Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (36)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prestavba: Ducati Sport 1000

 Zdieľať

Pridané: 09.04.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7601 [Technika - Úpravy motocyklov]

Ako to dopadne keď sa krásky z Talianska chopí nemecká firma ktorá sa zaoberá tuningom Ducatiek? Reč je o firme Ducati Saarland a ich prestavbe menom Ducati Ultima 1000.

 Ducati Ultima 1000
Ducati Ultima 1000

Z názvu je jasné, že základom Ultimy je retro klasika Ducati Sport 1000. Na prvý pohľad však prestavba pripomína nový model. Po lepšom preskúmaní a opadnutí takzvanej reakcie „waau“ (toto tvrdenie platí hlavne pri milovníkoch Ducati) začne pracovať hlava v režime nájdi x rozdielov. A veru rozdielov je na nej mnoho. Niektoré bijú rovno do očí, iné si zaslúžia detailnejší pohľad.

Úpravca tvrdí, že základnou myšlienkou prestavby bolo odhaliť viac športovosti športu 1000. Srdce Ducati ostalo zachované. Aj naďalej v nej bije eLkový dvojvalec, ktorý je ale oproti sériovému málinko výkonnejší. Postarali sa o to nové vačkové hriadele, upravený airbox, ladený výfuk a zmeny v elektronike. Pôvodné hodnoty výkonu 68 kW (92 koní) pri 8.000 ot./min a 91 Nm pri 6000 ot./min stúpli na 78 kW (107 koní) pri 7800 ot./min a 104 Nm pri 7500 ot./min. Motoru teda pribudlo 15 kobyliek, ktoré sú k dispozícii o trošičku skôr. Oku na motore neuniknú ani rôzne detaily ako napríklad priehľadné kryty rozvodov a odhalená suchá spojka.

 Srdce Ducati Ultima 1000
Srdce Ducati Ultima 1000

 Ultima 1000
Ultima 1000

Ducati nedostala len slušný "bajpas" ale aj decentnú plastiku. Krásne červeno čierne sfarbenie necháva vyniknúť množstvo detailov. Pod sedadlom pribudol malý kryt z modelu GT 1000. Zo zadnej časti sa vytratili svetlá. Tie nahradil LED systém v zadnej kapote. Úpravou si prešiel predný blatník, späťáky a množstvo iných detailov. Celkovú zmenu ale prekonal podvozok. Zadnú dvojstrannú kyvku nahradila na mieru vyrobená jednostranná s plne nastaviteľným tlmičom Öhlins. Pôvodne vypletané kolesá nahradili kované desaťlúčové.


Ducati Ultima 1000 popri všetkých úpravách stihla schudnúť na pekných 162 kg. Nemci sa s ňou teda slušne pohrali čo poviete?

 Sport vs. Ultima
Sport vs. Ultima

Info: www.1000ps.at foto: Ducati Saarland

Pridané: 09.04.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (36)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 304837 | Včera: 205889