Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.05.2010 Autor: Beal
Čitatelia: 3701 [Novinky - Čo nového v tlači]
Ak keď je nové číslo už na pultoch a toto predstavenie prichádza trošku neskôr, nič to nemení na tom, že je nabité tým najlepším.
A komu sa bude zdať viac než 20 motoriek v testoch málo, ten s nami môže zaspomínať na kariéru božského Valentina, alebo sa môže s našimi spolupracovníkmi pozrieť na legendárny Man. Zábavy kopa, stačí sa nebáť
Honda CBR1000RR Fireblade C-ABS
Yamaha YZF-R1
Ducati 1198
BMW S1000R
Máme tu štvoricu tých najšialenejších jednostopových beštií súčasnosti, teda to úplne najlepšie, čo dokáže táto doba bežnému smrteľníkovi ponúknuť – aspoň v motocyklovom svete. Nemusíte byť zarytý fanúšik cestných žiletiek, aby sa vám pri pohľade na niektorú z nich ľahko podlomili kolená, pretože sú to motorky, ktorých výkony a technológie ste ešte nedávno mohli nájsť iba ak v továrenskom tíme na majstrovstvách sveta.
V tejto chvíli treba povedať, že s návratom k čoprom (preč od mohutných cruiserov) neprišla Honda tak úplne prvá. Prím totiž drží Harley-Davidson s modelom Rocker, pri ktorom tiež najskôr vidíte predné koleso, potom dlho len chrómové trubky prednej vidlice a až o hodinu neskôr zvyšok motorky. Aj tak si však Honda zaslúži našu poklonu za to, že sa nebojí a púšťa na sa trh s veľmi neobvyklým riešením.
KAWASAKI Z 1000
MV AUGUSTA BRUTALE 1090RR
DUCATI STREETFIGHTER S
Ducati Streetfighter S, ktorý je postavený na 1198S, je najhlučnejší, najostrejší a najrýchlejší. Je to ten najimpozantnejší predstaviteľ svojho druhu. Na scénu však nastupuje lákavá konkurencia v podobe novej MV Agusta Brutale 1090RR, ktorá je postavená na základoch Sportbiku F4 1078RR, a kompletne oživená Kawasaki Z 1000, ktorá sa nechala inšpirovať ZX-10R. Dva týždne jazdenia, merania, deň na testovacom páse, priame porovnávanie a dvaja pedantní a pesimistickí testovací jazdci rozhodnú, ktorá je tá najlepšia...
Môže nová Honda VFR1200 poraziť R1 z roku 1998? Alebo ju dokáže poraziť 22 rokov stará RC30? A čo napríklad Fireblade z ’96? Zaujíma nás, kam sa nová VFR zaradí medzi touto skutočnou historickou elitou a čo vydá zo svojich vlastností. VFR sme si vybrali preto, lebo medzi v športovo-turistickými motorkami predstavuje úplne nový aspekt. Má silný motor, perfektné tlmiče a je naozaj komfortná.
Rok sa s rokom zišiel a pre mnohých milovníkov cestných motocyklových pretekov sa blíži jeden z vrcholov sezóny – preteky Tourist Trophy na ostrove Man. Udalosť, na ktorú sa tento rok navyše upiera zvýšená pozornosť českých nadšencov road racingu. Nezabudnuteľným zážitkom sa totiž stalo vlaňajšie vystúpenie Michala „Indi“ Dokoupila, ktorý bol po dlhých 40 rokoch prvým českým účastníkom týchto legendárnych pretekov. Pripomeňme si, že za české farby tu naposledy jazdil preteky TT František Šťastný v roku 1969.
Valentino Rossi
Dnešný profil venujeme tvári, o ktorej vie čo-to snáď každý. Valentino Rossi – fenomén dnešnej doby, pretekár, akých motocyklová história nemá mnoho. K dnešnému dňu má tento chlapík na konte celkovo deväť titulov majstra sveta, dokázal víťaziť na dvojtaktoch i štvortaktoch, ale najviac ho asi preslávila jeho bezbrehá popularita a talent, ktorým na seba dokáže upútať pozornosť. Lenže čas uteká i Valentinovi. A tak je tu naraz namiesto zázračného dieťaťa sakra rýchly chlap, ktorý určite veľmi dobre vie, že už čoskoro príde chvíľa, kedy bude treba premýšľať čo ďalej.
Preteky boli rozdelené na dve časti. Najprv si jazdci odjazdili tri okruhy na čas a potom sa presunuli na nemeranom úseku do pieskovne, kde ich čakala špeciálka. Jej cieľom bolo prejsť kilometer po extra hlbokom piesku (nakoniec, čo iné sa dá v pieskovni čakať, všakže :) ). Pod kopcom bol vyhradený priestor na štart a cieľ a bolo iba na jazdcovi, ako sa ku kontrolnému bodu dostane. Jedinou podmienkou bola jazda po piesku. Kto si neskúsil jazdu po piesku, nemá šajnu, čo to obnáša. V telke to vyzerá ľahučko a jednoducho, keď sa pozeráte na profíkov jazdiacich Dakar.
Tiež sa vám niekedy stáva, že otvoríte katalóg niektorého z výrobcov oblečenia a topánok a v popise nájdete toľko cudzích názvov, až nakoniec vlastne netušíte, čo všetko daný výrobok dokáže? Skúsme sa kuknúť na funkcie tých najpoužívanejších technických materiálov.
Diaľničné krížniky boli vždy spolu so superšportmi tými strojmi, prostredníctvom ktorých sa predvádzali najnovšie technológie. Okrem rýchlosti sú zamerané aj na komfort a bezpečnosť. Takouto výkladnou skriňou nových technológií sa stala aj GTR. Motor so silou menšej stíhačky vhodne dopĺňa stavba s mohutnou kapotážou a všetkými možnými vychytávkami. A od tohto roku ešte s ďalšou múdrou elektronikou.
Na začiatku bola pomerne jednoducho položená otázka: Koľko času ušetríš, keď budeš jazdiť celé leto do práce na motorke? A k tomu: O koľko to bude vo výsledku drahšie? K testu sme použili reálne informácie o automobile, ktorý vlastní jeden z členov našej redakcie, a vychádzali sme z jeho praktických skúseností. Motocykel sme pridali následne, na základe našich meraní vykonaných pri desaťdňovom teste.
Motohouse za 3.80 eur, ročné predplatné 29 eur
Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 29 eur .
Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a.s.
Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatne@abompkapa.sk
Českú mutáciu časopisu je možné si objednať na adrese:
SEND Predplatné, P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz
Pridané: 27.05.2010 Autor: Beal Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 76826 | Včera: 120242