Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.07.2010 Autor: Nexino
Čitatelia: 21215 [Vaše stroje - Moja motorka]
Blížil sa čas, kedy „malý“ 15-ročný chlapec začne špekulovať, že čo kúpiť na 15. narodeniny. Nuž ja som sa rozhodol pre „poldecák“. Vedel som, že ma nejaký variatrák neuspokojí, preto som začínal kukať po sprevodovaných motorkách tejto kategórie.
Všetko sa začalo ďaleko od môjho domova v Nových Zámkoch. Keď som našiel jeden inzerát ohľadom tejto mašinky, bola to láska na prvý pohľad. Ihneď som tam zavolal a dohodli sme osobné stretko, kde som si ju vyskúšal, povozil som sa a prikývol na ňu. Tak sme ju zobrali a začala sa „nová éra môjho života“.
Je to mašinka superšportovej kapotáže s motorom 50ccm. Hoci pripomína moto väčších kubatúr, je len o 10 cm užšia ako Honda CBR 600. S jeho agresívnym vzhľadom púta na seba pozornosť v meste či mimo neho. Moto bola pôvodne vyvinutá na pretek menom „trofeo malossi“, ktorý je pre 50 ccm dvojtaktné motory. Pretože moto sa tešila veľkému funclubu. Derbi začalo sériovú výrobu.
Mašinka je osadená 50 ccm motorom Talianskej výroby typu minarelli AM6 , ktorá patrí medzi svetovú špičku vodou chladených „poldecákov“. Motor pracuje pri neobvykle vysokých otáčkach - 10 000 - 11 000 ot./min. Motor pri svojej špičke dosahuje až 9 koní. Pre vás veľkých motorkárov sa to zdá možno málo, no na poldecáky je to sakramentský výkon. Jedna z nevýhod je slabosť motoru pri nízkych otáčkach do 5000 ot./min. Po nabratí otáčok motorka dokáže uhánať až 100 km/hod bez tuningu.
Duša |
Dizajn sa „španielkej špičke“ naozaj podaril. Pod širokými superšportovými kapotami, ktoré pripomínajú väčšie moto, sa motor len tak leskne.
Proste nádhera |
Motorku tvorí veľmi detailne prepracovaný brzdový systém, na ktorý sme si zvykli pri motorkách väčších kubatúr. Vpredu je to 300 mm kotúč s dvojpiestovou brzdnou sústavou a v zadu 180 mm jednopiest, ktorý na zastavenie 118 kg motorky + vodiča úplne stačí.
Prístrojovka
Moto tvorí digitáno-analógový prístrojový panel. Analógový otáčkomer s hranicou merania do 12 000 ot./min. a digitálny merač rýchlosti, kde je aj „kilometrák“ a ďalšie nastavenia. Na volante sa nachádzajú „gombíky“ ako: napravo štartér, a kill (zastavenie motora), vľavo trúba, smerovka, svetelná signalizácia a ovládanie svetiel.
Prístrojovka |
Na záver chcem ešte zopár vecí pripomenúť. Na taký malý motor je spotreba dosť vysoká dosahuje 4 - 4,5 litra, síce pri 13 litrovej nádrži to dosť vydrží. Medzi zápory patrí strašne malý odkladací priestor, kde sa mi zmestí akurát lekárnička a vesta. Nič viac . Moto sa na svoju kategóriu prekonáva. Zatiaľ žiadne poruchy - úplne žiadne. Ja si myslím, že táto moto mi už vydrží aspoň do 18-tky kedy možno pošpekulujem nad dačím väčším.
Pridané: 05.07.2010 Autor: Nexino Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Derbi |
Model: | GPR 50 Racing |
Rok: | 2005 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 49 ccm |
Kompresný pomer: | 11.5:1 |
Palivový system: | karburátor(y) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 180 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 102 kg |
Rázvor: | 1 mm |
Objem nádrže: | 13 l |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 106472 | Včera: 229971