Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4582 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Z Francúzska prichádza počin, ktorý je určite hodný pomenovania exkluzívny. Nie len cenovkou ale aj spracovaním či limitovaným počtom vyrobených kusov.
Midual Type1 zaujme už pri pohľade naň. Modernému naháču nemožno uprieť tak trochu retro vzhľad. Prepracované detaily a zaujímavé technické riešenia z neho robia motorku, ktorá bez pochyby zaujme každého fanúšika dvoch kolies a zrejme nie len tých. Pri pohľade na každý detail vidieť, že mu bolo venované množstvo času. Jedine dvojica výfukových koncoviek pôsobí na pohľad jednoducho, zvyšok stroja je doslova unikátny.
Zvláštne pôsobí prístrojovka, ktorá je ako keby na nádrži. Jedine tachometer je umiestnený klasicky medzi riadidlami, ostatné budíky budú za jazdy prístupné pohľadu až po výraznejšom sklopení hlavy. Prístup k veku 14 litrovej nádrže sa nachádza pod otáčkomerom po odklopení krytky na pánte. Za ňou už je kožené sedadlo vo výške 810 mm.
Nie žeby ostatok stroja až tak nezaujal avšak uloženie motora boxer, ako vidíme v Midual Type1, sa len tak nevidí. Motoru totiž valce nevytŕčajú do strán, ale sú uložené v pozdĺžnom smere, teda motor je v ráme uložený priečne. Motor však nie je namontovaný rovnobežne s horizontálou zeme ale sklon jeho valcov je 25 stupňov. Má objem 1036 ccm. pričom vŕtanie a zdvih majú rozmer 100 x 66 mm. Maximálny výkon motora je 106 koní pri 8.000 ot./min. a krútiaci moment rovných 100 Nm dosahuje pri 5.300 ot./min. Chladenie motora zabezpečuje chladiaca kvapalina. Prívod paliva do motora zabezpečuje vstrekovanie, prevodovka je 6-stupňová a náhon zadného kolesa je zabezpečený reťazou.
Rám motocykla Midual Type1 z hliníkovej zliatiny je typu monocoque a slúži nie len ako nosný prvok ale aj ako palivová nádrž. Z hliníku je zadná kyvka a tá je odpružená systémom cantilever s plne nastaviteľným tlmičom Ohlins TTX 36, ktorý zabezpečuje zdvih 120 mm. Vpredu nájdeme 43 mm USD vidlicu Ohlins FGRT s pozlátenými vnútornými trubicami a so zdvihom taktiež 120 mm. Vypletané kolesá na ktoré sa obúvajú pneumatiky o rozmeroch 120/70-17 vpredu a 180/55-17 vzadu sú teda s motorkou spojené poriadným systémom odpruženia.
O zastavenie 239 kg vážiacej strojovne (s náplňami) sa postará brzdový systém značky Brembo. Vpredu nájdeme radiálne montované štvorpiestiky a 320 mm kotúče, zatiaľ čo vzadu je 245 mm kotúč a dvojpiestik.
Midual Type1 je možné si objednať už teraz. Vyrobených bude iba 35 kusov a každý jeden z nich novému majiteľovi odovzdá priamo technik, ktorý daný kus poskladal. Každá motorka bude označená plaketou s menom majiteľa a dátumom jej dokončenia. Midual bude privezený majiteľovi priamo na adresu, na ktorú si ho objedná, naviac je k tejto motorke ponúkaná štvorročná záruka a prípadný servis sa bude riešiť tak, že pre motorku si firma príde a po oprave ju opäť prinesie k majiteľovi. Prvé kusy budú dostupné v roku 2016. Dovtedy si prípadný záujemcovia môžu vyberať z množstva rôznych úprav,ktoré si môžu na Midual Type1 vybrať.
Pridané: 25.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 56543 | Včera: 171325