Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač

Elán – Bosorka alebo moja Suzuki GSX-R 750 K2

 Zdieľať

Pridané: 30.05.2011 Autor: zahri
Čitatelia: 14916 [Vaše stroje - Moja motorka]

Usmievavá modro-biela, podobá sa na anjela... i takto by som mohol odpovedať na otázku aká je moja vysnená motorka.

Mal som asi 19-násť, moja TZR 125 musela zmeniť majiteľa a jazdenie na motorke som nahradil surfovaním po webe. To bol asi čas kedy sa mi začali búriť hormóny pri pohľade na GSX-R K1-K3 v typickej bielo-modrej kombinácii. Vtedy som nerozlišoval kubatúru, hodnotil som len vzhľad a to bolo všetko. Tento článok však nemá slúžiť na to aby sa niekto dozvedel o jednom z mojich snov, ale preto aby som po 2 celých sezónach a začatej tretej napísal moje skúsenosti.

 Vzhľad pri kúpe
Vzhľad pri kúpe

Dizajn

Toto kritérium je každého osobný názor. Mne sa osobne páči sériový vzhľad, no veľký zadný blatník a veľké smerovky kúsok kráse uberajú. Predošlý majiteľ mojej Suzi vyriešil problém so zadným blatníkom a zadnými smerovkami malým rezom, a výmenou zadného originálneho svetla ledkovým s integrovanými blinkrami, ktoré dopasoval z modelu K4. Zadok mal teda plastiku už pri kúpe a mne tam trocha kazili image už len predné blinkre, ktoré som tento rok nahradil taktiež ledkovými. Je ich podstatne lepšie vidieť, bolo však nutné dorobiť 2 plošné spoje aby bola zabezpečená správna funkčnosť. Výsledok ale stojí za to.

Na kráse motorke neubralo ani double bubble plexi Fabbri, ktoré som pôvodne chcel hlavne pre zmenšenie náporu vzduchu. Po nasadení som ale zistil, že sa omladil dizajn celej motorky. Prvotný plán bol kúpiť, ak si správne spomínam, hodvábne biele zafarbené, to však už nebolo možné kúpiť a tak padlo rozhodnutie pre jemne tmavé a neľutujem.

Posledným rozdielom mojej vysnenej oproti jej sestrám je zafarbenie niektorých dielov do bielej farby. Pri kúpe sa mi to moc nepáčilo no neskôr som zmenil názor a keďže sa na zrkadlách i krytoch pri chodidlách objavili škrabance, došlo znovu k nástreku. Nevýhodou sú len spomínané chrániče, ktoré sa rýchlo ošúchajú čižmami.

 Výmena plexi - pred
Výmena plexi - pred

 Výmena plexi - po
Výmena plexi - po

Podvozok

Na neho nemôžem povedať ani jedno zlé slovo, stopu drží za každých okolností. Prvé 2 roky som jazdil sólo a jediné chvíle kedy mi nevyhovoval boli rozbité cesty kedy bola maximálna rýchlosť 40km/h. Tento rok som začal jazdiť s priateľkou + batožina a podvozok stále držal výborne. Na okruhu som nemal tú česť ho odskúšať, 3x som sa bol previezť na Šturci a bol som nadmieru spokojný.

Je plne nastaviteľný a skúsení jazdci si tak môžu ušiť nastavenie na mieru, čo som ja radšej neskúšal, aby som ho nerozladil.

 S novými blinkrami
S novými blinkrami

Motor

Pri hľadaní motorky som mal jasný cieľ. GSX-R 600 K1-K3 ideálne v modro-bielej kombinácii, rám nedotknutý, motor bez hrkotania a plasty podľa možnosti nezlomené. Výber v rozumnej cenovej hladine bol však na zaplakanie a preto sme šli pozrieť 750tku ktorá bola stavom oproti pred ňou videným 600vkám úplne niekde inde.

Na začiatku som si nebol istý, či je to dobrá voľba. Po prvej sezóne som si však pochvaľoval. Pri bežnej jazde netreba motor vôbec vytáčať, do 8tisíc to ťahá výborne a potom sa v tom prebúdza športový duch. Odpadajú problémy s radením rýchlosti pri predbiehaní či vstupom do obce pri dlhšom výjazde a v ponuke je dostatok výkonu i pri jazde vo dvojici a plnom naložení. Hlavne tá jazda vo dvojici by bola kritická pri 600 ccm. a musel by som ju viac vytáčať. S motorom si spájam aj spotrebu, ktorú som mal na začiatku vyše 7 litrov/100 km. Minulý rok som začal jazdiť s kamarátom, ktorý mi tam odporučil hodiť pri dlhej jazde 6tku z čoho sme sa dlho smiali. Spotreba klesla a momentálne sa stále dostanem pod 6l. Tempo je pritom nezmenené 90 – 110 km/h.

