Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Môj motolife - od Babetty až ku Gilere XR1 125

 Zdieľať

Pridané: 22.11.2010 Autor: Atomix
Čitatelia: 7216 [Vaše stroje - Moja motorka]

Už dlhšiu dobu chcem napísať článok o mojom motorkárčení no nikdy som nemal nato čas alebo sa mi nechcelo, a tak teraz keď prší a nie a nie prestať a od rána sedim za pc a nudím sa (teraz je 17:10) tak ma napadlo že ho idem napísať.

Možno sa to nebude niekomu zdať že neviem písať alebo čo ale tak skúsiť treba. Nabudúce to bude isto lepšie. :)

Všetko to začalo v mojich 15-tich keď oco kúpil jednorýchlostnú babetu. Vtedy som prvý krát v mojom živote šoféroval motorku. Celý happy som sa vozil od rána do večera a skúšal niečo nové :D hneď prvý deň som chcel sklopiť pravotočivú pravouhlú kamienkovú cestu len nevydalo a tak som sa šúchal aj s babetou do poľa. Samozrejme že potom nie a nie naštartovať no potom nejako skočila tak som to rýchlo turoval domov odložiť ju a akože nič sa nestalo.

 úplne naľavo som ja, obrázok ako z filmu
úplne naľavo som ja, obrázok ako z filmu

Po týždni ma plyn a brzda prestali baviť tak som hučal že chcem niečo s rýchlosťami. Po dlhom čase sme s otcom sadli za net a čumeli na inzeráty a ja som si vybral Jawu musTANK :D. No to teda bolo, nasledovalo púšťanie spojky, a roztláčanie.

  ale bola sranda
ale bola sranda

Neskôr začali minidakary s kamošmi a poviem vám riadna sranda asi 50 krát odpadnutý výfuk niekde v mláke, 20 krát zvárané koleno výfuku. Mal som ho pol roka z toho 100-krát sme sa boli niekde voziť a 10-krat som došiel domov normálne ostatok som ho tlačil. Najlepšie bolo jak sme šli na nočné vozenie a v strede lúky ktorá bola veľká asi 2 km štvorcové sa mi zapchali trysky... (takéto veci sa zásadne stavajú v noci uprostred lúky alebo lesa!) Nasledovalo čistenie trysiek pri ktorom sme sa viac smiali ako robili keď mi kamoš svietil mobilom.

Jedného večera mi kamoš ktorý býva pár dedín ďalej písal že chce kúpiť nejakého pekáča tak som mu zo srandy ponúkol môjho a za 15 minút mi zvonil doma že prišiel po pekáč. No dobre tak ho ber! Nasledovala ročná nuda bez moto (na babetu som ani nepomyslel).

Začala škola a nový spolužiak prišiel do našej dediny za kamoškou na Honde XL 600 R ... ciiii ta ja som kukal, odbivoval a hiikal že jaký to stroj. Po 2 týždňoch som našiel na nete jednu XL 500 v nepojazdnom stave že vraj len zadretá vačka a cena bola skoro ako zadarmo. No dobre tak zoberiem ju.

Vačku som vymenil, všetko poskladal a že to idem kopnúť a aj som kopol samozrejme že s plynom tak som lietal po plafón spätným tlakom nakopávačky. Ako to naskočilo tak sa mi nejak nezdal ten dym z výfuku, bol som zavretý v garáži a po 10 sekundách som sa skoro zadusil, potom chvalabohu motorka skapala a ja som vyšruboval sviečku a pozerám, že nejako fest mega žerie olej. Tak nasratý som zase všetko rozložil a vo valci som zahľadel takú ryhu že to by aj slepý videl. Zúfalý som to dal na výbrus.

