Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.07.2005 Autor: Kmotr
Čitatelia: 21473 [Vaše stroje - Moja motorka]
Netrvalo dlho a musel som dať svojej jawke zbohom...
Mojou prvou motorkou ( skutočne mojou, čiže s papiermi a ŠPZ ) bola Jawa 350/640 Red Style. Vyrobená v roku 2000, najazdených mala len 1800 km. Proste fasa stroj pre začiatočníka. Človek sa pri nej naučí, čo taká motorka skutočne potrebuje, od pravidelného mazania reťaze až po nastavovanie zapaľovania. Ale hlavne si zvykne na vyššiu hmotnosť motorky a povedzme, že aj rýchlosti nad 100 km/h. Tých 23 koníkov, ktoré ponúka desaťročiami overený 2-takt, mi ale začalo byť málo. Niet divu, veď mojich poctivo nasporených 120 kilo živej váhy dá takémuto stroju poriadne zabrať. Po pár bezsenných nociach, keď som rozmýšľal či niečo kúpiť, nechať si ešte starkú alebo nekúpiť, rozhodlo, zo zvedavosti prejdených 200 m na Suzuki od kamoša Johnyho99. Odvtedy som spal ešte horšie !
Bolo načase riešiť otázku čo kúpiť a za čo. Po určitej dobe a nekonečných kalkuláciách mi ostalo pár koruniek navyše, ktoré nezasiahli napnutý domáci rozpočet a hneď bolo veselšie. Okamžite sa začal výber kandidátov. V užšom kole skončili zánovný Dominator, Fazer 600, Bandit 600 a jedna RR-ka, tiež 600. Zrejme ste si pomysleli, že pekný mix, no ale čo už, možno som trocha iný ako väčšina motorkárov, mne až tak nezáleží na designe, výkone, značke a posede. Moje priority pri výbere boli : novší ročník, pravidelný servis, málo najazdených km a vzhľad skoro novej motorky. Či to bude 1-valcový vodník, alebo 4-valcový vzducháč mi bolo principiálne jedno. Náhodička chcela, že som raz pri kúpe spreja na reťaz, ešte pre jawku, zavítal do predajne Yamaha v Bratislave na Lamačskej. Po obligátnom rozhovore s predávajúcim o tom, že by som síce chcel niečo iné, ale že akosi nemám dosť bubákov na funglovku, mi ukázal do komisie postavené XJ-čko 600 N.
Hneď sme si padli do oka. Nasledovala konzultácia s Johnym99, skúšobná jazda a o dva dni sme už aj prášili spoločne domov na Záhorie. Jediný nedostatok ktorý bolo treba odstrániť, bola prázdna nádrž a poloprázdne pneumatiky ( to som ešte netušil, že životnosť akumulátora sa práve končila ). Pred prepisom bolo treba ešte absolvovať dôkladnejšiu prehliadku „vnútorností“ u Pala S. v Rači a dlhšiu testovaciu jazdu na Duchonku. Výsledok ? Motorka bez závad a skutočne aj bez ďalších investícií. Kúpu kufra s držiakom a plexi vpredu nerátam. Samozrejme, že výmenu oleja a filtra považujem za rutinnú záležitosť, ktorej sa nedá, ani pri najlepšej vôli uveriť predávajúcemu, vyhnúť.
Motorka bola, je a zrejme aj ostane v továrenskom stave, absolútne bez zásahov a prerábok. Keď chcem, aby ju bolo trocha počuť, naordinujem si kŕč do pravej ruky a vytočím na 9tis. Keď sa vraciam neskoro v noci domov, dokáže byť tichšia ako bicykel. Dokonca aj 130-ka zadná guma mi vyhovuje pre lepšiu manévrovateľnosť. Nie som náročný na motorku, mne stačí aby zrýchlila keď chcem, aby zabrzdila keď chcem a aby mi aj trocha svižnejšia jazda nespôsobovala vír v nádrži. Toto všetko moje XJ-čko spĺňa.
Pridané: 13.07.2005 Autor: Kmotr Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XJ 600 N |
Rok: | 2001 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 61.9 k (45.5 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 53 Nm / 7500 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 58.5 x 55.7 mm |
Palivový system: | karburátor(y) |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 110 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-H17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-H18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 195 kg |
Výška sedla: | 770 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 180 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 22003 | Včera: 245731