Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.11.2022 Autor: gilbert
Čitatelia: 2617 [História]
Neviem presne, ale v istom období v Pezinku existovalo viacero trucpodnikov, ktoré vôbec nepomáhali veteránskemu hnutiu, ale ho trieštili. Odzrkadlilo sa to aj na organizovaní ďalších podujatí, ktoré sa už nekonali v tradičných lokalitách, pretože tie sa dostali pod vplyv zbohatlíkov na úkor ostatných a ryžovanie sa prejavilo aj medzi veteránistami.
V tomto roku (2002) si veteránisti verili a mimo tradičných podujatí ako „Veteránska burza“, „Veľká cena Veteránov“, či „Posledné Tankovanie“ usporiadali uprostred leta svoje prvé klubové stretnutie, ktoré som navštívil aj s mojimi princeznami. Či takých podobných podujatí bolo v následnom období viacej si nepamätám, no v následnom desaťročí začali si niektorí členovia myslieť, že byť v klube a nemať rozhodujúce slovo ich obťažovalo. Každopádne ale, u Milana Grégra v garáži bola stále nepísaná klubovňa so stmelujúcim srdcom zakladajúcich členov prvého ešte socialistického klubu. Vždy tam stálo viacero motoriek, ktorým sa Milan venoval. Do galérie prikladám aj dobové foto Pezinka a okolia ako aj zábery zo sprievodu na Vinobraní zrejme z roku 2007.
Členovia veteránskeho klubu v Pezinku sa neuspokojili s úspešnosťou podujatí konaných v areáli VCC Pezinok pod Pezinskou Babou, ale úspech ich vyburcoval k usporiadaniu prvého ročníka Stretnutia členov klubu v nedeľu 9.6.2002. Privítali aj hostí zo zahraničia a divákov z blízkeho a vzdialenejšieho okolia. Príjemným a zároveň v meste zaujímavým bol zraz účastníkov (10 hod.) neďaleko mestského parku v Pezinku pred Zámockou vinárňou. Pôvodne sídlom pezinskej šľachty. Promenáda naznačila, že členovia klubu a hostia sa majú naozaj čím pochváliť.
Motocykle boli naozaj zvučných mien Triumph, Praga, FN, NSU. Nechýbali značky z predvojnovej ČSR v podobe exemplárov JAWA, ČZ, ktorým sekundovali povojnové československé klasické stroje počnúc Pérakmi, Kývačkami, Panelkami a končiac prvými Pioniermi rady 550 a 555. Nesmiem zabudnúť na stroje z 60-tych a 70-tych rokov tiež značiek Jawa a ČZ. Raritou medzi motocyklami boli sidecary Jawa 500 OHC a trojkolesový Velorex. Nemenej zaujímavý bol klasický chopper Harley Davidsom s dosť dlhou prednou vidlicou. Medzi rarity v dnešnej dobe patria aj zúčastnené vozidlá ako skúter ČEZETA či jeden z prvých modelov oskútrovaných motocyklov SIMSON. Pohľad na nablýskané autá tiež pozdvihol náladu nejednému z divákov alebo účastníkov. Medzi zúčastnenými najpočetnejšia bola značka ŠKODA s typmi Tudor, Škoda 440 Spartak alebo Kupé. Pelotón ozdobovali snáď najpopulárnejšie Škody všetkých čias červené Felície. Zahraničnú produkciu predstavovali značky Fiat, Simca, VW, Mercedes a Chrysler.
Dunenie motorov vozidiel konvoja idúceho Pezinkom zaujal snáď všetkých, ktorí sa po celej ich trase v meste nachádzali. Najväčší záujem veterány vyvolali najmä v deťoch, ktoré oduševnene mávali, tešili sa a usmievali sa na ujov a tety oblečené ako z filmov pre pamätníkov. Po presune do areálu VCC pod Babou medzi účastníkmi pokračovali zaujímavé debaty, ktoré sa všetky krútili okolo miláčikov na dvoch, troch či štyroch kolesách. Cestou do starého kameňolomu sa k presúvajúcemu hadu veteránov pridávali ďalšie vozidlá nových účastníkov či náhodných motocyklistov, ktorí si spríjemňovali príjemné počasie jazdou na svojich miláčikoch.
Samotné podujatie bolo vlastne jazdou zručnosti v dvoch kolách okorenené streľbou zo vzduchovky a hodom granátom na cieľ (12.30). Jazdci na trati vytvorenej na parkovisku absolvovávali slalom, otočku okolo fiktívneho stromu, zacúvanie do fiktívnej garáže a prejazd po doske doplnený akceleráciou na rovinke a v niekoľkých zákrutách. Organizátori merali čas, udeľovali trestné body, no v takomto komornom podujatí to nebolo vôbec smerodatné. Pre moju maličkosť a predpokladám, že pre väčšinu zúčastnených bol najzaujímavejší slalom v podaní choppra s nekonečne dlhou prednou vidlicou a ten istý kus trate v podaní rakúskeho sidecaristu a domácich posádok na sidecare Jawa 500 OHC a hadrapláne Velorex. Títo šampióni podávali akrobatické výkony pri spomínanom slalome kedy sa dvíhali kolesá postranných vozíkov a kedy cúvanie zabezpečovali spolujazdci nohami trčiacimi z vozidiel. Prejazd po doske v prevedení posádky Velorexu bol ohodnotený aplauzom okolostojacich. Čerešničkou na torte bol výborný guláš. Podstatné bolo to, že sa stretli ľudia, ktorých spája láska k nostalgickým tvarom vozidiel z čias dedov, či pradedov, že ich spájajú rovnaké záujmy a chuť udržať pre svoje deti a vnukov, či pravnukov kus histórie, ktorú prežili a na ktorú s radosťou spomínajú. Príjemným poznatkom bol aj fakt, že milovníci motocyklov si po skončení tohto podujatia našli cestu na prezentáciu histórie na inom "motocrossovom" podujatí, kde budili tiež pozornosť svojou prítomnosťou a netvárili sa ako niektorí členovia motocyklových klubov, ktorých predstava o vzájomnej tolerancii je bežnému človeku nepochopiteľná.
Pridané: 01.11.2022 Autor: gilbert Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 242921 | Včera: 121973