Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.06.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 7990 [Šport - MotoGP]
Lorenzo je späť vo forme, Marquez to mal ťažké a Rossi splnil sľub.
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Tak sme sa dočkali! Pretek, v ktorom do samého záveru nebolo jasné, kto bude prvý. Lorenzo je späť vo forme, väčšinu preteku viedol. Potom si niekoľko krát vymenili pozície s Marquezom, ktorý nakoniec prešiel cieľom prvý pred Lorenzom len o pár stotín sekundy. Výborný bol aj Valentino Rossi. Ten štartoval až z desiatej priečky ale splnil čo sľúbil, že bude baviť divákov. Dostal sa na tretie miesto a Fan club Valentina Rossiho začal oslavovať. Z preteku pripravíme kompletný článok, zatiaľ len takto stručne.
Samostatný článok o preteku tu.
Vráťme sa tesne pred štartom preteku ešte k včerajšej kvalifikácii, ktorej kraľoval Marc Marquez a bude štartovať z prvej pozície. Na druhú sa zaradil Andrea Iannone s Ducati a prvú lajnu uzavrie v kvalifikácii tretí Jorge Lorenzo. V druhej je to rovnaká zmes motocyklových značiek v poradí Dani Pedrosa na Honde, piaty Espargaro s Yamahou a šiesty Cal Crutchlow na Ducati, pre ktorého je to zároveň najlepšia pozícia na štarte v tomto roku. Valnetino Rosii v kvalifikácii vôbec nestíhal, po zhasnutí červených svetiel popoženie svoju M1tku až zo štvrtej rady, tak zlé to tento rok ešte nebolo.
Ostáva nám jeden a pol hodiny do štartu Veľkej ceny Talianska. Marc Marquez mal na tejto trati minulý rok nebezpečný pád, vyzerá, že sa s tým vyrovnal a bude uháňať vpred. Ducatisti sa na svojej domácej trati chcú tiež predviesť pred svojim publikom a hlavne uchmatnúť čo najviac bodov. Lorenzo si tiež chce napraviť chuť ale s Danim to nebude mať ľahké. Zaujímavé bude tiež sledovať Valentina Rossiho, kam až dokáže preskákať z desiatej pozície?
Pos. | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time | Gap 1st/Prev. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 337.0 | 1'47.270 | |
2 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 341.9 | 1'47.450 | 0.180 / 0.180 |
3 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 332.8 | 1'47.521 | 0.251 / 0.071 |
4 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 340.0 | 1'47.584 | 0.314 / 0.063 |
5 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 336.5 | 1'47.612 | 0.342 / 0.028 |
6 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati Team | Ducati | 340.1 | 1'47.659 | 0.389 / 0.047 |
7 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 337.0 | 1'47.681 | 0.411 / 0.022 |
8 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 339.4 | 1'47.754 | 0.484 / 0.073 |
9 | 6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 342.9 | 1'47.765 | 0.495 / 0.011 |
10 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 336.0 | 1'47.791 | 0.521 / 0.026 |
11 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 339.6 | 1'48.132 | 0.862 / 0.341 |
12 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 337.3 | 1'48.218 | 0.948 / 0.086 |
Tretí tréning dlho ovládal Rossi, jazdil za Marca Simoncelliho. Pedrosa dal Marqueza a Ducati pokorila rýchlostný rekord z roku 2009.
Lorenzo sa ani v druhom výjazde príliš nepolepšil a stále blúdil okolo ôsmeho miesta. Až v posledných minútach poskočil na štvrté miesto. Vyzeralo, že ani Pedrosa nemá svoj šťastný deň, opak bol pravdou. Najskôr jazdil okolo desiateho miesta, potom zrýchlil na piate a v samom závere tréningu dal absolútne najrýchlejší čas. Marc Marquez po minuloročných pádoch na tomto okruhu povedal, že sa cíti oveľa istejšie ako pred rokom, tomu nasvedčovali aj náklony jeho stroja, tie ako jediný posunul za hranicu 60 stupňov až na 63, viac dokázal len Bradl pri páde. Rýchlostný rekord MotoGP padol v roku 2009 práve na tomto okruhu rukou Daniho Pedrosu a mal hodnotu 349,2km/h, dnes ho prekonal Iannone s 349,6 km/h, celkovo tri najrýchlejšie stroje na maximálke boli počas tretieho tréningu Ducati.
