Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

XT a ja sme boli v servise

 Zdieľať

Pridané: 22.04.2005 Autor: DaliXT
Čitatelia: 9897 [Vaše stroje - Moja motorka]

Pred časom som rozvíril vášne keď som sa opýtal na dobrý servis pre XT. Keďže zástancovia domáceho servisovania a odborného servisovania sa nevedeli dohodnúť, či je pre XT, ktorá má najazdených 4500 km nutná servisná prehliadka alebo len domáce vymenenie oleja, rozhodol som sa že do servisu pôjdem a o mojich skúsenostiach napíšem.

Priebeh

Tak som sa emailom skontaktoval s jedným majiteľom moto - predajne a servisu zároveň. Volajme ho pre potrebu tohto článku napríklad Vadim. Dohodol som si rozsah prác (výmena oleja a olejového filtra, vzduchového filtra a brzdovej kvapaliny, skontrolovanie ventilov, karburátorov a reťazovej sady a možno aj výmena brzdových hadičiek za pancierové) a zároveň som aj dostal predbežný rozpočet (materiál + robota). Dohodli sme sa aj na tom, že sa ozvem keď sa zlepší počasie a potom si určíme termín. Asi približne po mesiaci som sa Vadimovi ozval a dohodol som sa na najbližší piatok. Čas sme si neurčili, keďže Vadim povedal, že robia dovtedy kým je treba. Zároveň som zistil, že výmena hadičiek sa konať nebude, nakoľko pancierové nie sú objednané, keďže som nezložil zálohu. Aspoň ušetrím.

V piatok ráno som sa slávnostne vyobliekal (veď ideme prvý - krát do servisu) a vytlačil XTčku z garáže. Po prvom pokuse o naštartovanie som ju zatlačil späť a baterku pripojil na nabíjačku. Alarm má svoj odber a ja som na to akosi pozabudol. Po hodine dobíjania vyrážam a o pol dvanástej už parkujem pred Vadimovým garážo-predajňo-servisom. Zoznamujem sa s Vadimom, ktorý ma predstavuje technikovi, ktorý sa o moju XT postará. Volajme ho pre potrebu tohto článku Paľo Silárd. Dohodneme sa, že so servisovaním sa začne o tretej (aspoň mám čas na obed, cesta zo mňa vytriasla komu energie). Pancierové hadice sú ale chýba nejaký malý bazmek, ktorého meno som zabudol, takže výmena sa nekoná. Tým pádom sa neoplatí vymeniť ani brzdovú kvapalinu, keďže sme sa dohodli, že ešte sa niekedy v tomto roku k tej výmene hadíc dostaneme. Vadim mi nablokuje všetok materiál, ktorý sa pri servise použije a ja odchádzam obedovať a vyťahovať prachy z bankomatu, keďže Vadim nemá terminál.

O pol tretej sa vraciam a o pár minúť začne moja XT strácať plasty, sedačku a nádrž. Paľo začne s obhliadkou. Kotúče sú OK, reťaz potrebuje došponovať, platničky sú OK, rozeta je OK a ešte niečo bolo OK ale nepamätám si čo. Na rade je vypúšťanie oleja. Je ešte poriadne vrelý a aj dekel olejového filtra získal vďaka svojej teplote na váhe a tak ho Paľo púšťa na zem. Za pár minút je olej kompletne vytečený a olejový filter vymenený. Motorka dostáva nový olej a Paľo už vyťahuje sviečku. Vraj vyzerá že má najazdených tých 5000 km, ktoré ukazuje tachometer (výmena nie je nutná ale trvám na nej). Vzduchový filter narobil trochu starostí Vadimovi, keďže musel obvolať zopár ľudí aby zistil aký typ mi tam pasuje. Keďže nikto to nevedel a ani v múdrych knihách to nebolo museli sme počkať kým Paľo vytiahne ten starý a až vtedy sme zistili, že Vadim pripravil správny typ. Vzduchový filter je vymenený.

