Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.05.2004 Autor: brezko
Čitatelia: 29340 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tento vták lieta poriadne vysoko...
Keď ma vlastne môj brat pred niekoľkými rokmi priviedol k jazdeniu a motocyklom, zvezením sa na jeho Jawe 350/638 som ani len netušil, ako veľmi ma to chytí, a že sa dopracujem až k takejto mašine. Po cca šiestich rokoch jazdenia som konečne zrealizoval môj sen a kúpil som si môj dreambike, aj keď sa musím priznať, že som pôvodne poškuľovaľ po Fireblade.
Moja doteraz jediná láska je modelový rok 1999 a kúpil som si ju v apríli 2003 ako môj druhý motocykel ( pred ňou mi kraľovala Suzuki GSX-R 750 W ). Práve najazdené kilometre na Suzuki ma prinútili k tomu, že som začal túžiť po komfortnejšom motocykli, bez bolestí zápästia, zadku a svalov chrbta, ale nechcel som sa vzdať výkonu. A tak po dôkladnom zvážení a rozhodovaní sa medzi Kawasaki ZX-12R, Suzuki GSX-1300 R Hayabusa a týmto drozdíkom, som sa nakoniec rozhodol pre tohto vtáka ...
Po prvých kilometroch, najazdených v domácich podmienkach pri ceste z Krásna nad Kysucou do Košíc, som nadobudol pocit, že lepší motocykel som si ani kúpiť nemohol. Hneď na prvý posed mi táto motorka padla do ruky ako uliata. Aj keď svojou výškou a váhou ( 170 cm/70kg ) patrím medzi tých, ktorí by prípadne mohli mať problémy pri manévrovaní s týmto strojom na mieste, keďže váži „suchá“ 223 kg, nestalo sa. Posed, aj pre spolujazdca, je veľmi príjemný, ako stvorený pre dlhé cestovanie a turistiku. Aj samotné riadítka sú posadené vyššie, čomu zodpovedá aj celková poloha jazdca, iba mierne prehnutá, skôr sa blížiaca posedu na naháčoch než na rýdzo športových strojoch. Vďaka tomu odpadajú aj po dlhých túrach problémy s bolesťami chrbta a zápästia. Palubná doska je podľa mňa usporiadaná veľmi prehľadne, mne sa osobne páčia viac analógové budíky než ich kombinácia s digitálnymi, ale tomu sa asi vzhľadom na technický pokrok a vývoj vyhnúť nedá. Nechýba ani palivomer, čo ocenia najmä „živšie“ jazdiaci bikeri. Pod sedadlom sa skrýva vcelku slušný úložný priestor pre pár drobností akými môžu byť sada náradia, náhradné sviečky, poistky alebo žiarovky, lekárnička, či nejaká pláštenka do dažďa.
Po otočení kľúčikom a naštartovaní sa ozve srdcu a uchu lahodiaci zvuk. Na mojej XX-ke už nie sú sériové výfuky. Tieto boli kompletne vymenené a nahradené zvodmi aj koncovkou Akrapovič v tvare 4-2-1 a musím uznať, že je možno ešte krajší ako pri origináloch Hondy, povedal by som viac „bublavejší“. Pri radení jednotlivé stupne zapadajú hladko a presne, bez väčšej námahy ľavého zápästia, spojka je hydraulická. Motocykel ma duálny brzdový systém Dual CBS, ktorý je na jednej strane pre mnohých diskutabilný, na strane druhej zasa pre iných neprekonateľný. Ja osobne som s ním veľmi spokojný, brzdy nevädnú ani po ich dlhšom intenzívnejšom používaní a ich účinok je pre mňa ešte stále ohromujúci. XX-ka sa môže v tomto modelovom roku pýšiť po prvýkrát počítačom riadenou jednotkou vstrekovania paliva PGM-FI a v mojom prípade výkonom 115 kW/156 PS, čo je tak trochu priškrtená verzia, keďže podľa technických údajov z Hondy by sériovo mal mať aj tento modelový rok Blackbirda 164 PS. Keďže však mám ladený výfuk aj so zvodmi, hádam tam ten sériový výkon 164 PS aj je. Vďaka systému priameho vstrekovania paliva ( odpadajú karburátory a ich nastavovanie ) a krútiacemu momentu 119 Nm vykazuje ťah motocykla plynulý chod už od najnižších otáčok, bez nejakých výkonnostných dier a bez nutnosti častého radenia aj v meste, a nielen mimo neho. Práve pre tieto ukazovatele tomu je najmä predbiehací manéver ozajstnou lahôdkou. Takisto si myslím, že aj akcelerácia motocykla, nielen z pokoja, ale aj z rýchlosti 60 – 80 km/h pri zaradenom 5-6 prevodom stupni a plnom otočení rukoväte plynu je vynikajúca. Možno povedať, že neskúsený jazdec či náležite neponaučený spolujazdec by mohol ľahko z tohto motocykla takpovediac „vypadnúť „.
