Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (40 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (54)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prestavba: Tučný Intruder

 Zdieľať

Pridané: 26.07.2010 Autor: shella
Čitatelia: 21464 [Technika - Úpravy motocyklov]

Keď si človek ako ja čo rád robí všetko po svojom obstará Intruder, bola by blbosť očakávať že debata bude o fabrickej motorke.

Bol apríl 2007 keď som sa vracal z roboty na pár dní domov a z dlhej chvíle som na letisku sadol k internetu a objavil inzerát s pekným Intruderom z okresu Skalica. US verzia, prestavaný presne v takom duchu ako som to v tom čase chcel: predkopnutá vidla, stupačky, dragbars, vzadu 230mm široká guma, kratší blatník, nízke sedlo, vykuchané výfuky. Nebol najlacnejší ale ja som sa chcel hneď voziť na širokej gume a nie muklovať v garáži a prestavovať sériovku. Ešte v ten týždeň som ho mal doma.

Pár drobností som doladil podľa seba, pojazdil 2 sezóny, vymenil predný 19“ ráfik za širší 18“ a prišiel ďalší skrat! 230ka guma mi už nepripadala dostatočne tučná, chcel som niečo viac. Inak to nešlo, pod stromček som si kúpil ešte tučnejšiu 300ku (chcel som 330 ale až v predajni som zistil že mi nevedia dodať 12x17“ ráfik ale len 10x17“), odstrojil zadnú časť motorky, naštartoval flexku so zváračkou a začala tvorba. 230ku gumu aj s THUNDERBIKE vidlou, sedadlom a blatníkom by bol hriech zničiť takže dnes slúžia kamarátke Tine na jej VS1400 a ja som sa vybral vlastnou cestou. Niečo som odkukal z LMC, THUNDERBIKE, niečo z amerických ale aj slovenských stavieb, samozrejme bolo treba zohnať pôvodnú kyvku, originál stred kolesa, nový blatník, veľa malých blbostí čo sa neoplatí menovať a tu pomohol kamarát Jožo ktorý na nete objednával, bojoval s colnicou a behal na poštu, v Suzuki zas fičal Rišo.

Nastal ale malý problém. Moje zamestnanie mi dovoľuje tráviť v garáži (a všeobecne doma) len pár dní do roka tak sa prestavba začala naťahovať, bolo jasné že sezónu 2009 nestíham čo bol zároveň impulz k tomu aby som Intruder prestaval nakomplet. Z LMC som objednal nádrž, svetlo, dekle na motor a tvrdšiu spojku, Jožo z USA poriešil airride ktorý samozrejme na VS1400 nerobia tak som zvolil kit určený pre Hondu VTX (v hre bol ešte kit pre V-ROD), motorka sa úplne odstrojila aby som o 12cm predĺžil rám ale stále tu bol časový problém. Ono keď človek príde z roboty domov, chce si skôr oddýchnuť ako trčať v garáži. Taktiež som si začal uvedomovať že mi garážové vybavenie a technológie nepostačujú po kvalitatívnej stránke, v hlave som mal ešte úpravu prednej vidly ktorú by som sám nezvládol tak som jedného dňa zdvihol telefón a zavolal Flekovi do IRON MOTO odkiaľ som mal širšie ráfiky a dohodli sme sa že mu Intruder donesiem na dokončenie.

Flekovou prvou úpravou boli opravy po mne aby sa moto na ceste nerozpadla, hneď nato sa oprel do prerábky prednej vidly. Pôvodne som si dopredu vysníval vidlu AVALON od MEAN STREET CUSTOMS len nemala dostatočnú šírku, bola určená pre US stavby a jej cena s dopravou a clom sa blížila k cene najlacnejšej jazdenej VS1400 v inzerátoch. Flek nesklamal a vyrobil vidlu čo ma uspokojila dizajnom, cenou a aj kvalitou. Už predchádzajúci majiteľ dal originál vidlu predĺžiť a predkopnúť, Flek spáchal nové okuliare s roztečou 290mm a doplnil masívne kryty tlmičov (nerezové trubky) čím vznikol optický efekt up side down. Potom prišiel na rad volant, funkčné sanie pre hypercharger na prvý valec (ten kto pozná VS1400 vie že vďaka karburátorom sa tam hypercharger bežne montuje len ako atrapa), sanie pre druhý valec cez KN kužel pod sedadlom, pretryskovanie, výfuky a nové predstupačky.

