Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dočkáme sa v 2020 novej Suzuki DR Big?

 Zdieľať

Pridané: 08.02.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7299 [Bleskovky - Novinky]

Na fotke v článku si môžete pozrieť návrh Oberdana Bezziho ešte z roku 2016. Svetom sa ale šíria informácie o tom, že by Suzuki naozaj mohla pracovať na terénne zameranej Adventure mašine v štýle legendárneho biga.

SUZUKI DR BIG 1200 S - štúdia od dizajnéra Oberdan Bezzi z roku 2016
SUZUKI DR BIG 1200 S - štúdia od dizajnéra Oberdan Bezzi z roku 2016

Informáce sa objavili na stránke trailridersmag.com s odvolaním sa na zdroje v Suzuki.

DR Big boli známe veľkoobjemovým jednovalcom, ktorý (objemom) vo svete nemal konkurenciu - 750 resp 800 kubíkový jednobuch. Motorky jazdili aj na Rally Dakar a priniesli aj dizajnový prvok známy "zobák" medzi cestovné endurá.

22.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8018 [História]

-

Kde sa zrodil “zobák“ - dizajnový prvok dnešných cestovných endúr

Napriek tomu, že si mnohí myslia že "Zobák" je vynález BMW pravda je niekde inde. Už v roku 1987 sa ukázala Dakarská motorka so zobákom a nasledujúci rok bola v predaji jej sériová verzia.

 

Suzuki DR-Z 1987 - Dakar
Suzuki DR-Z 1987 - Dakar

Moderný BIG by ale nemal byť jednovalec. Suzuki bude stavať bike na báze svojho modelu V-Strom 1000 teda 90-stupňové dvojvalcové véčko s výkonom okolo 100 koní. Nemôžu chýbať vypletáné kolesá, 21-palcové vpredu a pravdepodobne 18-tka vzadu, 20-litrová nádrž, vyššie zdvihy a svetlá výška.

Hmotnosť je rovnako dôležitá a BIG by sa mohol vtesnať do hodnoty 230 kg mokrej ako V-Strom. Čo sa týka elektroniky ABS by malo byť vypínateľné alebo aspoň s off-road režimom. Pravdepodobné sú aj palivové mapy a viac stupňová trakčná kontrola - čo má už aj V-Strom.

Ak sa tieto správy potvrdia motorky ako Africa Twin, BMW F850GS, Triumph Tiher 800 či KTM 1090 Adventure dostanú konkurenta.

Foto:
 Suzuki DR 800 S Big 1999 Suzuki V-Strom 1000 XT 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiSuzuki
Model:DR 800 S BigV-Strom 1000 XT
Rok:19992019
Kategória:EnduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:779 ccm1037 ccm
Max. výkon:50.7 k (37.3 kW) / 6600 ot.100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:59 Nm / 5400 ot.101 Nm / 4000 ot.
Kompresný pomer:9.5:111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:105.0 x 90.0 mm100 x 66 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:240 mm160 mm
Zdvih vzadu:220 mm160 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm260 mm
Pneu vzadu:130/80-17150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:227 kg232 kg
Výška sedla:860 mm850 mm
Rázvor:1555 mm
Dĺžka:2285 mm
Šírka:865 mm
Výška:1410 mm
Svetlá výška:165 mm
Objem nádrže:24 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:159 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:5.6 s
Spotreba paliva:6.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 285 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:nie
El. Podvozok:nie
Iná výbava:12V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 11 990 eur

Pridané: 08.02.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68662 | Včera: 211244