Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14377 [Testy a predstavenia - Test]
Okrem mesta je naháč tradične stavaný aj na športovú jazdu. Čím viac zákrut tým lepšie. Jazdec totiž s motorkou veľa pracuje, zrýchľovanie strieda časté brzdenie a nemá tak čas riešiť veci či na neho fúka alebo sa mu sedí pohodlne. V tomto smere je na tom CB rovnako dobre ako v meste. Kompaktný bike s dobre centralizovanou hmotnosťou, jazdec na ňom sedí v ideálnej pozícii. Veľmi dobre sa na ňom vysadá do zákrut, ľahko sa preklápa. Ideál aj pre začiatočníka, ktorý sa chce naučiť jazdiť a to aj vďaka dobre plynule dávkovateľnému výkonu motora.
Keď sme pri tom motore už som písal prečo má "len" 95 koní. Teraz ale poviem že pre stredný segment je týchto cca 100 koní priam ideál. Štvorvalec tu má výhodu v tom, že má široké pásmo použiteľných otáčok. Samozrejme tých 95 koní jazdec musí hľadať skôr hore. Aj k tomu výborne pomôže quick-shifter. Je super, že ho Honda zahrnula do príplatkovej výbavy a tých 210 EUR nie je zas až taká vysoká suma, aby si to fanúšik športovej jazdy nemohol dovoliť. Na druhej strane radiť by sa dalo aj bez neho. Inak iba raz sa mi stalo, že mi tam padol neutrál ale to bolo medzi jednotkou a dvojkou, kde by bolo lepšie asi použiť spojku alebo potom kopnúť to tam s vyššou razanciou.
Podvozok aj pri ostrejšej jazde zvláda motorku s prehľadom. Aj keď nie je nastaviteľný dodáva CB-čke tuhosť a istotu. Nikdy som nemal pocit že by som ho nejako dostával na limity. Dobre zvládal aj "spomaľovacie pásy" na Jahodnej - iba mierne impulz do riaditiek. No a brzdy? Na takúto ľahkú motorku 310mm kotúče a radiálne štvorpiestiky. Čo viac si želať, ovládanie jedným prstom je úplne samozrejmé, rovnako ako ABS-ko ktoré striehne na jazdcove "prešlapy". Navyše po novom trakčná dokáže skrotiť aj premotivovaného paliča.
Má vôbec zmysel písať tento odstavec? Keďže sme na CB-čke absolvovali aj 2x cestu krížom celej našej krajiny tak môžeme. Pohodlie je v pohode tak do 200 km, potom už sa ozve zadok. Na diaľnici už pri 110 km/h fúka a treba priľahnúť. Keď už zaľahneš je jedno či ideš 110, 130 či viac. Celkovo sa tešíš kedy z diaľnice vypadneš. Najlepšie je to na okreskách, kde sa bavíš jazdou a nenudíš, tu ti nevadí nič, rýchlosti sú nižšie a čas letí rýchlo. Spotreba je fajnová.
Čo sa batožiny týka tak výrobca ponúka len tankvak a zadnú tašku. Ja som mal vzadu nahodenú rolku a bolo to v pohode. Keďže výfuk je dole asi by nebol problém nahodiť bočné kapsy. S kapsami a rolkou si myslím, že sa v pohode nabalíš aj na nejakú tú dovolenku do álp či k moru.
Teraz už sedím vo vlaku na ceste naspäť domov a stále rozmýšľam, páčila sa mi ta motorka alebo nepáčila? Poviem Vám že prevládajú u mňa rôzne myšlienky a väčšinou je to o tom, že si spomeniem na nejakú jej peknú vlastnosť a ako sa tak usmievam hneď sa zamračím a spomeniem si na nejakú negatívnu vlastnosť.
Honda CB650R je motorka ktorá má za úlohu osloviť mladých jazdcov. Verte či nie ale počas testovania sa to aj potvrdilo. Na Jahodnej pri fotení ku nám prišlo dievča a celá usmiata od ucha k uchu sa tešila, že sme tam doviezli práve tuto motorku. Ta radosť bola aj preto lebo dievča vlastnilo presne rovnakú motorku, ale v červenej farbe. Mladý človek ktorý má v ruke CB650R bude šťastný človek. Povozí sa na Šturci alebo Jahodnej a po hodinovej jazde zákrutami pôjde na kávu/obed a celý vysmiaty môže ísť domov. Áno táto motorka má zákruty v sebe a s celou radosťou sa do nich púšťa.
Design je moderný a príjemný, páčilo sa mi okrúhle svetlo. Z motorky išiel taký moderný-retro štýl. Motor: 4-valček si krásne pradie a má krásny zátah odspodu. Spotreba pri normálnej jazde super a presne to čo udáva výrobca 4,6l/km a pri nakladaní (na okruhu :D) 5,6 l/km.