Brzdy

Táto časť mojej GSX-R 750 K2 dostáva veľkú dávku kritiky. Pri výmene doštičiek sa brzdné účinky zlepšili, no i tak si myslím, že by to mohlo byť lepšie. Síce ma nezradili ani raz a môjmu jazdeckému štýlu nevadia, pri využívaní na okruhu by to ale chcelo nejaké úpravy ktoré by brzdný účinok zostrili.

 V plnej poľnej
V plnej poľnej

Ostatné postrehy a celkové zhodnotenie

Mám za sebou 2 celé sezóny, jednu začatú, približne 8500 km z toho asi 700 km s priateľkou na zadnom sedadle. Do času kým som jazdil sólo mi táto moja vysnená robila väčšinou len úsmev na tvári. Vystrašený pohľad vyvolala len 2x čo ako som neskôr zistil muselo byť zapríčinené nečistotami v benzíne – 2x s časovým odstupom som natankoval na tej istej benzínovej pumpe a prejavy boli rovnaké – pri štarte ak som nedržal motorku v otáčkach zhasínala. Odkedy tankujem u konkurencie problém nenastal.

Počas študentských čias kedy väčšina výjazdov nepresiahla 130km som sa príjemne odreagoval, sem tam sa podaril aj dlhší výjazd (300-400km) a ani to mi nerobilo problém. Ďalšia sezóna sa niesla v podobnom duchu ako prvá – študentská, avšak s rozdielom, že počas štúdia bol hlavne čas no peňazí menej a po vstupe do zamestnania boli peniaze len nebol čas chodiť domov k motorke.

Tento rok sa vyriešil problém so vzdialenosťou od motorky a tak sa črtala sezóna s výletmi a tak i napriek odhováraniam som objednal kufor nech je kam zložiť batožinu. A po tomto kroku prišiel zvrat. Previezol som priateľku a tejto sa jazdenie zapáčilo. Prvých 130 km bolo bez problému. Druhých 120 km taktiež neprinieslo negatívne myšlienky. Keď prišiel výlet po ktorom denné počítadlo ukázalo cca. 220km môj názor na cestovanie vo dvojici na superšporte sa zmenil. Vystihnuté zopár slovami – nepohodlné, náročné a miestami nebezpečné. Asi najhoršie bolo prudké klesanie na Fačkove kedy priateľku natislo na mňa a to bolo náročné ako na zápästia tak i na rozhľad. Vtedy prišlo rozhodnutie vzdať sa sna a prejsť na lásku z rozumu.

Z môjho pohľadu síce táto GSX-R nie je ideálna voľba na turistiku, ak ju však miluješ, dá sa to. Kufor, tankvak, bočné tašky a hurá i na kraj sveta. Dokonca aj do podsedlovky vojde kopec vecí.

GSX-R a blbnutie na okruhu či kľukatých cestách? Jasné že áno, veď je na to určená. Čo ale na tejto motorke neodporúčam je skúšať turistiku vo dvojici. Ona to síce zvláda, jazdec si to však neužije a spolujazdec na tom nebude oveľa lepšie. To zadné sedadlo sa skôr hodí ja romantickú jazdu na kávu do susednej obce, no v žiadnom prípade na romantickú jazdu k moru ktoré je vzdialené viac ako 1000km.

A či je lepšia ako konkurenčné motorky? Ak by to bola 600/1000 ccm. tak poviem, že ide o to čo sa komu viac páči prípadne o príslušnosti k značke. V dnešnej dobe sa už hádam u popredných výrobcov a nie len motoriek nekvalitné veci ani nerobia. Je to však 750tka a ako sa vraví, najlepšia 600vka je GSX-R 750...

Plusy a mínusy

na superšport pohodlná motorka, motor, cena (pre mňa momentálne negatívny faktor keďže mením za turistickejšiu moto, pre kupujúceho však slušný výber za dobrú cenu), mohutný vzhľad ktorý pri jazde nie je cítiť ťažkopádnosťou málo turistických doplnkov, brzdy

Na záver chcem len napísať, že dôvod písania článku neprišiel kvôli tomu aby sa motorka skôr predala, je to len spôsob ako sa trocha ukľudniť pri predaji, ktorý prišiel pri pohľade na moje predošlé články. A aký je dôvod nepokojnosti – opustiť splnený sen nie je ľahké.

Pridané: 30.05.2011 Autor: zahri Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki GSX-R 750 2002:

Foto:
Suzuki GSX-R 750 2002
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:GSX-R 750
Rok:2002
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:749 ccm
Kompresný pomer:12.0:1
Vŕtanie x Zdvih:72.0 x 46.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:166 kg
Výška sedla:830 mm
Šírka:715 mm
Svetlá výška:130 mm
Objem nádrže:18 l

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 90888 | Včera: 248774