Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.01.2017 Autor: Jozef Lesňák - JL89
Čitatelia: 8354 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moja prvá sloboda na kolesách, ktorá ma učí v mojej prvej sezóne ako jazdiť a nejazdiť, a všetko okolo motoriek ;)
V roku 2015 som si dokončil v Bratislave vodičák a hľadal svoju slobodu na kolesách. V jeden nekonečný deň strávený na bazoši som našiel mašinu, ktorá celkom vyhovovala mojim požiadavkám, ako napr. klasika, vzducháč, 4T, karburátory, vhodné na úpravu café racer, custom, či scrambler.
Našla sa Honda CM400T, 36-ročná mašina chladená vzduchom s radovým dvojvalcom a čiernou metalízou, ktorá pamätá aj lepšie časy.
Volám na inzerát, dohadujem stretko, ale hlavne cestujem cez polovicu republiky vlakom, ďalším vlakom a nakoniec autobusom, lebo na Oravu je dlhá cesta.
Po stretnutí zoči voči vidím roky a predošlých majiteľov podpísaných na mašine, staré gumy, jedno sedadlo, otvorené výfuky a iné drobnosti plus PL značky...
Skúšobná jazda trvala krátko a jednoznačne kúpa srdcom. Kolesá sa točia a motor vrčí, tak či onak, takúto mašinu len tak nekúpim. Dojednávame cenu a prepis.
Prvá cesta z Oravy domov do Spišskej Novej Vsi merala cca 120 a čo to sme si vytrpeli... Priemerná spotreba bola do 10 l, 5 do motora a 5 cez prepad karburátora na cestu, pretože karburátory to mali za sebou. Nádherné zákruty a výhľady počas jazdy na okolité kopce či Liptovskú Maru alebo Tatry mi spríjemňovali kilometre mojej prvej jazdy domov. Došiel som za tmy, ale živý a zdravý.
Po prepise začalo to pravé orechové. Nie nie, neboli to prvé kilometre. Boli to skôr metre do garáže a hodiny zháňania náhradných dielov za prijateľnú cenu. Olej, filtre, gumy, ihlové ventily, membrány, akceleračná pumpa a tesnenia karburátorov, baterka, poistky, a hor sa do práce. Niečo sám a niečo servismani. Nakoniec sa sezóna začala a ja som jazdil prvé kilometre.
Nenajazdil som ani 3000 km, keď sa motor počas jazdy zastavil a viac nenaskočil. Roztrhnutá rozvodová reťaz. Ostali mi oči pre plač, ale nanešťastie som si kúpil motorku ešte jednu (HONDA VT250F), na ktorej som si naordinoval kilometre proti plaču. Takže zasa odznova. Internet a hodiny a hodiny hľadania, no nakoniec som našiel všetko čo som potreboval: rozvodovú reťaz, klzáky, piesty, krúžky, ventily, tesnenia. Účtenky mam dodnes schované pred mojou polovičkou :D
Je rok 2017, motor je opravený, takže sa chystám všetko vrátiť na pôvodné miesto a pokračovať v tejto sezóne na zgenerálkovanom stroji. Snáď si zasa zajazdím a navštívim staré známe a hlavne nové miesta.
Tak ako lode sa stavajú preto, aby brázdili oceány a moria, a nekotvili v prístave, tak sa stavajú aj motorky, aby brázdili cesty necesty a neboli odparkované v garáži.
Pridané: 20.01.2017 Autor: Jozef Lesňák - JL89 Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CM 400 T |
Rok: | 1980 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 395 ccm |
Max. výkon: | 43.6 k (32.1 kW) / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 9.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 70.5 x 50.6 mm |
Rozvod: | OHC (3V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 3.50-18 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 4.60-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 184 kg |
Objem nádrže: | 9.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 156 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 144234 | Včera: 133988