Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Indian Summer 2009 5/7

 Zdieľať

Pridané: 20.05.2011 Autor: zeze
Čitatelia: 10962 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Znova a znova sa mi vynárajú spomienky na naše pobyty tu i tam, zastávky hentam i tamto, či nocľahy tam a onam.

 Záver stúpania na Nufenenpass z východu
Záver stúpania na Nufenenpass z východu

 Nufenenpass, západná rampa
Nufenenpass, západná rampa

Po rozlúčke s veľkou štvorkou, či vlastne päťkou smerujeme na severovýchod, a po zdĺhavom presune dolinou začína náš posledný dnešný výstup, do sedla Albula. Úžasný je už nástup na západnú rampu roklinou (s ťažkým srdcom krátko predtým míňam odbočku na povestnú Via Mala, ale čas nepustí)...

 Stúpame na Albulu, a spoločník vláčik sa raz ukáže, raz zasa zmizne...
Stúpame na Albulu, a spoločník vláčik sa raz ukáže, raz zasa zmizne...

Nezabudnuteľným zážitkom je priame stretnutie s ozajstným vlakom legendárnej albulskej železnice (železnica stúpa pod sedlo špirálovo, takže ju vždy po pár našich serpentínach stretávame zas a zas, ako si to šinie tým istým smerom, jednoducho fantázia!). V sedle samotnom sme úplne sami, a keďže chata v sedle Albula Hospic je dávno zatvorená, musíme sa po nocľahu porozhliadať v doline.

 Albula Hospic (vzadu) je zatvorený, tak sa musíme rýchlo spustiť do doliny a niečo nájsť
Albula Hospic (vzadu) je zatvorený, tak sa musíme rýchlo spustiť do doliny a niečo nájsť

Blízkosť snobského St.Moritzu o sebe dáva vedieť šialenými cenami, ale na tretí pokus v dedine Bever nachádzame jedinečný starý penzión Crasta Mora (prilepený priamo na kostolnú vežu), ktorý môžeme vrelo odporučiť všetkým slušným pocestným: síce sprchy a wc na chodbe, ale všetko čistučké, izby obrovské, všetko s láskou zariadené starobylým nábytkom. K tomu na švajčiarske pomery mierne ceny a srdečný majiteľ, bývalý rušňovodič na železniciach, aké tu denne obdivujeme, takže sa dozvedáme veľa zaujímavých vecí o histórii i súčasnosti tohto chlebíčka.

Štvrtok 1.10.2009

Bever, Pontresina, Bernina Pass 2334m, Tirano, Passo dell Aprica 1176m, Edolo, Ponte di Legno, Passo di Gavia 2652m, Bormio, Passo di Stelvio 2758m, Merano, Sinich, Scena (Hotel Pension San Valentin 42/35 Euro os./noc s raňajkami (48 Euro s PP)). 271km

Či sa nám to páči alebo nie, nachádzame sa v druhej polovici nášho putovania nádherou, a treba už trasu smerovať na východ. Obrovským „zadosťučinením“ je, že pôvodne nepriaznivá predpoveď počasia sa zasa zmenila, takže mierne obavy vystrieda pri pohľade z okna obrovská radosť hneď ráno.

 Stúpať na Berninapass začíname už niekoľko minút po nasadnutí na motorky. A zo západnej rampy je možné obdivovať  Piz Bernina (4049m) s ľadovcom
Stúpať na Berninapass začíname už niekoľko minút po nasadnutí na motorky. A zo západnej rampy je možné obdivovať Piz Bernina (4049m) s ľadovcom

< >

Pridané: 20.05.2011 Autor: zeze Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

aprilia-day-05-06-2024

Harley-Davidson

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 107613 | Včera: 219827