Na rade sú ventily a karburátory. Musíme však počkať, lebo motorka je stále ešte trochu vrelá. Počas čakania sa veľmi dobre zabávam na zákazníkovi, ktorý si kupoval termoprádlo alebo na Paľových ukážkach jazdných štýloch niektorých motorkárov. Mimochodom, konečne som zistil, čo to Rossi vyviedol Setemu. Paľo to behaním po celom servise predvádzal asi desať minút. Lepšiu ukážku som nevidel :-) Medzitým, sa v servise a v predajni striedajú ďalší zákazníci, ktorý si buď prišli po motorku, priniesli motorku alebo si prišli niečo kúpiť. Zákazník s termoprádlom si po hodine odnáša aj nový ladviňák a čižmy s včelím voskom. Som taký urehotaný, že ma už bolí brucho. Motorka konečne vychladla a tak Paľo trochu dolaďuje ventily. S podtlakmi na karburátoroch je to trochu ťažšie, keďže jeden sa bráni všetkým snahám o zmenu nastavenia. Po viacerých pokusoch sa predsa len umúdri a podtlaky sú OK. Paľo mi vysvetľuje čím bola tá rozladenosť spôsobená, a že na to aby to bolo super si musia ventily sadnúť. Napriek tomu, že som mu stále prikyvoval, dodnes neviem o čom to hovoril. Doliali sme ešte trochu oleja (dúfam, že nebudem musieť dolievať, lebo ten čo zostal som tam zabudol) a je hotovo. Teda skoro. Ešte nádrž, plasty a sedačku.

Na záver už len došponovanie reťaze a vyberanie klincov z pneu. O šiestej sa začínam obliekať a pripravovať na odchod. Dohodneme sa, že keď budem mať znova čas prídem na výmenu hadíc a opätovné skontrolovanie nepoddajných podtlakov. Rýchlo sadám a rozbieham sa smerom na najväčšie mraky v okolí. Dobehol som ich len 5 km od domu.

Toľko priebeh, a teraz ďalšie postrehy a okolnosti.

Páčilo sa mi, že som bol ponúknutý kávičkou a stoličkou (čižmy sa mi ešte úplne neroztiahli). Páčilo sa mi, že Paľo mi trpezlivo vysvetľoval (napr. ako správne merať hladinu oleja), ukazoval a neustále odpovedal na moje otázky typu: čo je toto, na čo je to, to už si urobil, ako brzdiť v zákrute a podobne. Páčilo sa mi, že som sa mohol motať po servise a pozerať Paľovi medzi prsty (štve ma totiž, že keď mi servisujú auto a ma k nemu nepustia a či mi niečo vymenili alebo nie viem iba podľa faktúry). Páčilo sa mi, že Vadim poradí aj keď zákazník evidentne neprišiel kúpiť (napr.: moje otázky o správnej veľkosti nohavíc). A kto videl Vadima pracovať, tak musí mať pocit, že vie zohnať všetko. A keď nevie, tak pozná ľudí, ktorí poznajú ľudí... Nepáčilo sa mi, že sme sa tak zle skoordinovali s tými hadicami. Nepamätám si totiž, že by ma Vadim upozornil na potrebu tej zálohy. A nepáčilo sa mi ako ma z tej cesty bolel zadok.

Ak má niekto pocit, že mám podozrivo veľa dobrých skúseností, skoro až reklamne dobých, a že som z nejakého dôvodu neobjektívny tak vedzte: Vadima a Paľa som videl prvý krát v živote, takže to nepíšem kvôli dlhoročnému priateľstvu. Táto firma nie je jediná s ktorou mám dobré skúsenosti. Veľmi dobré skúsenosti mám aj s inými známymi moto - predajcami, u ktorých som nakupoval. Napr: Motoshop – prilby mi doviezli bez problémov do Blavy, Motomaxx – komplet oblečenie a trojnásobné vymieňanie rukavíc, v rámci hľadania správnej veľkosti, Styx – kúpa čižiem po trojhodinovom sobotnom skúšaní všetkých modelov, MEFOsport – rýchle dodanie nového relé. A mám aj také skúsenosti, že keď som si objednával taký ten zdvíhací stolík pod moto, tak som slečnu v MEFOsporte upozorňoval, že mám svetlú výšku 21 cm a že ak nebudú mať nižší tak nech mi ho ani neposielajú. Prišiel mi o 9 cm vyšší, ale keď som to reklamoval, tak sa so mnou bez problémov dohodli, že mi dodajú nižší a že mi ho aj prinesú skoro až domov. A naozaj nie som majiteľom alebo zamestnancom ktorejkoľvek z uvedených firiem.

Na záver by som chcel ešte dodať, že som rád, že som sa rozhodol pre servis. Urobím tak aj na budúce a odporúčam tak aj všetkým menej zručným motorkárom. Myslím si totiž, že motorka dostala všetko čo potrebuje a na kvalitnej úrovni (materiál aj práca). A cena? 2000 Sk materiál a 2000 Sk práca.

Pridané: 22.04.2005 Autor: DaliXT Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 238985 | Včera: 205889