Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Fotoreport: Výstava CIMAmotor 2013, Chongqing, Čína 2/2

 Zdieľať

Pridané: 30.10.2013 Autor: peter44
Čitatelia: 12216 [Novinky - Reportáž]

Loncin

Väčšina z vás ani nevie, že motory pre BMW 650 GS sú už pár rokov dodávané práve od tohto čínskeho výrobcu. Ak neklamú verejne dostupné informácie, exportuje Loncin 45% svojej výroby , pre BMW dodáva motory od r. 2006 a len v minulom roku ich BMW odobralo viac ako 35.000 ks. Na výstave sa prezentoval Loncin okrem iného aj svojim vlastným modelom LX650, ktorý používa práve tento typ licenčného motora.

Honda

mala jeden z najobletovanejších stánkov. Okrem pár noviniek (CBR300, NC700S) a pár modelov z Japonska vsadila aj na domáci “dizajn” a mala jedny z najkrajších modeliek, ktoré sa nenormálne trpezlivo a ústretovo usmievali a priťahovali všetky vekové kategórie návštevníkov. Nebola tam však motorka pre mňa a modelky (už) tie pre mňa nie sú, pretože okrem veku nie som ani MBA. Pre neznalých si dovolím malé odbočenie od mototémy. Pre veľa čínskych žien , ktoré majú kontakty s cudzincami, je táto anglická skratka jednou z tých, ktorú dobre poznajú. V západnom svete to síce znamená vysokoškolský titul, tu ale znamená “Married, But Available”. “Zlatokopka” sa vás na to opýta do 5 minút od začiatku rozhovoru...  Správny muž má vraj požiadať zlatokopku o ruku darovaním BMW, lebo tú skratku si vysvetľujú číňanky ako “Be My Wife”

Tak vám poviem priatelia, bolo sa tu na čo pozerať.

Z veľkých mastodontov tu mal stánok napr. Harley-Davidson. Možno nie každý vie, že na jednej strane sú tu ich motorky pri dovoze zaradené medzi luxusný tovar a preto platia aj luxusné clá, na druhej strane sú ministerstvom dopravy zaradené v tej istej kategórii ako elektrické bicykle a skútre a preto nemôžu oficiálne jazdiť po diaľniciach a najväčších hlavných ťahoch. Nežartujem, je to tak. Priemerný model Harleya tu stojí asi 4x toľko ako je priemerný ročný plat v hlavnom meste Pekingu. A to práve istú stále dostatočne veľkú skupinu záujemcov priťahuje a Harley sa tu zjavne celkom predáva... Na podobné čísla som sa u susedov v stánku Victory radšej už ani nepýtal.

 Victory
Victory

 Harley
Harley

Z opačnej časti spektra sa tu dala nájsť skladacia elektromotorka (skoro ako kedysi naša Eska) s max rýchlosťou 50 km/h, dojazdom 55-80km a s riadne ostro vyladeným zvukom cez repráky . Predáva sa už napr. v bývalom Sojuze, neviem ako by to bolo s jej otypovaním na Slovensku.

Za osobitnú pozornosť stále určite aj expozícia čínskej dizajnérskej firmy x-idea zo Shanghai-a, ktorá podľa vlastného vyjadrenia stála za niekoľkými z vystavovaných modelov motoriek od viacerých výrobcov a sama prezentovala nádhernú štúdiu tzv. „Triphibian motorcycle“.

Potešiteľným faktom bola podobná súdržnosť motorkárov ako u nás, mnohí dorazili za nie príliš ideálneho počasia aj z miest vzdialených cez 1000 km.

Ostatné postrehy už nechám iba vo forme fotoreportu, lebo romány zatiaľ Motoride publikovať nezačal .

Priatelia, je to tu v Číne hlavne všetko inakšie ako u nás. Teda všelijaké, len nie nudné. Možno sa ešte niekedy ozvem. Možno z tripu po Číne, možno z cesty z Číny domov na čínskej motorke. Nikdy nesľubujem nič dopredu, preto to možno...
Majte sa doma pekne...

Peter

<

Pridané: 30.10.2013 Autor: peter44 Zdieľať

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68306 | Včera: 248486