Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kvapalinou chladený boxer pre BMW - R 1200 GS 2012?

 Zdieľať

Pridané: 31.08.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10804 [Bleskovky - Novinky]

Nie je žiadnou veľkou novinkou, že sa pracuje na novom motore pre populárne BMW GS. Žiaľ, nové normy nepustia a vzduchom chladený motor by už nespĺňal kritéria normy Euro4.

Vzduchom chladený motor totiž pracuje v širokom rozsahu teplôt a je preto veľmi ťažké regulovať jeho emisie. Chladenie kvapalinou vie udržať teplotu motora v optimálnych hodnotách. V posledných dňoch unikli na svetlo sveta špionážne fotografie nového motocykla s novým kvapalinou chladeným motorom.

Snímky dokazujú, že nové GS bude prekopané od základu a to nielen motor, ale aj prevodovka, náhon a rám. Kvapalinové chladenie umožnilo umiestniť nasávanie zvrchu a výfuk zospodu valcov. (Pri vzduchom chladenom motore museli byť výfukové ventily chladené čo najväčším náporom vzduchu a preto boli vpredu.) Takto už nebude nasávanie so vstrekovačmi na citlivom mieste a nebude ani prekážať jazdcovým nohám. Výfuky sú však vedené miernym oblúkom dopredu, asi kvôli podobnosti s predchádzajúcimi modelmi.

Takéto usporiadanie motora môže mať viacero výhod, airbox sa presunie vyššie od oblasti nádrže (vyššia brodivosť, lepšie zásobovanie vzduchom), palivová nádrž zas môže zabrať aj miesta kde bol doteraz airbox, takže pod sedlom, čo zníži celkové ťažisko stroja.

Ďalšou zmenou, ktorú je možné si na fotokách všimnúť, je umiestnenie kardanu a výfuku na opačnej strane ako je tomu pri vzduchom chladených boxeroch. To by mohlo naznačovať aj použitie novej intergovanej prevodovky a možno aj klasickej olejovej spojky (ako u K-modelov). Pozornému oku neujdú ani radiálne brzdy.

Nový motor bude mať určite veľa priaznivcov, ale aj odporcov, ktorým vyhovovala jednoduchosť a robustnosť vzduchom chladeného agregátu.

Zdroj foto: internet, MCN, bmwmcmag.com

Pridané: 31.08.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 109710 | Včera: 120500