Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.06.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4828 [Novinky - Predstavujeme]
Piaggio MP3 má nový motor 400 HPE - vyšší výkon a lepšie jazdné vlastnosti dopĺňa rovnaká praktickosť a bezpečnosť.
S modelom MP3 značka Piaggio majstrovsky vyriešila otázku mestskej mobility. Piaggio MP3 je prvý trojkolesový skúter na svete a veľmi priama odpoveď na dopyt po jednoducho ovládateľných a bezpečných vozidlách, ktoré dokážu predbehnúť kolónu áut rovnako ľahko, ako sa vedia dostať do centra mesta z prímestského satelitu. Dve predné kolesá a exkluzívny patentovaný systém odpruženia, ktorý spája bezpečie osobného automobilu s jednoduchosťou a praktickosťou skútra a pôžitkom z dynamickej jazdy na motocykli na ceste plnej zatáčok. Preto Piaggio MP3 dokáže uspokojiť skutočne každého: od jazdcov hľadajúcich praktickejšiu ale bezpečnú alternatívu až po skúsených motocyklistov, ktorí ocenia výhody a technické vymoženosti vozidla, ktoré vytvorilo nový segment a
bezkonkurenčne mu vládne.
Nový rad Piaggio MP3 predstavuje vrchol technologickej vyspelosti skútrov vyrábaných spoločnosťou Piaggio Group.
Pozostáva z modelu MP3 300 hpe, úplne novej MP3 400 a MP3 500 hpe Sport Advanced. Všetky majú známu trojkolesovú technológiu.
Motor 400 MP3 hpe s maximálnym výkonom 26 kW (35,4 k) pri 7000 ot. za min. a maximálnym krútiacim momentom 37,7 Nm pri 5500 ot. za min., postavený na základe predchádzajúceho motora 350 cm3 , ktorý nahradzuje, sa objavuje v modeli Piaggio MP3 po prvýkrát. Ide o štvortaktný štvorventilový jednovalec s kvapalinovým chladením a vstrekovaním paliva, ktorý vždy patril k najlepším agregátom vo svojej triede. Je výnimočný vďaka niekoľkým riešeniam, prevzatým z motocyklu, ako napríklad automatickej viaclamelovej mokrej spojke, ktorá zaručuje lepší a lineárny prenos výkonu aj pri vysokej tepelnej záťaži a zamedzuje otravnému sekaniu, s akým sa možno stretnúť pri konvenčnej spojke pri rozjazde z miesta.
Podstatný rozdiel medzi predchádzajúcou 350 a novou 400 nespočíva iba v navýšení zdvihového objemu: napriek tomu, že inžinieri spoločnosti Piaggio začínali stavať na už tak extrémne účinnom motore, zamerali sa na rad aspektov s cieľom ešte viac vylepšiť mechanické a termodynamické vlastnosti a znížiť vibrácie a hluk.
S využitím ďalšej ojnice s optimalizovanou hmotnosťou a piestu z hliníkovej zliatiny, ktorý je rovnako ľahší – riešenia, ktoré v tejto triede nie sú úplne bežné a používajú sa pri motocykloch vyššej kategórie – dosiahli zníženie zotrvačných síl, čo viedlo k obmedzeniu vibrácií prenášaných do vozidla. To všetko znamená celkovo lepší jazdný komfort, obzvlášť v cestovných rýchlostiach – a tento aspekt podtrhuje cestovný prímestský charakter modelu Piaggio MP3 400 hpe.
Pri motore 400 hpe, ktorý si zachováva výnimočnú charakteristiku ľahkej a kompaktnej kubatúry ako 350 (hmotnosť a rozmery zostávajú prakticky bez zmeny), zažíva premiéru inovatívny systém patentovaný firmou Piaggio zvaný PCV - Positive Crankcase Ventilation. Ten spočíva v dvoch vrtuliach zabudovaných do kľukovej skrine a pomáha znížiť pretlakové straty, čo vedie k zvýšeniu výkonu.
Všetky modely radu Piaggio MP3 sú vybavené antiblokovacím brzdovým systémom ABS a integrovanou kontrolou trakcie ASR (Acceleration Slip Regulation). ASR (po prvýkrát predstavené v kategórii skútrov značkou Piaggio) sa dá jednoducho vypnúť a zaisťuje bezpečnosť tým, že zabraňuje prekĺznutiu zadného kolesa na nebezpečných povrchoch, ako je mokrý asfalt.
Trojkanálový systém ABS, vyvinutý v spolupráci s firmou Continental, maximalizuje aktívnu bezpečnosť tým, že zabraňuje zablokovaniu kolies pri brzdení a zaisťuje plnú kontrolu nad vozidlom za každých podmienok. Piaggio MP3 je vybavené kotúčovými brzdami na všetkých troch kolesách, pričom priemer kotúčov je celých 258 mm. Vyššia bezpečnosť a plynulejšiu jazdu zaručujú veľké 13-palcové predné kolesá.
Za úspechom modelov Piaggio MP3 stojí rovnako exkluzívna patentovaná Piaggio technológia dvojitého nezávislého systému zavesenia predných kolies ovládaného unikátnym prepákovaním štyrmi tyčami. Náklonový mechanizmus tvoria štyri hliníkové ramená s kĺbmi, ktoré sú pevne spojené s centrálnou trubkou a dvomi bočnými trubkami pomocou čapov a guľôčkových ložísk. Vo vnútri postranných trubiek sa otáčajú tyče riadenia
v klasickom jednoramennom usporiadaní.
Aretačný mechanizmus predného odpruženia, charakteristický prvok trojkolesových talianskych skútrov, mení dynamickú tvár Piaggia MP3 na statickú. Naštartujte Piaggio MP3 a bude stabilne stáť na troch kolesách bez potreby stojanu (ktorý je aj napriek tomu vo výbave). Na prepnutie do bežného jazdného režimu stačí pridať plyn alebo stisnúť príslušné tlačidlo. To znamená, že nemusíte dávať nohy na zem a môžete parkovať Piaggio MP3 kdekoľvek, jednoducho a bez námahy.
Súčasťou štandardnej výbavy modelov MP3 400 hpe a MP3 500 hpe Sport Advanced je systém konektivity PIAGGIO MIA, ktorý umožňuje prepojenie smartphonu (iOS či Android) s elektronickým palubným systémom vozidla cez Bluetooth a ponúka exkluzívne funkcie pre ešte hodnotnejší a lepší zážitok z jazdy.
Pridané: 03.06.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 51750 | Včera: 226293