Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.03.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4883 [Šport - Rally]
Jaro Katriňák sa opätovne postavil na štart pretekov európskej série Baja, tentoraz však na štyroch kolesách a pod taktovkou Environ Imidjex tímu. Osedlal štvorkolku Can-am a spolu s Romanom Malovcom dnes absolvovali prvú etapu preteku Italian Baja v talianskom Pordenone.
Pretek Baja je typ rally súťaže s podobnými pravidlami ako má legendárny Dakar. Jazdia ju motorky, štvorkolky a autá. Dôležitá je navigácia, používa sa itinerár ako na Dakare. Baja má zvyčajne tri súťažné dni. V týchto dňoch odštartoval pretek v Taliansku v okolí mesta Pordenone.
Environ Imidjex tím je nový športový tím, ktorý vznikol pre podporu Jara Katriňáka, ktorý presedlal z motoriek na štvorkolky a Romana Malovca. Obaja jazdci sedlajú stroje značky Can-am. Jaro ľahšiu DS 450 Xmx a Roman model Renegade 800 Xxc. Italian Baja je prvý zo seriálu Baja, ktoré chce tím tohto roku absolvovať ako prípravu na Dakar 2011.
Tím dorazil do Talianska už včera, aby zabezpečil kvalitné tímové zázemie a pripravil techniku. Dnes boli na pláne technické prebierky strojov, ktoré prebehli podľa plánu. V poobedňajších hodinách bola pripravená prvá etapa závodu a s jednou meranou sekciou – prológom.
Katro schádza zo štartovacej rampy |
Na jazdcov čakal presun do mestečka Spilimbergo, kde bolo pripravené pódium a oficiálny štart preteku. Prológ sa jazdil neďaleko tohto mesta, po rýchlych úsekoch zaviedol jazdcov aj do technickejších pasáži trate, s viacerými brodmi až do vyschnutého koryta rieky, ktoré dokonale preverilo sústredenosť jazdcov.
Jaro Katriňák si zvykal na novú techniku. Nový model ľahkej štvorkolky Can-am DS 450 Xmx mal k dispozícii od začiatku sezóny na tréning, ale toto je jej prvé nasadenie v preteku. Napriek tomu dokázal zajazdiť skvelý piaty čas (4. miesto vo svojej kategórii) so stratou 17 sekúnd na víťaza de Sausu z Portugalska. Jaro Katriňák v cieli zhodnotil etapu: „Išiel som opatrnejšie a skúšal možnosti stoja a jeho nastavenie. Štvorkolka je perfektne pripravená, dobré nastavenie podvozka a technicky úplne bez problémov.“
Katro v akcii |
Druhý jazdec tímu Roman Malovec nastúpil na väčšej štvorkolke Cam-Am Renegade 800 Xxc v kategórii Q4. Zároveň to bola jeho premiéra na preteku tohto typu, musel sa popasovať s navigáciou a prácou s roadbookom. Viedol si skvele a doviedol svoj Renegade do cieľa na 24. mieste medzi štvorkolkami a vo svojej kategórii obsadil 13. miesto so stratou 1m 28s na päťnásobného víťaza Dakaru Josefa Macháčka. Roman v cieli hodnotil etapu veľmi kladne, snažil sa venovať navigácii, nezablúdil a snažil sa vyvarovať jazdeckým chybám.
Roman na trati |
Toto bol však iba začiatok súťaže. Na jazdcov teraz čakajú dva náročné dni. Zajtra je na pláne etapa pomenovaná po úspešnom jazdcovi Dakaru - Edim Oriolim.
