Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (35 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (115)  [Verzia pre tlač] Tlač

Od 125-ky po 1300-vku alebo od Jawy po Hayabusu

 Zdieľať

Pridané: 28.05.2011 Autor: kweni
Čitatelia: 12369 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja moto história: Jawa 125 Dandy, Suzuki SV 650 S, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa.

Po dlhom váhaní som sa rozhodol, že aj ja sem pridám svoju moto históriu. Všetko to začalo počas leta v roku 2006 keď som bol 15-násť ročný študent čo obdivoval motorky všetkých kubatúr a kategórií. Hovorím si mám 15 rokov spravím si vodičák na AM do 50ccm a kúpim nejaký lacný skúter. Toľko som nad tým rozmýšľal, až sa stalo, že už bolo po sezóne a ja som furt bol bez motorky a vodičského. Počas dlhých zimných večerov som začal intenzívnejšie hľadať inzeráty na skútre a motorky. A potom to prišlo. Povedal som si, na čo si kupovať malý skútrik 50tku, keď môžem mať nejaké parádne 125-kové enduro? Do 16tich mi ostávalo pár týždňov a ja som sa s chuťou pustil do hľadania poriadnej mašiny. Úplne bez akéhokoľvek rozmýšľania sa mi zapáčilo Varadero 125. Jedinečné dva valce, enduro, nádherný dizajn, maximálny povolený výkon na A1 t.j. 11kW, hovorím si, nie je o čom diskutovať iný stroj nechcem. Lenže, potom si človek všimol, že tá motorka stojí aj nejaké tie korunky. Varaderá išli po 90-120 tisíc korunách, čo bolo strašne veľa. Tak som si zadal hornú hranicu ceny na 50.000 SKK. Našlo mnoho strojov. Či už 2T alebo aj 4T. Ale hovoril som si "čo ušetrím na motorke, to môžem minúť do benzínu". Chytila ma za srdce Jawa 125 Dandy. Hovorím si Jawa za 40 tisíc alebo Honda za 100 tisíc, nie je o čom diskutovať beriem Jawu.

 Jawa 125 Dandy
Jawa 125 Dandy

Našiel som inzerát, ktorý vyzeral nádejne. Tak hor sa k majiteľovi Jawy. Po nekonečne dlhých 200 km dorážame. Majiteľ otvára garáž a ja ju prvý krát vidím naživo. To bolo niečo. Ale to som ešte nevedel čo ma o chvíľu čaká. Majiteľ strčil kľúčik, potiahol sýtič a stlačil gombík štartovania. A to bolo niečo na čo do konca života nezabudnem. Čas sa v tej chvíli akoby zastavil, srdce sa mi rozbúšilo, začal som sa triasť. Ten nádherný zvuk Jawy si ma získal hneď. Nastala otázka od otca "No čo vravíš ?" Ja som len ďalej mlčky stál a celý sa triasol. Bol to neskutočný pocit.

Majiteľ bol ochotný trošku znížiť cenu tak sme ju zobrali. Bohužiaľ mi nebola hneď dopriata jazda na nej keďže som ešte nemal vek teda ani vodičské oprávnenie. Prišli sme domov, motorku zaparkovali a ja som na ňu furt myslel a myslel. Na druhý deň hor sa na pole zajazdiť si. Bolo to niečo čo človek zažije iba raz. Prvá motorka je iba jedna. Okrem toho, že mi asi 15-krát zdochol motor som si stihol zajazdiť cirka 5 km po jemnom teréne.

Keď som sa konečne dočkal vodičského, tak som s chuťou vyrazil na cesty. Jazdil som každý boží deň ale iba keď nepršalo. Spoznával som premávku. Konečne nie len z miesta spolujazdca v aute ale aj ako vodič motocykla. Bolo to proste super. Človek si začal uvedomovať, že nie vždy platí, že na hlavnej má prednosť pred vodičom z vedľajšej ale chvála bohu som nemal možnosť vyskúšať pevnosť žiadneho auta.

