Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.04.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4213 [Šport - Cestné Motocykle]
Nová sezóna vytrvalostných majstrovstiev sveta cestných motocyklov odštartovala 18. apríla 24-hodinovými pretekmi vo francúzskom Le Mans aj za účasti slovenského tímu Yamaha Maco Racing, ktorý tak zahájil trinásty rok pôsobenia v tomto šampionáte.
Za slovenský tím na mieste štartovali skúsení pretekári, Gianluca Vizziello, jazdec s bohatými skúsenosťami z majstrovstiev sveta Superbikov a Supersportov, Francúz Anthony Dos Santos, ktorý už vo svojej kariére spoznal, aký je to pocit stáť v Le Mans na stupňoch víťazov, a Slovinec Marko Jerman, úspešný pretekár zo seriálu Alpe Adria Championship, brat bývalého šampióna MS Endurance, Igora Jermana. Ako náhradný jazdec tímu sa v Le Mans predstavil aktuálny slovenský majster Superbikov, Radoslav Dulík.
Tím Yamaha Maco Racing cestoval do Le Mans s otáznikmi, pretože k dispozícii mal celkom nový model motocykla Yamaha YZF R1, ktorý samozrejme ešte doteraz náročnú 24-hodinovku neabsolvoval. Ďalším dôvodom boli nové komponenty, ktoré nový model motocykla obsahoval a preteky v Le Mans tak boli zároveň prvou ostrou skúškou techniky. Aj preto bola v tíme zvolená taktika jazdy na istotu. Napriek tomu patrilo tímu po kvalifikácii 16. miesto na štartovom rošte spomedzi šiestich desiatok tímov.
Samotné preteky nakoniec potvrdili, že v továrni Yamaha pripravili vynikajúci motocykel, ktorý svoju v premiére na tomto pre techniku najnáročnejšom podujatí obstál na jednotku. Výborný výkon podali pretekári a aj napriek technickému problému z toho nakoniec bolo 12. miesto v cieli, pričom medzi tímami triedy EWC bol slovenský tím siedmy.
Martin Kuzma, majiteľ tímu: „Po náročných dvoch mesiacoch sme boli ako-tak pripravení na štart novej sezóny a do Le Mans sme šli s cieľom byť tam úspešnejší ako vlani. Túžbou bolo umiestnenie medzi 5.-10. miestom. Už pred voľnými tréningami sme si zvolili stratégiu ísť s veľkou istotou, pretože sme nemali práve množstvo poznatkov o tomto úžasnom motocykli, navyše sme boli limitovaní rezervnými súčiastkami. Kvalifikácia prebehla v úplnom poriadku. Dôležitým pre samotné preteky bolo vyhýbať sa pádom a do konca ôsmej hodiny sa nám darilo všetko podľa plánov. Následný technický problém nás pripravil o splnenie cieľa, no nevzdali sme sa a poctivo sme pracovali ďalej s cieľom dosiahnuť čo najlepší výsledok. Nakoniec z toho bol 12. miesto celkovo a siedme v triede EWC, z čoho mám zmiešané pocity. Na jednej strane som sklamaný z nesplnenia cieľa, no na strane druhej vidím, že na celkom novom modeli motocykla a v režime, v ako sme preteky absolvovali, sme dosiahli v tejto konkurencii dobrý výsledok, ktorý nám dáva veľkú nádej a motiváciu do ďalších pretekov. Celý tím a pretekári podali stopercentný výkon, za ktorý im ďakujem. Ďakujem Yamahe za skvelý motocykel R1, ktorý má veľký potenciál do budúcna a rovnako ďakujem všetkým naším partnerom a fanúšikom za stálu podporu a dôveru.“
Pridané: 24.04.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 222690 | Včera: 140082