Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.09.2019 Autor: robart
Čitatelia: 6861 [História]
Jubilejný 10. zraz sa konal opäť v Ružomberku. Zanietenci vystavili motocykle v centre mesta v sobotu 24.8.2019.
Celkovo som napočítal 24 vystavených strojov, ktorých výroba sa skončila v roku 1958. Účastníci boli už tradiční. Páni, ktorých zdobili šediny. Veľká účasť bola z Čiech, ale našiel sa stroj aj s nemeckou ešpézetkou. Pôvodných strojov je už málo. Renovátori so súčasnými technológiami zvládnu dostať stroj do stavu, v akom nebol ani za nova. Nešetrí sa chrómom, ani lakovaním. Páni na zraze sú, podľa diskusie s niektorými, dlhoročnými vlastníkmi týchto strojov. Desať a viac rokov. Nad súčasnými cenami nad 20000€ krútili hlavami. Spomínali aj príhody spred rokov, keď sa ešte plní elánu vybrali do Chorvátska. Údajne dumali nad tým, či sa v prípade pokazenia motorky na ceste vôbec oplatí po ňu vôbec poslať odťah. Pri súčasných cenách táto dilema odpadá :)
Po výstave v Ružomberku si dali účastníci okruh cez Terchovú do Starej Bystrice, a cez Vychylovku hornooravskou magistrálou späť cez Oravský Podzámok do Dolného Kubína. Pekný výlet na krásnych strojoch.
Nedostatok pôvodných strojov vedie aj k zaujímavým stavbám. Priznal to majiteľ, že to nie je pôvodná 500ka, ale stavba. Teda jedna panelka, prispôsobená motoru 500OHC. Bolo potrebné rozrezať a predĺžiť rám na tento motor. Každopádne, stroj bol na bielych českých značkách so štítkom z 500ky. K tomu, ako sa to dostalo na značky, sa nevyjadril nikto ;) Ale legendárna pumpa vpredu na ráme nechýbala.
V debatách sa skloňoval aj najnovší počin Indov na tému Jawa, model 300. Česká Jawa totiž oznámila na oslavách 90. výročia založenia, zámer dovážať tieto stroje do Európy v roku 2021. Najskôr ich musia homologizovať a upraviť, lebo normu EURO4 prekračujú údajne o 400%(!). Cena by mala byť do 6000€. Majitelia päťstoviek tento model prekvapujúco nezavrhovali, páčil sa im najmä zvládnutý retro dizajn. Aj preto prikladám porovnanie údajov a fotiek motora. Indická Jawa má parametami totiž bližšie k legendárnym päťstovkám, ako kývačkám, ktorých dizajn kopíruje.Pridané: 10.09.2019 Autor: robart Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16755 | Včera: 121379