Motorku som pokrstil pádom na trávičke. Bol to pre mňa dosť silný zážitok, ktorý mi od tej chvíle furt hovoril, že je veľmi ľahké spadnúť na motorke. Chvála bohu to bol môj prvý aj posledný "pád" na motorke (klop klop , zatiaľ). Ako pribúdali Jawke kilometre tak pribúdali aj problémy. Či už menšieho významu (uvoľňovanie šróbov kapoty) alebo aj väčšieho významu (vytekajúca brzdová kvapalina, odpadnutie prevodovej páčky). Po 2rokoch jazdenia zhltla Jawa viac peňazí ako stála keď som ju kupoval. Prišla chvíľa trošku vyrásť. Hľadal som stroj ktorý nie je pomerne drahý, bude sa mi páčiť a hlavne je do 25kW. Bez váhania som sa rozhodol pre Suzuki SV 650S.

 Popis obrázku
Popis obrázku

Nesedel som na nej ale ten nádherný dizajn ma proste očaril. Keď som sa na ňu posadil v predajni bol som vydesený z posedu ala "supersport", nohy v kŕčoch, chodidlo zlomené na tri časti aby som si vedel napasovať nohu na resp. pod prevodovú páku. Bol som vydesený. No nič to na situácii nemenilo. Bol som skalopevne rozhodnutý. Tak a prišiel telefonát "Máme ju tu, môžete si prísť pre ňu." Tri krát som sa zhlboka nadýchol a spomenul si na kúpu Jawy. V tom dojatí z motorky som zabudol, že na nej pôjdem domov. Bál som sa jej neuveriteľných 25-tich kW-ov.

Prvých 500 metrov bolo najhorších asi vďaka strachu z motorky. Čím viac kilometrov som najazdil tým radšej som ju mal. Samozrejme prechod z enduro posedu na posed naháčovo-superbajkový nebol práve najľahší ale ako sa hovorí "Zvyknúť sa dá aj na šibenicu". Tak aj bolo. Zvykol som si a behom dvoch týždňov jazdenia som sa na nej cítil ako "ryba vo vode". Kilometre pribúdali podobne ako na Jawe lenže absolútne žiadne problémy sa nevyskytli. Po poctivých takmer 11000 kilometroch som odovzdal eSVéčku bratovi. Ale prišla dilema. Akú motorku teraz? Nechcel som čopra ani superšporta, skôr enduro, naháč alebo niečo podobného. Zostávali na výber: Varadero 1000, V-Strom 650, SV 1000, FZ6 Fazer a môj sen odkedy som začal rozmýšľať o motorkách, Hayabusa. Nakoniec výber padol práve na môj sen.

 Suzuki GSX1300R Hayabusa
Suzuki GSX1300R Hayabusa

Priznám sa mám chvíľky, keď ľutujem, že som si radšej nezobral V-Strom ale to len keď som ďaleko od Busy. Keď ju človek vidí a po naštartovaní aj počuje potom už len "sánka dolu, šéfe". Jazda na nej je ako sen. Nádherne ťahá od 1500 ot/min. až po obmedzených cirka 11500 ot/min. Posed je podobný ako na SV, ba dokonca by som povedal, že aj trošku lepší. Ten stroj budí rešpekt vo mne furt a stále a pevne verím, že aj v budúcnosti bude. Je pravda, že človek sem tam otočí pravým zápästím a 198 koňov sa rozbehne a beží až po paličku obmedzovača rýchlosti na tachometri, ale rád na nej jazdím pohodovo. Je to predsa len (pre mňa) legenda a splnený motorkársky sen.

 Skrotené tátoše v ohrade :-)
Skrotené tátoše v ohrade :-)

Po viac ako 30.000km najazdených bez pádov (okrem toho prvého), havárií a pokút som zatiaľ spokojný. Dúfam, že sa mi táto štatistika bude ešte dlho zlepšovať.

Zopár faktov o mojich mašinkách

Pridané: 28.05.2011 Autor: kweni Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki GSX 1300 Hayabusa 2008:

Foto:
Suzuki GSX 1300 Hayabusa 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:GSX 1300 Hayabusa
Rok:2008
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:1340 ccm
Kompresný pomer:12,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 63.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:140 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm
Pneu vzadu:190/50-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:220 kg
Výška sedla:805 mm
Rázvor:1485 mm
Dĺžka:2195 mm
Šírka:740 mm
Výška:1170 mm
Svetlá výška:120 mm
Objem nádrže:21 l
Hodnotenie: (35 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (115)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 288893 | Včera: 205889