Motorka vďaka svojej aerodynamike sedí najmä na rovinkách, ale aj v zákrutách „ ako zabitá“, a to aj pri vyšších rýchlostiach, blížiacich sa hranici 300 km/h. Jediným problémom pre značne tuhý rám je bočný nárazový vietor, ale s týmto by asi mal problémy akýkoľvek motocykel. Vyššia hmotnosť motocykla neumožňuje až takú manévrovateľnosť v zákrutách, mám teraz na mysli klopenie motocykla až na koleno, ako je tomu u superšportoch ( napr. CBR 900 RR Fireblade ). Napriek tomu si myslím, že zdatnejší jazdci ( ja osobne sa medzi nich nerátam ) by nemali pri správnom obutí problém drať aj niekoľko párov sliderov za rok či pokojne spraviť ono povestné „wheelie“.
Pre technicky zdatných uvádzam aj pár technických údajov, ktoré podľa mňa nemôžu nikdy byť na škodu :
Engine : Liquid-cooled 4-stroke 16 valve DOHC inline 4
Bore x Stroke: 79 x 58mm
Displacement: 1,137cc
Compression ratio: 11:1
Carbs: 42mm slanted flat-slide CV x 4
Max. Power: 164PS/10,000rpm
Max. Torque: 12.7kg-m/7,250rpm
Ignition: Computer-controlled digital transistorised with electronic advance
Starter: Electric
Transmission: 6 -speed
Final Drive: \'O\'-ring sealed chain
Dimensions: 2,160x720x1,170mm (LxWxH)
Wheelbase: 1,490mm
Seat Height: 810mm
Ground Clearance: 130mm
Fuel Tank Capacity: 22 litres
Wheels: Hollow-section triple-spoke cast
Tyres Front: 120/70 ZR17 Radial
Rear: 180/55 ZR17 Radial
Suspension Front: 43mm Cartridge-type fork, 120mm travel
Rear: Pro-link with gas-charged damper, rebound adjustable 120mm travel
Brakes Front: 310mm dual disks with \"dual combined\ " three-piston calipers
Rear: 256mm single disk with three-piston caliper
Dry weight: 223kg
The exeptions are:
Performance data : Source: Motorrad (German motorcycle magazine)
0-100 km/h 2,8 sec
0-140 km/h 4,6 sec
0-200 km/h 9,2 sec
60-100 km/h 4,4 (5,6) sec
100-140 km/h 4,5 (5,7) sec
140-180 km/h 4,8 (7,0) sec
speed 100 km/h 5,3 l/100 km
speed 180 km/h 7,8 l/100 km
average on secundary roads 5,9 l/100 km
Zdroj údajov : http://www.superblackbird.info/specifications.php
Moje zhrnutie : Po pár tisícoch „nalietaných“ kilometroch v spoločnosti tohto vtáka si myslím, že je to výkonnostne silný, spoľahlivý a pohodlný motocykel, určený hlavne na dlhšie túry či dovolenky, ale umožňujúci aj dokonalé vybláznenie aj pre adrenalínových jazdcov. Ale patrilo by sa spomenúť aj negatíva, nielen pozitíva. K tým negatívnym stránkam tohto stroja patrí relatívne vysoká hmotnosť, čo môže byť pre tých váhovo ľahších jazdcov ako som ja nevýhoda, podľa môjho názoru trochu nepresný palivomer, ktorý má tendenciu Vás zavádzať o hodnotách skutočnej spotreby paliva a nakoniec skutočne otrasný prístup ku sviečkam, za toto by som Honde u tohto modelu udelil, ak by sa dalo, 5-. Ale asi to je robené tak, aby sme my ako laici do motora nezasahovali, aj keď výmena sviečok je pomerne jednoduchým úkonom a zvládnuť by ju mal každý a teda prenechali aj toto odbornému servisu.
Na úplný záver by som rád poznamenal, že tento článok je iba mojím názorom na tento motocykel a akýkoľvek majiteľ tohto vtáčika-letáčika nemusí so mnou súhlasiť a môže mať iný názor. Nakoniec ponúkam ešte jedno foto XX-ky, novej CBR 1200 XX, ktorá by mala prísť na trh v roku 2005 a možno bude vyzerať aj takto :
Zdroj : http://www.austria-xxbiker.info/news.htm |
Pridané: 11.05.2004 Autor: brezko Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR 1100 XX Super Blackbird |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1137 ccm |
Max. výkon: | 152.2 k (111.9 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 115 Nm / 7300 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79.0 x 58.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová (CBS) |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jedno kotúčová (CBS) |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 253 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Objem nádrže: | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 275 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 2.9 s |
Spotreba paliva: | 7.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 229 km |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 228270 | Včera: 119400