Pos. | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time | Gap 1st/Prev. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 340.0 | 1'47.754 | |
2 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 339.5 | 1'48.015 | 0.261 / 0.261 |
3 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 343.7 | 1'48.017 | 0.263 / 0.002 |
4 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 337.6 | 1'48.028 | 0.274 / 0.011 |
5 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 341.2 | 1'48.142 | 0.388 / 0.114 |
6 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 339.4 | 1'48.155 | 0.401 / 0.013 |
7 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati Team | Ducati | 345.4 | 1'48.275 | 0.521 / 0.120 |
8 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 340.6 | 1'48.373 | 0.619 / 0.098 |
9 | 6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 342.2 | 1'48.416 | 0.662 / 0.043 |
10 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 349.6 | 1'48.435 | 0.681 / 0.019 |
11 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 329.4 | 1'48.496 | 0.742 / 0.061 |
12 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 343.5 | 1'48.639 | 0.885 / 0.143 |
13 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | 343.5 | 1'48.993 | 1.239 / 0.354 |
14 | 45 | Scott REDDING | GBR | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 325.0 | 1'49.299 | 1.545 / 0.306 |
15 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 337.2 | 1'49.639 | 1.885 / 0.340 |
16 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Honda | 327.5 | 1'49.711 | 1.957 / 0.072 |
17 | 5 | Colin EDWARDS | USA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 331.5 | 1'49.928 | 2.174 / 0.217 |
18 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Drive M7 Aspar | Honda | 327.3 | 1'50.430 | 2.676 / 0.502 |
19 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Avintia | 323.5 | 1'50.757 | 3.003 / 0.327 |
20 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Avintia | 324.2 | 1'51.542 | 3.788 / 0.785 |
21 | 70 | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 320.6 | 1'51.674 | 3.920 / 0.132 |
22 | 23 | Broc PARKES | AUS | Paul Bird Motorsport | PBM | 311.5 | 1'52.422 | 4.668 / 0.748 |
23 | 84 | Michel FABRIZIO | ITA | Octo IodaRacing Team | ART | 316.9 | 1'54.667 | 6.913 / 2.245 |
69 | Nicky HAYDEN | USA | Drive M7 Aspar | Honda |
Druhé kolo voľných tréningov na okruhu Mugello zmaril ľahký dážď. Väčšina jazdcov čakala v boxoch. Odmerané kolo majú v papieroch len štyria. Pirro, Hayden, Bautista a Aoyama, ostatní mohli mastiť karty :)
Podľa časov z prvého tréningu sa zdá, že Rossi nekecal a chystá sa Marca naozaj potrápiť. Všetko sa ešte môže zmeniť, samozrejme, ale Rossi zajazdil druhý najlepší čas. Prvý je Marquez a tretí najrýchlejší bol Iannone s Ducati. Aj štvrtá \\\\\\\\\\\\\\\"priečka\\\\\\\\\\\\\\\" patrí Ducati vďaka Doviziosovi. Aź piaty najkratší čas na kolo vytlačil Lorenzo, Espargaro šiesty, Pedorsa až 11ty.
Valentino Rossi sa pri príležitosti tohto preteku chystá uctiť si spomienku na Marca Simoncelliho s ktorým boli veľký priatelia a to je o ďalšiu motiváciu naviac.
Pos. | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time | Gap 1st/Prev. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 340.2 | 1'48.004 | |
2 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 340.9 | 1'48.386 | 0.382 / 0.382 |
3 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 347.2 | 1'48.434 | 0.430 / 0.048 |
4 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 343.8 | 1'48.518 | 0.514 / 0.084 |
5 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 339.6 | 1'48.665 | 0.661 / 0.147 |
6 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 338.2 | 1'48.743 | 0.739 / 0.078 |
7 | 6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 339.4 | 1'48.925 | 0.921 / 0.182 |
8 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati Team | Ducati | 343.2 | 1'48.980 | 0.976 / 0.055 |
9 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 341.5 | 1'49.030 | 1.026 / 0.050 |
10 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 341.3 | 1'49.030 | 1.026 |
11 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 338.7 | 1'49.203 | 1.199 / 0.173 |
12 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 340.1 | 1'49.308 | 1.304 / 0.105 |
13 | 5 | Colin EDWARDS | USA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 330.3 | 1'49.818 | 1.814 / 0.510 |
14 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | 343.7 | 1'50.030 | 2.026 / 0.212 |
15 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Drive M7 Aspar | Honda | 326.9 | 1'50.143 | 2.139 / 0.113 |
16 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 338.2 | 1'50.189 | 2.185 / 0.046 |
17 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Honda | 328.2 | 1'50.327 | 2.323 / 0.138 |
18 | 45 | Scott REDDING | GBR | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 326.3 | 1'50.440 | 2.436 / 0.113 |
19 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Avintia | 320.3 | 1'51.396 | 3.392 / 0.956 |
20 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Avintia | 327.1 | 1'52.164 | 4.160 / 0.768 |
21 | 70 | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 326.1 | 1'52.748 | 4.744 / 0.584 |
22 | 23 | Broc PARKES | AUS | Paul Bird Motorsport | PBM | 317.3 | 1'53.775 | 5.771 / 1.027 |
23 | 69 | Nicky HAYDEN | USA | Drive M7 Aspar | Honda | 322.8 | 1'55.369 | 7.365 / 1.594 |
9 | Danilo PETRUCCI | ITA | IodaRacing Project | ART |
Tento víkend to urobíme trošku inak. Nepridáme nové bleskovky, ale všetky nové informácie budeme vkladať do tohto jedného článku a priebežne ho aktualizovať. Počas víkendu nás čaká VC Talianska na okruhu v Mugello a okolo krúžia obavy. Poďme si to teda zhrnúť.
