Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Umrú superbiky?

 Zdieľať

Pridané: 22.09.2011 Autor: TomiCapone
Čitatelia: 3484 [Šport - SuperBike]

Oznámenie oficiálneho tímu Yamaha o odstúpení zo Superbikového šampionátu prišlo ako blesk z jasného neba a vo veľmi nevhodnej dobe. Čo je ale primárnou príčinou, že oficiálne tímy odstupujú prípadne zvažujú pôsobenie v SBK?

Je to práve trh a keď to rozmeníme na drobné, potreba zákazníkov. A  tá je bohužiaľ ovplyvnená pretrvávajúcou krízou, kde sa predaj superšportových motocyklov prepadol s predpokladom, že klesať bude aj naďalej. Liekom na červené čísla výrobcov motocyklov sa javí byť, stále narastajúci záujem expandovať na rozvíjajúcich sa trhoch v Číne, Indii, Malajzii, Filipínach, Vietname atď. Honda otvorila už svoj tretí závod na výrobu motocyklov v Indii, kde predala tri, z ôsmich miliónov vyrobených motocyklov za rok a snaží sa získať čo najväčší podiel na trhu, ktorý ponúka okolo miliardy potenciálnych zákazníkov.

Tak isto Suzuki s investíciou 19 miliónov eur otvorila svoj nový závod vo Filipínach. Keď ale povieme „A“ musíme povedať aj „B“. Záujem v týchto krajinách nie je o motocykle superšportové, ale prevažne o motocykle postavené na lacnejšej báze, či už sa jedná o maloobjemové „naked“ alebo skútre. Pre výrobcov motocyklov, je z ekonomického hľadiska oveľa výhodnejšie vyvinúť, vyrobiť a predať nenáročný produkt o objeme do 200 ccm, ako vynaložiť prostriedky na vývoj, reklamu a budovanie pozitívneho imidžu potrebného k predaju špičkových a povedzme aj drahých superšportových strojov.

Výrobcovia teda logicky škrtajú marketingové rozpočty a keďže WSBK v porovnaní s Moto GP ani zďaleka nedosahuje takú mediálnu a všeobecnú pozornosť potenciálnych zákazníkov nie je pre výrobcov motocyklov prínosom v porovnaní s vynaloženými nákladmi, ktoré sú nemalé a povedzme aj poriadne prehnané.

A tu niekde spočíva aj prapodstata problému. Preteky SBK sa zrodili v Severnej Amerike a predstavovali obrovskú príležitosť súkromných tímov pretekať, prezentovať sa a vyhľadávať nové talenty. Je jednoduchšie pretekať na stroji, ktorý je o triedu prípadne dve vyššie len preto, že oficiálne tímy dokázali desaťnásobne prevyšovať rozpočty tímov súkromných. Preto duch Superbikov zomieral. V roku 2008 sa na štart postavilo 30 štartujúcich pretekárov. Tento rok to bolo už len 21. Vráťme sa teda späť k odchodu oficiálnych tímov zo Superbikov. Je to naozaj strata ktorá vedie k zániku? Našťastie nie. Je potrebné vrátiť sa späť, prijať opatrenia a predpisy na zníženie nákladov kde budú vytvorené predpoklady pre úspešné pôsobenie súkromných tímov s omnoho menšími nákladmi.

Superbike je na najlepšej ceste vrátiť sa späť ku koreňom a tie sú našťastie pevne zakorenené v srdciach jeho priaznivcov aj bez účasti megalomanských tímov.

Ilustračné foto: worldsbk.com

Pridané: 22.09.2011 Autor: TomiCapone Zdieľať

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

aprilia-day-05-06-2024

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 97687 | Včera: 152110