Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2804 [Šport - Trial]
V Edinburgu (Škótsko) v pondelok 6.5.2013 odštartoval 102.ročník najstaršej a zároveň najťažšej svetovej trialovej súťaže - Škótska trialova šesťdňová. V roku 2012 sa na tomto podujatí predstavil prvý Slovák, mladý Peter Vranák. Tento rok máme v štartovom poli dvoch Slovákov Petra Vranák a Milana Kollára.
Jazdci sa už od pondelka denne od rána vydávajú prejazdami do sekcií označených písmenkami. Čakajú ich prejazdy po asfalte (zopár km), no všetko ostatné je v rašeline. Pre priblíženie, rozmočenej a rozbahnenej rašeline. Ako náhle jazdci ráno zídu z asfaltu a dostanú sa do terénu, podmienky sa už len zhoršujú. Silám a motorke dajú zabrať nielen prejazdy, ale hlavne sekcie, kde sa boduje každá chybička. Na prejazdoch sa zdá byť povrch ideálny, kým si to človek neskúsi. Šmykľavé a podmočené rašeliny, navyše zhora neustále kropené dažďom vás privedú do sekcií, ktoré sú poväčšine natiahnuté po skalách, riečnych potokoch, prípadne kombinácii oboch.
Všetku smolu si hneď na začiatku v pondelok vybral náš najmladší zástupca, do ktorého sa vkladali všetky nádeje. Peter Vranák prešiel prvé štyri sekcie iba s jedným trestným bodom, cítil sa vo forme a bolo to vidieť aj na jeho jazde. Smola prišla ale hneď po hodine jazdy, kedy mu zaseklo prevodovku a nestihol si ju na prejazde opraviť do stanoveného času. Od utorka pokračuje v súťaži, ale už mimo na ceny. Druhý Slovák , Milan Kollár sa celý prvý deň zdržiaval po boku českého kolegu Václava Bruja. Spolu prešli celým úvodným dňom bez chytenia trestných minút.
Milan Kollár |
Peter Vranák už v utorok pokračoval len mimo bodovania, avšak po takej dlhej ceste, obrovskej drine, príprave bol spokojný aspoň za to, že si môže zajazdiť medzi svetovou špičkou a porovnať sa s ňou. Škoda, pretože po druhom dni by sa po súčte bodov zaradil k top päťdesiatke! Peter si ale na tohtoročnej šesťdňovej vyberá všetku smolu. Po prevodovke mu odišla i prevodovka, mohol radiť len prvý a druhý stupeň. Sekcie zvládal aj napriek tomu bravúrne, prejazdy kopcami a hlbokými rašelinami boli pre neho peklom. Vytrápil sa až po poslednú sekciu a pri úplne poslednom nakopávaní motorky sa mu odlomila štartovacia páka. Motorku v utorok dostal do depa a po raňajšom stíhacom servise nastúpil i na štart tretieho súťažného dňa. I tretí deň išiel ukážkovo . Za celý deň nazbieral len 27 trestných bodov a v cieli mal najazdené takmer ¾ hodiny. Keď sledujeme Petrovu tohtoročnú jazdu a porovnáme ju s minuloročnými výsledkami, zlepšil sa o 100%. Škoda zlyhania techniky.
Peter Vranák |
Rovnaký osud, aký zastihol Petra si počkal aj na druhého slovenského zástupcu, Milana Kollára. V stredu ráno po druhej sekcii mu odišla vodná pumpa priamo vo výjazde a prasklo mu tesnenie pod hlavou. Zo súťaže teda musel odstúpiť. Poruchu si odstránil v priestoroch depa a prihlásil sa na štvrtkový reštart, čo znamená, že aj on už ide od štvrtka mimo poradia. Jediný z našej výpravy, ktorý ešte figuruje v poradí je český jazdec Václav Bruj. V stredu sa mu podľa jeho slov jazdilo vynikajúco a s 49 trestnými bodmi mu patrilo 196. miesto.
Včera čakal na všetkých pretekárov najdlhší spomedzi šiestich dní. Trialisti mali spolu s prejazdami najazdili cca 200 kilometrov a to v úplnom daždi. Celý mokrý, zablatení museli na viac zvládať sekcie v kamenistých potokoch, a to vždy smerom do kopca. Obaja naši zástupcovia už jazdili mimo poradia, pretože oboch zradila technika. Václav Bruj, ďalší člen slovensko-českej výpravy stále bojuje niekde okolo 150-teho miesta.
Jazdcov čakajú ešte dva súťažné dní, podujatie vyvrcholí v sobotu 11.mája 2013.
Autor/foto : Tomáš Kremeník ( countrycross.sk)
Pridané: 12.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 49421 | Včera: 215000