Naša testovaná motorka mala ako doplnok quickshift, úprimne som rad keď je na motorke namontovaný quickshift. Veď aj ja sám ho mám na mojej Afrike. Z čoho som bol troska sklamaný tak bolo to že tento bol len jednosmerný, niekomu to vyhovuje, ale ja som za to aby bol obojsmerný. Mal som pocit že tento je tam zbytočný keďže radiť hore sa dá aj bez neho a kvalty tam padali chirurgicky presne.
Podvozok je kapitola sama o sebe a mohol by som to skrátiť na jedno slovo a to je super. Áno priatelia podvozok bol super, nebol síce nastaviteľný, ale mal som pocit že bol nastavený od výroby presne a nepotreboval žiadne ladenie. Či už to bolo v zákrutách alebo na rozbitej ceste. Stále som mal v rukách tu istotu a pocit že motorka vôbec neprotestuje. Na diaľnici pri vysokých rýchlostiach taktiež neprotestovala a krásne si to užívala so mnou.
Páčilo sa mi aj obutie, motorka bol obutá na gumách Metzeller. Mal som možnosť ich vyskúšať aj v daždi aj počas tepla a jedným slovom paráda. Ergonómia: poviem Vám toto je téma ktorá vo mne vyvoláva otázniky. Motorku som mal odviesť z Košíc do Bratislavy. Poviem Vám tešil som sa, povedal som si že aha 4-valec a pekná motorka, čo viac ku šťastiu človek potrebuje. Ako sa ukázalo toto nadšenie upadlo po 50km kedy má začal bolieť zadok a každých 15 min som skúšal hľadať inú polohu tela. Týmto nechcem odradiť budúcich CB turistov, to nie, veď cestovať sa dá na hocičom, ale za mňa to nie je motorka na cestovanie a áno máte pravdu, nie je to cestovná motorka. Ak by som býval 50km od Bratislavy a mal by som rovnakú úlohu s tou motorkou (zaviesť ju naspäť do Hondy) tak sa usmejem a idem okamžite.
V skratke je to dobrá motorka na to pre koho a na čo je určená. A ak premýšľate nad jej kúpou určite si ju choďte vyskúšať do najbližšej Honda predajne a poriadne ju prevetrajte. Uvidíte sami či je to motorka pre vás alebo nie.
dizajn, cena, spotreba | menej praktická na dlhé trasy, všednosť |
Tak konkurentov máme naozaj veľa. Mohol by som sa pozrieť po štvorvalcoch, ale vybral som tentoraz skôr modely s retro moderným dizajnom. Začnem s dvojvalcovou Yamahou XSR700 , ktorá je samozrejme trochu ľahšia ale má aj o 20 koní menej. Za takmer identickú cenu ma Yamaha aj menšiu výbavu. Zaujímavý kúsok ponúka Suzuki SV650X je rokmi overená technika, krásny a zábavný V2 dvojvalec hodený do café štýlu. Výbava je tu vskutku základná motor má tiež menší výkon ale X-ko takmer o 1000 EUR lacnejšie. Kawasaki má pekné retro v podobe štvorvalca Z900 RS ten už je ale z vyššieho segmentu ako výkonom tak aj cenou. No a musím spomenúť aj zaujímavú novinku ktorú som nedávno tiež vyskúšal Royal Enfield Continetal GT - totálne jednoduchá motorka bez elektroniky, iba ABS, anti-hop, 50 koní a menej ako 200kg. V tomto všetkom sa skrýva ale kopa zábavy, motorka ma dušu a aj zaujímavú cenovku.
No a na záver som si pripravil ešte konkurentov z európy, kde však už cenovka je vyššia. Ducati Scrambler Icon - ľahký L-kový dvojvalec. Nový Triumph Street Twin má tradičný dvojvalec ktorý ohúri viac krútiakom ako výkonom a klasický vzhľad anglickej moto školy. No a čerešničkou je extrémne ľahký, jednovalcový športovec Husqvarna Vitpilen 701, ktorý si musíš naozaj zamilovať aby si za neho dal 10 000 eur. Jazdné vlastnosti, ktoré ti ponúkne sú ale však úplne bezkonkurenčné.
CB650R je evolúcia predchádzajúceho CB650F ktorá mala trochu nevýrazný japonský dizajn. Nové eRko je modernejšie, výkonnejšie, ľahšie a hlavne lepšie vybavené. Oku lahodiaca naháč poteší aj začiatočníka, ale parádne sa na ňom vyblbne aj skúsený jazdec. Skvelý univerál do mesta, na každý deň, na výlety aj športovú jazdu. A ak mu dáš šancu odvezie ťa aj k moru.
