 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWKawasakiDucatiAprilia
Model:S1000RRNinja ZX-10RPanigale V4 SRSV4 RR
Rok:2023202220222023
Novinka:NOVINKA 2022
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)
Objem:999 ccm998 ccm1103 ccm1099 ccm
Max. výkon:206.7 k (152.0 kW) / 13500 ot.203.0 k (149.3 kW) / 13200 ot.215.6 k (158.5 kW) / 13000 ot.217.6 k (160.0 kW) / 13000 ot.
Max. krútiaci moment:113 Nm / 11000 ot.114.9 Nm / 11400 ot.124 Nm / 9500 ot.125 Nm / 10500 ot.
Kompresný pomer:13.3:113:114.0:113.6:1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 49.7 mm76.0 x 55.0 mm81 x 53,5 mm81.0 x 53.3 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 48 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm125 mm120 mm
Zdvih vzadu:117 mm115 mm130 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monobloky
Priemer bŕzd vpredu:320 mm330 mm330 mm330 mm
Pneu vpredu:120/70 R17120/70ZR17M/C (58W)120/70 ZR17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm245 mm220 mm
Pneu vzadu:190/55 R17190/55ZR17M/C (75W)200/60 ZR17200/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:174 kg
Hmotnosť s náplňami:197 kg206 kg195.5 kg202 kg
Výška sedla:824 mm835 mm850 mm853 mm
Rázvor:1441 mm1450 mm1469 mm1441 mm
Dĺžka:2073 mm2085 mm2065 mm2055 mm
Šírka:824 mm750 mm735 mm
Výška:1185 mm1130 mm1120 mm
Svetlá výška:135 mm130 mm
Objem nádrže:16.5 l17 l17 l17.9 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:6.4 l/100km6 l/100km6.67 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 193 kmcca 212 kmcca 201 km
Servisný interval:12000 km (ventily 24000km)
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Balance Free vidlica / BFRC zadný tlmič, Öhlins el. tlmič riadeniael. podvozok ÖhlinsAprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2023: 20 150 eurCena 12/2021: 18 995 eur

Výkon s Ram Air: 156,8 kW (213 k) pri 13 200 ot.
Cena 12/2021: 29 890 eur

Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), Ducati Electronic Suspension (DES) EVO Ohlins + tlmič riadenia Ohlins, Lithium-ion akumulátor, kolesá Marchesini
Cena 12/2021: 17 499 eur
Foto:
 BMW S1000RR 2023 Honda CBR1000RR-R Fireblade 2022 Yamaha YZF-R1M 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHondaYamaha
Model:S1000RRCBR1000RR-R FirebladeYZF-R1M
Rok:202320222019
Novinka:NOVINKA 2022
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:999 ccm999.9 ccm998 ccm
Max. výkon:206.7 k (152.0 kW) / 13500 ot.215.0 k (158.1 kW) / 14500 ot.200.1 k (147.1 kW) / 13500 ot.
Max. krútiaci moment:113 Nm / 11000 ot.112 Nm / 12500 ot.112.4 Nm / 11500 ot.
Kompresný pomer:13.3:113 : 113:1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 49.7 mm81 mm × 48,5 mm79 x 50,9 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 48 mmvstrekovanie PGM-DSFIvstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:117 mm137 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:320 mm330 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 R17120/70ZR17 58W120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:190/55 R17200/55-ZR17200/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg
Hmotnosť s náplňami:197 kg201 kg200 kg
Výška sedla:824 mm830 mm855 mm
Rázvor:1441 mm1455 mm1405 mm
Dĺžka:2073 mm2100 mm2055 mm
Šírka:824 mm745 mm690 mm
Výška:1140 mm1150 mm
Svetlá výška:115 mm130 mm
Objem nádrže:16.5 l16.1 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:6.4 l/100km6.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 193 kmcca 182 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok Showa, titan výfuk Akrapovic
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2023: 20 150 eur

<

Pridané: 30.09.2023 Autor: Matej Mularčík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 13323 | Včera: 121379