Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

IV. Film Fest 2013 - nájdi svoje chyby

 Zdieľať

Pridané: 17.10.2013 Autor: Beal
Čitatelia: 6594 [Bleskovky - Predstavujeme]

Dnes už filmujeme skoro každý. A skoro každý biedne. Niektorí sa snažíme o ucelené filmy, ďalší robia krátke videá pre spomienky a iní životné situácie uchovávajú vo vertikálnom HD prostredníctvom mobilu. Nečudujem sa. Nik nás to neučil. Ale s tým je koniec!

Seriál článkov - Film Fest 2013:

Video má oproti písaniu či foteniu jednu neskutočnú výhodu. Výpovednú hodnotu. Ťažko niekomu opíšete miesta rozprávaním alebo vyjadríte akciu fotografiou tak dobre ako videom. Okrem toho, je úžasné, že jeho hodnota rokmi stúpa. Minimálne pre v ňom zachytené osoby, či ľudí spájajúcich vzťah k zachyteným objektom. Uznáte, že sa môžeme baviť vo veľmi širokej rovine netýkajúcej sa len motoriek. Veď, čo môže byť väčšia pecka, ako pustiť si po dvadsiatich rokoch videá zo stavby vlastného domu, prvého vystúpenia detí v škôlke, dovolenky...

Lenže keď hovoríme A, musíme povedať aj B. Tým sú nevýhody. Ako povedal pred x rokmi dnes už známy dokumentarista Rasťo Hatiar, „taký fotograf sa niekam vydriape, urobí sto snímkov, jedna je dobrá a má vyhraté. Ale čo kameraman? S jedným dobrým záberom si môžem vytrieť ...“ Povedané všetko. Pri točení videa (je jedno z akej udalosti) sa musíte oveľa viac sústrediť, presúvať a rozmýšľať nad ďalším záberom a zároveň už nad strihom videa. A to je to, čo robí naozaj malé percento ľudí.

Prvý krát na festivale a tuším na motorkárskej akcii vôbec sa môžeme baviť o naozaj zaujímavom školení filmovej tvorby (slovo „workshop“ nemusím). Ruku na srdce, kto z nás rozmýšľa už pred samotnou akciou o tom, ako bude vyzerať finálne video? Väčšinou len točíme. Veľa. Aby málo nebolo. Využívame všetky funkcie kamery, najčastejšie zoom, kazíme záber nepremysleným „švenkom“ zľava hocikam alebo z hocikam hocikam. Ale dosť tárania.

Budete môcť absolvovať kurz, ktorý veríme, že vám niečo do filmového života dá. A myslíme to vážne. Rozdelili sme ho do troch častí, každej z nich bude veliť iný človek.

RÉŽIA

Anton Šulík

Narodil sa v Žiline, vyštudoval divadelnú a rozhlasovú réžiu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Neskôr pokračoval v štúdiu na poľskej Akadémii dramatických umení Ludvíka Solského v Krakowe. Od roku 2003 režíruje pre verejnoprávnu televíziu talkshow Anjeli strážni, ma za sebou množstvo réžií divadelných hier, spolupracoval na Medzinárodnom festivale filmov v Trenčianských Tepliciach. Málo kto vie, ale s režisérskou taktovkou stojí od počiatku aj za projektom FMX (Freestyle motocross), ktorého ďalší ročník bude už o pár dní v Košiciach.

Je členom poroty festivalu od jeho prvého ročníka. Pokúsi sa nám voľným spôsobom vtlačiť do hláv základy réžie. Kroky, pomocou nich dokážeme postaviť zaujímavý príbeh aj z „obyčajnej“ dovolenky tak, aby to celé nevyzeralo amatérsky a naopak, zas moc umelo.

KAMERA

Mgr.art. Julius Liebenberger ArtD.

Narodil sa 14.3.1975 v Bojniciach. V roku 2001 ukončil vysokoškolské štúdium kamaramanskej tvorby a fotografie na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave. V rokoch 2004 až 2009 na tejto škole absolvoval aj doktorandské štúdium. V rokoch 2006 až 2010 prednášal na Vyššej odbornej filmovej škole v Zlíne, od roku 2011 je vedúcim ateliéru Ústavu animácie a audiovízie na Fakulte multimediálnej komunikácie Univerzity Tomáša Baťu v Zlíne. Ako kameraman pracoval na množstve reklamných spotov, videoklipov a seriálov.

Neexistuje v tejto zostave nik povolanejší, kto by nás mohol učiť prácu so svetlom, kompozíciou obrazu, ostrením či zvukom. Naučíme sa základné pojmy ako sú celok, polocelok či detail, ako ich snímať, striedať a rozmýšľať pri tom všetkom už o finálnom strihu.

TECHNIKA A STRIH

Mgr.art. Branislav Gotthardt

Narodil sa tretieho júla 1981 v Poprade. Študoval na Strednej priemyselnej škole elektrotechnickej v Liptovskom Hrádku, nasledovala Elektrotechnická Fakulta žilinskej univerzity v Žiline a potom Ateliér strihovej skladby, Filmová a televízna fakulta na Vysokej škole múzických umení v Bratislave.

Pracoval v Žilinskej televízii ako kameraman a strihač, následne pod Ministerstvom obrany ako kameraman a strihač. Tiež v televízii TA3, kde mal na starosť strih spravodajských a publicistických žánrov.

V tejto záverečnej časti kurzu sa dozviete podstatné veci o technike, jej fungovaní, používaní. Rozoberú sa niektoré filmárske vychytávky a tiež zaujímavé možnosti, ako niektoré z nich aspoň z časti nahradiť jednoduchým trikom. Zároveň sa niečo dozvieme o strihu. O tom, ako striedať obrázky tak, aby prechod nepôsobil rušivo a celé dielo vyzeralo vyvážene a premyslene.

Ak chcete vaše videá robiť lepšie, je to príležitosť stretnúť sa s ľuďmi, ktorých tieto práce živia. Vedia, o čom točia, majú za sebou veľa veľkých projektov. Filmovať sa nenaučíte za tento jeden deň, ale nájdete svoje chyby. Ich odstránenie, posunie každého vpred.

Pridané: 17.10.2013 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - Film Fest 2013:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 101897 | Včera: 133845