Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cagiva Super City 125

 Zdieľať

Pridané: 23.03.2010 Autor: gracia3991
Čitatelia: 19609 [Vaše stroje - Moja motorka]

Celé sa to začalo po lete 2009 kedy som zistil, že skúter mi už nestačí. Chcel som niečo silnejšie, rýchlejšie ale hlavne s rýchlosťami. Začal som sledovať inzeráty a po pár dňoch som s tým oboznámil rodičov. Tak sa to celé začalo...

Zo začiatku z toho neboli nadšení a poslali ma do... aj s celou motorkou. No ja som sa tej myšlienky nevedel vzdať. Otca som zlomil ľahko, keďže jeho mladosť fičala na motorkách, no s mamou to také ľahké nebolo. Neskôr sa za mňa otec prihovoril a mama pod intenzívnym nátlakom povedala dobre. Hneď na druhý deň som začal obvolávať prvých predávajúcich. Najprv sa nedarilo, keďže cena bola vždy privysoká. Od začiatku som išiel po 2-takte pre jeho výkon a zvuk. Ako prvá prišla na rad Yamaha TDR 125, ktorá sa mi veľmi pozdávala, no cena to všetko pokazila. Ďalej som sa obzeral po superšportoch, konkrétne Aprilii RS a Cagive Mito, no od tých som rýchlo upustil kvôli ich nepraktickosti v meste a na dlhších trasách. Asi po mesiaci každodenného hľadania som objavili zopár kúskov Cagivy Super City 125. Okamžite ma zaujal ich dizajn a výkon. Nadšenie sa však postupne strácalo, keď po obvolaní asi piatich inzerátov mali všetky v TP okolo 18 kW. Jedného dňa sa na mňa usmialo šťastie a našiel som jednu Super Citynu s 11kW v TP. Bola plne otvorená s novým nicasilom za prijateľnú cenu. Hneď v prvý víkend po objavení inzerátu, som sa s otcom vybral do okolia Košíc, do dediny Herľany, pozrieť motorku.

 Budíky
Budíky

Keď majiteľ otvoril garáž, kde ju mal tak mi len oči zasvietili od radosti. Začali sme ju obzerať, no ja som bol netrpezlivý a chcel som ísť na skúšobnú jazdu. Až konečne nastala a ja som bol z Cagivy celkom unesený. Ako som sa tak na nej viezol zbadal som, že vchádzam už do štvrtej dediny od jej majiteľa, takže bol už čas otočiť sa a ísť späť. Po krátkom zjednávaní ceny sme sa pustili do jej nakladania do auta. Po príchode domov som sa ani nenajedol a hneď som sa išiel ešte nachvíľu povoziť. Teraz je už treba len vymeniť gumy a bude pripravená na sezónu.

 Srdce Cagivy
Srdce Cagivy

Nemám na nej ešte dokopy nič najazdené, no nejaké postrehy z jazdy Vám sem dám. Čo sa týka rozbehu, tak jednotka to berie na zadné, s dvojkou sa ešte predok na okamih odlepí od zeme a až po sedmičku pekne zrýchľuje až po nejakých 11 000 ot./min kde už má problém ešte potiahnuť viac. Odpruženie je tak akurát – nie príliš tvrdé no ani zbytočne nepláva na ceste. K brzdám nemám čo dodať. Vpredu je 320 mm kotúč a 4-piestikový strmeň značky Brembo. Ten dokáže motorku bez akýchkoľvek problémov zastaviť, no ani zadná príliš nezaostáva. Vzadu je 230 mm kotúč a 2-piestikový strmeň taktiež značky Brembo. Posed je na nej príjemne vzpriamený, no a pri nižších teplotách fúka na kolená príjemný teplý vzduch z chladičov.

 Spredu
Spredu

Kvôli nepriazni počasia som sa na mojej novej motorke ešte príliš veľa nepovozil, ba ani som ju ešte nedostal „do ruky“ ako som už spomínal. Zatiaľ mám za sebou len zopár kilometrov na jej chrbte. Je to ročník 1999, takže sa žiadne vymoženosti nedajú čakať. No a čo, ku šťastiu mi nechýbajú. Palubovka je jednoduchá, prehľadná, za tmy pekne vysvietená.

 Zozadu
Zozadu

Je tam budík tachometra s počítadlom odjazdených kilometrov a denných odjazdených kilometrov. Budík otáčkomeru a teploty motora. Čo mi tam chýba je ukazovateľ stavu benzínu v nádrži, no nie je tam ani kontrolka rezervy. Takže mi nezostáva nič iné ako sa len voziť, kým sa benzín neminie a prepnúť na prívode benzínu z nádrže do karburátora na rezervu. Ďalej sa na palubovke nachádza už iba kontrolka oleja v nádržke, kontrolka smeroviek, diaľkového svetla a neutrálu. Motorka má najazdených niečo cez 13 000 kilometrov. No ako som už spomínal je tam nový nicasil o ktorom mi bývalý majiteľ povedal, že na ňom najazdil do 400 kilometrov. A možno je to aj pravda. Motorka kedykoľvek chytí na prvú šupu a ide ako hodinky. V teréne som s ňou ešte nejazdil. Sama osebe nie je stavaná na terén, hlavne kvôli svojim kolesám, ktoré si už na prvý pohľad pýtajú cestu. Tak isto je to aj s gumami, ktoré sú cestné. No ľahký terén zvládne určite ľavou zadnou.

 Moja Cagiva
Moja Cagiva

Toľko môj krátky postreh z tejto motorky. Teraz mi už ostáva len netrpezlivo vyčkávať na oteplenie, aspoň na 10 stupňov, na čo čakám od začiatku zimy.

Pridané: 23.03.2010 Autor: gracia3991 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Cagiva Super City 125 1998:

Foto:
Cagiva Super City 125 1998
Všeobecné informácie:
Výrobca:Cagiva
Model:Super City 125
Rok:1998
Kategória:Supermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)
Objem:125 ccm
Max. výkon:15.22 k (11.19 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:17 Nm / 9200 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:125 kg
Výška sedla:870 mm

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 283064 | Včera: 218215