Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8409 [Bleskovky - Novinky]
Dva roky po uvedení motorky BMW S 1000 RR na trh v roku 2009, prichádza nemecký výrobca s mierne vylepšeným bikom aj do roku 2012.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Na začiatku hneď spomeniem, že nedošlo k nárastu výkonu. BMW S 1000 RR bude mať aj naďalej maximálny výkon 142 kW, ktorý poženie vpred 204 kilový bike (hmotnosť s nádržou natankovanou na 90%). Čo sa dizajnu týka, tak tu sa udiali skutočne iba minimálne zmeny oproti predchodcovi. Nová je zadná štíhlejšia kapotáž, bočné plasty majú taktiež trochu iné tvary a k lepšej aerodynamike prispieva zopár ďalších drobností. Miernym redizajnom prešlo aj logo RR. Do oka najviac bijúcou novinkou sú určite nové farebné kombinácie. BMW S 1000 RR si odteraz budete môcť zadovážiť vo farbách: Racing Red v kombinácii s Alpine White (červeno biela), Bluefire (modrá), Sapphire Black Metallic (čierna) a v kombinácii farieb BMW Motorrad Motorsport.
Jedným z primárnych cieľov na modely S 1000 RR bolo zlepšiť jazdné vlastnosti a optimalizovať výkonové krivky motora. Zmenami si teda prešiel podvozok, celková geometria a aj motor.
Nastaviteľné tlmiče majú novú vnútornú štruktúru, zmenený je uhol hlavy riadenia aj poloha čapu kyvky. Upravený bol aj hlavný rám, hlavne kvôli možnosti umiestniť nový airbox. Čo sa riadenia týka, je použitý aj nový tlmič riadenia, ktorý sa dá nastaviť do desiatich rôznych polôh. Tieto zmeny by mali zabezpečiť lepšiu odozvu a presnosť pri manévrovaní s motorkou.
V BMW popracovali aj na optimalizácii výkonových kriviek motora. Motor má mať lineárnejší priebeh výkonu, zosilnieť by mal najmä v stredných otáčkach. Nové sú aj palivové mapy. K dispozícii budú štyri režimy: Sport, Race, Slick a Rain. Nie každý režim však bude mať vlastnú výkonovú krivku. Rovnaká bude pre režimy Race a Slick, zvyšné dva budú mať krivky vlastné. Pri jazde v režime Rain (teda dážď) sa zníži výkon motora na 120 kW. Prekonfigurovaná je aj reakcia plynu na zatiahnutie, zvlášť pre jazdu v režime rain. V záujme lepšej akcelerácie pribudne na zadnej rozete jeden zub.
Prepracovaná bola aj prístrojová doska, ktorá je teraz vraj lepšie čitateľná a ponúka viac funkcií. Jazdec si môže sledovať svoje časy na upravenom lap-timery a na ceste si zase môže nastaviť kontrolku maximálnej rýchlosti, ktorá mu zabliká vždy keď prekročí zvolenú rýchlosť.
Zmeny na elektronike zasahujúcej do jazdy sa udiali hlavne na kontrole trakcie (DTC) a na systéme ABS. DTC a ABS budú teraz viac spolupracovať aj vďaka spoločným senzorom na kolesách.
info & foto: www.press.bmwgroup.com
Pridané: 21.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | S1000RR |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm |
Max. výkon: | 193.1 k (142.0 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 9750 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 48 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 178 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 204 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Dĺžka: | 2056 mm |
Šírka: | 826 mm |
Objem nádrže: | 17.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 2.9 s |
Spotreba paliva: | 5.8 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 226 km |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 32042 | Včera: 171530