Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.10.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3462 [Novinky - Predstavujeme]
Motocykle sa stávajú súčasťou sveta komunikujúcich vozidiel: Honda, BMW Motorrad a Yamaha spolupracujú na ďalšom zvýšení bezpečnosti jednostopových motorových vozidiel.
Bordeaux, Francúzsko: Spoločnosti BMW Motorrad, Honda Motor Co. Ltd. a Yamaha Motor Co. Ltd. spolupracujú na rozšírení aplikácií spolupracujúcich inteligentných dopravných systémov (Cooperative-Intelligent Transportation Systems – C-ITS) v oblasti jednostopových motorových vozidiel, a spoločne preto založili konzorcium s názvom Connected Motorcycle Consortium. Podľa dohody o spolupráci, ktorá bola všetkými členmi ACEM z radov výrobcov podpísaná v roku 2014, dôjde k zavedeniu funkcií C-ITS po roku 2020 (ACEM: Európska asociácia výrobcov motocyklov – European association of motorcycle manufacturers, www.acem.eu). S cieľom urýchliť tento proces sa uvedení traja výrobcovia rozhodli začať spolupracovať v oblasti C-ITS už teraz.
Nadviazanie spolupráce bolo oznámené 6. októbra 2015 na Svetovom kongrese ITS vo francúzskom Bordeaux, ktorý je najväčšou svetovou akciou zameranou na inteligentné dopravné systémy a služby. Všetci traja partneri zároveň vyzvali ďalších výrobcov motocyklov, aby sa ku konzorciu pripojili, a prispeli tak k ďalšiemu zvýšeniu bezpečnosti jednostopových motorových vozidiel.
„S cieľom urýchliť vývoj bezpečnostných systémov, určených pre motocykle, chceme spolupracovať na podpore a úspešnej implementácii C-ITS v motocykloch a skútroch,“ hovorí Tetsuo Suzuki, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Honda Motor Co., Ltd. Takaaki Kimura, generálny riaditeľ technologického centra, výkonný viceprezident a zastupujúci riaditeľ spoločnosti Yamaha Motor Co.Ltd., k tomu dodáva: „Naše spoločnosti sú už aktívnymi členmi konzorcia Car2Car Communication Consortium, v rámci ktorého spolupracujeme s výrobcami automobilov a nákladných vozidiel a s ďalšími zainteresovanými subjektmi na spoločných špecifikáciách a štandardoch. Uvedomili sme si však, že špecifické požiadavky motocyklov rámec tohto konzorcia presahujú. Logickým krokom preto bolo nadviazať spoluprác zameranú výhradne na problematiku súvisiacu s jednostopovými motorovými vozidlami.“
„Naším cieľom je prispieť k včasnému a komplexnému využitiu spolupracujúcich ITS systémov v jednostopových motorových vozidlách, a prispieť tak k zvýšeniu ich bezpečnosti. Vyzývame preto ďalšie spoločnosti, aby sa k nám pripojili,“ vysvetľuje Prof. Dr. Karl Viktor Schaller, výkonný viceprezident pre vývoj v BMW Motorrad.
Antonio Perlot, generálny tajomník ACEM, k tomu uviedol: „Táto iniciatíva je plne v súlade so stratégiou ACEM pre oblasť bezpečnosti cestnej premávky a potvrdzuje ochotu motocyklového priemyslu podieľať sa na zvyšovaní bezpečnosti jazdcov vývojom konkrétnych technológií na praktické použitie.“
Dobre premyslené a správne implementované ITS technológie ponúkajú potenciál pre ďalšie zvýšenie bezpečnosti, zabezpečenia a efektivity všetkých dopravných systémov, najmä v prípade motocyklov.
Inteligentné dopravné systémy (Intelligent Transport Systems – ITS) vyžadujú integráciu informačných a komunikačných technológií pokrývajúcich dopravnú infraštruktúru, vozidlá aj ich používateľov. Základné aplikácie sa dnes používajú v navigačných systémoch GPS, kde dopravné informácie poskytované v reálnom čase slúžia na voľbu optimálnej trasy alebo na upozornenie na zápchy na trase. Najmä v cestnej doprave dokáže vzájomná bezdrôtová komunikácia medzi vozidlami účastníkom cestnej premávky pomôcť pri koordinovanom a informovanom rozhodovaní o trase a umožňuje bezpečný pohyb v rušnom mestskom prostredí.
ITS technológie by mali významnou mierou prispieť k bezpečnosti prevádzky jednostopových motorových vozidiel. V neposlednom rade vďaka nástrojom elektronickej komunikácie, ktoré umožnia zdieľanie informácií medzi jazdcami a vodičmi ostatných vozidiel.
Všetky tri spoločnosti už disponujú skúsenosťami s technológiami prepojených vozidiel z niekoľkých praktických testov, ktoré boli doteraz v Európe realizované. BMW Motorrad spolupracovala s automobilkami a hlavnými dodávateľmi na projekte simTD (www.simtd.de), čo bol rozsiahly test prepojených vozidiel v reálnej prevádzke v okolí nemeckého Frankfurtu. Honda a Yamaha sa zúčastnili európskeho skúšobného projektu ITS technológií DRIVE C2X (www.drive-c2x.eu).
S ohľadom na problémy zistené pri týchto reálnych testoch sa všetci traja výrobcovia teraz spoločne pokúsia vyhodnotiť princípy spolupracujúcich inteligentných dopravných systémov (C-ITS) s dôrazom na zvýšenie bezpečnosti motocyklov.
ITS systémy určené pre automobily nie je možné jednoducho preniesť do motocyklov. Vzhľadom na obmedzený priestor musia byť elektronické systémy menšie a musí byť odolné voči vode, prachu a vibráciám.
Kvôli odlišnej jazdnej dynamike motocyklov musí byť navyše softvér a algoritmy upravené tak, aby reflektovali zvláštne požiadavky jednostopových strojov.
Pridané: 08.10.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 109091 | Včera: 166132