Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7021 [Technika - Úpravy motocyklov]
Na akcii BMW Motorrad Days Japan sa predstavili štyri prestavby motocykla BMW R nineT od Go Takamine (Brat Style), Kaichiroh Kurosu (Cherry’s Company), Shiro Nakajima (46 Works) a Hideya Togashi (HIDE Motorcycle).
BMW Motorrad Days Japan - najväčšie podujatie pre priaznivcov motocyklov BMW v krajine sa konalo 30-31 augusta v Hakuba47 Mountain Resort parku. Fanúšikovia motocyklov BMW si tu prišli na svoje, čakalo ich množstvo výstavných stánkov a kopec sprievodných podujatí. Avšak najväčšiu pozornosť upútala premiéra štyroch upravených motocyklov BMW R nineT, z ktorých je každý výsledkom jedinečnej práce, ktorú na nich vykonali štyri rôzne top firmy zaoberajúce sa úpravou motocyklov v Japonsku.
Na pódium všetkých pozval Florián Renndorfer, riaditeľ BMW Motorrad Ázia, Pacifik, stredný východ, Čína a Juhoafrická Republika, no bol to až zvuk motorov upravených BMW R nineT, ktorý publikum skutočne zaujal. Go Takamine (Brat Style), Kaichiroh Kurosu (Cherry’s Company), Shiro Nakajima (46 Works) a Hideya Togashi (HIDE Motorcycle), prijali výzvu na úpravu štyroch motocyklov, na čo mali menej ako 200 dní. Svoje práce tak odprezentovali pred širokým domácim publikom.
Go Takamine (Brat Style) svoje dielo nazval Cyclone. To na pódium priviezol Chris Pfeiffer a tak nečudo, že bol tento motocykel privítaný veľkými ováciami. Táto úprava sa nesie v štýle tracker bike. Nesie mnoho prvkov, ktoré nájdeme na skutočne starých motocykloch. Stavbu charakterizuje aj kontrast medzi farebným spracovaním a množstvom použitých pochrómovaných prvkov. Go Takamimne sa o svojej stavbe vyjadril takto: "Tento street bike je mojím pokusom o spojenie minulosti so súčastnosťou v podobe moderného motocykla skrytého pod nostalgickým exteriérom."
Highway Fighter je zase dielom Kaichiroh Kurosu (Cherry’s Company) a je zmesou jemných štylistických elementov súčastných a historických motocyklov BMW. Porovnanie z BMW R7 z roku 1934 je úplne opodstatnené aj keď tvorba Kaichiroh Kurosu-a vznikla za pomoci moderných technológii čo sa spracovania materiálu týka. Kaichiroh Kurosu svoje dielo komentoval takto: "Pre mňa bolo cieľom pozrieť sa tak trochu do budúcnosti BMW. Predstavil som si ako by mohlo vyzerať BMW tak o 10 rokov a myslím, že motocykel, ktorý som vytvoril, by aj stále vyzeral dobre aj napriek tomu, že by bol klasický motor boxer v ňom nahradený elektrickým motorom."
Práca Shiro Nakajima (46 Works) nesie názov Clubman Racer a je výsledkom človeka, ktorý dbá na dobré jazdné vlastnosti biku či už na ceste alebo pretekárskej trati. Ľahká konštrukcia a funkčnosť, tak to sú prvky, ktoré chcel Shiro Nakajima zakomponovať do svojej stavby. Slová Shiro Nakajimu nám viac objasnia ciele jeho stavby: "Čo som naozaj chcel, bolo vytvoriť bike, ktorý je o trochu viac športový než typicky poňatý Café Racer. Vytvoriť motocykel, ktorý nevezmete len do mesta a zajazdíte si s ním dobre aj v kopcoch, ale taký, s ktorým si užijete aj na pretekárskom okruhu. To bol dôvod prečo som sa snažil BMW R nineT prestavať na čo najľahší motocykel."
Hideya Togashi (HIDE Motorcycle) a jeho Boxer je stavba poňatá v nadčasovom klasickom športovom dizajne. Kapotáž pripomína repliky pretekárskych strojov rokov sedemdesiatych. Hideya Togashi o svojej stavbe povedal: "Hlavným rysom je štíhla hliníková palivová nádrž, ktorú môže jazdec doslova objať. Dizajn kapotáže som zase prevzal po vzore pretekárskych motocyklov, ktoré brázdili trate v rokoch sedemdesiatych."
Pridané: 13.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 224965 | Včera: 247506