Po mesiaci čakania mi to prišlo vybrúsené s novým piestom a krúžkami. Hor sa do baumaxu po ešte nejaké spotrebné materiály a veselo som skladal až som to poskladal, nakopol som ju (zase som lietal po plafón, nevedel som že sa to nemá s plynom) Krása z výfuku nič len čistý vzduch. Od radosti som nevedel čo zo sebou rýchlo behal dnu po prilbu až som sa na schodoch vytrel a šiel som to skúsiť. Zvyknutý na pekáč že treba trochu viac plynu na jednotke samozrejme na zadné, 2 a 3 tiež. V duchu som si hovoril že to je až moc silné, nevadí zvyknem si.

 konečne sa jazdilo
konečne sa jazdilo

Počas Honda-kariéry som sa asi toho najviac naučil no ale prestalo ma baviť večné liatie benzínu a nikdy ho nebolo dosť tak som dal inzeráty že sa jej zbavím. Neprešiel ani jeden deň a už mi volali záujemcovia prišlo ich tu možno 10, všetci odskúšali, chválili ale každý hovoril že sa mi ozve zo skúseností isto každý vie že kto tak povie už sa neozve. Na druhý deň ráno mi volá ďalší že príde za 15 minút, dobre..ale z toho tiež nič. Po obede prišiel spolužiak s otcom a jeho ujom ktorý sa vyzná do motoriek a že ju ide skúsiť. Ale ako tak kopeme už dlhšiu dobu nejako nejde, polepený vyšrubujem sviečku a kukám že nedáva iskru.

Začal mesiac meraní počítaní prúdov hľadania na internete až som si povedal že to neviem opraviť. Cele prázdniny stála v garáži a čakala kým ju niekto nekúpi. Až prišiel jeden chlapec a povedal že on si ju vie opraviť že ju zoberie najlepšie na tom bolo že po ňu prišiel s vlečkou s rozmermi zápalkovej škatuľky tak sme sa viac času smiali jak sme ju tam trepali.

Hneď ako odišiel som zobral telefón a zavolal Jožovi (známemu) či ešte má moju už vopred planovanú motorku. Je to Gilera XR1 125 také niečo ako je Aprilia Tuareg. Povedal že za 2 dni si môžem prísť po ňu, celé noci som nespal minúty som odpočítaval lepšie jak na silvestra. Až mi volal že je doma a čaká ma pred domom mám ísť po ňu, hovorím otcovi že štartujeme auto a kapčeme vozík a ideme do kubach po motorku. Prišiel som tam a hovoril mi že nemá baterku ale ma to aj nakopávačku tak možem ísť skúsiť. No dobre teda hádžem za jedna a valím po ulici. Ide perfektne, ešte som ani nezastavil poriadne a už som kričal: "BERIEM JU" Nakladáme do vozíka vyrovnáme sa dáva mi ešte nejaké inštrukcie a keby dačo mám mu zavolať.

 na výjazde za dedinou,oddych na kopci
na výjazde za dedinou,oddych na kopci

Doma hneď lejem benzín a idem sa voziť do nemoty. Motorka sa drží aj v nízkych otáčkach a pomaly ani nevie čo je to zdochnúť, a keď už zdochne tak vyklopíte asi 15cm dlhú štartovaciu páku a unavene spustíte nohu smerom dolu a naštartujete aj keď nechcete aj bez plynu. Samozrejme keď budem mať baterku tak len stlačím tlačítko. Ráno dávam pre istotu sytič keby náhodou... Jedna nevýhoda pre mňa tu ale je že štartér je dole pod motorom takže nemôžem chodiť cez moje obľúbené brody nerád by som ho nejako skratoval, ale ja som mysliteľ a niečo vymyslím, nejako ho zakonzervujem aj s káblom :D...

Motorka ma nabehaných nejakých 10 000km a aj tak vyzerá, neoškúlená, neobitá aj motor v takom stave. Akurát že nemá tachometrové lanko a zadné svetlo lebo je rozbité a bočný plast chýba... No keď mi v obchode povedal chlapík že lanko bude stáť 25 € skoro ma o zem rachlo. O hlavu mu otrepať také lanko. Už sa nemôžem dočkať jari že urobím vodičák a brázdim cesty. To je zatiaľ všetko z môjho moto-príbehu.

Pridané: 22.11.2010 Autor: Atomix Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 3363 | Včera: 160833