Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.02.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12819 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Tak toto mi chíbjauo!? Moseu sem na to sedat? Moseu, ale nemjeuu! Dizajnofka, srcofka, šmakofka. Uchrčaná, urevaná, uskákaná potvora. Dauo bi sa povidat, že sem sa zbuázňiu. Zbuázňiu do ňí!
Sem ju doma pucovau a umívau jak svoju. Lešťiu a pulírovau, černé plasti stríkau voňavím ochraním sprejíčkem. Ket sme sa vozili, sem tam sem ju aj po nádrži hlatkau. Já vím, neňi to moc normálne, ale co narobím?! Aj ket je sviňucha na naše cesti strašňe tvrdá a nepohodlná, ruki mňa boleli jak sviňa, najvjec teda ten sval pot palcem na pravej ruke, ale aj ramena. No a aj rit a vajčure sem si nabiu tak masakrálňe, že si aňi nepamatám, kedi inokedi sem si ich tak namordovau. A jak to žere?! Jak kiselina! Jak to tak po sebje fčil čítam, vipadá to, že toto si rozumní čovjek nélenže nemože kúpit, ale asi sa na ňí aňi odvést nebude scet. A to je len dobre. Rozumní ludé do našej partije nesceme. Sme srcari a rozumem sa nerídzíme pri takíchto dúležitích vjecách, jak je víbjer motorki. Chvala bohu.
Nesceu sem moc spomínat, že sa mi spredu podobá na 999inu. Ale trochu ju tam vidzím. Úska tenučká mašina a ešče aj to úske svjetuo ju oto vjec zužuje. Je krásna! Ale šak to víme už dávno. Lenže aj v takto uzučkích kapotách sa skováva masakrálni motor. 150 kobil...síce bi sa mohuo zdát, že pri tolkej elektronike to je f pohodze a pot kontrolú, ale to bi sme tú elektroniku jak kontrolu trakcije moseli mjet pozapínanú. Bohááá, šak otáčki temu vilecá do nebes richloscú svjetua a predné koleso neňi možné držat na asfalce. Od jednotki po konečnú držíte len naložené a bes spojki pot plním tam šaltujete furt jak potrebujete. Strašňe nebespečná situejšn. Pret zátačkú trochen pohuatkat brzdi, zadné kouo mírňe vibočujúce do strani a zas plní kotel ven z apexu.
Ale títo naše intímnosci tu nebudem rozebírat. Stačí uš len dodat, že po takejto jízdze si sednete k ňí a kukáte na ňu, počúvate jak pomálunki vistidá a praskoce. Neodejdete jak ot bár kerej druhej, ket je teda po tem. Toto je prosťe láska.
to je otáska... | sedanka a stupački spolujasca, to tu nemá co robit |
Napadá mi iba jediná. Tiež Talianka, tiež krásna, avšak akosi z nej razí pocit, že je to len lacnejšia dievka postavená k vyšperkovanej sestre. Ducati 899 Panigale, výkonovo je na tom rovnako, avšak dvojvalec poskytuje väčší krútiaci moment. Však má aj väčší objem motora, no a je aj drahšia než MV Agusta F3 800.
Ostatok je buď to konkurent menšej MV Agusta F3 675, alebo väčšej F4.
Ťažko sa opúšťajú rajdy MV Agusty a ešte ťažšie sa F3 800 púšťa z dohľadu očí a dohmatu rúk. Áno, oželel by som ju ako strojovňu, s ktorou by som sa besnel na cestách a áno chcel by som ju doma, aby som si s ňou občas užil na okruhu. Krásna, nádherná, ešte krajšia, božská... na nič a na všetko, a predsa len by sa od nej dalo skočiť o kúsok ďalej. Ale to sú už sny s jedným valcom naviac, pričom jeden splnený sen sa práve skončil a rád sa doň vrátim.
Dizajn, Brzdy, Podvozok, Motor... skrátka všetko pre športovú jazdu | Pri zapnutom rozume asi celá motorka, ináč nič |
Text: Feri Zubal - zeON, Milan Mikulík - Mikulec
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | MV Agusta | Ducati |
Model: | F3 800 | 899 Panigale |
Rok: | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Superšport | Superšport |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | dvojvalec do L (4T) |
Objem: | 798 ccm | 898 ccm |
Max. výkon: | 148.0 k (108.8 kW) / 13000 ot. | 148.2 k (109.0 kW) / 10750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 88 Nm / 10600 ot. | 99 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm | 100 x 57.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | |
Zdvih vzadu: | 123 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/60 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 173 kg | 169 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 193 kg | |
Výška sedla: | 805 mm | |
Rázvor: | 1380 mm | |
Dĺžka: | 2060 mm | |
Šírka: | 725 mm | |
Svetlá výška: | 125 mm | |
Objem nádrže: | 16.6 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 269 km/h | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 05/2013 13 900,- € | Cena 09/2014 15.390,-EUR |
Pridané: 12.02.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 25298 | Včera: 217570