1. ACURCIO DE SOUSA- (PAOLETTI 450) in 5'11.1; 2. ROSSETTO- () a 1.3; 3. MACHACEK- (YAMAHA RAPTOR 700) a 4.0; 4. GONZALES- (PAOLETTI 450) a 14.6; 5. KATRINAK- (BRP CAN AM DS 450) a 17.7; 6. MASANTE- (KAWASAKI KFX 450 R) a 20.3; 7. TORO- (SUZUKI LTR 450) a 21.6; 8. KUBIENA- (SUZUKI 1000) a 21.7; 9. SETTE- (KTM 525) a 26.4; 10. PLECHATÝ- (YAMAHA RAPTOR 700) a 35.0; 11. PARIS- (MGM 560) a 45.7; 12. ANTAL- (POLARIS OUTLAW) a 51.6; 13. PULZ- (PAOLETTI 700) a 53.0; 14. PINA- (YAMAHA GRIZZLY 700) a 1'00.7; 15. ROSTOWSKI- (KTM SX) a 1'05.8; 16. CUFFARO- (PAOLETTI 450) a 1'06.3; 17. TOSENOVSKY- (E-ATV 690) a 1'07.2; 18. SYKORA- (KTM 525) a 1'07.2; 19. BERTOLO- (HONDA TRX 450R) a 1'10.2; 20. SIMIONI- (SUZUKI 500) a 1'13.4; 21. TOFFOLATTI- (CAN AM RENEGADE 800) a 1'20.5; 22. LASKAWIEC- (KTM 505 SX) a 1'21.7; 23. FOSSÀ- (SUZUKI LTR 450) a 1'25.2; 24. MALOVEC- (BRP CAN AM RENEGADE 800) a 1'32.5; 25. PARIS- (SUZUKI LTR 450) a 1'33.6; 26. DI DOI- (YAMAHA RAPTOR 700) a 1'44.9; 27. CAVACIUTI- (HONDA TRX 700) a 1'48.5; 28. BIANCHET- (POLARIS PREDATOR) a 2'31.2; 29. ZINGALES- (YAMAHA GRIZZLY) a 3'14.2; 30. COCETTA- (POLARIS SCRAMBLER) a 5'06.8;
CLASS: Q3 1. ACURCIO DE SOUSA- (PAOLETTI 450) in 5'11.1; 2. ROSSETTO- () a 1.3; 3. GONZALES- (PAOLETTI 450) a 14.6; 4. KATRINAK- (BRP CAN AM DS 450) a 17.7; 5. MASANTE- (KAWASAKI KFX 450 R) a 20.3; 6. TORO- (SUZUKI LTR 450) a 21.6; 7. CUFFARO- (PAOLETTI 450) a 1'06.3; 8. BERTOLO- (HONDA TRX 450R) a 1'10.2; 9. FOSSÀ- (SUZUKI LTR 450) a 1'25.2; 10. PARIS- (SUZUKI LTR 450) a 1'33.6; CLASS: Q4 1. MACHACEK- (YAMAHA RAPTOR 700) in 5'15.1; 2. KUBIENA- (SUZUKI 1000) a 17.7; 3. SETTE- (KTM 525) a 22.4; 4. PLECHATÝ- (YAMAHA RAPTOR 700) a 31.0; 5. PARIS- (MGM 560) a 41.7; 6. ANTAL- (POLARIS OUTLAW) a 47.6; 7. ROSTOWSKI- (KTM SX) a 1'01.8; 8. TOSENOVSKY- (E-ATV 690) a 1'03.2; 9. SYKORA- (KTM 525) a 1'03.2; 10. SIMIONI- (SUZUKI 500) a 1'09.4; 11. TOFFOLATTI- (CAN AM RENEGADE 800) a 1'16.5; 12. LASKAWIEC- (KTM 505 SX) a 1'17.7; 13. MALOVEC- (BRP CAN AM RENEGADE 800) a 1'28.5; 14. DI DOI- (YAMAHA RAPTOR 700) a 1'40.9; 15. CAVACIUTI- (HONDA TRX 700) a 1'44.5; 16. BIANCHET- (POLARIS PREDATOR) a 2'27.2; CLASS: Q4F 1. PULZ- (PAOLETTI 700) in 6'04.1; 2. COCETTA- (POLARIS SCRAMBLER) a 4'13.8; CLASS: QU 1. PINA- (YAMAHA GRIZZLY 700) in 6'11.8; 2. ZINGALES- (YAMAHA GRIZZLY) a 2'13.5;
Pridané: 19.03.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 89934 | Včera: 195283