Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2015: Ducati 1299 Panigale, Panigale S a 1199 Panigale R - kam až to povedie?

 Zdieľať

Pridané: 26.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6084 [Novinky - Predstavujeme]

Rodina superšportov Ducati dostáva opäť novú šťavu. Stúpa objem motora, stúpa výkon... a tak tu máme Ducati 1299 Panigale.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Ducati s modelom 1199 Panigale šla tak trochu proti tradícii tvorenia názvov svojich superšportov, ktoré sa dovtedy označovali iba číslom. Číslo značilo, a stále značí, objem motora (aspoň sa k nemu približuje) a Panigale je zase názov oblasti, v ktorej sídli centrála a fabrika Ducati. Nuž a keď sme pri novinke, číslo 1299 jasne odráža nárast objemu motora a model Panigale tak robí krok vpred za honbou byť čo najrýchlejším motocyklom na trhu.

Inovovaný motor Superquadro

Práve motor Superquadro je tým, čo na novinke zaujme azda najviac. Jeho výkon stúpol o 10 koní a má o 10% viac krútiaceho momentu ako jeho predchodca.

Ducati 1299 Panigale 2015
Ducati 1299 Panigale 2015
Ducati 1299 Panigale 2015
Ducati 1299 Panigale 2015

Superquadro získalo na objeme vďaka zmene vŕtania zo 112 na 116 mm. Objem motora tak stúpol na 1285 ccm. Piesty boli teda upravené, rovnako ako ich piestne krúžky a čap, ktorý dostal povrchovú úpravu DLC (Diamond Like Carbon). Zmenil sa aj kompresný pomer na 12.6:1. Prerobený je aj výfukový systém.

S objemom motora teda výkon stúpol na hodnotu 150.8 kW pri 10.500 ot./min. a krútiaci moment má hodnotu 144.6 Nm pri 8.750 ot./min.

Ducati 1299 Panigale S 2015

Odpruženie

Na Ducati 1299 Panigale nájdeme vpredu 50 mm USD vidlicu Marzocchi so zdvihom 120 mm. Vzadu je centrálny tlmič Sachs so zdvihom 130 mm. Snáď ani nie je nutné dodávať, že odpruženie je plne nastaviteľné.

Ducati 1299 Panigale 2015
Ducati 1299 Panigale S 2015
Ducati 1299 Panigale S 2015
Ducati 1299 Panigale S 2015

Na verziu 1299 Panigale S však nájdeme elektronický podvozok Ohlins Smart EC, ktorý spolupracuje so systémom Ducati Electronic Suspension (DES). Podvozok mení svoju charakteristiku v závislosti od zvoleného režimu jazdy a taktiež reaguje a prispôsobuje sa reálnym jazdným podmienkam. Do úvahy berie hádam všetky možné údaje od náklonu cez rýchlosť, sily brzdenia či akcelerácie alebo stav pootočenia plynovou rukoväťou. Odpruženie ináč vychádza z prednej vidlice Ohlis NIX-30 a zadného tlmiča Ohlins TTX.

Brzdy

Celý rad Ducati 1299 Panigale je vybavený vpredu štvorpiestikovými monoblokmi Brembo M50, ktoré sa zahryzávajú do 330 mm kotúčov. Vzadu je potom 245 mm kotúč. Brzdenie je pod kontrolou systému Cornering ABS, ktorý dovoľuje bezpečne prudko brzdiť aj v náklone.

Ducati 1299 Panigale 2015

Elektronika

Ducati Traction Control (DCT) – Trakčnú kontrolu nájdeme v každej Ducati 1299 Panigale. Má upravený softvér, ktorý vychádza priamo zo toho, ktorý sa používa v špeciáloch WSBK. Trakčnú kontrolu je možné nastaviť v ôsmich stupňoch.

Ducati Quick Shift up/down (DQS) – Tento systém umožňuje radiť pod plným plynom po novom nielen nahor ale aj nadol.

Ducati Wheelie Control (DWC) – Systém redukujúci dvíhanie predného kolesa funguje na princípe zníženia dodaného výkonu, pokiaľ je detekované dvihnutie predného kolesa. Je možné nastaviť si ho v 8 rôznych stupňoch.