Flek mi tiež prerobil kardan. Pôvodne som zadnú kyvku spravil tak aby sa zachoval originál kardan a vyosenie cez druhý kríž s ložiskom bolo na jeho začiatku. Tak ako to robí THUNDERBIKE. Takže som ju predĺžil asi o 17cm. Dôvod bol prostý – zachovať čo najviac originálnych Suzuki náhradných dielov teda aj kardan. Problém bol ale vo vysokom uhle vyosenia cca 20°. Ono logika káže že čím menší uhol vyosenia, tým dlhšia životnosť, ideál je držať to do 5°. Preto mi Flek skrátil originál kardan, posunul ložisko s druhým kardanovým krížom čo najviac dozadu a zmenšil tak uhol vyosenia. Podľa vzoru LMC. Pri starej 230ke gume to bolo narvané bez vyosenia doslova na milimeter, kardan sa otáčal natesno vedľa gumy s tým že 230ka bola hodená pár milimetrov do strany aby to tam vošlo. Pedant-teoretik teraz zdvihne prst a začne trúsiť kecy o narušenej geometrii. Ja-praktik toho pedanta posielam do hája lebo som na tom pár milimetrovom offsete jazdil a viem ako sa to naozaj chová. Aj samotný THUNDERBIKE s tým počíta pri ich kyvkách (mimochodom s TUV) akurát bez vyosenia kardanu kombinujú na VS1400 gumy len do 210mm.

Hneď na začiatku som si povedal že hlavným dizajnovým motívom motorky bude špic a v tomto duchu som rezal zadný blatník, tvaroval rám ako náhradu „bugspoilera“ a sedadlo. Flek dostal za úlohu presvedčiť do špicatého tvaru prednú vidlu, výfuky, sanie, konzoly stupačiek a riadítka kde aspoň vznikol extra priestor na ťahanie hadičiek a kabeláže vnútrom (vrátane internal throttle). Priznám sa že pri niektorých mojich špicatých nápadoch som od Fleka sem-tam očakával špicom medzi oči ale zvládol to. Rovnako výber stupačiek, rukovätí na riadítkach, brzdovej + spojkovej páčky, zrkadiel a zadných smeroviek je v duchu špicatého fetišu.

Nedá mi nerypnúť na tému funkčnosť showbike-u lebo na toto som myslel od začiatku. V prednom kanistry je povinná výbava s príručným náradím. V bočnom kanistry nosím osobné veci. Motorka má smerovky, zrkadlá, 17,5 litrovú nádrž + rezerva, rýchlomer a pribudol aj otáčkomer. Je pravda že nemá predný blatník lebo dizajnovo sa mi tam nijaký nehodil, zadný blatník je asi tak funkčný ako tangáče za polárnym kruhom ale paradoxne sa naň vojde spolujazdkyňa s vhodným zadkom. Airride je dostatočne tvrdý a v zdvihnutej = jazdnej polohe sa chodím voziť aj na Šturec. Logicky ho nespravím za rovnaký čas ako superšport - fyzika, nízko položené konzoly stupačiek a predkopnutá vidla nepustí ale mali by ste vidieť ten telocvik keď si presadúvam na pol zadku zprava doľava.

Rovnako často dostávam otázky ohľadom 110cm širokých riadítok ale mne táto poloha sedenia proste vyhovuje. Pri predošlých 90cm dragbars mi do hodiny odišli zápästia. Za jazdy nie je dôvod na to aby som plne otáčal volantom takže dočiahnem a nápor vzduchu je vďaka nízkej polohe sedenia v pohode, prakticky som schovaný za nádržou a nepríjemný tlak vetra začínam pociťovať od cca 125kmh, krátkodobo sa to dá vydržať aj pri 140-150kmh. Napriek väčšiemu valivému odporu kolies Intruder brzdí lepšie ako pred úpravou. Kotúče mi robili na mieru s tým že dozadu som dal väčší kotúč pôvodom z prednej vidly a samozrejme nesmú chýbať pancierové brzdové hadice. Je mi jedno či veríte alebo nie ale brzdy stačí stláčať len decentne s citom lebo pár krát pri prudkom brzdení zadný balón veselo išiel do šmyku.

Takýto Intruder však nie je o praktickosti, nechystám sa s ním jazdiť okruhy ani robiť transeurópsku turistiku. Je to showbike a túto úlohu plní znamenite. Robí radosť nie len mne ale aj okoloidúcim. Miznú pri ňom všetky rozdiely – vekové, politické, finančné... Fotenie či natáčanie mobilom z auta za jazdy, debaty s okoloidúcimi všade kde zastanem proste patria k tomu. Nikoho vtedy nezaujíma či bude mať o mesiac ešte robotu, koľko bude zajtra stáť chleba alebo kto vyhrá voľby. Všetci sa len usmievajú, sú priateľskí, myslia pozitívne, pesimizmus nemá šancu. To stojí za tie prachy a námahu.

Pridané: 26.07.2010 Autor: shella Zdieľať

Hodnotenie: (40 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (54)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 183148 | Včera: 199571