Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (26 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (55)  [Verzia pre tlač] Tlač

Malí zbojníci od Suzuki (Bandit 1995 - 2010)

 Zdieľať

Pridané: 06.12.2010 Autor: tigrik77
Čitatelia: 21251 [Vaše stroje - Moja motorka]

Som spokojný a šťastný majiteľ Banditu. Tak som sa rozhodol napísať niečo o týchto strojoch. Kedže moje skúsenosti sú prevažne z obsahom šesťsto a šesťstopäťdesiat bude to o nich.

Nápad postaviť lacnú a nekapotovanú motorku prišiel z japonskej kancelárie v roku 1995. Na tú dobu presne vystihol to, čo vtedajšia mládež požadovala. Bol to dostupný, dizajnovo na tú dobu ostrý bike a mal dostatok výkonu. Mal aj niečo málo lesklého, aby sa bolo čím na ulici odlíšiť. Bola to predsa len doba Viraga a podobných chromovaných osláv.

 Suzuki GSF600 Bandit rok 1995
Suzuki GSF600 Bandit rok 1995

Motorku poháňal radový štvorvalec o sile 78koní a krútiaci moment bol 53nm. Suchá váha stroja bola 196kg a brzdili ju vpredu dva kotúče, vzadu to bol jeden kotúč.

Potom v roku 1996 dostal Bandit inováciu. Pribudol hlavný stojan, praktické madlá pre spolujazdca a pre diaľkoplazov tu bola verzia s polokapotážou.

 Suzuki GSF600S Bandit rok 1996
Suzuki GSF600S Bandit rok 1996

Zameriam sa trošku na model 1998, ten som mal možnosť pár krát sedlať. Po naštartovaní sa pobavíte za studena zo sytičom, zatiaľ čo motorka hltala vzduch ako dychtivá panna. Nakoniec sa však zahreje a z koncovky sa ozve zvuk pripomínajúci zhrdzavenú sirénu. Je to pecka aj pre skúseného bikera, no hold Suzuki. Tento model bol dosť nerozhodný na prednom kolese. Čo znamenalo pri príchode do zátačky pri vašom náklone motorka začala ešte len premýšľať čo vlastne urobí. Posed bol viac na motorke a dosť za ťažiskom, čo bolo pri ovládateľnosti dosť cítiť.

Ďalšia evolučná premena sa uskutočnila v roku 2000. Konštruktéri sa pokúsili vyriešiť takmer všetko čo bolo na predošlom modely kritizované. Takže prišiel nový, tuhší rám, lepšie rozloženie hmotnosti a širšie predné koleso.

 Suzuki GSF600 Bandit rok 2000
Suzuki GSF600 Bandit rok 2000

Toto všetko sa malo podieľať na lepšej ovládatelnosti v zatáčkách. Veľkou zmenou bola aj väčšia pevnosť zadného tlmiča. Motorka sa celkove skľudnila. Predávala sa hlavne v peknej červenej farbe a na dlhšiu dobu sa prestalo inovovať. Japonci pridali ešte v roku 2002 palivomer a do roku 2005 to bolo všetko.

V roku 2005 motorke Japonci zdvihli objem na šesťstopäťdesiat. Motor nabral na sile a bolo cítiť omnoho lepšie rozloženie síl. Teda lepší točivý moment tak to treba správne nazvať.

 Suzuki GSF650S Bandit 2005
Suzuki GSF650S Bandit 2005

Dvojité sedlo zachovalo dobrú myšlienku, aby jazdec nikde nevyčuhoval. Teda ľudsky prijateľné vyváženie stroja a vďaka tomu sa stroj moc dobre ovláda. Zmizli pochromované budíky a pribudla špicatá prdelka. Celkovo dizajnové zmeny motorke dodali agresívnejší tvar. Aj rám bol posilnený a boli trochu eliminované neduhy, ktoré mal. Technickou vychytávkou je nastaviteľné sedlo. Okrem toho, že sa dá znížiť sa posúva aj bližšie k riadidlám.

Zatiaľ predposledná zmena prebehla v roku 2007. Zmena to bola teda poriadna. Prišiel nový vodou chladený motor a vstrekovanie. Splnená už bola aj europska norma Euro3. Pre zníženie hluku a emisií pribudla ohromná koncovka výfuku.

