Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.02.2015 Autor: karol1
Čitatelia: 9235 [Technika - Motor 4T]
Potiaľto vznikol článok ešte začiatkom roka 2014, keď som úpravu realizoval. Nakoľko však na Slovensku je to tak, že ak niekto vymyslí niečo podľa seba tak sa dosť často stretne s kuvičími hlasmi a s prorokmi typu "to nemá šancu vydržať", tak som sa rozhodol najprv spraviť testovaciu sezónu tejto úpravy a až potom článok zverejniť spolu so skúsenosťami, ktoré som získal počas sezóny.
Takže prikladám aj bilanciu po sezóne so 120+mh. Toľko som posledne za sezónu najazdil hádam pred 10-timi rokmi. Výsledkom je celkové 4-té miesto v majstráku SMF veteránov a tretie miesto v Breznianskom seriáli veteránov BMT u Peťa Belka.
Okrem nepravidelnej výmeny oleja, pravidelnej výmeny olejového filtra po cca 7mh, niekedy aj častejšie a bežnej údržby si prvý zásah motor vyžiadal po cca 85mh. dostal novú ojnicu, starú už bolo počuť, nové piestne krúžky a mohol šlapať ďalej.
Ďalší väčší zásah si motor vyžiadal takmer na koniec sezóny pri 114mh, kedy dostal novú piestnu sadu, nové sedlo sacieho ventilu a komplet oceľové ventily aj so strunami.
Prvé väčšie prehriatie si motor užil vo Veľkých Uherciach, kedy som doplatil na nepozornosť pri predošlom vapkovaní motorky a dosť dlho trvalo, kým som dostal z karburátora natečenú vodu. Za ten čas som motor uvaril a zavádzacie kolo som absolvoval takmer bez chladiacej kvapaliny z dôvodu poškodeného O-krúžku na chladiacej trubke, čo sa podarilo opraviť v štýle McGyvera, a nakoniec z toho bolo 2-hé miesto.
Druhé prehriatie si motor užil v nedeľu v Skýcove, kedy v motore neostala ani kvapka vody. Nasledovala montáž expanznej nádobky a s chladením už bol po zvyšok sezóny pokoj. Síce aj potom sa podarilo priviesť motor do varu, ale už bez výraznej straty chladiacej kvapaliny.
Zaujímavé na tom je, že piest a valec zniesli prehriatie bez újmy, ale prasknutie sacieho sedla bude zrejme ich výsledkom.
Počas sezóny a najmä po endure v Jahodnej, kde boli dlhé tiahle lesné cesty, a nemal som srdce točiť motor do nepríčetna, som začal intenzívne pátrať po ťažšom prevode, ktorý sa aktuálne ustálil na 14/47 miesto pôvodných 13/48. Taktiež som prešiel na O-krúžkovú reťaz, lebo bezokrúžková sa rýchlo naťahovala. Výmenu reťaze som pocítil viac než by som čakal. Akoby som odrazu permanentne stál na brzde a častejšie využívam aj nižšie kvalty.
Pokiaľ Vás to bavilo čítať až sem , tak Vám ďakujem za pozornosť a želám do sezóny 2015 minimálne toľko zábavy , ako som si tohto roku s mojou Kawinkou 294 užil ja.
Pridané: 04.02.2015 Autor: karol1 Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 108478 | Včera: 166132