moderný dizajn, točivý štvorvalec + anti-hop, kompaktné rozmery, kvalitný podvozok a brzdy, výbava, pekné voliteľné doplnky | iba jednosmerný quick-shift |
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 4,9 l/100km |
Objem nádrže | 15,4 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 235 km |
Cena motorky | 7 590,- EUR |
Kryt sedla ALU | 76 EUR |
Kryt sacieho potrubia ALU | 170 EUR |
Maly štítok nad svetlo ALU | 120 EUR |
Vyhriavané rukoväte | 340 EUR |
Tmavé plexi | 46 EUR |
Tankvak | 75 EUR |
Zadná taška | 110 EUR |
Quick-shifter (smerom hore) | 210 EUR |
12V zásuvka | 40 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motors Europe Ltd.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Yamaha | Suzuki | Kawasaki | Royal Enfield |
Model: | CB650R | XSR700 | SV650X | Z900 RS | Continetal GT |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | |||
Kategória: | Superšport | Naháč | Naháč | Naháč | Klasika |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 689 ccm | 645 ccm | 948 ccm | 648 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 12000 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 111.5 k (82.0 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 8500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 64 Nm / 8100 ot. | 98.5 Nm / 6500 ot. | 52 Nm / 5250 ot. |
Kompresný pomer: | 11.6 : 1 | 11.5 : 1 | 11.2:1 | 10.8:1 | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 46 mm | 80 x 68.6 mm | 81.0 mm x 62.6 mm | 73.4 x 56.0 mm | 78 mm x 67.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 125 mm | 120 mm | 110 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 130 mm | 130 mm | 140 mm | 88 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 282 mm | 290 mm | 300 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17 M/C (58W) | 100/90-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 240 mm | 250 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17M/C (73W) | 180/55-17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55ZR17 M/C (73W) | 130/70-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 202 kg | 186 kg | 198 kg | 215 kg | 198 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 815 mm | 790 mm | 835 mm | 793 mm |
Rázvor: | 1450 mm | 1405 mm | 1445 mm | 1470 mm | 1398 mm |
Dĺžka: | 2130 mm | 2075 mm | 2140 mm | 2100 mm | 2122 mm |
Šírka: | 780 mm | 820 mm | 730 mm | 865 mm | 744 mm |
Výška: | 1075 mm | 1030 mm | 1090 mm | 1150 mm | 1024 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 140 mm | 135 mm | 130 mm | 174 mm |
Objem nádrže: | 15.4 l | 14 l | 14.5 l | 17 l | 12.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 3.8 l/100km | 5.3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 235 km | cca 286 km | cca 240 km | ||
Servisný interval: | 10 000km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||||
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | signalizácia núdzového brzdenia | ukazovateľ zaradeného stupňa | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Nahrádza CB650F - Neo Sports Café dizajn, silnejší motor, úspora hmotnosti, anti-hop, trakčná kontrola, nová vidlica, radiálne brzdy Cena 07/2019: 7 590 EUR | Cena 7/2019: 7 490 eur | Cena 7/2019: 6 690 eur | Cena 6/2019: 11 295 eur | Cena 6/2019: 6 990 EUR |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Ducati | Triumph | Husqvarna |
Model: | CB650R | Scrambler Icon | Street Twin | Vitpilen 701 |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | |
Kategória: | Superšport | Naháč | Klasika | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 803 ccm | 900 ccm | 692.7 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 12000 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot. | 65.3 k (48.0 kW) / 7500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 8500 ot. | 67 Nm / 5750 ot. | 80 Nm / 3800 ot. | 72 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 11.6 : 1 | 11:1 | 11:1 | 12.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 46 mm | 88 x 66 mm | 84.6 x 80 mm | 105 x 80 |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 150 mm | 120 mm | 135 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 150 mm | 120 mm | 135 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 330 mm | 310 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17M/C (58W) | 110/80-18 | 100/90-18 | 110/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 255 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17M/C (73W) | 180/55-17 | 150/70 R17 | 150/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 173 kg | 198 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 202 kg | 189 kg | 157 kg | |
Výška sedla: | 810 mm | 798 mm | 760 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1450 mm | 1445 mm | 1415 mm | 1357 mm |
Dĺžka: | 2130 mm | 2100 mm | 2090 mm | |
Šírka: | 780 mm | 855 mm | 785 mm | |
Výška: | 1075 mm | 1150 mm | 1114 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | 140 mm | ||
Objem nádrže: | 15.4 l | 13.5 l | 12 l | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.1 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 235 km | cca 198 km | ||
Servisný interval: | 10 000km | 12000 km | 10 000km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | áno, v sérii | |||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |||
Iná výbava: | signalizácia núdzového brzdenia | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Nahrádza CB650F - Neo Sports Café dizajn, silnejší motor, úspora hmotnosti, anti-hop, trakčná kontrola, nová vidlica, radiálne brzdy Cena 07/2019: 7 590 EUR | Cena 07/2019: 8 990 EUR | Cena 07/2019: cca 9 220 EUR | Cena 7/2019: 10 150 eur |
Pridané: 06.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 99244 | Včera: 196513