 Suzuki GSF650S Bandit rok 2007
Suzuki GSF650S Bandit rok 2007

Keď motorku naštartujete tak nadobudnete dojem, že ste práve zapli vysávač. Nič brutálne a to je poznávacie znamenie tohto stroja. Na blbnutie a veľké emócie má Suzuki v ponuke iné stroje. Bandit je univerzál a prívetivý držiak. Majiteľom bude slúžiť pekných pár rokov. Motorka sa začala predávať aj s ABS, samozrejme za príplatok. Tento model K7 vlastním aj ja a podrobnejšie som ho už opísal v článku Moja Suzuki GSF650S Bandit.

Posledná zmena by sa dala nazvať aj do nového roku, nová plastika. Nie nepíšem o kráľovi popu, ale stále o obľúbenej Bandaske. Nahá verzia dostala svetlo v štýle Gladiusu a kapotovaná verzia dostala tiež estetickú zmenu.

 Suzuki GSF650 Bandit rok 2009
Suzuki GSF650 Bandit rok 2009

 Suzuki GSF650S Bandit rok 2009
Suzuki GSF650S Bandit rok 2009

Okrem toho je preč dvojica budíkov. Nahradil ich jeden veľký s analogovým otáčkomerom a digitálnym tachometrom. Verzia s polokapotážou dostala dokonca praktické miesto v prednej časti na doklady. V základe je samozrejme aj centrálny stojan.

Záver

Bandit je jedena z nesmrteľných motoriek. Všetky doterajšie modely slúžia tisícom motorkárov. Za jeho obľubu môže nenásilný dizajn. Podvozok na okruhu moc nepochodí no na dlhšiu trasu je to práve fajn. Motor je kapitola sama o sebe, záťah už od spodku určuje túto mašinu za univerzál. Majitelia sú určite spokojní a ja patrím medzi nich.

Fotky a vedomosti v tomto článku som čerpal z internetu a časopisov.

Foto:
 Suzuki GSF 600 Bandit 1995 Suzuki GSF 600 S Bandit 1996 Suzuki GSF 600 Bandit 2000 Suzuki GSF 600 S Bandit 2000
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiSuzukiSuzukiSuzuki
Model:GSF 600 BanditGSF 600 S BanditGSF 600 BanditGSF 600 S Bandit
Rok:1995199620002000
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm599 ccm599 ccm599 ccm
Max. výkon:79.1 k (58.2 kW) / 10500 ot.75.1 k (55.2 kW) / 9500 ot.79.1 k (58.2 kW) / 10500 ot.79.1 k (58.2 kW) / 10500 ot.
Max. krútiaci moment:53 Nm / 9500 ot.99 Nm / 9500 ot.54 Nm / 9500 ot.54 Nm / 9500 ot.
Chladenie:vzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:196 kg199 kg208 kg208 kg
Výška sedla:790 mm790 mm800 mm800 mm
Objem nádrže:19 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h200 km/h


Foto:
 Suzuki GSF 650 S Bandit 2005 Suzuki GSF 650 S Bandit 2007 Suzuki Bandit 650 SA 2009 Suzuki Bandit 650 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiSuzukiSuzukiSuzuki
Model:GSF 650 S BanditGSF 650 S BanditBandit 650 SABandit 650
Rok:2005200720092009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:656 ccm656 ccm
Max. výkon:78.6 k (57.8 kW) / 10100 ot.84.3 k (62.0 kW) / 10500 ot.85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot.85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot.
Max. krútiaci moment:59.2 Nm / 4000 ot.61 Nm / 9000 ot.61 Nm / 9000 ot.61 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:11.5:111.5:1
Vŕtanie x Zdvih:65.5 x 48.7 mm65.5 x 48.7 mm
Palivový system:karburátor(y)vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchomkvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:290 mm290 mm
Pneu vpredu:120/60-ZR17120/60-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60-ZR17160/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg204 kg218 kg218 kg
Hmotnosť s náplňami:208 kg
Výška sedla:770 mm770 mm
Rázvor:1440 mm1470 mm
Dĺžka:2110 mm2110 mm
Šírka:770 mm770 mm
Výška:1235 mm1225 mm
Svetlá výška:135 mm135 mm
Objem nádrže:20 l19 l

Pridané: 06.12.2010 Autor: tigrik77 Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (26 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (55)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 165737 | Včera: 240870