Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.02.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5913 [Novinky - Čo nového v tlači]
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
Na úspechy poslednej generácie litrového naháča má nadviazať jeho kapotovaný súrodenec Z 1000 SX. Vývojárom sa podarilo zabiť hneď dve muchy jednou ranou. Zlepšený komfort a ochrana pred náporom vetra rozšírili možnosti využitia tohto športového motocykla aj o turistiku. Ani s novou kapotážou nestratil svoj výnimočný charakter, skôr naopak.
Je to už ako klišé, že pretekárske špeciály sú vývojovým laboratóriom pre sériové modely. Ak to však o nejakom motocykli stopercentne platí, je to nová Aprilia RSV4 Factory APRC SE - ako Aprilia Performance Ride Control Special Edition.
V ďalšej časti seriálu, v ktorom popisujeme funkciu hlavných častí motocykla, sa budeme venovať prevodovkám. Táto časť hnacieho ústrojenstva nám pomáha maximálne využiť krútiaci moment a výkon motora. Pretože výkon dosahuje svoj vrchol v úzkom rozmedzí otáčok, potrebujeme za jazdy meniť prevodový pomer. Dobre odstupňovaná prevodovka je aj základným predpokladom plynulej jazdy.
Honda XL 700V Transalp vs. Kawasaki Versys vs. Suzuki DL 650 V-Strom vs. Yamaha XZ660Z Ténéré
Pri zrode kategórie cestných endúr stáli motocykle inšpirované legendárnou Rallye Paríž - Dakar. Trendom posledných rokov je ich útek na asfalt. Dokazuje to náš štvorlístok (aj traja mušketieri boli štyria) z ponuky japonských značiek. Tretia generácia alpského cestovateľa od Hondy chce znova osloviť zákazníkov rokmi overenou spoľahlivosťou a univerzálnosťou. So svojim výkonným motorom a športovo ladeným podvozkom je Kawasaki pripravená ponúknuť ešte viac zábavy. Suzuki síce nezaprie svoj pokročilý vek, ale vo svojej triede je stále považovaná za najlepšie náradie pre cestovateľov. A tak jediným zástupcom kedysi tak obľúbených cestných endúr s 21-palcovým kolesom zostáva Yamaha nesúca slávne meno africkej púšte.
Tam kde sa pivu hovorí Cerveza, peknej kočke Chica a obedovej prestávke Siesta je aj v zime leto. K Španielsku a Španielkam máme v redakcii veľmi blízko, takže sme bezpodmienečne nemohli chýbať na oficiálnej zimnej testovačke novej RC8 R na okruhu vo Valencii.
Každé manželstvo treba hneď na začiatok poriadne otestovať. Reklamácie po vypršaní záruky sa neprijímajú. Tak som sa rozhodol ešte počas výpovednej lehoty dva mesiace po svadbe otestovať svoju Katku.
Je mnoho spôsobov ako si motorkár zo srdca Európy môže spríjemniť to dlhé čakanie než so svojim dvojkolesovým miláčikom znova vyrazí na cestu. Asi najlepším riešením je vycestovať na niektorú z akcií organizovaných agentúrou niekde pekne v teplúčku. Na pomyselnom vrchole v ich rebríčku bude určite testovanie motocyklov BMW na juhu Španielska.
Na okruhu? Nuda! Predvádzať sa v meste? Nuda! Holé baby? Nuda! Tento komerčný svet je maximálna nuda!
Čo si asi predstavíte pod týmto názvom: „Prestať fajčiť? Začať športovať? Zdravo sa stravovať?“ Nie, nie. Toto nie je článok o zdravej výžive. Je to príbeh štyroch kamarátov, ktorí sa rozhodli na konci jesene absolvovať cestu na motorkách do Dolomitov. „Zdá sa vám nadpis absurdný?“ „Nechajte sa prekvapiť.“
Štyri valce, plný plyn, lepšie ako nikotín. Sto koní a šikmé oči, na koleno to položím. Nahý motor, nahá krása, Fazer dobre predáva sa.
Jasnačka, cestovať sa dá aj na malej motorke, stačí jednovalcové endurko, či dokonca skútrik. Máte pravdu aj v tom, že to častokrát dokáže byť oveľa dobrodružnejšie a zábavnejšie. Ale zoberte si to z tej druhej stránky. Predstavte si, že „na to máte“, tak prečo si nedopriať luxus - Kopec Koní, Krútiaku, Komfortu... Skrátka veľké Káčko.
Alebo presnejšie nová motorka za cenu jazdenej. Neznie to lákavo? Pozrime sa čo sa pod tým skrýva.
Keď zablúdime pár desiatok rokov dozadu, štvortakty boli vo svete endura skôr na oštaru, boli veľké a ťažké. Potom prišla éra ľahších a obratnejších špeciálov s objemom necelého pol litra. Už to neboli tie obrovské šesťstovky… Krátko nato zasa prišla móda štvrťlitrových štvortaktov, ktoré boli ešte ľahšie, ešte obratnejšie, ale takisto mali svoje muchy. Chýbal im spontánny záťah, ale hlavne výdrž a spoľahlivosť. No a práve tu niekde na polceste medzi zaužívanými objemami nachádza svoje uplatnenie objem, ktorý nepatrí do žiadnej z tradičných kategórií.
Zmenené pravidlá dávali síce oveľa väčšie šance viacerým výrobcom motoriek, ale tí, ktorí svetové dianie v rally športe trochu sledujú, pravdepodobne favorizovali dvojicu fabrických jazdcov Despresa a Comu. Francúz už stihol v dakarskej rally zvíťaziť trikrát, zatiaľ čo Španiel za ním o jedno prvenstvo zaostával. Tohtoročný Dakar zaznamenal remízu a títo dvaja veční rivali sa v počte víťazstiev vyrovnali - tentokrát kraľoval Marc Coma.
Vraj bez práce nie sú koláče, ale zasa nielen prácou je človek živý... Štvorkolky sú síce v prvom rade pracovnými pomocníkmi, no rovnako tak sú aj športovým náradím. Nechcete mať na pracovné nasadenie jeden stroj a športové vyžitie sa druhý? Pokojne urobte kompromis. TGB vám k tomu ponúka Target.
Pridané: 24.02.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 243438 | Včera: 126242