V poradí šiesty podnik Majstrovstiev sveta MotoGP je už pripravený v Taliansku. Trať, ktorá je veľmi obľúbená u jazdcov aj divákov, pretože práve tu sa dosahujú jedny z najvyšších maximálnych rýchlostí v sezóne. Po dlhánčiznej viac ako kilometrovej „rovine“ prichádza pravotočivá zákruta San Donato v klesaní, do ktorej sa musia jazdci trafiť a hlavne dobrzdiť z rýchlosti blížiacej sa 350km/h. Okrem zón s prudkým brzdením a zrýchlením sú tu, samozrejme, pasáže medzi Casanova – Savelli či esíčko Biondetti 1 a 2, ktoré prevetrajú trakčné plochy pneumatík. Nie len tieto miesta, ale aj teplota trate okolo 50 stupňov Celzia kladú veľké nároky na pneumatiky. Skutočná výzva pre Bridgestone. Mimochodom, keď sme pri pneumatikách. Dorna vyhlásila víťaza konkurzu na dodávateľa pneumatík od sezóny 2016. Bude to Michelin.
Piatok
09:00 - 09:40 Moto3 - FP1
09:55 - 10:40 Moto2 - FP1
10:55 - 11:40 MotoGP - FP1
13:10 - 13:50 Moto3 - FP2
14:05 - 14:50 MotoGP - FP2
15:05 - 15:50 Moto2 - FP2
TV - Nova sport a Voyo.sk
18:00 - 18:50 - záznam Moto3 z FP2
19:10 - 20:00 - záznam Moto2 z FP2
20:00 - 20:55 - záznam MotoGP z FP2
Sobota
09:00 - 09:40 Moto3 - FP3 - priamy prenos Nova Sport a Voyo.sk
09:55 - 10:40 MotoGP - FP3 - priamy prenos Nova Sport a Voyo.sk
10:55 - 11:40 Moto2 - FP3 - priamy prenos Nova Sport a Voyo.sk
12:35 - 13:15 Moto3 - QP - priamy prenos Nova Sport a Voyo.sk
13:30 - 14:00 MotoGP - FP4 - priamy prenos Nova Sport a Voyo.sk
14:10 - 14:25 MotoGP - Q1 - priamy prenos Nova Sport a Voyo.sk
14:35 - 14:50 MotoGP - Q2 - priamy prenos Nova Sport a Voyo.sk
15:05 - 15:50 Moto2 - Q - priamy prenos Nova Sport a Voyo.sk
Nedeľa
08:40 - 09:00 Moto3 - WUP
09:10 - 09:30 Moto2 - WUP
09:40 - 10:00 MotoGP - WUP
11:00 - pretek Moto3 - priamy prenos Nova Sport a Voyo.sk
12:20 - pretek Moto2 - priamy prenos Nova Sport a Voyo.sk
14:00 - pretek MotoGP - priamy prenos Nova Sport a Voyo.sk
Aký je váš názor? Ustojí Jorge Lorenzo tlak z nevydarenej sezóny a dokáže svetu, že je stále jedným z najrýchlejších mužov planéty? Čo Rossi? Sú to len prázdne slová, alebo dokáže byť ešte naozaj najrýchlejší z najrýchlejších? Pomôže, alebo uškodí mu domáce prostredie? A Marc? Vyhlásil, že vie, že raz bude niekto rýchlejší ako on, bude to práve tu a teraz? Vôbec, čo narobí Bridgestone? Nájdu k sebe cestu s Yamahou, alebo je to už teraz prehraný boj?
Foto: motogp.com
Fun Club Valentino Rossi Tavullia
Pridané: 01.06.2014 Autor: Beal Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 152530 | Včera: 217926