Ducati 1299 Panigale 2015

Engine Brake Control (EBC) – Kontrola brzdenia motorom má napomôcť stabilite jazdy pri rýchlom zavretí plynu. Systém kontroluje otvorenie škrtiacej klapky a v závislosti od rýchlosti a zaradeného rýchlostného stupňa ovplyvňuje jej polohu. Tento systém ponúka tri možnosti nastavenia.

Jazdné režimy – Jazdec si môže vybrať z troch preddefinovaných jazdných režimov, ktoré upravujú charakteristiku motora a taktiež upravujú nastavenia ostatnej elektroniky.

Race – Plný výkon a ostrá reakcia na otočenie plynovou rukoväťou v kombinácii s prenastavením podvozku u verzie S. Ostatná elektronika je nastavená tak aby čo najmenej zasahovala do jazdy, pričom systém ABS nekontroluje zadné koleso.

Sport – Taktiež dostupný plný výkon motora avšak s jemnejšou reakciou na otočenie plynovou rukoväťou. Elektronika viac zasahuje do jazdy a systém ABS kontroluje obe kolesá a má aktivovanú funkciu zabraňujúcu dvíhaniu zadného kolesa.

Wet – Dostupných je iba 120 koní a reakcia na otočenie plynovou rukoväťou je veľmi jemná. Elektronika sa nastaví na najvyššie stupne kedy môže výrazne zasahovať do jazdy.

Ducati 1299 Panigale 2015

Ducati Data Analyser+ GPS (DDA+ GPS) – Doplnková výbava zaznamenávajúca údaje o motocykli a jazde na ňom. Dáta je možné ľahko stiahnúť do počítača pomocou USB portu.

Ducati 1199 Panigale R

Ducati 1199 Panigale R 2015

Sériová motorka vytvorená pre vyhovenie novým pravidlám seriálu WSBK. Pri tomto novom modeli ostáva objem motora nezmenený avšak jeho výkon je rovnaký ako pri modeloch 1299 Panigale. 150.8 kW je však dostupných pri 11.500 ot./min. a 136.2 Nm je dostupných pri 10.250 ot./min.

Motor teda bol upravený. Dostal titánové nasávacie aj výfukové ventily, upravené boli jeho piesty, ktoré majú 2 piestne krúžky a najväčšou zmenou je použitie extrémne odľahčenej kľuky.

Ducati 1199 Panigale R 2015
Ducati 1199 Panigale R 2015
Ducati 1199 Panigale R 2015
Ducati 1199 Panigale R 2015

Elektronická výbava je podobná tej akú nájdeme na modeli 1299 Panigale. Podvozok Ohlins nie je elektronický a oproti 1299 Panigale je mierne pozmenená aj geometria. Šetrilo sa aj na hmotnosti, použitých je mnoho dielcov z karbónu a magnézia. Ušetriť nejaké to kilečko pomohol aj výfukový systém Akrapovič.

Ducati 1199 Panigale R 2015

Foto:
 Ducati 1299 Panigale 2015 Ducati 1299 Panigale S 2015 Ducati 1199 Panigale R 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucatiDucati
Model:1299 Panigale1299 Panigale S1199 Panigale R
Rok:201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:dvojvalec do L (4T)dvojvalec do L (4T)dvojvalec do L (4T)
Objem:1285 ccm1285 ccm1198 ccm
Max. výkon:205.1 k (150.8 kW) / 10500 ot.205.1 k (150.8 kW) / 10500 ot.205.1 k (150.8 kW) / 11500 ot.
Max. krútiaci moment:144.6 Nm / 8750 ot.144.6 Nm / 8750 ot.136.2 Nm / 10250 ot.
Kompresný pomer:12.612.613.2:1
Vŕtanie x Zdvih:116 x 60.8 mm116 x 60.8 mm112 x 60.8 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm130 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monobloky
Priemer bŕzd vpredu:330 mm330 mm330 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70 ZR17120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm245 mm
Pneu vzadu:200/55 ZR17200/55 ZR17200/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:166.5 kg166.5 kg162 kg
Hmotnosť s náplňami:190.5 kg190.5 kg184 kg
Výška sedla:830 mm830 mm830 mm
Rázvor:1437 mm1437 mm1442 mm
Dĺžka:2060 mm2060 mm2065 mm
Výška:1130 mm1130 mm1130 mm
Objem nádrže:17 l17 l17 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieáno, v sériinie

Pridané: 26.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 185638 | Včera: 163289